Hız denemesinden sonra motordaki ani karakter değişimi.

Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Ben daha kendi kendine torku,beygiri artan makina gormedim.:)

Muhtemelen motorun kabiliyetine yakit ya da baska sebeplerden daha once tam olarak ulasilamiyordu.
Taslar yerine oturdu ve motor aslinda verebilecegi torku vermeye basladi.

Simdi buraya kadar yazdiklarim bana mantikli geldi de!
Peki neden devir çeviremiyor?
Orasini uyduramadim iste.:)

Evet coq, hız denemesi taşların yerine oturmasını bile sağladı diyebiliriz ama, işte hız/çekiş tersine döndü gibi birşey oldu yahu. :silent:
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
328
Ustam bence motorun kendine gelmiş.Ben de 2 sene kadar 125KT kullandım,motor 5000KM den sonra tat vermeye başladı.Ancak orjinal ön dişlisi ile 100km sınırını geçmiyor.Dişliyi büyütünce motor rahatlıyor.En son 17 dişli ile motoru sattım,iki kişi rampa kalkışlarda zorlanıyordu ancak 120 km yi rahat geçiyordu.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Onun sebebi açık, makina rodajını bitirmeye başladı işte , iyice sıkıştırıcak şmdi soğuk havalarda yormadan, bi 1000 km kadar, sonra servise gidip bi yağ değiştiricek birde sübap ayarı yenilenip, karbüratör ona göre ayarlanıcak. Bunlar yapılırken tabiki hava filtiresi ve buji nin tertemiz yada yeni olduğunu varsayıyorum.

Bir küçük tavsiye daha, sübap ayarı yapan ustaya söle, ayar civatalarını sıkmadan önce civata sabitleyici sürsün, çünkü piyanolu çinlilerde civataların gevşemesi yüzünden sübap ayarı kaçması gibi bir sıkıntı mevcut.
Belkide tüm sorunun bu :wiinkk:

Tamam GKN ya :) Bende de bu kanılar oluşmaya başladı. Sübap ayarı bozulma falan diyorsan, o durum kesin vardır gibi geliyor şimdi bana. Şu dediğin 1.000 km var ya, ben onu çoğu kişiden kısa sürede ama dikkatli bir şekilde yaparım. Sanırım dediğin gibi tüm durumlar. Mantıklı geliyor bana anlattıkların.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:13 ----------

Ustam bence motorun kendine gelmiş.Ben de 2 sene kadar 125KT kullandım,motor 5000KM den sonra tat vermeye başladı.Ancak orjinal ön dişlisi ile 100km sınırını geçmiyor.Dişliyi büyütünce motor rahatlıyor.En son 17 dişli ile motoru sattım,iki kişi rampa kalkışlarda zorlanıyordu ancak 120 km yi rahat geçiyordu.

İlk rodajımı iyi yapamamıştım ve o durumla şimdikini kıyaslıyamıyorum. Ama bu rodaja gerçekten dikkat etmeye çalıştım. Daha önce 17 dişli tad vermemişti, bu sefer gene denesem mi bilmiyorum. Belki birkaç bin km sonra, bakarım duruma.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:15 ----------

Gecenin bu saatindeki tüm yakın ilginize içtenlikle teşekkür ederim dostlar :rendeer::rendeer::rendeer:
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Başka soru varsa yaz bak, sahura kadar meşgale arıyorum:wiinkk: İlla motor olmak zorunda değil, hayat, işgüç, tekermeker, haydar dümen sorunları falan herşey olabilir:p
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Başka soru varsa yaz bak, sahura kadar meşgale arıyorum:wiinkk: İlla motor olmak zorunda değil, hayat, işgüç, tekermeker, haydar dümen sorunları falan herşey olabilir:p

Simarma.
Iyi ki teknik taktik biseyler soyledin yani.::miiz::
Git yat.
Haydar dumen sorulariyla bu saatten sonra ben ilgileniyorum.:p
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Simarma.
Iyi ki teknik taktik biseyler soyledin yani.::miiz::
Git yat.
Haydar dumen sorulariyla bu saatten sonra ben ilgileniyorum.:p

Bize faydalı, yararlı ve yapılması kolay bikaç teknik taktik anlatsana fransız usulü olsun ama, french kiss dışında :queen:
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Başka soru varsa yaz bak, sahura kadar meşgale arıyorum:wiinkk: İlla motor olmak zorunda değil, hayat, işgüç, tekermeker, haydar dümen sorunları falan herşey olabilir:p

Şimdi bazı şeyler yerine oturdu kafamda. Yapacağım şey 1.ooo km daha bahsettiğin uygulamayı yapmak ve akabinde soluğu serviste almak. Bana düşen görev de tüm bunların sonucunu günü geldiğinde sana bildirmek olacak bundan sonra. İlgin için sağol :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:32 ----------

Simarma.
Iyi ki teknik taktik biseyler soyledin yani.::miiz::
Git yat.
Haydar dumen sorulariyla bu saatten sonra ben ilgileniyorum.:p

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Dostum çok sağol, bu saatte kafa dağıtıcı işler yerine benim konuya kafayı yordunuz.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Bize faydalı, yararlı ve yapılması kolay bikaç teknik taktik anlatsana fransız usulü olsun ama, french kiss dışında :queen:

Yengenden korkmasam neler anlatacam da uyumadi gitti.:pr::p

Şimdi bazı şeyler yerine oturdu kafamda. Yapacağım şey 1.ooo km daha bahsettiğin uygulamayı yapmak ve akabinde soluğu serviste almak. Bana düşen görev de tüm bunların sonucunu günü geldiğinde sana bildirmek olacak bundan sonra. İlgin için sağol :)

Ohoooo!!!
Motorcu adam buna denir iste.
Biz nerdeyiz bu nerde?:cherry:
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Yengenden korkmasam neler anlatacam da uyumadi gitti.:pr::p



Ohoooo!!!
Motorcu adam buna denir iste.
Biz nerdeyiz bu nerde?:cherry:

Yaa, bide kendimize motorcu diyoruz :p Bende sahuru yapıp yatıyim artık, yende uyumuş olsaydı kirletilmiş bi topic olurdu artık sabah ELİNT e iş çıkardı ne güzel:cherry:
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Ben bu konuyu açarken cevapları en erken öğle saatlerinde bekliyordum, 10 -12 saat sonra falan. Gerçek motorcular kendilerini hemen bu saatte belli etmiş durumdalar :cat:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Valla ben çalisacam.
Netteyim ama tam net degilim.
Islerimi bitirince gelirim yine.
Bu arada kaskinizi muhakkak takin, baglamayi unutmayin.
Trafik kurallarina uyun, kirmizi da geçmeyin.::blusssh:

Deyip mevzuyu baglayayim, moderatorlerle papaz olmayalim.
Hadi herkez dagilsin.
Ayi mi oynuyo burda.
Hisst hadi yatin uyuyun.:p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst