Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
İsmail canım kardeşim yağı şimdi aldım çok teşekkür ediyorum allah seni başımızan eksik etmesin :rendeer::rendeer:yarın sabah yola çıkıyoruz sinop merkezde olacağız seninde öyle bir planın vardı gelirsen mutlaka beklerim,kardeşim tekrar çok teşekkür ediyorum herşey için
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
35
Ben motorumu 20 mart 2009 tarihinde sıfır aldım.Şu anda 17.500 km de.

her iki motoru kullandığım için söylüyorum ybr bana bisiklet havası veriyo.Yol tutuş ve frenleme olarak cbf 150 ciddi anlamda daha iyi,Yakıt olarak çok az bir miktarda olsa daha az yakıt tüketiyo.

Abi benim için yol tutuş, fren falan pek önemli değil.Tipide beni pek bağlamıyo bana sorunsuz ve masraf açmasın yeter diyosan ybr al derim.

Fakat cbf in daha güvenli daha dengeli stabil makina olduğunu üzerine basa basa söylemek isterim.

Bu seçim gerçektende çok zor..Ybr nin motor kısmının sorunsuzluğu ve dayanıklığı tartışılmaz ama cbf te gerçekten güzel motor.

Ne guzel ozetlemissin kardesim bunun uzerine soz soylenmez artik...:cat:
 
Katılım
10 May 2010
Mesajlar
110
piyasada o kadar çin malı varken ikisinide tartışmak mantıksız ama elbette birbirinden farklı tarafları illaki var bende ybr yi sıfır aldım 2008 lerde kronik far patlatma olayı vardı ben onu h4 takarak çözdüm motoruma hiç sübap ayarı yaptırmadım zincir gerdirt medim
şehir içi kullanımda bence ybr çünkü şasi cbf ye göre daha kısa benim arkadaşlarım da da cbf var beğendiğim tarafları ise mesela arka amörtisör mesela selektör düğmesi bunları benim çok hoşuma gitti motor arızası olarak ben şimdiye kadar hiç bir sorun yaşamadım ayrıca cbf in selesi ybr ye göre daha sert cbf yan grenajları insana büyük motor sürüyormuş hissi veriyor ybr grenajsız olduğu için onun yanında biraz hafif kalıyor ama dediğim gibi her iki makinada gönül rahatlığı ile alınabilecek makina hangisi dersen orası sana kalmış ybr yi satıpta cbf almak bana göre mantıksız eğer hedefin büyük bir makina değilse
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
İsmail canım kardeşim yağı şimdi aldım çok teşekkür ediyorum allah seni başımızan eksik etmesin :rendeer::rendeer:yarın sabah yola çıkıyoruz sinop merkezde olacağız seninde öyle bir planın vardı gelirsen mutlaka beklerim,kardeşim tekrar çok teşekkür ediyorum herşey için

Rica ederim Ferat. Güle güle kullan.
Şimdilik tatil planım yakın gelecekte gözükmüyor. Oralara gelecek olursam mutlaka yanına uğrayacağım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:37 ----------

Sıfır almış olduğum motorda (şu anda 21 bin km.deyim) şu ana kadar hiç subap ayarına ihtiyaç duymadım. Doğal olarak subap ayarı yaptırmadım.

Periyodik bakımlar haricinde ekstra olarak zincir değişimi ve ön tekerlek rulmanı değişimi yaptım. Onun haricinde ekstra bir parça değiştirmedim.

babaçi abi sen motoru ikinci el aldın yanılmıyorsam, aldığın kişi çok hor kullanmış olabilir mi?
 
Katılım
13 Mar 2009
Mesajlar
406
Arkadaşlar CBF 150 orjinal yedek parçaları artık Beşiktaş şubemizden de temin edebilirsiniz.

ADRESİMİZ : Balmumcu daki atv/sabah binasından Beşiktaş'a inerken, 100 metre sonra solda. Darphane durağının yanında no:48/1
0212 216 20 16
0554 880 05 75
[email protected]
 
Katılım
14 Haz 2010
Mesajlar
29
Arkadaşlar Herkeze Merhaba...

2 Gün önce bi yakıt hesaplaması yapayım dedin.Depoyu ağzına kadar doldurdum.Gerçi ağzına kadar doldurmayı pek önermiyolar ama yaptık bir kere işte:) Motoru hiç sıkıştırmadım.60 km hıza gelince 5.vitese aldım.80 km yi nadıren geçtim ve sonuç olrak 455 km de yedeğe geçtim.tekrar doldurdum depoyu 39 liralık benzin aldı.

Bu yakıt testini gerçekten çok ekonomik sürüş yaparak elde ettim.
 
Katılım
9 Ağu 2010
Mesajlar
257
2007 model 43000 km ye kadar sadece bir çift lastik ve periyodik bakımda değişmesi gereken hava filtresi buji yağ ve 2 kez ön far ampülü ha birde bir defaya mahsus zincir değiştirdim ve arkadaşıma sattım şuan dağ taş bayır dere demeden biniliyor ve tık yok allah nazarlardan korusun ybr ciler her zaman cbf lere çamur atmışlardır ybr de kullandım 1 sene cbf in yerini tutmaz saygılar
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
ismailcim tesekkur edıyorum tekrardan dostlar bugun ismail kardesımın gonderdıgı bı kac malzemeler vardı onları hallettım once motul yagımızı motora takvıye yaptık ardın ngk bujımızıde taktım ve sag kutukluk degıstı sag tarafa far acma kapama anahtarlı kutukle degısıp h7 tip xenonlarımı söktüm ve h4 tip xenonlarımın montajını yaptım haaa bide yan kapakları siyaha boyadım 1 kaç haftaya kadarda jantlarımı boyucam motoru hazırlıyorum ıyıce sıyaha montaj ve boyama esnasında foto cekmemısım ancak son halının fotoları var yapmak ıstıyen arkadaslarımıza fıkır olusturur dıyerekten eklıyorum buyrun fotolar:)
22ab851c.jpg
[/URL][/IMG]
4550a144.jpg
[/URL][/IMG]
cf827f8f.jpg
[/URL][/IMG]
ee308f82.jpg
[/URL][/IMG]
kazasız belasız keyifli sürüşler arkadaşlar:)
 
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
157
Arkadaşlar Herkeze Merhaba...

2 Gün önce bi yakıt hesaplaması yapayım dedin.Depoyu ağzına kadar doldurdum.Gerçi ağzına kadar doldurmayı pek önermiyolar ama yaptık bir kere işte:) Motoru hiç sıkıştırmadım.60 km hıza gelince 5.vitese aldım.80 km yi nadıren geçtim ve sonuç olrak 455 km de yedeğe geçtim.tekrar doldurdum depoyu 39 liralık benzin aldı.

Bu yakıt testini gerçekten çok ekonomik sürüş yaparak elde ettim.
ben de yapayım diyorum, hemen hemen hep artçıylabiniyoruz, 350 km'de yedeğe düşüyorum, bende bi problem mi var acep:salut: üstelik ben de sakin kullanıp 60'da 5'e atıyorum mesela
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
449
ben de yapayım diyorum, hemen hemen hep artçıylabiniyoruz, 350 km'de yedeğe düşüyorum, bende bi problem mi var acep:salut: üstelik ben de sakin kullanıp 60'da 5'e atıyorum mesela

Biziwm makinalar milimetrik yakıyor sanırım. Bende 350-360 da yedeğe düşüyorum direk. Makine ztn maksimum 420 km gördü 13 litre benzinle. Neyse ona şükür :) Bulamayan var. 3.0LT/100Km gibi bir oranımız var bizim. Aslında oranlarsan 100kmde 5 lt yakan dizel arabayla aynı fiyatı yakıyoruz. CBF içinde 3lt normal bence. Hatta çok çok iyi bir değer. 100 kmde 0.3 lt tasarruf edicem diye kasmanın anlamıda yok.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
ismailcim tesekkur edıyorum tekrardan dostlar bugun ismail kardesımın gonderdıgı bı kac malzemeler vardı onları hallettım once motul yagımızı motora takvıye yaptık ardın ngk bujımızıde taktım ve sag kutukluk degıstı sag tarafa far acma kapama anahtarlı kutukle degısıp h7 tip xenonlarımı söktüm ve h4 tip xenonlarımın montajını yaptım haaa bide yan kapakları siyaha boyadım 1 kaç haftaya kadarda jantlarımı boyucam motoru hazırlıyorum ıyıce sıyaha montaj ve boyama esnasında foto cekmemısım ancak son halının fotoları var yapmak ıstıyen arkadaslarımıza fıkır olusturur dıyerekten eklıyorum buyrun fotolar:)

Rica ederim Murat, hayırlı olsun, güle güle kullan. :rendeer:

Bu sağ far açma kapama kütüklüğünün bir resmini koysaydın, montajdan sonra nasıl gözüktü merak ettim.
Elektrik bağlantısı çok uğraştırdımı sağ kütüklük için?
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
Biziwm makinalar milimetrik yakıyor sanırım. Bende 350-360 da yedeğe düşüyorum direk. Makine ztn maksimum 420 km gördü 13 litre benzinle. Neyse ona şükür :) Bulamayan var. 3.0LT/100Km gibi bir oranımız var bizim. Aslında oranlarsan 100kmde 5 lt yakan dizel arabayla aynı fiyatı yakıyoruz. CBF içinde 3lt normal bence. Hatta çok çok iyi bir değer. 100 kmde 0.3 lt tasarruf edicem diye kasmanın anlamıda yok.

ala ala, ya sizde bi problem var ya benim motor cok az yakıo :)) 450- 455 km de yedeğe düşüo artık gerisini siz tahmin edin. hesap yaptım ortalama 0.085 kurus falan yakıo

@muratgün

hocam sakın yanlıs anlama motorun cok guzel ama o farlarına yaptıgın siyah filmmi boyamı bilmiyom ama bence cok kotu olmus. neden onu yapmak istedin?
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Haz 2010
Mesajlar
29
Arkadaşlar dün tekrar yakıt ölçümü yaptım.170 km de 15 liralık benzin.Bursadaki lt fiyatı 3.67 tl.

Aslında kendimizi bedavaya kasıyoruz.Bir kaç kuruş az yaktıracağız diye sağ şeride mahkum kalmak mantıksız.Bu motor artçılı ve devirli kullanımda oralama 3 litre yakaıyo.

Çok yakın bir arkadaşımda ybr var o da çok sakin bir kullanımda 440 km de yedeğe düştü.Ama elektirikli bisiklet ayarında sürüş yapıyordu:)
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
Arkadaşlar dün tekrar yakıt ölçümü yaptım.170 km de 15 liralık benzin.Bursadaki lt fiyatı 3.67 tl.

Aslında kendimizi bedavaya kasıyoruz.Bir kaç kuruş az yaktıracağız diye sağ şeride mahkum kalmak mantıksız.Bu motor artçılı ve devirli kullanımda oralama 3 litre yakaıyo.

Çok yakın bir arkadaşımda ybr var o da çok sakin bir kullanımda 440 km de yedeğe düştü.Ama elektirikli bisiklet ayarında sürüş yapıyordu:)

dostum defalarca ölçtüm dip gaz 10,2 krş yakıyor

fazla kasmaya gerek yok:)
 
Katılım
22 Eki 2006
Mesajlar
90
slm merabalar bende aranıza girmek istiyorum yaklaşık 2 ay oldu sıfır aldım cok memnunum yakıt konusundada arkadasın dedıgı gıbı dıp gazlada gıtsen 100 kurus yakıyor gecen gebzeye gıttık ve baska yerlerede ugradık 2kısı hep tam gaz bu sıcak havalarda 220 km yaptık sadece yaktıgı yakıt 20 tl o yuzden sevıyorum motorumu su an 2300 oldu bakalım
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
slm merabalar bende aranıza girmek istiyorum yaklaşık 2 ay oldu sıfır aldım cok memnunum yakıt konusundada arkadasın dedıgı gıbı dıp gazlada gıtsen 100 kurus yakıyor gecen gebzeye gıttık ve baska yerlerede ugradık 2kısı hep tam gaz bu sıcak havalarda 220 km yaptık sadece yaktıgı yakıt 20 tl o yuzden sevıyorum motorumu su an 2300 oldu bakalım

aramıza hoşgeldin :cat:
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
Rica ederim Murat, hayırlı olsun, güle güle kullan. :rendeer:

Bu sağ far açma kapama kütüklüğünün bir resmini koysaydın, montajdan sonra nasıl gözüktü merak ettim.
Elektrik bağlantısı çok uğraştırdımı sağ kütüklük için?

hacı sağ kütüklüğün fotosunu cekmeyi unutmusum en kısa surede cekıp koyarım kaynak olur ben memnun kaldım sahsen orjınal bır goruntu olustu:) ismail aga bağlantı bayaaa bi ugraştırdı valla elektrikten hiç çakmam ama montaj sırasında gözlemlediğim kadarıyla bizim orjinal sag kontrol panelınde kutuklukte 5 tane fılan kablo gelıyor ve taktıgımız sag kutuklugun soketı uymuyor grenajın ıcındekı elektrık soketıne o yuzden bızım tamırcı kabloları kesıp bıctı mecburen orjınal kutuklugun soketıyle kabloları bırlestırdı yanlıs bılıyor ve hatırlıyor olabılırım ama 9 tane kablo fılan bagladı o sokete ondan sonra ve bu olaylardan sonra xenonların montajı orucunda etkısıyle yaklasık olarak 2.5 saat sürdü maşallah:)
haa bu arada arkadaşlar h7 tip 8000k xenonlarımı satıyorum kendim arabamda yedek olarak kenarda tutacaktım ancak vazgeçtim işine yarayacak dostlar var ise buradan bana ulaşabilirler:wiinkk::)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:02 ----------

ala ala, ya sizde bi problem var ya benim motor cok az yakıo :)) 450- 455 km de yedeğe düşüo artık gerisini siz tahmin edin. hesap yaptım ortalama 0.085 kurus falan yakıo

@muratgün

hocam sakın yanlıs anlama motorun cok guzel ama o farlarına yaptıgın siyah filmmi boyamı bilmiyom ama bence cok kotu olmus. neden onu yapmak istedin?

estağfirullah dostum tabikide yorumluyabilirsin ancak hak verirsinki güzellik göze hoş görünmek görsellik göreceli bir kavramdır benim acaip bi şekilde hoşuma gidiyor fardaki o kaş onu yaparken boya kunlanmadım reklamcılarda bulunan folyodan kunlandım hatta ben kunlanmadım reklamcı arkadaşımın kendisi kunlandı ve fikirde ondan çıkmıştı o yaptı bende begendim ve böyle kunlanıyorum çok sıkılırsam bı ara sokerım o zaman:):):wiinkk:
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Ben de uzun yolda denedim şu yakıt olayını, hafta sonu Edirne-Eneze gittim geldim. Evden çıkarken fulledim depoyu enez 250 km yaklaşık, birkaç kez dipgaz yaptım bir ara 120 küsüre çıktı keşan yolunda onun dışında sakin kullandım 5. vittes 80-90 aralığında gittim döndüm ve Tekirdağda rampa aşağı inmeye başlamışken gaz almadı ve stop etti :) yani demek oluyorki 10lt=455km , birde dün dönerken acaip rüzgar vardı, zaptetmeye çalışa çalışa geldim. :pale:

15082010113.jpg


ön taraf deniz :)

13082010109.jpg


Bu da bendeniz :)
 
Katılım
16 Ağu 2010
Mesajlar
19
Merhaba,

Motorsiklet dünyasına ve bu siteye oldukça yeniyim. Sizin gözünüzde çömez sayılırım :)

Kısaca geçmişimden bahsedeyim. Hayatımın 10 senesi bisiklet üzerinde geçti, bu süre zarfında fırsat buldukça babamın emektar PUCH motorunu kaçırmaktaydım. İki tekerli aletlere olan ilgim küçüklüğümde yaşadığım o özgürlük hissinin yüze rüzgar suretinde vurmasından ileri gelir.

Üniversite hayatım boyunca parasızlıktan motor almaya fırsatım olmadı. Şimdi okul bitti, üç beş kuruş para kazanır hale geldik, ilk işim A2 için ehliyet kursuna yazılmak oldu. Ekim'de yazılı, Kasım'da direksiyon derken Aralıkta ehliyeti alacağım inş.

Tabii aynı zamanda motor da almak lazım. Bunun için bir süredir araştırıyorum. Aylar önce eve yemek söylediğimde gelen kurye ile muhabbetimizde bana "Yamaha YBR125 veya Honda CBF150 al alacaksan" demişti. Temelde çıkış noktam da bu oldu. Derin araştırmalar sonucunda başlangıç motoru olarak Honda CBF 150'ye karar verdim.

Fiyat araştırmalarım sonucunda da şu sonuca vardım. Eğer 2011 model 0 bir motor almaya kalkarsam, bana herşeyiyle beraber 4150 TL'ye mal olacak. Eğer 1.5 yıl kullanılmış 25.000 km'de bir motor alırsam, bana 3000 TL'ye mal olacak (devir, plaka, ruhsat, noter vs. vs. işlemleri hariç).

İkinci el motoru, çok iyi bi ustaya gösterip "bu motorda bi sorun yok" sözünü aldığımı varsayalım. Sizce hangi tercih daha mantıklı? Tabii bu kararı verirken benim finansal olarak ne durumda olacağım da önemli, fakat bunu es geçelim. Direkt olarak fiyat - performans oranını sorgulayalım.

Destekleriniz için şimdiden çok teşekkürler.
3 gündür bu forumları okumaktayım, hem aranızdaki kardeşlik güdüsüne hayran oldum, hem de çok şey öğrendim. Beni de aranıza alın :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst