çok geçmiş olsun, gezilere yalnız çıkıp ücra yerleri dolaraşarak cesur olduğunuzu kanıtlamıştınız, çok maceralar yaşadınız ama işte mantık çerçevesinde de olayı değerlendirmekte fayda olduğunu sizde görmüş oldunuz, hiç değilse bir kişi daha yanınıza lazım, köpek kovucu deneyebilirsiniz (evcillerde işe yaramıyor), orada yalnız beklerken yanınıza o kangal gelseydi acaba ne olurdubir de elektroshock aletlerinden yanınızda olsa iyi olur, belkide uzayıp kısalan demir joplardan bir adet
![]()
Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkürler arkadaşlar. Aslında kaza sayılmazdı, çok şükür bende de bir şey yok zaten. Ders oldu işte...
Köpek kovucum var zaten, ama kangala karşı etkili olacağını hiç sanmıyorum. Başka önlemlerim de var aslında. Yine de kangalla karşı karşıya kalmak istemem tabii ki...
Yaşlanarak değil, yaşayarak tecrübe kazanılır !....
Bu kazandığın tecrübenin, senin için son derece önemli olduğu
kanaatindeyim...
'' emrello '' dost insan; önemli olan sağlığına herhangibir zeval
gelmemesi idi.
Tabiki bu olay hiç yaşanmasa daha mükemmel olurdu..
Yaptığın ve yapacağın enbüyük ve en son kazanın bu olmasını dilerim..
Tekerin düz bassın.. Kazasız keyifli rotalar dilerim..
Bu ufak durum seni yıldırmasın sakın !..:cat: ::saad::
tüm köpeklere karşı en etkili koruyucu 1 m lik zincirdir.Vurmana gerek yok,savrulma sesi bile onu korkutmaya yeter.
Ben taşımıyorum ama bu güne kadar hiç biri saldırmadı,köpek görünce yavaşlarım ve sonra aniden olduğum yerde gaz açarım.Kaldı ki köpeklerin çoğu gelenin bir insan değil,makina olduğunu zannediyor muhataplarının bir insan olduğunu farketmeleri onları çoğu zaman uysallaştırmaya yetiyor.
Tek başına ıssız bir rotaya giden motorcuyu kimse zorlamıyor,kendi isteğiyle gidiyor giderken de kendince gerekli gördüğü tedbirleri alıyor.başına gelebilecekleri hesaplayarak gidiyor.Gidiyor çünkü o rotalar alıştığımız, bildiğimiz asfalt rotalardan,grup sürüşlerinden,pikniklerden çok ama çok daha fazla keyifli.bilindik rotalardan olmayışı sebebiyle doğal güzelliklerin en dibini bulabilme imkanı sunuyor.
bu keyfi hiç yaşamamış insanların klavye başından" şöyle olsaydı. böyle yapsaydın? demelerine de hiç anlam veremiyorum.
Yahu madem kendin cesaret edemiyorsun,niye başkalarının cesaretini kırma çabasındasın?.belki o keyfi öğrensen sen Emrello'nun aldığı tedbirin yarısını bile almadan yola çıkacaksın.
biz neredeyiz alem nerede?
16 yaşındaki bir kız yelkenli tekne ile dünyayı tek başına dolaşıyor biz şurada Taşdelen ormanına giren arkadaşımıza "tek başına gitmeseydin iyi olurdu,kolun kırılırdı,motorun bozulurdu" diyoruz hala.
tüm köpeklere karşı en etkili koruyucu 1 m lik zincirdir.Vurmana gerek yok,savrulma sesi bile onu korkutmaya yeter.
Ben taşımıyorum ama bu güne kadar hiç biri saldırmadı,köpek görünce yavaşlarım ve sonra aniden olduğum yerde gaz açarım.Kaldı ki köpeklerin çoğu gelenin bir insan değil,makina olduğunu zannediyor muhataplarının bir insan olduğunu farketmeleri onları çoğu zaman uysallaştırmaya yetiyor.
Tek başına ıssız bir rotaya giden motorcuyu kimse zorlamıyor,kendi isteğiyle gidiyor giderken de kendince gerekli gördüğü tedbirleri alıyor.başına gelebilecekleri hesaplayarak gidiyor.Gidiyor çünkü o rotalar alıştığımız, bildiğimiz asfalt rotalardan,grup sürüşlerinden,pikniklerden çok ama çok daha fazla keyifli.bilindik rotalardan olmayışı sebebiyle doğal güzelliklerin en dibini bulabilme imkanı sunuyor.
bu keyfi hiç yaşamamış insanların klavye başından" şöyle olsaydı. böyle yapsaydın? demelerine de hiç anlam veremiyorum.
Yahu madem kendin cesaret edemiyorsun,niye başkalarının cesaretini kırma çabasındasın?.belki o keyfi öğrensen sen Emrello'nun aldığı tedbirin yarısını bile almadan yola çıkacaksın.
biz neredeyiz alem nerede?
16 yaşındaki bir kız yelkenli tekne ile dünyayı tek başına dolaşıyor biz şurada Taşdelen ormanına giren arkadaşımıza "tek başına gitmeseydin iyi olurdu,kolun kırılırdı,motorun bozulurdu" diyoruz hala.
bu keyfi hiç yaşamamış insanların klavye başından" şöyle olsaydı. böyle yapsaydın? demelerine de hiç anlam veremiyorum.
Bu keyfi yaşamak için motor sahibi olmak şart değil sırtına bir çanta alır asker botları giyer ormana girersin.. Kırıcı olmayalım.
En azından arazi lastiği kullanmalısın, gerçekten çok farkediyor yüksek hız yapmassan asfaltta bile konforlu gelecektir..
arkadaşlar ne yazık ki burası Türkiye, can sizin siz bilirsiniz ...
biz burada birşey diyorsak kötü niyetimizden değil iyi niyetimizdendir...
ben bugün klayedeysem çarşamba günü olduğum ameliyat yüzündendir ...
bugün AYE nickli arkadaş bir kaza sonrası vefat etmiştir, okuduğum ve video dan izlediğim kadarıyla aniden şu kavurucu sıcaklarda bir ıslak bir zemine (belediyenin hatası) girerek motoru kaymıştır, en önde gidiyormuş arkadan gelenler zor yavaşlamış, şimdi ne demeli bilmiyorum, herkesin başına gelebilirdi acı ama gerçek çünkü burası Türkiye, yine bu işten hiçkimse sorumlu olmayacak, giden gittiğiyle kalacak, biz emrelloyu seviyoruz, savaşkayan bey sizi de seviyoruz, maksat daha fazla tedbir emniyet çünkü bir kere "game over" oluyor, "restart game" yok !!
İkisinin keyfi farklı aslında... Doğada yürüyüş yapmakla doğada motor kullanmayı karşılaştırmak ne kadar doğru olur emin değilim. Örtüştükleri noktalar var ama farklılıkları da çok. Sonuçta sadece doğayla baş başa olmak isteseydik motordu, ekipmandı o kadar masraf yapmazdık...
Arazi lastiği konusunda haklısın ama sadece arazide kullanmıyorum motoru. Tourance'lar da zaten %100 asfalt lastiği sayılmaz. Hafif araziye de uygun. Sonuçta bir racing lastiği gibi düz ve yumuşak değil. Toprak yollarda performansı iyidir, ama tabii ki daha dişli bir lastik arazide daha güvenli olacaktır. Belki bu lastikler eskiyince dediğin gibi daha dişli bir lastik tercih ederim.
ben kendi adıma bu maceradan bir ders çıkardım ve Borusandan bir adet fren, bir adet debriyaj maneti aldım.
Emrello 279 Tl me maloldu senin tecrübe
Sağolasın.
Bir gün işe yararsa sana ayrıca köfte ısmarlarım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:15 ----------
Metzeler tourance bence stabilize yolların lastiği değil,Tourance ile stabilizede gitmek ile buzda gitmek arasında hiç fark yok.
Oğlumun motorunda sava cross lastik kullanıyoruz,Sıradan bir lastik olmasına rağmen Yoldışı rotalarda Metzelerden çok ama çok daha başarılı.
:cherry:
Yedek manet iyidir, ama biraz pahalıya malolmuş sanki. İnternette BMW'nin muadil ürünlerinin satışı yapan siteler vardır gibime geliyor.
En kötü kros lastik bile toprakta Tourance'dan iyidir mutlaka. Ama sırf toprakta gitmediğim için ara bir ürün seçmek durumunda kaldım. Sonraki yenilemede belki Continental TKC80 alırım. Onu da çok tutuyorlar, ama ömrü biraz daha kısaymış.
gez, toz ve dilediğince eğlen ama bizi sakın üzme kardeşim...
Allah hepimizi korusun![]()