Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
alparslan84 kardeşim sen mondiali gözden çıkarmışın anlaşılan hiçbir parçası yok bulunmaz fabrikası firmasının ocağı sönmüş demişsin bu bilgilere hangi kaynaktan ulaştın banada bildir bende bir araştırayım..-)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:16 ----------

Emoli kardeşim senkron ayarı he rik karbüratöründe içine hava ve yakıt oranının eşit şekilde girerek silindirlere de eşit güç vermesi ilkesine dayanır. Kabüratörün içi yapısını oluşturan karmaşık bir sistem vardır. Depodan gelen benzin ve hava filtrresinden emilen hava burda karıştırılarak enerjiye dönüşmeye hazır hale getirilir. Ancak el yordamı il ebunu başarmak olmaz. Senkron cihazı denilen üzerinde analog yada digital göstergeler olan pano yardımı ile yapılır. Motordan tam randıman alınması için bu ayarın iyi olması gerekmektedir. Bu ayarı olmayan motorun silindirlerin birisi tenbel çalışabilir vuruntuya neden olur motor hava ayarı kısıksa motor yakıta yüklenir çabuk hararet yapar şarfiyatı artar hava ayarı çok olursa yakıt patlaması eksik kalır tam güç alınamadığından motorda yığılma ve pısmalar oluşur. O nedenle bu yakıt-hava ayarı çok güzel olmalıdır.
 
Katılım
31 Mar 2010
Mesajlar
292
alparslan84 kardeşim sen mondiali gözden çıkarmışın anlaşılan hiçbir parçası yok bulunmaz fabrikası firmasının ocağı sönmüş demişsin bu bilgilere hangi kaynaktan ulaştın banada bildir bende bir araştırayım..-)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:16 ----------

Emoli kardeşim senkron ayarı he rik karbüratöründe içine hava ve yakıt oranının eşit şekilde girerek silindirlere de eşit güç vermesi ilkesine dayanır. Kabüratörün içi yapısını oluşturan karmaşık bir sistem vardır. Depodan gelen benzin ve hava filtrresinden emilen hava burda karıştırılarak enerjiye dönüşmeye hazır hale getirilir. Ancak el yordamı il ebunu başarmak olmaz. Senkron cihazı denilen üzerinde analog yada digital göstergeler olan pano yardımı ile yapılır. Motordan tam randıman alınması için bu ayarın iyi olması gerekmektedir. Bu ayarı olmayan motorun silindirlerin birisi tenbel çalışabilir vuruntuya neden olur motor hava ayarı kısıksa motor yakıta yüklenir çabuk hararet yapar şarfiyatı artar hava ayarı çok olursa yakıt patlaması eksik kalır tam güç alınamadığından motorda yığılma ve pısmalar oluşur. O nedenle bu yakıt-hava ayarı çok güzel olmalıdır.


Dostum bahsettiğin bu ayarı ben hiçbir motosiklet servisinin tam olarak iyi ve özen göstererek tam doğru yaptığına inanmıyorum..

bahsettiğin gibi bu ayarları tam olarak iyi bilerek kendimizin yapması gerekiyor, onuda öğrenmek lazım, e haliyle öğretecek biriside lazım..

servislerin elinde tesbih gibiyiz çevirip duruyorlar bizi başka birşey değil, hiç güvenemiyorum işçiliklerine.. geçen gün arka jantlara bakmak ve zincir ayarını 2 dkda yapmak için gittim orta sehpaya astı motoru zinciri yağlarken arka teker rolantide dönüyordu baktık ustayla teker çok minikde olsa sekiz çiziyor, bu ne dedim, abi 2 tane jant telin kırık ya ondan o bişey olmaz 2bin bakımda hallederiz!!! Bu arada motor henüz 1.300 kmde yani 700 km böyle kullan diyorlar bana..

işten anlamıyoruz tamam ama salakda değiliz neyse anlayan anladı:)
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
243
vay korsan kardeş demek ankaradasın nasıl bu mct ler uzun yola gidermi acaba yolda şişmez değilmi ankaradan kısa geziler olursa bende katılabilirim
 
Katılım
16 Haz 2006
Mesajlar
658
Motosikleti
'13 Inazuma
arkadaşlar bende seyhan 250c var ve bu başlığı bayadır takip ediyorum. aşağı yukarı aynı motorlar. bu 32t dişli değişimini bende yapmak istiyorum. temin edebileceğim bi yer ve fiyat konusunda bilgi verirseniz sevinirim...
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
vay korsan kardeş demek ankaradasın nasıl bu mct ler uzun yola gidermi acaba yolda şişmez değilmi ankaradan kısa geziler olursa bende katılabilirim

kardeş ben şuana kadar şişme olayını yaşamadım bunun nedeni ise yola göre hızlanmam yani hızımı ayarlamamdan kaynaklı oldu. ama şunu belirtmeliyimki çamlıdereden kızılcahamama 15dkda geldik kızılcahamamdan bir kez arkadaşa benzin almak için 10dk durduk 1.15dkda ortalama 85-90 km hızla ankaraya geldik ve bende artçı vardı 80kg civarında :) maksimumda 125 yaptık yolda otobana çıktığımızda.
tabi böyle olması için evvela yağın kaliteli olacak sonra motorun hava ayarı iyi olacak kısacası bakımlı olacak yoksa şişerde patlarda:)

gezilere oldukça beklerim bugün yolda bir gri mct birde ya jinlun yada benzeri mct olmayan iki arkadaş gördüm kentparkın oralarda oldukça keyifli keyifli geziyorlardı tabi mct asaletini koydu hele benim siyah söndürdü onları heheheeheh

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:41 ----------

Dostum bahsettiğin bu ayarı ben hiçbir motosiklet servisinin tam olarak iyi ve özen göstererek tam doğru yaptığına inanmıyorum..

bahsettiğin gibi bu ayarları tam olarak iyi bilerek kendimizin yapması gerekiyor, onuda öğrenmek lazım, e haliyle öğretecek biriside lazım..

servislerin elinde tesbih gibiyiz çevirip duruyorlar bizi başka birşey değil, hiç güvenemiyorum işçiliklerine.. geçen gün arka jantlara bakmak ve zincir ayarını 2 dkda yapmak için gittim orta sehpaya astı motoru zinciri yağlarken arka teker rolantide dönüyordu baktık ustayla teker çok minikde olsa sekiz çiziyor, bu ne dedim, abi 2 tane jant telin kırık ya ondan o bişey olmaz 2bin bakımda hallederiz!!! Bu arada motor henüz 1.300 kmde yani 700 km böyle kullan diyorlar bana..

işten anlamıyoruz tamam ama salakda değiliz neyse anlayan anladı:)


kardeşim o telleri garantiden yaptırtabilirsin hatta çelikleri ile değiştir bence benim henüz başıma gelmedi ama okuduğum şeyler genellikle iyi değil 2 tel ile başlayıp 10-12 teli kıranlar birden olmuş bu iş ciddi hayatını taşıyorsun üzerinde biran evvel hallettir bence ayrıca öyle yağlamaydı yağ değişimiydi buji takmaydı ıvır zıvır işleri kendin hallet hemen servise ışınlanma garantisi olsa bile gitme kendin yap sağlam olur:cat: kazasız sürüşler
 
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
243
bakımını beceremem ama abidinpaşa da akdere yolundaki mondial servisine istemesemde gidiyorum garanti devam etsin diye kullandıkları yağ buji malum ne derece iyi bilmiyorum ama bakımlarını aksatmamaya çalışıyorum
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
Her servis aynı değildir ancak sizin yemeyip biriktirip aldığınız motor servislerin gözünde br kazanç kapısıdır ne kadar çok arıza o kadar çok para demektir. O jantın telinin bir tanesinin üzerine binen yük hızlandığında eğer çukura denk gelse birkaç yüz kilo basıncı dengeliyor. Sen bir fren yapsan acil bir durum olsa bir cm kenara kaysan vefat etsen o ustanın ben kendi dükanında ciğerini catrol yağda buji kıvılcımlarıyla kızartır kalfasıyla yerim. Kemiklerini de harley cilere veririm malum her motorda illa bir kaç parçayı kemikten kullanıyorlarmış..:) bunlar önemli şeyler. Siz siz olun belki defalarca yazdım burda kendi basit işinizi kendiniz görün buna kendinizi alıştırın.Buji başlıuklarınızı plastik değil bakır yada aliminyum takım havalar sıcak silindir petekleri ateş gibi, oluyor bujinin başlığınına geçen plastik parça hamur gibi oluyor ve kıvılcım sapa soğa atlamaya başlıyor.Bunu ustalar söylemez motor tekler stoop eder sen boyna rolantiyi yükseltirsin gaza yüklenirsin aman stop etmesin diye sonunda servisteki usta seni görünce " işte benim bugünkü yolunacak tavuğum geldi " diye içinden geçirir. Tabi bunu herkes için yazmıyorum genele hitap ediyorum arkadaşlar kimse kimseyi kandıramaz gün gelir en acemiside bu işi bi şekilde öğrenir. Görüşmek üzere
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
bi yardımcı olan??

sitede verilmişti istanbulda sirkecide bi yerde var ben aradım bir tane varmış fiyatı 35tl dedi buda tel numarası 0212-527-65-56 birde mahoni38 arkadaşımız kayseriden bulabileceğini bana söylemişti onunlada iletişime geçebilirsin.

yalnız senin motorla uyuşmayabilir bu motorlar her ne kadar birbirine benzeselerde parçaları arasında çok ciddi farklılıklar var birbirlerine kesinlikle uyumsuzlar bilgin olsun

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:54 ----------

Buji başlıuklarınızı plastik değil bakır yada aliminyum takım havalar sıcak silindir petekleri ateş gibi, oluyor bujinin başlığınına geçen plastik parça hamur gibi oluyor ve kıvılcım sapa soğa atlamaya başlıyor.


beycivan dostum güzel bilgilerin için teşekkürler bu bilgi çok işime yarayacak ama nereden bulabilirim bu buji başlığını bugün yibayı ziyaret edeceğim bi sorayım sağa sola

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:59 ----------

bakımını beceremem ama abidinpaşa da akdere yolundaki mondial servisine istemesemde gidiyorum garanti devam etsin diye kullandıkları yağ buji malum ne derece iyi bilmiyorum ama bakımlarını aksatmamaya çalışıyorum

bende o tarafta oturuyorum tuzluçayır lisesinin oradayım. akderenin oradaki moto centre ni yanı sanırım orayı çok bilmiyorum ama moto centre ankaradaki işçiliği en iyi olan yer fakat onlardaki tek sorun fiyatta çok geçirgenler zamanında scooterımı orada bi bakıma sokmuştum scooter epey sağlıklı oldu ama cebim hastalanmıştı o dönem.
mctlerin sistemi çok basit kendin yapabilirsin eğer bujiyi yağı para vermeden yaptırıyorsan git yok para veriyorsan gitme birgün buluşur bi çay içer neleri biz yaparız konuşuruz

bizim yapabileceklerimiz yağ dğeişimi buji değişimi zincir yağlaması zincir gergisi elektrik tesisatı onarımı far takma akort ayarı(anahtarı bulabilirsem eğer hehehe) gibi şeyleri sende yaparsın bende yaparım çok basit işlemler bunlar
 
Katılım
31 Mar 2010
Mesajlar
292
kırılan jant telini garantiden değiştirmiyorlar.. ilk 500 bakımda da iki tanesi kırıktı direk servis ücretine eklediler, şimdi motor 1400 de 2 tanesi yine kırık değiştirmiyorum, ay başında çelik taktırcam komple paraya kıyıp
 
Katılım
31 Mar 2010
Mesajlar
21
arkadaşlar bugun arka lastiğimde yarık seviyesinde derin bir çatlak tespit ettim.
ivedi lastik almayı düşünüyorum.
bu konuda bilgi ve tecrübelerinizi bekliyorum saygılarımla

ön arka lastiği komple almayı düşünüyorum. marka fiat bilgilerinize şimdiden teşekkürler
 
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
243
vallaha korsan kardeş tanışmamız çok iyi olur kardeşimde mondialci 125 lik var onda onun elinden bir şeyler geliyor ama motordan bir şey anlamıyor kendi motorunun yağını filtresini değiştiriyor o kadar işte en azından işten anlayan bir ustaya gideriz bende akderede tuzluçayırdan akdereye inerken lambalardaki kavşakta oturuyorum motosiklete ancak hafta sonları binebiliyorum hafta içi işe mecburen aracımla gidip geliyorum ben sağlık bakanlığında çalışıyorum
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
2
uzun zamandır almayı düşündüğüm bir motordu bugün aldım servisten çıkmasını bekliyorum hertürlü yardımlarınıza ihtiyacım olacak ilk başta yapmam gereken neler var bilen varsa [email protected]
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
Arkadaşlar motorunuzun çoğunun buji başlığı scooterlara da takılan plastik siyah buji şapkası.Bunun yerine internetten alabileceğiniz aliminyum buji başlığını edinip kendiniz takmaya çalışın birde servislerin bujiye ateşleme bobinlerinden giden kablolarını mobilet bujilerine taktıkları düşük ohamajlı adi bakır alışımlı kablodan takmaları.Bu iki duruma dikkat edin ateşlemeniz çok önemli.Bobinlerdeki soketli yeri penseyle iyice sıkın yerinde oynak olmasın buji kablosunuda kalitelisinden taktırın metresi bile 3 tl falan. Eskiyen buji kabloları yalıtkanlık özelliğini yitirebildiği için motor şasesine atlamalar yapar ve silindirlerde hazır bekleyen yakıt hava karışımını ateşleyemediği için motorda teklemeler, güç düşüklüğü ve eksozda biriken gazlardan dolayı patlamalara neden olabilir. Eğer eksozunudan çat diye patlama sesleri geliyorsa bu yanmadan emme sübaplarından sıcak eksoz borusuna kaçan benzin damlacıklarından kaynaklanmaktadır. Bu sorunu yaşayan varsa foruma yazsın çözümünü de yazabilirim. Bu gibi önemli durumları kendiniz belirleyip periyodik olarak kontrol edebilirsiniz. Mct lerin eskiyen ön ve arka lastikleri içinde üzerindeki lastiklerden yada Duron marka alıp takarsanız maliyet-performans yönünden karlı olur.
 
Katılım
20 Kas 2008
Mesajlar
481
Arkadaşlar motorunuzun çoğunun buji başlığı scooterlara da takılan plastik siyah buji şapkası.Bunun yerine internetten alabileceğiniz aliminyum buji başlığını edinip kendiniz takmaya çalışın birde servislerin bujiye ateşleme bobinlerinden giden kablolarını mobilet bujilerine taktıkları düşük ohamajlı adi bakır alışımlı kablodan takmaları.Bu iki duruma dikkat edin ateşlemeniz çok önemli.Bobinlerdeki soketli yeri penseyle iyice sıkın yerinde oynak olmasın buji kablosunuda kalitelisinden taktırın metresi bile 3 tl falan. Eskiyen buji kabloları yalıtkanlık özelliğini yitirebildiği için motor şasesine atlamalar yapar ve silindirlerde hazır bekleyen yakıt hava karışımını ateşleyemediği için motorda teklemeler, güç düşüklüğü ve eksozda biriken gazlardan dolayı patlamalara neden olabilir. Eğer eksozunudan çat diye patlama sesleri geliyorsa bu yanmadan emme sübaplarından sıcak eksoz borusuna kaçan benzin damlacıklarından kaynaklanmaktadır. Bu sorunu yaşayan varsa foruma yazsın çözümünü de yazabilirim. Bu gibi önemli durumları kendiniz belirleyip periyodik olarak kontrol edebilirsiniz. Mct lerin eskiyen ön ve arka lastikleri içinde üzerindeki lastiklerden yada Duron marka alıp takarsanız maliyet-performans yönünden karlı olur.

Yorumlarin icin tesekkurler bence sorunu yasamadan sen yazarsan daha iyi olur sonra yine yazmis olucan zaten:)
 
Katılım
16 Haz 2006
Mesajlar
658
Motosikleti
'13 Inazuma
Arkadaşlar motorunuzun çoğunun buji başlığı scooterlara da takılan plastik siyah buji şapkası.Bunun yerine internetten alabileceğiniz aliminyum buji başlığını edinip kendiniz takmaya çalışın birde servislerin bujiye ateşleme bobinlerinden giden kablolarını mobilet bujilerine taktıkları düşük ohamajlı adi bakır alışımlı kablodan takmaları.Bu iki duruma dikkat edin ateşlemeniz çok önemli.Bobinlerdeki soketli yeri penseyle iyice sıkın yerinde oynak olmasın buji kablosunuda kalitelisinden taktırın metresi bile 3 tl falan. Eskiyen buji kabloları yalıtkanlık özelliğini yitirebildiği için motor şasesine atlamalar yapar ve silindirlerde hazır bekleyen yakıt hava karışımını ateşleyemediği için motorda teklemeler, güç düşüklüğü ve eksozda biriken gazlardan dolayı patlamalara neden olabilir. Eğer eksozunudan çat diye patlama sesleri geliyorsa bu yanmadan emme sübaplarından sıcak eksoz borusuna kaçan benzin damlacıklarından kaynaklanmaktadır. Bu sorunu yaşayan varsa foruma yazsın çözümünü de yazabilirim. Bu gibi önemli durumları kendiniz belirleyip periyodik olarak kontrol edebilirsiniz. Mct lerin eskiyen ön ve arka lastikleri içinde üzerindeki lastiklerden yada Duron marka alıp takarsanız maliyet-performans yönünden karlı olur.


bende bazen egzost patlaması oluyor. çözümünü biliyorsanız memnun oluruz :D

ha bi de buji başlığı dediğiniz şöyle bişey mi?;

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-krom-buji-basligi/detay?


veya


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-ngk-buji-basligi-her-marka-motorsikletler-icin/detay?
 
Katılım
6 Mar 2010
Mesajlar
11
Full kapalı kask, motosiklet ayakkabısı, dizlik, uygun pantalon ve 4 mevsim diye yutturdukları (iyi de para bayıldığım) mont. Giyip çıkartmaya gocunduğum yok. AMA SICAKTAN, TERDEN GEBERCEM LAAAYNNNN!!!! :pr:
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
sLm aranızda banada yer varmı bende artık MONDİAL 250 MCT ciLerdenim =)

hoşgeldin aramıza :cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:49 ----------

Full kapalı kask, motosiklet ayakkabısı, dizlik, uygun pantalon ve 4 mevsim diye yutturdukları (iyi de para bayıldığım) mont. Giyip çıkartmaya gocunduğum yok. AMA SICAKTAN, TERDEN GEBERCEM LAAAYNNNN!!!! :pr:

bendede korumalı deri mont, dizlik ve yarım kaskla dolaşıyorum ne kadar sıcaktan bende pişsemde güvenlik önemli ihmale gelmiyor ...:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst