Secure-a-Bike ( Güvenli Motosiklet Garajı )

Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
1,059
Cümleten günaydın ve hayırlı işler...:rendeer:

Dün gece herzamanki gibi aklımda yılın projesi vardı , google'dan yaptıgım derinlemesi araştırma sonucu bir firma buldum... Türkiyede bu işi yapan cok az firma var. Dolayısıyla kendin projeyi çizip bir kaynakcı ustan varsa ve seni seviyorsa ancak öyle çözebilirsin işini.

Zahmetli bir iş yani...

http://www.secure-a-bike.com/index.html

Garajı olmayan arkadaşlar için güzel bir çözüm olabilir.
Belki Türkiyede bunu yapıp ucuza satan bir babayiğit çıkar...:mrgreen:

Asıl konu, ben bunun yapımı konusunda bayağı ilerledim bir kaç ustayla resimleri ve videoyu izledik 4 kişiden 3'ü 'yapamam dedi' aralarından biri 'genç ve azimli' abi ugraşmak lazım dedi...
Sizin çözüm ve önerileriniz varmı bu konu hakkında.














Herkese kazasız belasız sürüşler...

Emrullah.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
sistem basit bir sistem nasıl masalarımızda çekmeceler var hani ikea'dan felan alıyoruz ya sabit olanları var çıkartamıyoruz çekmeceyi çekip; buna benzer bir ray sistemi var altta.

Ama sıkıntı şuki ben bunu istemezdim :) ben içine tezgah yapabileceğim bir yer istiyorum gerektiği zaman ufak tefek müdehaleleri gerçekleştirebilmem gerekir hayati önem taşıyan şeyler olabiliyor ...
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Valla ben kendime lazım olsa kendim yapabilirim böyle bir şeyi.

Yani kusura bakma sana yapmak için uğraşamam :mrgreen:

Ama ben olsam böyle sürgülü mürgülü birşey yapmaktansa garajın boyunu 20-25 cm yüksek tutar kendim motoru içeri sokar sonra dışarı çıkarım.

Bu sürgülü sistemin tek avantajı garajı koyacağın yerde yükseklik problemi varsa sizin garaja girmeden motorunuz sokmanızı sağlamaktır.

Birinci kat evin balkon altı filan gibi.

Mecburiyet yoksa sürgü sistemi saçma.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Valla ben kendime lazım olsa kendim yapabilirim böyle bir şeyi.

Yani kusura bakma sana yapmak için uğraşamam :mrgreen:

Ama ben olsam böyle sürgülü mürgülü birşey yapmaktansa garajın boyunu 20-25 cm yüksek tutar kendim motoru içeri sokar sonra dışarı çıkarım.

Bu sürgülü sistemin tek avantajı garajı koyacağın yerde yükseklik problemi varsa sizin garaja girmeden motorunuz sokmanızı sağlamaktır.

Birinci kat evin balkon altı filan gibi.

Mecburiyet yoksa sürgü sistemi saçma.


dimi içine girip üstüne yatıp turşusunu kurmak gerekir motorun :queen:
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
1,059
Valla ben kendime lazım olsa kendim yapabilirim böyle bir şeyi.

Yani kusura bakma sana yapmak için uğraşamam :mrgreen:

Ama ben olsam böyle sürgülü mürgülü birşey yapmaktansa garajın boyunu 20-25 cm yüksek tutar kendim motoru içeri sokar sonra dışarı çıkarım.

Bu sürgülü sistemin tek avantajı garajı koyacağın yerde yükseklik problemi varsa sizin garaja girmeden motorunuz sokmanızı sağlamaktır.

Birinci kat evin balkon altı filan gibi.

Mecburiyet yoksa sürgü sistemi saçma.

Haklısın ama benim yer sorunum var ne kadar küçük olsa benim için bir avantaj:mrgreen:

Bir el atsanda şu kasayı hemen yapsak ilerde seri üretime bilen geçeriz valla.:mrgreen:
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Valla malzeme temini kolay, önemli olan kaynak yapmayı bilmek ve kaynak makinesi temin etmek.

Kaynak makinesi temin etsende öyle ustaları izlerken gördüğün gibi cızzt cızzt yapmakla olmuyor bu iş, sabaha kadar kaynak yaparsın ama tekniğini bilmezsen bi çekiç darbesiyle ayrılır parçalar :)

Şimdi bak malzeme listesi veriyorum 40*40 profil , kalınlık tercihine göre sac plaka , 3 menteşe , bir kilit , 8-10 tane tekerlek.

Bunların hepsini 100 metre civarımdan temin edebilirim proceye başlamak istersen.

Hatta biri gerekli ölçüyü çıkarsın proceyide çizerim, ne kadar malzeme gidecek ne kadar tutar onu bile hesaplarız % 10 şaşma ile.
 
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
637
Yakında nasıl yapılır diye bir başlık açıcaktım zaten...Ben şu an ahşaptan yapmaya başladım..Diğer maddeler nem yapar çünkü..Ahşabı iki kat yapıp aralarına cam elyafı ve straforla yalıtım yapacağım...Şu an alt paleti ve kuşakların bir kısmını yaptım...
Yakında konuyu açarım bitirince...
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Valla malzeme temini kolay, önemli olan kaynak yapmayı bilmek ve kaynak makinesi temin etmek.

Kaynak makinesi temin etsende öyle ustaları izlerken gördüğün gibi cızzt cızzt yapmakla olmuyor bu iş, sabaha kadar kaynak yaparsın ama tekniğini bilmezsen bi çekiç darbesiyle ayrılır parçalar :)

Şimdi bak malzeme listesi veriyorum 40*40 profil , kalınlık tercihine göre sac plaka , 3 menteşe , bir kilit , 8-10 tane tekerlek.

Bunların hepsini 100 metre civarımdan temin edebilirim proceye başlamak istersen.

Hatta biri gerekli ölçüyü çıkarsın proceyide çizerim, ne kadar malzeme gidecek ne kadar tutar onu bile hesaplarız % 10 şaşma ile.

siz şimdi o kapalı kutuya bide motor yerleştirip bak bu gidiyor da dersiniz :queen:

umarım güzel bir şeyler çıkar ortaya ucuz maliyetli
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ben mevzuyu anlamadim.:silent:

Dur bir kahve daha içip geleyim ben, henuz ayilamadim anlasilan.:sunny:
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
1,059
Yakında nasıl yapılır diye bir başlık açıcaktım zaten...Ben şu an ahşaptan yapmaya başladım..Diğer maddeler nem yapar çünkü..Ahşabı iki kat yapıp aralarına cam elyafı ve straforla yalıtım yapacağım...Şu an alt paleti ve kuşakların bir kısmını yaptım...
Yakında konuyu açarım bitirince...

Merakla beklicem, benim için yer cok dert sen hangi boyutlarda ve ne tipte yapıyorsun?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:40 ----------

siz şimdi o kapalı kutuya bide motor yerleştirip bak bu gidiyor da dersiniz :queen:

umarım güzel bir şeyler çıkar ortaya ucuz maliyetli

aynen aynen :mrgreen: tekerlerin alttan yarısı dışarda olsa hiç fena olmaz hızsız istedigi gibi kolayca götürür... Alarm bile takmayı düşünüyorum kutuya ben :cherry:
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Yakında nasıl yapılır diye bir başlık açıcaktım zaten...Ben şu an ahşaptan yapmaya başladım..Diğer maddeler nem yapar çünkü..Ahşabı iki kat yapıp aralarına cam elyafı ve straforla yalıtım yapacağım...Şu an alt paleti ve kuşakların bir kısmını yaptım...
Yakında konuyu açarım bitirince...

Anam anam, ahşap çok tehlikeli.

Bu garajı niye yapıyorsun? Motorda dışarda kalmasın diye.

Yani garajı dışarı koyacaksın.

Bir kibritle mahvolur garajın ve motorun. Yalıtım için koyacağın strafor da yangını hızlandırmaktan başka bir işe yaramaz.

Dış etkenlere en dayanıklı maddeler beton , cam ve demirdir.

Camı direk ele :)

Beton pahalı ve gereksiz.

En iyisi demir profil iskelet üzerine giydirilmiş sacdan yapılmış ve dış kapısıda doğal olarak demirden olan sağlam bir garajdır.

Ahşaptan yapacağın garaja takacağın kapı ile de güvenliği sağlayamazsın.

Nerden mi biliyorum?

Kapıcıyım ben :mrgreen:
 
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
637
Garajın boyutları 1.70m en 3m boy...2m yükseklik...Bayaa içine raf mafta yapıp alet edevatı koyucam...Yer sorunum yok..Bahçeye yapacağım...Güvenlik açısından sıkıntı yok..Bu işi benim adıma yürüten besili bir alman çobanı var...Zaten yapma amacım güvenlik değil..Yağmurdan,çamurdan,güneşten korumak...Beton veya demir profilden olursa görüntü açısından sıkıntı olur diye düşündüm...Ahşap hem estetik hem sağlam...Üstelik özel boyalarda var ateşe filan dayanabilmesi için...Ben tabi oralara girmiycem..Sadece zımpara vernik yapacağım...Toplam maliyeti tahminen 350-400 civarı olucak...Üstü shingle ,çift katman duvar ,dışarıdan bakıldığında lambri şeklinde olucak..
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Qweasdnon madem yer sorunun yok madem bahçen var o zaman tuğladan ör çatıyıda yine tahta ile kapayıp shıngle ile kaparsın.

Dış duvarlarada çok ucuza ve uygulaması çok kolay olan söveler var alıp onlardan yaparsın hem estetik hem sağlam hemde emniyetli olur.
 
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
637
Sayın mod,kayınpederde tuğla diye söylüyor:)..Ancak estetik olarak güzel bile olsa,ahşap daha bir hoş gözüküyor gözüme...Yarın öbür gün kaldırılmak istendiğinde de daha kolay...Dediğim gibi emniyet olayı 2.planda...Öncelikli olarak dış etkenlerden korumak amacım...Ha uygun yeri olup benim yapacağım şekilde uygulamak isteyen olursa emniyet konusunda da sınıfı geçer diye düşünüyorum...Kapısına 10-15 TL lik alarmlarda takılabilir...
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Qweasdnon madem yer sorunun yok madem bahçen var o zaman tuğladan ör çatıyıda yine tahta ile kapayıp shıngle ile kaparsın.

Dış duvarlarada çok ucuza ve uygulaması çok kolay olan söveler var alıp onlardan yaparsın hem estetik hem sağlam hemde emniyetli olur.

Sayın mod,kayınpederde tuğla diye söylüyor:)..Ancak estetik olarak güzel bile olsa,ahşap daha bir hoş gözüküyor gözüme...Yarın öbür gün kaldırılmak istendiğinde de daha kolay...Dediğim gibi emniyet olayı 2.planda...Öncelikli olarak dış etkenlerden korumak amacım...Ha uygun yeri olup benim yapacağım şekilde uygulamak isteyen olursa emniyet konusunda da sınıfı geçer diye düşünüyorum...Kapısına 10-15 TL lik alarmlarda takılabilir...

ayrıca hatırlatmak isterimki araziniz üzerinde yapmak istediğiniz şeyler betonerme yapıyı oluşturuyorsa şayet bunların belediyede çizimlerinin olması gerekmekte arazinin neresinde olduğuna dair yapılan yapının çizimleri vs hepsinin olması gerekmekte ve bunların onaylı olması gerekmekte...

yoksa ben bunu çoktan yapacaktım :)

Ben mevzuyu anlamadim.:silent:

Dur bir kahve daha içip geleyim ben, henuz ayilamadim anlasilan.:sunny:

ilkay abi aranıyor öğlende kahve içmeye diye gidiyorum dedi dönmedi. kahve diye başka bir şeyler içmeye başladı sanırım :p
 
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
637
ayrıca hatırlatmak isterimki araziniz üzerinde yapmak istediğiniz şeyler betonerme yapıyı oluşturuyorsa şayet bunların belediyede çizimlerinin olması gerekmekte arazinin neresinde olduğuna dair yapılan yapının çizimleri vs hepsinin olması gerekmekte ve bunların onaylı olması gerekmekte...

Hehehe meslek icabı bunları iyi biliyorum ancak temelsiz yapı olması işi biraz değiştiriyor kaldı ki istesem altına tekerlek koyarım gene yaparım sıkıntı olmaz..Zaten gelipte orada onu inceleyende olmaz ya:) ben bayaa şehrin dışındayım ...Betonu sevmiyorum hatta betondan nefret ediyorum..Her yer beton kardeşim :)
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Hehehe meslek icabı bunları iyi biliyorum ancak temelsiz yapı olması işi biraz değiştiriyor kaldı ki istesem altına tekerlek koyarım gene yaparım sıkıntı olmaz..Zaten gelipte orada onu inceleyende olmaz ya:) ben bayaa şehrin dışındayım ...Betonu sevmiyorum hatta betondan nefret ediyorum..Her yer beton kardeşim :)

o zaman bana ne önerebilirsiniz ben birşeyler yapmayı düşünüyorum açıkçası garajın bir kısmı binanın arkasına soğru sarkmakta ve bu alanı kullanan hiç bir araç yok çünkü 1 araç sığabilecek yol genişliğinde dolayısı ile arkama birisi park ederse diye kimse bu kısmı kullanılmamakta.Binanın bir duvarını kullanarak masrafın bir kısmından kaçayım diyorum ? ama tabi zemine beton atmam gerekecek düz bir zemin değil çünki.onunda kenarlardan kapatıp kalanını taş vs ile doldurup bunun üstüne taş dökeyim diye düşünüyorum.

bakalım neler olacak kısmet ama düşüncelerinizi duymak isterim :cat:
 
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
637
Sizin kullanacağınız alan apartmanın ortak kullanım alanına girmekte.
Ortak yerler, anagayrımenkulün bağımsız bölümleri dışında kalıp, korunma ve ortaklaşa kullanma ve faydalanmaya yarayan yerlerdir. Kat malikleri bu alanlarda arsa payları oranında ortak mülkiyet hükümlerine göre malik olurlar.
Sizin böyle bir uygulama yapabilmeniz için arsa paylarının yarısından fazlasına ya da diğer bir deyişle çoğunluğuna sahip kat mailklerinin bu duruma icazet vermesi gerekiyor..
Kimse kullanmıyordur şu an ama bu işlerde birisi bir şey yapınca diğerlerinden ses çıkmaya başlar genellikle...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst