Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Bence kurnaz olmak lazım...
Bizim motorlar düzgün kullanıldığında ''ÖMÜRLÜK'' oluyorlar,önemsenmiyen bir iki şey yüzünden büyük arızalar görebiliyorsunuz,mesela (yağ,buji) bunlar çok ufak şeyler ama önemsenmiyince can sıkıcı olabiliyorlar.

Bunlara dikkat ettikten sonra belli başlı km'lerde değişmesi gereken parçalar değişir hepsi budur bence...

Servislerde bunu bildikleri için şimdi yağın iyisini koy (boş ver sen onu,bu en iyisi ''dene farkı farkediceksin:cherry: gelsin maniler gelsin yolunacak kazlar misali)Adam enayimi en iyileri motora doldur bekleki o parçaların,yağların süresi bitsinde durma göre 2 veya 3 ay sonra senin yolunu gözlesin.

Öyle bir yağ veya parça takmalısınki 2 haftayı geçmemeli...Açık ve net söylüyorum bende uzun yıllardır motor üstündeyim bu camiayı tanırım ve net bir şekilde %95'i için şunu şak diye söyliye bilirim (KAŞAR,HEMDE ESKİ KAŞAR,KÜFLÜ KAŞAR)
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
Şu servisler varyaa :pr: Ne alaka yahu otomobil yağının zararını cümle alem biliyor bir tek yetkili (!) :pr: servisler umursamıyor bunu.

Bence servisini değiştirmelisin.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:52 ----------



Hadi hayırlı olsun Hasan, montajını yaptıkran sonra, kaliteli bir video makinesiyle egsoz sesinin videosunu bekliyoruz senden :) Defolu olanı kaça verdi anes?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:54 ----------

@atakf1
Sen devir saatli gösterge panelini Antalya'dan bulmuştun sanırım,
Detayları öğrenebildinmi? Fiyat ne kadarmış? Montaj işi kolaymıymış?

ekleriz hemen gecesine...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:12 ----------

izmirde de satan iki eleman vardı sahibinden de msg atmıştım direk bağlıyacaksın çalışıyor demişti de ben güvenemedim kendi mmotorlarına 2 tane almışlar sen de istersen yurt dışından getirecekler falan falan. kahramanlar da bir parçacıda gördüm ama vaktim yoktu hafta sonları çalışıyorum bu hafta da olmadı ay sonu filtre almaya gidicem o zaman bakıcam o işe. fiyat 180 mi ne demişti.
olmadı alırız 180 e kendi saatimizi 100 e satarız netten :)
 
Katılım
18 Nis 2010
Mesajlar
26
haa bu arada servise birde numune olan sarı mavi renkte cbf 150 geldi 9000km de motor kilitlemiş:cyclopsan telekom bölge müdürlüğünün motoru bu, resmi plaka devlet malı ve 8000 bakımı yapılmış 9000 de yağsızlıktan kilitlenmiş :wiinkk: artık gerisini siz düşünün.. :queen: artık en azından yaz bitene kadar hergün yağı kontrol edicem... ya japonlar be adam neden yağ lambası koymassın şu motora... :silent:
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
ben kontrol etmiyorum.
1000km oldumu 2 kapak yeni yağ sallıyorum. hem yağın kalitesi artıyor hem eksiği tamamlanıyor.
bu arda dün alışveriş markette mobil yağ buldum 15 -50 ısı konusunda daha dayanıklı olur diye düşünüyorum.
hem bir arkadaş da mobili o kadar övdü ki deneyip göreceğiz.
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
Mehmet hocam, doğru tesbit gerçektende :)



Bu günlerde tarihinin en sakin günlerinden birini yaşıyor bu topik :)
Biraz resim atalımda canlansın ortalık.

Yine Hongkong'lu elemanlardan birisi motoru baştan aşağı bakımdan geçirmiş, faydalı olabilecek resimler var, özellikle alternatör değişimi benim çok dikkatimi çekti.

01.jpg


02.jpg


03.jpg


04.jpg


05.jpg


06.jpg


07.jpg


08.jpg


09.jpg


10.jpg


11.jpg


12.jpg


13.jpg


14.jpg


15.jpg


16.jpg


17.jpg


18.jpg


19.jpg


20.jpg


21.jpg


22.jpg


23.jpg


24.jpg


25.jpg


26.jpg


27.jpg


28.jpg


29.jpg


30.jpg


31.jpg


32.jpg


33.jpg


34.jpg


35.jpg


36.jpg


37.jpg


38.jpg


39.jpg


40.jpg


41.jpg


42.jpg

43.jpg


44.jpg


45.jpg


46.jpg


47.jpg


48.jpg


49.jpg


50.jpg


51.jpg


52.jpg


53.jpg


54.jpg


55.jpg


56.jpg


57.jpg


58.jpg


59.jpg


60.jpg


61.jpg


62.jpg


63.jpg

tek kelime ile mükemmel olmuş ellerine sağlık usta yanlız resimlere bakarken ilyas salmanın çiçek abbs filmi geldi gözümün önüne fort u aynen böyle parlatmıştı
 
Katılım
29 Ağu 2007
Mesajlar
3,602
arkadaşlar debriyaj balatasının değiştiren varmı kaç kmde değiştirdiniz....
lastikler kaç km gidiyor vede fren balatakları kaç km gidiyor....
ortalama olarak yazarsanız sevinirim....
kişiden kişiye değişir bunu biliyorum sadece ortalama ne kadar yapılır onu öğrenmek istiyorum...
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
[/COLOR]izmirde de satan iki eleman vardı sahibinden de msg atmıştım direk bağlıyacaksın çalışıyor demişti de ben güvenemedim kendi mmotorlarına 2 tane almışlar sen de istersen yurt dışından getirecekler falan falan. kahramanlar da bir parçacıda gördüm ama vaktim yoktu hafta sonları çalışıyorum bu hafta da olmadı ay sonu filtre almaya gidicem o zaman bakıcam o işe. fiyat 180 mi ne demişti.
olmadı alırız 180 e kendi saatimizi 100 e satarız netten :)

Kaptan,kahramanlarda tarif edebilirmisin yerini?olmazsa ben gidip bi göreyim şunu.
 
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
114
fanın amacı konjektörü soğutmak için. tıpkı pc işlemcileri gibi. konjektörün dışı komple soğutucudur zaten ekstra olarak fan ile daha iyi soğutma sağlamak amaç. Orda parçalar ucuz ya arkadaş hepsini değiştirir tabi. :)
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
ya bu adam o fanı neden koymuş,fikri olan var mı?

İbrahim,bana kalırsa arkasında duran parçayı soğutmak için,başka niye olsun?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:02 ----------

@atakf1
geçmiş olsun,gerçekten tehlikeli bir karşılaşma olmuş...
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
arkadaşlar debriyaj balatasının değiştiren varmı kaç kmde değiştirdiniz....
lastikler kaç km gidiyor vede fren balatakları kaç km gidiyor....
ortalama olarak yazarsanız sevinirim....
kişiden kişiye değişir bunu biliyorum sadece ortalama ne kadar yapılır onu öğrenmek istiyorum...

Öncelikle zaten seninde bahsettiğin gibi bu parçaların ömrü, kullanım stili ile direk olarak alakalı.

Bir arkadaş çok sert kullanır, teker yapmaya çalışır, ışıklarda her zaman çok seri kalkar. Bu sebeple 5-10 binde debriyaj balatalarını yer. Başka bir arkadaş sakin kullanır 50 bin km.ye gelir hala aynı debriyaj balatasını kullanır vs.

Yine aynı şekilde çok sert fren kullanmak yada ani dur kalklar yapmak, fren balatalarının ömrünü çok düşürür.

Bu parçaların ne zaman değiştiğine bakarak motosiklet sahibinin sürüş karakterini bir nevi analiz edebiliriz.

Fikir edinilmesi açısından, kendi motorumdan örnek vereyim:

Motorumu 2009 Mayıs ayında sıfır km. aldım, ve şu anda 20 bin km.ye geldim.

Debriyaj balatalarım değişmedi.
Ön fren balatasını 12 bin km.de değiştirdim
Arka fren balatalarım hala orijinal.

Bu durumda benim ön freni çok kullandığım gözüküyor :)

Lastikler ise tam bir muamma :) Eğer üzerinde duro varsa en yakın sürede değiştirilmeli. Çok geç ısınıyor ve feci kayıyor. Sadece çok sıcak havalarda yol tutuşu idare eder.

Onun haricinde michelin hamuru yumuşak olduğu için daha kısa sürede bitiyormuş. Misal michelin ile 10 bin km. yapıyorsan, daha sert olan pirelli, irc vs. markalarla 20 bin km. yapabilirsin. vs. gibi... Başta da belirttiğim gibi sürüş karakteri ile doğrudan alakalı durumlar bunlar. Bu yüzden net aralıklar belirtilemez.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:54 ----------

ya bu adam o fanı neden koymuş,fikri olan var mı?

işte arkasındaki parça ne?

:) ben de onu merak ediyorum, varsa bilen beri gelsin :wiinkk:

fanın amacı konjektörü soğutmak için. tıpkı pc işlemcileri gibi. konjektörün dışı komple soğutucudur zaten ekstra olarak fan ile daha iyi soğutma sağlamak amaç. Orda parçalar ucuz ya arkadaş hepsini değiştirir tabi. :)

Teşekkürler everlasting. Benimde tahminim o yönde. Çünkü bizdeki orijinal olanlarda aşağıdaki resimde göreceğiniz pasif soğutma bloğu var.

Bu hongkonglu eleman alternatörü değiştirip daha yüksek sargılı modeli taktığına göre gelen akımda çoğalacak ve regülatör denilen doğrultmaç parçası (fanın altındaki) daha fazla ısınacak, fan takarak daha iyi bir soğutma hedeflenmiş. Tabi sarsıntılı olan bir motorda cpu fanına benzer bir fanın ne kadar ömrü olur ayrı bir tartışma konusu.

2213d.jpg
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
Çok teşekkürler,"everlasting" in yorumu gözden kaçmış galiba.bu konunun üstünde durmamın sebebi bu aralar tam araştırdığım konu olması. Akü büyütsek olma,alternatör motora yük olur vs. vs...
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
Mehmet hocam, doğru tesbit gerçektende :)



Bu günlerde tarihinin en sakin günlerinden birini yaşıyor bu topik :)
Biraz resim atalımda canlansın ortalık.

Yine Hongkong'lu elemanlardan birisi motoru baştan aşağı bakımdan geçirmiş, faydalı olabilecek resimler var, özellikle alternatör değişimi benim çok dikkatimi çekti.

01.jpg


02.jpg


03.jpg


04.jpg


05.jpg


06.jpg


07.jpg


08.jpg


09.jpg


10.jpg


11.jpg


12.jpg


13.jpg


14.jpg


15.jpg


16.jpg


17.jpg


18.jpg


19.jpg


20.jpg


21.jpg


22.jpg


23.jpg


24.jpg


25.jpg


26.jpg


27.jpg


28.jpg


29.jpg


30.jpg


31.jpg


32.jpg


33.jpg


34.jpg


35.jpg


36.jpg


37.jpg


38.jpg


39.jpg


40.jpg


41.jpg


42.jpg

43.jpg


44.jpg


45.jpg


46.jpg


47.jpg


48.jpg


49.jpg


50.jpg


51.jpg


52.jpg


53.jpg


54.jpg


55.jpg


56.jpg


57.jpg


58.jpg


59.jpg


60.jpg


61.jpg


62.jpg


63.jpg

eyvallah ismail tesekkurler resımler ıcın hongkonglu arkadas baya ugrasmıs ve ölüyü diriltmiş anlaşılan bide subap ayarını göstereymiş bize iyimiş :queen::queen::rendeer::)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:14 ----------

Şu alternatör olayını çözebilen varmı? Sanırım buradaki başlıkta belirttiğim 2010 modellerin alternatöründen takmış.

Bu şekilde farların motor devrine göre yanma sorununu vs. çözmüş eleman.
Arka kuyruk grenajı içindeki fan ne işe yarıyor acaba?

Bizde alternatörü değiştirerek, motor devrine bağlı far yanma olayını çözebilirmiyiz?

aga bu olayı fara açma kapama düğmesi takıp ceyranıda aküden aldınmıydı tamamdır halledersin ancak aküden nasıl alcan oraya nasıl vercen bılmıyorum elektirikten hiç anlamıyorum gram bi bilgim yok :):):rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:19 ----------

bu arada o anesmotor da ki egsoz kalmamış
nisan da gelmiş hemen bitmiş.
ellerinde 1 adet az defolu (üzerinde taşımada göcükleri olan kalmış)
onu aldım perşembe gelecek. Bakalım bi deneme yapacaz artık. hep aynı tas insan sıkılıyor az değişiklik olsun dedim.

hayırlısı olsun üstad montajını yaptıktan sonra bi vidyo çekip koyarsan sevınırım bende düşünüyorum eksoz konusunu :):wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:22 ----------

ben kontrol etmiyorum.
1000km oldumu 2 kapak yeni yağ sallıyorum. hem yağın kalitesi artıyor hem eksiği tamamlanıyor.
bu arda dün alışveriş markette mobil yağ buldum 15 -50 ısı konusunda daha dayanıklı olur diye düşünüyorum.
hem bir arkadaş da mobili o kadar övdü ki deneyip göreceğiz.

evet ankarada iken bende mobil1 15-50 kunlanmıstım cok memnun kalmıstım taki manısaya geldım burda takoz castrolden koydum mecburen emme lanet olsun en kısa surede degıstırcem 1 ayda motoru etkıledı benım sınırlerımı bozyu ve motordan sogutuyo adamı:)
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
praktikerde vardı başkada yağ yoktu rafta mobil den de 1 adet kalmıştı. 21 lira ya aldım fiyatıda iyi.
deneyelim bakalım. yağı da yeni değiştirmiştim biraz kullanacaz artık..
egsoz olayına gelince çok iyi bir ses beklemiyorum. osuruk sesinden hallice olacak sanırım.
mevcut egsozum çok eskidi artık zırıldamalar başladı çünkü. bakalım gayrı tüp de ezilmeler var olduğundan yarı parasına aldım. anes motor sağolsun :)
 
Katılım
11 Ocak 2005
Mesajlar
107
Arkadaşlar birşey kafama takılıyor.Bu servislerin 20/50 yağ takıntısı nedir çözemedim :silent: Benim servis mobil1 20/50 kullanıyor.Farklı yağ kullanmak istersen kıllık yapıyor.Bende bu bakımda mobil 1 15/50 koymayı düşünüyorum.Servis yağ yakmasın diye 20/50 kullanıyo olabilirmi ?
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
sanmam. servisler genelde açık yağ koyar. varille alırlar o daha uygun fiyatlı olabilir.
çok kalın yağ da motorun hareket kabiliyetini kısıtlar. ben kışın 10-40 veya 15-50
yazın da 15-40 yada 15-50 kullanıyorum 15-50 yi bulduğum yerde alıyorum yağımın stoklu olmasını severim 2000 km yi geçirmem. hatta 1700 -1800 lerde ise 200 km lik bir yola gideceksen hemen değiştiririm.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst