Suzuki Suzuki Gsr 600 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Nis 2010
Mesajlar
217
Selamlar, en baştan söyliyim GSR600 'ü 3 sene yaz kış kullandım (yerde kar olmadıkça hatta) naked bike olarak bir iki çok extreme modeller hariç alınacak tek alet olduğunu düşünüyorum o yüzden her şekilde taraflı yazıcam :)

Hyosung gv650 : hyosungun GV ve 650cc motorları iyidir derler, test sürüşler hariç kullanmadım ama kullanan çok oldu çevremde.71 beygir çok yeterli bir rakkam o alet için aslında fiyat / performans iyidir ama tek kusuru cruiser tarzı olması bence :)
diyorsanki cruiser seviyorum ve intruderlar pahalı gelir neden olmasın.. yinede cruiser yani.......... bu başlıkta yazdığına için daha atak bişilere baktığını farz ediyorum ve pas geçiyorum :)

Hyosung GT650 R : dediğim gibi 650cc likler iyidir ama R olması yani (79 bg ve 69nm tork) 2 silindir bir racing tipli alet 650cc de......... bilemiyorum bişiler eksik gibi....... belki bunun naked olanına bakarsın, ducati özentisi bir motor tasarımı var gibi onlarda sadece ducati L motor üretiyor bunlar V..
birinci el almak istemezsen bence bu fiyatlara daha uygun sıralı 4 silindir belki 2007-2008 model racing japon birşiler bulabilirsin. tabi racing istiyorsan

Honda CBR600 F : F aletleri pek beğenmemişimdir bu sevda başladığından beri bana çok arada kalmış aletler gibi gelirler, tabiki zevkler ve renkler tartışılmaz.. 600 cc racing modelin yumuşak ama racing gibi pek rahat olmayan oturuş stilli kardeşi.. motor olarak diğerlerinden daha iyi kesinlikle, bir kere honda alet, dünyanın en büyük motor üreticisi abiler. ama F işte......

Kawasaki Er 6F/6n : güzel yurdumda motor denince kawa denir elbette ama keşke adı kadar geniş servisi ve akla gelme hızı kadar hızlı yedek parça bulma şansı olsa.. ben şahsen Z1000 2010'u beğenmeme rağmen (nedense kawa da tip olarak beğendiğim tek alet) uzak durmak istiyorum hep bu aletten yaşatma zorluğu için..

GSR600 : gelelim suzukinin geliştirdiği en kaliteli motorlardan biri olan GSR a.. dediğim gibi 2 sene kullandım. halen dönüp "acaba praetorian'ın motoru benmi alsam yine GSR kullansam" diye düşünüyorum.. eğer tarz olarak nakedbike biniceksen (gönlümde uzuuun zamanlardır yatan truimph speedtriple ve kont agustanın fabrikasıdan çıkan brutale'ı saymazsak) rüzgarı hissetmek, motor keyfini yaşamak, çok yüksek süratlar değil ama atik bir alet istiyorsan, şehir içinde scooterdan birazcık daha zor ama diğer hiçbir motorun yanına yanaşamıycak bir esneklik (bence sokak kedisi gibi) arıyosan...... ozaman senin motorun GSR olmalı..


gelelim tek soruna :) izmirde ve ankarada uygun yer tabiki bulursun bu Suzuki çünkü :D yetkili serviste olur veya piyasada bu motordan anlayan yetkili servis kimliği olmayan ustalarda var.. izmirde benim eski ustam var (istanbuldayken GSR ımı komple ona emanet ediyordum) dilersen telefonunu veririm..
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
179
CanTR yorumun için teşekkür ederim benim için kullanım rahatlığı ön plandaydı stilden çok yani racing ya da cruiser fark etmiyordu ama gsr gerçekten tam aradığım motormuş. Türkiye ye geldiğimde mutlaka ustanın telefonunu alırım
 
Katılım
17 Nis 2010
Mesajlar
217
GSR ın oturuşu ducati monster, kawa veya yamahadan daha dik az biraz enduro gibi.. şehir içinde yormuyor.. istediğin zaman özelden msj atabilirsin..
 
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
Blackvolky,
maçtan dolayı baya mutsuzum ama kısa yorumum
saydıgın motorlar arasında gsr türkiye için en mantıklısı
hyoyu baştan ele
600f sevemedim bi türlü
kawalar iyi süper ama bi gsr değil ki burada enginer6 nın er6 sı vardı
o daha iyi yorumlar..

gsr ise bambaşka..ben satıyorum ama motosiklete ara vermem gerektiğinden dolayı..
yoksa şu anda hayatta satmam zorunda kalmadıkça..

motor hala satılmadı saçma teklifler geliyor..bakalım kısmet..
1 2 araba yakaladım ama elim kolum baglı beklıorum :) yapçak bişi yok..
neyse cok konustum ya... ıyı geceler
 
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
604
Blackvolky,
maçtan dolayı baya mutsuzum ama kısa yorumum
saydıgın motorlar arasında gsr türkiye için en mantıklısı
hyoyu baştan ele
600f sevemedim bi türlü
kawalar iyi süper ama bi gsr değil ki burada enginer6 nın er6 sı vardı
o daha iyi yorumlar..

gsr ise bambaşka..ben satıyorum ama motosiklete ara vermem gerektiğinden dolayı..
yoksa şu anda hayatta satmam zorunda kalmadıkça..

motor hala satılmadı saçma teklifler geliyor..bakalım kısmet..
1 2 araba yakaladım ama elim kolum baglı beklıorum :) yapçak bişi yok..
neyse cok konustum ya... ıyı geceler


Hemen yorumlayım :)

GSR'yi; Fazer ve Kawasaki er6'dan ayıran en önemli özellik kesinlikle denge... GSR'de; bizler gibi standart kullanıcıların bile anında fark edebileceği bir denge var motorda. Örnek olarak Fazer'da 170-180 km gibi hızlarda ön taraf fark edilir biçimde hafifliyordu ve güven vermiyordu. Er6'nın da arkası çok hafif olduğundan ani gaz açmalarda ve frenlemelerde fazla kıvırıyordu.

Ancak GSR'de, düşük ve yüksek hızda inanılmaz bir denge söz konusu. araç hızlandıkça adeta yola yapışıyor. Şahsen sadece dengesi için bile bu motor tercih edilir.

Amaa... Megan'a da kulak vermek lazım. Yakıt tasarrufuna önem veren biri için uygun bir motor değil. Bu böyle biline :)

FZ6'lı arkadaşımla yaptığım tempolu bir otoban sürüşünde 100 km'de 1 litreye yakın daha fazla yakmıştı.
 
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
Zaten yakıt tasarrufu için alınacak motor değil 4 silindirler..
o yüzden o bir kriter olmamalı..
 
Katılım
17 Nis 2010
Mesajlar
217
bu forumda bir iki kez daha yazdım GSR birazda devirli kullanırsan 100kmde 7lt yakar. fabrika değerleri 5,5-6 lt arası diyor.

zaten 14bin devir çeviren bir aleti kaç devirde vites değiştirerek kullanıcaksınız ki?
en basidinden 3-4 bin arası vites değiştirsen 600cc ve 4silindir olması aletin karakterini yaşatamıycak.
ortalama 6-8 bin arasında vites atar olucaksınız.
naked olduğu için uzun yol ve çok yüksek süratta uzun mesafeler gidemiyceksiniz, 6. vitesi çok kullanmıycaksınız.
sonuç olarak GSR alıyorsanız 180-200 km arası en iyi şartlarda 17lt lik deponun büyük kısmını bitireceksiniz. 200 kmde 15lt biterse buda bize kafadan 7,5 lt verir zaten 100kmde
:mrgreen:

Zaten yakıt tasarrufu için alınacak motor değil 4 silindirler..
o yüzden o bir kriter olmamalı..
:cat: budur...............
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
179
Praetorian su anda turkiye de olsam mutlaka motoruna bakmak isterdim gerci onumuzdeki ay ordayim kismet isi bunlar belli olmaz :)

enginer yorum icin tesekkurler gercekten cok ise yaradi. Yakit olayina da gelince 600cc 98hp lik bir makinanin 100km de 3lt yakmasini beklemek saflik olur sanirim o yuzden yakiti sorun degil benim icin. :)
 
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
Blackvolky kısmet işi hakkaten,
ilan duruyo nihayetinde halen:D
her litresini haketmesi de ayrı bir konu zaten
 
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
817
yineliyorum uzun yolda 18 kurus yakıyor yoshimura eksoz olmasına rağmen. bu hem kullanıcıya hemde o gereksiz gördüğüm camın çok etkisi var
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
179
inceledigim motorlarin hepsi zaaten 5.5-7lt arasinda yakiyor. ama bu motor gordugum kadari ile ve sizlerin yorumlarindan da anlasilacagi uzere gercekten bunun hakkini veriyor.
 
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
604
Praetorian su anda turkiye de olsam mutlaka motoruna bakmak isterdim gerci onumuzdeki ay ordayim kismet isi bunlar belli olmaz :)

enginer yorum icin tesekkurler gercekten cok ise yaradi. Yakit olayina da gelince 600cc 98hp lik bir makinanin 100km de 3lt yakmasini beklemek saflik olur sanirim o yuzden yakiti sorun degil benim icin. :)


Aynen öyle... Ulaşım aracı olarak kullansam yakıtı düşünürdüm ben de ama motosiklet benim için bir zevk. Yakıtı düşününerek bu zevki törpülemek de istemem.
 
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
enginer6 ya katılıyorum.
ulaşım aracı olarak bu aletin masraflarına yetişemezsiniz(benzin bakım lastik vs) ama haftasonları mutlu olmaya ihtiyacınız varsa aradığınız bu:)
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
179
Aslında Türkiye de araç olarak honda civic kullanıyorum 1.6 ve şehir içinde 8-9 litre yakıyor sanırım hele bide basarsam 10lt civarında yakıyordur. Buna ramen gsr600 şehir içinde 7lt yakıyor diyorsunuz. ben ulaşım aracı olarak bile kullansam yine karlıyım :)
 
Katılım
19 Şub 2010
Mesajlar
18
Selamlar, ben dün gsr 600A satın aldım. Her ne kadar 10000 km lik scooter tecrübem olsa da ilk defa bir vitesli motor kullanıyorum. Ama iyi derecede şoförlüğüm olduğundan ve çabuk kavramamdan çok şükür çok rahat kullanabiliyorum tabi temkinli olarak. Zincirli ve vitesli bir motoru ilk kez kullanmamdan dolayı, günlük, haftalık bakımı, servisi vs.. hiçbir konuda fikrim yok bu konuda kaynak veya bilgi paylaşırsanız çok sevinirim. (Eğer yanlış yere yazdıysam özür dilerim.)
 
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
604
Hayırlı olsun Maximilyan. Kazsız, güle güle kullan motorunu.

Zincirli motorun 500 km'de bir temizlenip yağlanması tavsiye edilir. Ancak kullanılan yol şartlarına göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir.

Zincir temizliği için çeşitli markaların spreyleri var ama gazyağı bu konuda en uygun temizleyici. Ama bulunması zor birşey olduğundan ben genellikle mazot kullanıyorum.

Zinciri temizledikten sonra iyi marka bir zincir yağıyla zincirin dişli ile temaz eden kısmından olacak şekilde, yani içeriden, yağlamalısın. Zaten bir kaç turdan sonra zincirin tümüne dağılır yağ.

Onun dışında bir de genel bakımları var. Kullanıcı kitabında 6 bin kilometrede yapılması yazar ancak bazı ustalar kendi ekonomik kaygıları nedeniyle :) bu sürenin 3 bin olmasını söyler.

GSR ile ilgili bilmek istediğin her şeye bu başlıktan ulaşabilir aklına takılanları sorabilirsin. Ben öyle yaptım şahsen :)

Hee bir de unutmadan... Motorun kilometresi, modeli, aksesuarları, fiyatı hakkında bilgi ver de adet yerini bulsun :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:47 ----------

enginer6 ya katılıyorum.
ulaşım aracı olarak bu aletin masraflarına yetişemezsiniz(benzin bakım lastik vs) ama haftasonları mutlu olmaya ihtiyacınız varsa aradığınız bu:)

Tabii ulaşım aracı olarak kulanınca yalnızca benzini düşünmemek gerek... Fazla kilometre yapılacak olması bakım, lastik vs masraflarını da beraberinde getiriyo...
 
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
herkes uçmuş yine:) motoru satmaktan biraz vazgeçtim(açıklıcam bi dakka)
2 haftasonudur sürekli kullanıyorum şile kilyos vs vs.. mutluyuz mesuduz kendisiyle:)
zaten ciddi bi alıcı da gelmedi henüz ondan mütevellit satış işini erteliyorum biraz, ilan yine duracak arayan olursa konuşucam ama "satılsın ya hadi hadi" modum yok:)
bakımını ertelemiştim onu yaptırayım yağ değişimi daha dogrusu..
eger satmazsam da 18 bin bakımında kn taktırıcam hava filtresi..
 
Katılım
17 Nis 2010
Mesajlar
217
praetorian GSR ı satarsan yerine aynı fiyatlardan birşeyler bulamazsın, bulacakların seni üzer, inan bana........

satıp üstüne para koyup başka birşeyler alıcaksan ayrı tabi ama eğer paraya sıkışmadıysan satma o makineyi benden tavsiye :cat:
 
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
yok zaten motosiklet bakmıyorum hiç:( biraz birikmişim var kenarda onu da koyup ufak sınıf araba bakıyorum..
bu arada street triple mi aldın:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst