Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
59
Birde motoru rölantidie 5 dak. dan fazla çalıştırmayın diye biliyorum.

Evet, ilk kullandığım zamanlar harareti yüksek gördüğümde kenara çekip bir süre rolantide beklemiştim. Derece kademe kademe yükseliyordu!
Başkaları soğutmak için duruyor, biz soğutmak için rüzgara sürüyoruz!
Bu durum "kronik" diye tabir ettiğiniz bir rahatsızlık değil midir?

Saygılar
 
Katılım
4 Haz 2010
Mesajlar
143
arkadaşlar bende motorumu çok düşük devirde kullandığımda akü boşalıyor ve tekrar çalıştırmak için kırmızı şeytanı vurdurmak zorunda kalıyorum bu durum normalmi yoksa yeni bir akümü istiyor?
 
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
108
:pale:
arkadaşlar bende motorumu çok düşük devirde kullandığımda akü boşalıyor ve tekrar çalıştırmak için kırmızı şeytanı vurdurmak zorunda kalıyorum bu durum normalmi yoksa yeni bir akümü istiyor?

Arkadaşım akün bitmiş....düşük devirde makinen aküyü şarj etmez, etsede yeterli olmaz. Farların ve stopların aküyü bitirir ve stop ettiginde tekrar çalışmaz... Yeni akü alma zamanın gelmiş...
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Hımm ozaman bende 1.5 Su bardağı kadar antifiriz koymalıyım yani :):)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:29 ----------

:pale:

Arkadaşım akün bitmiş....düşük devirde makinen aküyü şarj etmez, etsede yeterli olmaz. Farların ve stopların aküyü bitirir ve stop ettiginde tekrar çalışmaz... Yeni akü alma zamanın gelmiş...

:cat::cat::cat:
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Tekrar merhabalar arkadaşlar bugün radyatöre Antifiriz eklerken kafama takılan bir hususta fikirlerinizi almak isterim;

Radyatör suyuna eklemek üzere Antifriz aldım ve radyatördeki eski (benim tabirimle pis) suyu boşaltmak için içecek pipeti :wiinkk:kullanarak 2 su bardağı kadar suyu (pis suyu) sele altındaki yedek suluktan boşalttım ve yerine antifriz doldurdum.:cat: Motoru çalıştırdım dolaştım motor ısısı max 92 derece oldu ve suluğu konrol ettiğimde antifiriz aynen duruyordu (hiç bir karışım olmamış),:silent: suyu kontrol etmek üzere radyatör üzerindeki kapağı açarak radyatöre Antifiriz ulaşmışmı diyerekten bir bakayım dedim ama malesefki bir damla bile Antifiriz yoktu. Sizce suluktaki yedek kısım ne işe yarar, Antifiriz neden radyatöre gelmemiştir.:silent:

:rendeer:Son olarakta radyatör üzerindeki kapaktan 2 su bardağı kadar suyu boşalttım ve Antifiriz ekledim. Toplamda 4 su bardağı kadar Antifiriz eklemiş oldum:p, zararı olurmu dersiniz..
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Ağu 2009
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
MaRaNtZz:

Bakım/onarım işlerinden pek anlamam :) Hatta askerde komutan şoförlüğü (sivil Cherokee jiple makam şoförlüğü) gibi güzel bir görevi (bakım/onarımdan anlamam diyerek) reddettim. Millet birbirini yiyordu halbuki makam şoförlüğü için.

Bana sorarsan, en ufak şeyi ustama danışırım/ (genelde de) ona yaptırırım. Bahsettiğin konu bence çok önemli. Ustasına göstermen daha doğru olur...

En ufak şeyde adamın başını ağırtıyorum ama hassasiyetimi bildiği için beni sabırla dinliyor her seferinde :) Malum, oğlumun başına bişey gelsin istemem :)

Ustamla antifrizi değişeli 1 ay oldu.. Geçen haftada ustamla yağını ve filtresini değiştik. 2 gün sonra seviye kontrolü için rahatsız ettim kendisini :) Aynı gün kendisinden şakayla karışık fırça yedim (daha 2 ay önce bujilere baktık iyiydi, ben zamanı gelince sana söylerim) dedi :mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:48 ----------

Gökhan çok yakıyor, benim makina bile bundan 0.10-0.20 krş az yakıyor...

Deme Hasan :pale:

Ama dediğim gibi genelde full trafikte kullanıyorum malesef. Bizim Topkapı-Aksaray yolundaki 10'a yakın trafik ışığını ve bundan kaynaklanan trafiği bilirsin. Bence o bile yeter bu rakamlara.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
113
Tekrar merhabalar arkadaşlar bugün radyatöre Antifiriz eklerken kafama takılan bir hususta fikirlerinizi almak isterim;

Radyatör suyuna eklemek üzere Antifriz aldım ve radyatördeki eski (benim tabirimle pis) suyu boşaltmak için içecek pipeti :wiinkk:kullanarak 2 su bardağı kadar suyu (pis suyu) sele altındaki yedek suluktan boşalttım ve yerine antifriz doldurdum.:cat: Motoru çalıştırdım dolaştım motor ısısı max 92 derece oldu ve suluğu konrol ettiğimde antifiriz aynen duruyordu (hiç bir karışım olmamış),:silent: suyu kontrol etmek üzere radyatör üzerindeki kapağı açarak radyatöre Antifiriz ulaşmışmı diyerekten bir bakayım dedim ama malesefki bir damla bile Antifiriz yoktu. Sizce suluktaki yedek kısım ne işe yarar, Antifiriz neden radyatöre gelmemiştir.:silent:

:rendeer:Son olarakta radyatör üzerindeki kapaktan 2 su bardağı kadar suyu boşalttım ve Antifiriz ekledim. Toplamda 4 su bardağı kadar Antifiriz eklemiş oldum:p, zararı olurmu dersiniz..

Arkadaşım motor soğutma suyu yedek su kabında dolaşmaz.Yedek su kabı(expansıon-genleşme)içindir.Bu yüzden de yarısına kadar doldurulur.Yani radyatör ve motor içinde dolaşan su ısınıp genleştiği zaman buraya gelir ve soğuduğunda yada eksildiğinde buradan tamamlanır.Bizim motorların su kapasitesi 2.7 litre.Ssenin koyduğun 4 su bardağı(normal su bardağı ise:) 0.2 litre) 0.8 lt. antrifiriz yapar ki oda yaklaşık kapasitenin % 30 u yapar.Yani herşey normal.Sorun yok.:cat:
 
Katılım
26 Nis 2010
Mesajlar
67
ön cam hakkında

Arkadaşlar yavaş yavaş 600f e alışıyorum. Dün İzmir etrafında yaklaşık 300 km. lik bir tur yaptık. Sıkıntım şu boyum 182 cm 120km civarında ve üzerinde iyi rüzgar yiyorum. Depo üzerine yatınca sorun yok ama 120 ile giderken de yatmamam lazım bence, normal şürüş hızım 100-140, üzerine nadiren çıkıyorum(şimdilik). Bana önerebileceğiniz touring cam tarzı bir cam var mı? Özellikle benim boyumda olan arkadaşlardan marka ve model tavsiyesi rica ediyorum....
 
Katılım
29 Ağu 2007
Mesajlar
3,602
Arkadaşlar yavaş yavaş 600f e alışıyorum. Dün İzmir etrafında yaklaşık 300 km. lik bir tur yaptık. Sıkıntım şu boyum 182 cm 120km civarında ve üzerinde iyi rüzgar yiyorum. Depo üzerine yatınca sorun yok ama 120 ile giderken de yatmamam lazım bence, normal şürüş hızım 100-140, üzerine nadiren çıkıyorum(şimdilik). Bana önerebileceğiniz touring cam tarzı bir cam var mı? Özellikle benim boyumda olan arkadaşlardan marka ve model tavsiyesi rica ediyorum....

150 km hız zaten normal bir hız tabi benim için,
asıl 180 -200den sonra yatıyorum ben motora...:bounce:
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
14
Tekrar merhabalar arkadaşlar bugün radyatöre Antifiriz eklerken kafama takılan bir hususta fikirlerinizi almak isterim;

Radyatör suyuna eklemek üzere Antifriz aldım ve radyatördeki eski (benim tabirimle pis) suyu boşaltmak için içecek pipeti :wiinkk:kullanarak 2 su bardağı kadar suyu (pis suyu) sele altındaki yedek suluktan boşalttım ve yerine antifriz doldurdum.:cat: Motoru çalıştırdım dolaştım motor ısısı max 92 derece oldu ve suluğu konrol ettiğimde antifiriz aynen duruyordu (hiç bir karışım olmamış),:silent: suyu kontrol etmek üzere radyatör üzerindeki kapağı açarak radyatöre Antifiriz ulaşmışmı diyerekten bir bakayım dedim ama malesefki bir damla bile Antifiriz yoktu. Sizce suluktaki yedek kısım ne işe yarar, Antifiriz neden radyatöre gelmemiştir.:silent:

:rendeer:Son olarakta radyatör üzerindeki kapaktan 2 su bardağı kadar suyu boşalttım ve Antifiriz ekledim. Toplamda 4 su bardağı kadar Antifiriz eklemiş oldum:p, zararı olurmu dersiniz..

bu yaptığınızın hiçbir zararı olmaz,aslında böyle yapmadan önce radyötörün suyunu komple boşaltıp,radyötörü bir iki defa normal su ile yıkadıkdan sonra,önce antifirizi doldurup,sonrada suyunu tamamlasaydınız çok daha sağlıklı olurdu.son olarak da motoru rölantide belli bir süre çalıştırıp suyun seviyesini kontrol edebilirsiniz.
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
beyler,
benim aküde su koymaya meylediyo. geçen sene 600f imde aynısın yapmıştı, yoğun trafikte çok fan açtıktan sonra stop edince marş öldü, motoru vurdurup çalıştırdım. şarjla falan uğraşıp sağda solda rezil olacağıma gidip alayım buna da bi akü :)
uygun fiyatlı kaliteli akü bulan olursa yazsın lütfen, ben bulursam ben de yazarım :)

ya bu arada dün otoyolda 265 km/h sürate zorlanmadan çıktım. Önceki 600f imde 256 da kalmıştım. ondaki egzos bilinmeyen bi markaydı ve sanırım içi de boştu bunda yoshi var, fark bundan kaynaklanabilir mi bilmem ama sonuç hoşuma gitti :)

yalnız bi de şu var, motor ısınınca, fan açıp kapatma seviyelerinde geldiğinde resmen boşa geçmemek için direniyo, yağ yeni değişmiş, kontrolünü de yaptım iyi duruyo gerçekten, acaba 10-50 yağ koysam sorun çözülür mü yoksa ayırmada mı bi sorun olabilir ? ama motor soğukken sıkıntı yok sadece ısınınca bu oluyo ???

bi de cam arayan arkadaşlar (ben de alıcam) marka camla 90 euro civarında (puig). aslında çok güzel bi seçim ama şu aralar cama o kadar para vermek istemiyorum. istanbulda carisma motorda zero gravity kesimi cam var 85 tl de fiyatı var.
kesme çakma cam kullanan var mı ? ben almayı düşünüyorum. sonuçta %50 fiyat farkı var ve de sonuçta sadece cam :))
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Evet, ilk kullandığım zamanlar harareti yüksek gördüğümde kenara çekip bir süre rolantide beklemiştim. Derece kademe kademe yükseliyordu!
Başkaları soğutmak için duruyor, biz soğutmak için rüzgara sürüyoruz!
Bu durum "kronik" diye tabir ettiğiniz bir rahatsızlık değil midir?

Saygılar

Aslında rölantide beklerken hemen hemen tüm araçların harareti yükselir, rüzgarı yiyince soğuma daha iyi olur, zaten fanın soğutmadaki fonksiyonu da bu mantıkla çalışır. Dolayısıyla bu bir rahatsızlık değil. :)

Alçaltma kitini ben Üsküdar'da bir motosiklet mağazasından almıştım fakat o dükkan kapanmış. Başka satan da görmedim, bu nedenle istersen e-bay'dan getirtebilirsin.

Arkadaşlar yavaş yavaş 600f e alışıyorum. Dün İzmir etrafında yaklaşık 300 km. lik bir tur yaptık. Sıkıntım şu boyum 182 cm 120km civarında ve üzerinde iyi rüzgar yiyorum. Depo üzerine yatınca sorun yok ama 120 ile giderken de yatmamam lazım bence, normal şürüş hızım 100-140, üzerine nadiren çıkıyorum(şimdilik). Bana önerebileceğiniz touring cam tarzı bir cam var mı? Özellikle benim boyumda olan arkadaşlardan marka ve model tavsiyesi rica ediyorum....


Hangi camı takarsan tak, 120'den itibaren dik konumda rüzgar yersin; sonuçta touring ya da enduro makina değil bu.
Cam olarak genelde double buble olanların işlevi ve boyutları hemen hemen aynı zaten, beğendiğini takabilirsin.
Linkdeki cam da motora uygun görünüyor.

beyler,
benim aküde su koymaya meylediyo. geçen sene 600f imde aynısın yapmıştı, yoğun trafikte çok fan açtıktan sonra stop edince marş öldü, motoru vurdurup çalıştırdım. şarjla falan uğraşıp sağda solda rezil olacağıma gidip alayım buna da bi akü :)
uygun fiyatlı kaliteli akü bulan olursa yazsın lütfen, ben bulursam ben de yazarım :)

ya bu arada dün otoyolda 265 km/h sürate zorlanmadan çıktım. Önceki 600f imde 256 da kalmıştım. ondaki egzos bilinmeyen bi markaydı ve sanırım içi de boştu bunda yoshi var, fark bundan kaynaklanabilir mi bilmem ama sonuç hoşuma gitti :)

yalnız bi de şu var, motor ısınınca, fan açıp kapatma seviyelerinde geldiğinde resmen boşa geçmemek için direniyo, yağ yeni değişmiş, kontrolünü de yaptım iyi duruyo gerçekten, acaba 10-50 yağ koysam sorun çözülür mü yoksa ayırmada mı bi sorun olabilir ? ama motor soğukken sıkıntı yok sadece ısınınca bu oluyo ???

bi de cam arayan arkadaşlar (ben de alıcam) marka camla 90 euro civarında (puig). aslında çok güzel bi seçim ama şu aralar cama o kadar para vermek istemiyorum. istanbulda carisma motorda zero gravity kesimi cam var 85 tl de fiyatı var.
kesme çakma cam kullanan var mı ? ben almayı düşünüyorum. sonuçta %50 fiyat farkı var ve de sonuçta sadece cam :))

Emir ben de aynı şeyleri 1-2 hafta önce yaşadım ve şarjla bir süre daha idare ediyorum ama, akü ömrünü tamamladı sayılır artık. Önümüzdeki ay ben de alacağım kısmetse.
En uygun fiyatlı olarak aşağıdaki linkdeki aküyü tavsiye ederim, geçen konuştuğumda ellerinde yoktu ama 15 güne kadar gelir diyordu, bir görüş istersen :

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-motorsiklet-aku-ytz10s/detay

Bu arada, egsozun çok fazla etkisi olacağını sanmıyorum motorun performansında, sonuçta header+power commander yok değil mi makinede? Birçok faktör olabilir: bu motorun rodajı daha düzgün yapılmıştır; ciğeri daha sağlamdır, hava filtresi, bujileri, yağı daha iyi durumdadır, bu sürüşünde hava daha az rüzgarlıdır vs. :)

Yağ değişiminden önce bende de çok fazla oluyordu bu olay. Yaz aylarında motor çok ısınınca, yağın da çok yeni değilse, o sıcakta yağ işlevini yerine getirmekte biraz zorlanıyor ve boşa biraz boş geçme olabiliyor. Yağının kaç km. önce değiştiğini öğrenip bir yağ değişimi yapabilirsin ya da gerek yok dersen debriyaja da bir baktır istersen. Ben bizim makinalar için full sentetik yağa gerek olmadığını düşünüyorum. 10w40 ya da 10w50 sana kalmış, ben genelde sentetik bazlı 10w40 kullanıyorum.

Cam konusunda sonuçta bakıp beğendikten sonra neden alınmasın? :)
 
Katılım
26 Nis 2010
Mesajlar
67
dreamdark yanıt için teşekkür ederim... Aslında aradığım cam aşağıdaki resimde görülüyor marka ve modelini bilen var mı?

253748699fa.jpg


25374869ei4.jpg
 
Katılım
20 Nis 2009
Mesajlar
220
Std ve double buble performans siperlik farkı ile ilgili resim (yazilarini ben ekledim :) ) umarim yardimci olur.
Ben 2 hafta once puig taktim. Rüzgardan etkilenme ve vizore yapisan bortu bocuk sayisinda bariz fark var. Tabiiki yine yatmak gerekiyor, fakat standart siperlikte yolu gorucek sekilde yatsanda yinede vizorun birkismi disarida kaliyordu (e birazda benim gibi gobek olunca olduca zordu).
Tavsiye ederim, kattigi gorselligi de cabası.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst