Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
113
kendimden alıntı yaptım;

ilandaki aracın ekspertizini yaptırıp kaporasını ödedim :queen: iki gün içinde alıyorum. İzninizle sorularım olacak....
-İzmirde bakım yaptırmak için önerebileceğiniz güvendiğiniz bir yer var mı?
-Lastikler idare eder ama muhtemelen değiştireceğim; Aşırı hız yapmam ama arada illaki gazlayacağım. En büyük korkum; İzmirde çok karşılaştığım şey virajı alırken refüj sulamadından dolayı yola akan sular(bu yüzden daha önce 1 kere düştüm). Yol tutuşu iyi olacak bir lastik marka model önerebilir misiniz?
Motorun hayırlı olsun arkadaşım.
Lastik konusunda Buzmotorun internet sitesine bir bak derim bende.
Emre,nin kullandığı Pilot Road 2Ct ve benimde 2 ay önce aldğım Pilot Power 2CT lastiklerin ortası sert kenarları yumuşak hamur lastikler.Yani en az bir 8-10 km yol yaptıkdan sonra lastik ısınıyor ve yol tutuşu sağlıyor.Kısa mesafelerde kullanıcam diyorsan Pilot Power alabilirsin.Komple yumuşak,fiyatı daha uygun, fakat ömrü daha kısa.
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Emre söylediğin gibi fan 105 derecede açıyormuş :), bugün Ali Ustay'a servise gittim radyatör suyu eksikmiş ve tamamlandı :bounce: benim doldurduğum bile yetmedi :p Motor şehir içinde 102-105 derecede çalışıyor sanırım ben devirsiz kullanıyorum, sizler vitesi kaç devirde değiştiriyorsunuz uygun olan vites devri nedir beni bilgilendirirseniz sevinirim. Motor ısısı oldukça yüksek geldi bana :silent:


Ayrıca serviste bugün 24000 Km bakımı yaptık;

*Yağ (Değişti 3 Litre),
*Yağ Filitresi (Değişti),
*Hava Filitresi (Temizlendi),
*Fren Yağları Boşaltıldı (Değişti),
2-3 Elektrik aksamına sprey sıkıldı,
Zincir temizlenmeden yağlandı.

Servis güzel, işçilik iyi, pek muhabbeti sevimiyorlar ama bana nedense rakamlar da yüksek gibi geldi sizce bu işlemlerin fiyatı nekadardır:silent: Ben 350 TL gibi bir rakam ödedim. Buji değişimi içinde 250 TL gibi bir fiyat istendi fakat şuna gerekmediği söylendi. Daha önce bu konularda pek deneyimim olmadı fiyatlar konusunda bilgim yoktur neredeyse :cherry: Servisi beğendim, Ali usta bakımla ilgilenmedi :pale: yanındaki ustalar ilgilendi, ben kendisinin ilgileneceğini düşünyordum sanırım yanlış bir düşünce olmuş.:queen:

Grenajla ilgili olarak yan grenajların onarımı (ufak iki çatlak var), boyanması ve sticker için 950 TL olarak belirlendi, sizce biraz daha araştırmam gerekirmi dersiniz.:cherry: Emre senin yölendirdiğin yer aynı iş için yarısı fiyat verdi fakat bir süre bekliyelim istedi.:cat::rendeer:
Motorun hayırlı olsun arkadaşım.

Ben 24000 km bakımını 240 tl ye halletmiştim.
4 X 1 lt tam sentetik yağ(kitapçıkta da filitre değişimde 3.75lt yazıyor)
Yağ filitresi.
Hava filitre temizliği
Ön fren müşürü değişimi
4 adet buji
Zincir bakımı v.s
Yani ödediğin rakam bana da biraz fazla gibi geldi.
Bujiler içinde araştırma yap derim net.ten.Emre daha iyi biliyor gerçi.İST. Şişli de biryer var.Tanesi 30 tl.


Teşekkür ederim. Biraz bujileri kullanıp daha sonra değiştirmeyi düşünüyorum, sizdeki fiyatlar oldukça uygun, aklımdaki rakamlara yakın. Emre ve sizler sağolun bana çok yardımcı oluyorsunuz :cat: hepinize ayrı ayrı Teşekkür...:rendeer:
 
Katılım
18 Kas 2005
Mesajlar
1,141
servis manuelinde normal 3 lt , filtre değiştimi 3.3 lt motor dağıtılırsa 3.7 lt koyun yazıyor aman dikkat.
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
servis manuelinde normal 3 lt , filtre değiştimi 3.3 lt motor dağıtılırsa 3.7 lt koyun yazıyor aman dikkat.

Hımmm...

Ali ustada sanmıyorum böyle bir hata yapılacağını. Ben 3 Litre sanıyorum belkide sonradan ekleme yapılmıştır. Kadıköy'den Gebze'ye döndüm sorun yoktu ama birşey fark ettim gelirken onunda zincirin yağlanmasına bağladım ama doğrumu bilmem yolda 100 Km hızda biraz gaz açınca 5000-5500 Devirde sanki yere bir demir sürtüyormuş gibi ses geliyor sadece gaza biraz yüklenince normal bıraktığınızda ses yok :pale: konrol edemedim belkide sürtüyordur :p:queen:

Ayrıca yağlama 3 Litre veya 3.3 Litre bunu nereden anlarım motorum yağ çubuğu veya seviye camından analşılırmı eksiklik. Yağ seviyesi nerede olmalıdır.:silent:
 
Katılım
6 Ocak 2009
Mesajlar
6,890
Hımmm...

Ali ustada sanmıyorum böyle bir hata yapılacağını. Ben 3 Litre sanıyorum belkide sonradan ekleme yapılmıştır. Kadıköy'den Gebze'ye döndüm sorun yoktu ama birşey fark ettim gelirken onunda zincirin yağlanmasına bağladım ama doğrumu bilmem yolda 100 Km hızda biraz gaz açınca 5000-5500 Devirde sanki yere bir demir sürtüyormuş gibi ses geliyor sadece gaza biraz yüklenince normal bıraktığınızda ses yok :pale: konrol edemedim belkide sürtüyordur :p:queen:

Ayrıca yağlama 3 Litre veya 3.3 Litre bunu nereden anlarım motorum yağ çubuğu veya seviye camından analşılırmı eksiklik. Yağ seviyesi nerede olmalıdır.:silent:

motoru düzşekilde tut camdan bak orada iki çizginin arasında oldumu yeterli dir..
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
arkadaşlar iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Vallahi haftasonunu iple çekiyorum. Motoru aldım noter satışını yaptım ama motor İstanbul'da :mrgreen: gerçi yağmurdan çamurdan zaten binilcek bi hava yok. İnşallah cumartesi sabah istanbulda olacağım ve gezebildiğim kadar gezip gecesi şileye gideceğim. Pazarda öğleden sonra otobana çıkar ankaraya kadar gazlarım artık (benzin param kalmazsa 120-140 giderim:) )

Bu arada yağ seviyesini kontrol ederken bence orta sehpada tutmayın motoru her iki lastik de yere değsin çünkü orta sehpadayken asla yere tam paralel olmuyor motor, dikkat edin hiçbir usta bu şekilde kontrol etmez yağı.
Tek başınızayken motoru düşürmekten korkuyorsanız da korkmayın motorun sağında bir eliniz sağ gidonda sol eliniz koltuktan tutarken çömelin ve motorun gayet dik ve düz durduğundan emin olup yağ camına bakın.
 
Katılım
25 Mar 2008
Mesajlar
310
Bu ayar (ön amortisör) 2004 ve öncesi modellerde var(mış). 2005 de ayar vidaları kalkmış.Dolayısıyla ayarlama imkanı yok.( Herhalde millet ayarları kurcalayıp durdu, sonra da bir yerlerde patladı) Fabrika standart bir ayar yapmıştır. Bu ayarlar çok kritik ve hayatidir. İşi iyi bilen bir servis dışında birilerinin kurcalamaması gerekir bence..Sorun nedir?

Teşekkürler, Benim motorun ön tarafı çok zıplıyor gibi hissediyorum hafif bozuk yolda özellikle.. Ama otobanda falan sorun yok bu makinalar böyle mi bana mı böyle tuhaf geldi onu anlamaya çalışıyorum Fazer'dan sonra... Birde ön frende sorun var bende muhtemelen ön lastiği kaldırım gibi bir yere vurmuşlar sol taraftaki amort.borusu dışa doğru gelmiş hani ön lastik milinin soltarafındaki deliğin üzerinde nerdeyse amort.borusu.. onu da düzeltmem lazım. orjinal hali ile deliğe göre ne kadar lastiğe yakın acaba? ölçüp yazan olursa da sevinirim burdan.. :)
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
Teşekkürler, Benim motorun ön tarafı çok zıplıyor gibi hissediyorum hafif bozuk yolda özellikle.. Ama otobanda falan sorun yok bu makinalar böyle mi bana mı böyle tuhaf geldi onu anlamaya çalışıyorum Fazer'dan sonra... Birde ön frende sorun var bende muhtemelen ön lastiği kaldırım gibi bir yere vurmuşlar sol taraftaki amort.borusu dışa doğru gelmiş hani ön lastik milinin soltarafındaki deliğin üzerinde nerdeyse amort.borusu.. onu da düzeltmem lazım. orjinal hali ile deliğe göre ne kadar lastiğe yakın acaba? ölçüp yazan olursa da sevinirim burdan.. :)

motorunun ön takımındaki darbe ciddi bi problemdir böyle ölçülüp yazılıp ona göre ayarlanacak basit bi sıkıntı değildir, bence şüphen varsa bir an önce servise git başın ağrımasın derim.
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
rica ederim yağ önemli dikkat et insanda kan neyse motosiklettede yağ o ..

ama sen bakıma yeni sokmadınmı motoru yağ filtre felan değişmedimi yeni.bi sorun olmaz sanırsam..

Evet servisten yeni çıktı seviye normalmiş. Ben yanlış görmüşüm :p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:32 ----------

arkadaşlar iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Vallahi haftasonunu iple çekiyorum. Motoru aldım noter satışını yaptım ama motor İstanbul'da :mrgreen: gerçi yağmurdan çamurdan zaten binilcek bi hava yok. İnşallah cumartesi sabah istanbulda olacağım ve gezebildiğim kadar gezip gecesi şileye gideceğim. Pazarda öğleden sonra otobana çıkar ankaraya kadar gazlarım artık (benzin param kalmazsa 120-140 giderim:) )

Bu arada yağ seviyesini kontrol ederken bence orta sehpada tutmayın motoru her iki lastik de yere değsin çünkü orta sehpadayken asla yere tam paralel olmuyor motor, dikkat edin hiçbir usta bu şekilde kontrol etmez yağı.
Tek başınızayken motoru düşürmekten korkuyorsanız da korkmayın motorun sağında bir eliniz sağ gidonda sol eliniz koltuktan tutarken çömelin ve motorun gayet dik ve düz durduğundan emin olup yağ camına bakın.

Dostum söylediğin gibi kontrol ettim seviye çokaz aşağı inmiş ama normal seviyede...:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:35 ----------

Arkadaşlar biliyorum çok soru soruyorum ama:p benim motorun ısısı şehir içinde 102-105 derece seviyesinde, çok sık aralıklarla fan devreye giriyor ben devrimi ayarlayamıyorum acaba bir sorunmu var. Radyatör suyu normal seviyede ama hava yapmış olabilir mi? :silent: Vitesi 5000 ile 6000 devir arasında attırıyorum sorun bu olma ihtimali varmıdır:silent:
 
Katılım
10 Haz 2010
Mesajlar
2
+1

başlangıç motoru 600F mi?:silent:
kardeşim 125'i 150'yi geçtim, bari git 250 cc'lik bişey al; 600 cc ile başlanır mı yaw?motorun gücünü mü kontrol edeceksin, ağırlığını mı kontrol edeceksin...
bakma sen valentino'nun ufak tefek olduğuna, yılların tecrübesi var onda. büyük hacimli motordan başlanılmaz sevdiklerimizin hatırı için...
hadi yeni başlayacak olanı geçtim, başlangıç motoru diye 600F tavsiye eden arkadaşa hayretler ediyorum... :farao:
arkadasım benimde başlangıç motorum 600 f daha önce hiçbir motor deneyimim olmadığı halde ilk motoru aldığımda antalyadan bursaya seyehat ettım ve 2 aydır kazasız belasız kullanıyorum gercekten 600 f çok rahat ve cabuk alışabıleceğin bir motor ben memnunum
 
Katılım
23 May 2010
Mesajlar
26
Merhaba..
Bu gün güzel bir tesadüf sonucu Emre (dreamdark) ve Ozan'la karşılaştım. Emre'ye helal olsun; beni kaskın altından ve motorumun renginden tanıdı..Seslenince durdum ve ''tekrar'' tanışmış olduk. Beraberce bazı yerlere uğradık. Sayelerinde Bostancı'daki ucuz yağcıyı, Küçük Yalı'daki servisi falan öğrenmiş oldum.. Emre'de bu arada sıkı kullanıyormuş; onu da görmüş olduk..:)
 
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
113
Merhaba..
Bu gün güzel bir tesadüf sonucu Emre (dreamdark) ve Ozan'la karşılaştım. Emre'ye helal olsun; beni kaskın altından ve motorumun renginden tanıdı..Seslenince durdum ve ''tekrar'' tanışmış olduk. Beraberce bazı yerlere uğradık. Sayelerinde Bostancı'daki ucuz yağcıyı, Küçük Yalı'daki servisi falan öğrenmiş oldum.. Emre'de bu arada sıkı kullanıyormuş; onu da görmüş olduk..:)

Emre benim arkamdan plakamı bile okuyamaz:queen:
Nereleredesin Emre ?Görüşelim bi ara artık.Bi program yokmu planlanan?
Bu arada yeni yağ değiştiren arkadaş için söylüyorum, gerçi arkadaşlarda yazmış ama bende katılayım istedim.Yağ seviyesini kontrol etmek istediğin zaman öncelikle ve kesinlikle motoru bir süre çalıştırman gerekir.Yoksa benim ilk yaptığım gibi sabah çalıştırmadan önce aaa ben bunun bir yağına bakayımda öyle çalıştırayım dersen hiçbirşey göremezsin.:cat:
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Emre benim arkamdan plakamı bile okuyamaz:queen:
Nereleredesin Emre ?Görüşelim bi ara artık.Bi program yokmu planlanan?
Bu arada yeni yağ değiştiren arkadaş için söylüyorum, gerçi arkadaşlarda yazmış ama bende katılayım istedim.Yağ seviyesini kontrol etmek istediğin zaman öncelikle ve kesinlikle motoru bir süre çalıştırman gerekir.Yoksa benim ilk yaptığım gibi sabah çalıştırmadan önce aaa ben bunun bir yağına bakayımda öyle çalıştırayım dersen hiçbirşey göremezsin.:cat:

Evet arkadaşlar bir görüşme planlasanız da tanışalım, dolaşalım, bilgi alış-verişinde bulunalım bişeyler yapalım :p diyorum güzel olmaz mı:silent:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Merhaba..
Bu gün güzel bir tesadüf sonucu Emre (dreamdark) ve Ozan'la karşılaştım. Emre'ye helal olsun; beni kaskın altından ve motorumun renginden tanıdı..Seslenince durdum ve ''tekrar'' tanışmış olduk. Beraberce bazı yerlere uğradık. Sayelerinde Bostancı'daki ucuz yağcıyı, Küçük Yalı'daki servisi falan öğrenmiş oldum.. Emre'de bu arada sıkı kullanıyormuş; onu da görmüş olduk..:)

Abi valla sorma, sen karşıdan gelirken önce motora baktım 600F, sonra baktım 2005 kasa, sonra senin bıyığı gördüm ve beyinde resim canlandı, şimşek çaktı bağlantı kuruldu.:mrgreen: Tabi bu bağlantı kurulurkenki zaman diliminde sen 20 mt. kadar ilerlemiş oldun ama sonunda seslenebildim sana.:cherry:
Ama güzel oldu bu tesadüf, plansızca gelişmiş bir buluşma oldu. :)
Planlayıp da buluşuruz yine en kısa zamanda inşallah.
Bu arada, ben sırf sen lastiklerin yatma açısını sordun diye gazladım orada, başka bir niyetim yoktu oysaki:p

Arkadaşlar biliyorum çok soru soruyorum ama:p benim motorun ısısı şehir içinde 102-105 derece seviyesinde, çok sık aralıklarla fan devreye giriyor ben devri mi ayarlayamıyorum acaba bir sorunmu var. Radyatör suyu normal seviyede ama hava yapmış olabilir mi? :silent: Vitesi 5000 ile 6000 devir arasında attırıyorum sorun bu olma ihtimali varmıdır:silent:

Eğer birazcık bile dur kalk yapıyorsan ya da düşük süratte seyrediyorsan bu havalarda normal. Biz bugün sahilden o kadar gazladık Gürsel abi ve Ozan'la, sonra sahilden bostancı köprüsüne doğru çıkan ışıklarda durduğumuzda o kadarcık mesafede üçümüzün de hararetler 106-108 civarına gelmişti. Sorun etme kendine. :)

arkadaşlar iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Vallahi haftasonunu iple çekiyorum. Motoru aldım noter satışını yaptım ama motor İstanbul'da :mrgreen: gerçi yağmurdan çamurdan zaten binilcek bi hava yok. İnşallah cumartesi sabah istanbulda olacağım ve gezebildiğim kadar gezip gecesi şileye gideceğim. Pazarda öğleden sonra otobana çıkar ankaraya kadar gazlarım artık (benzin param kalmazsa 120-140 giderim:) )

Bu arada yağ seviyesini kontrol ederken bence orta sehpada tutmayın motoru her iki lastik de yere değsin çünkü orta sehpadayken asla yere tam paralel olmuyor motor, dikkat edin hiçbir usta bu şekilde kontrol etmez yağı.
Tek başınızayken motoru düşürmekten korkuyorsanız da korkmayın motorun sağında bir eliniz sağ gidonda sol eliniz koltuktan tutarken çömelin ve motorun gayet dik ve düz durduğundan emin olup yağ camına bakın.

Napcaksın olm gece gece Şile'de bakiim?:queen:

Emre benim arkamdan plakamı bile okuyamaz:queen:
Nereleredesin Emre ?Görüşelim bi ara artık.Bi program yokmu planlanan?
Bu arada yeni yağ değiştiren arkadaş için söylüyorum, gerçi arkadaşlarda yazmış ama bende katılayım istedim.Yağ seviyesini kontrol etmek istediğin zaman öncelikle ve kesinlikle motoru bir süre çalıştırman gerekir.Yoksa benim ilk yaptığım gibi sabah çalıştırmadan önce aaa ben bunun bir yağına bakayımda öyle çalıştırayım dersen hiçbirşey göremezsin.:cat:

Plakanı hep önünden gittiğim için mi okuyamıyorum yoksa?:p:mrgreen:
Şaka bir yana, bu hafta yağmurdan dolayı zaten hep garajdaydı motor, Salı gününe sözleşmemize rağmen ancak bugün Ozan'la buluşup yağ değişimi yapabildik hatta. Planlanan bir buluşma yok bildiğim kadarıyla ama, olmadı spontane birşeyler ayarlarız alo yaparak Kemal'im.:)

Evet arkadaşlar bir görüşme planlasanız da tanışalım, dolaşalım, bilgi alış-verişinde bulunalım bişeyler yapalım :p diyorum güzel olmaz mı:silent:

Valla hep niyet var da bir türlü denk gelemedi daha. :)
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Abi valla sorma, sen karşıdan gelirken önce motora baktım 600F, sonra baktım 2005 kasa, sonra senin bıyığı gördüm ve beyinde resim canlandı, şimşek çaktı bağlantı kuruldu.:mrgreen: Tabi bu bağlantı kurulurkenki zaman diliminde sen 20 mt. kadar ilerlemiş oldun ama sonunda seslenebildim sana.:cherry:
Ama güzel oldu bu tesadüf, plansızca gelişmiş bir buluşma oldu. :)
Planlayıp da buluşuruz yine en kısa zamanda inşallah.
Bu arada, ben sırf sen lastiklerin yatma açısını sordun diye gazladım orada, başka bir niyetim yoktu oysaki:p



Eğer birazcık bile dur kalk yapıyorsan ya da düşük süratte seyrediyorsan bu havalarda normal. Biz bugün sahilden o kadar gazladık Gürsel abi ve Ozan'la, sonra sahilden bostancı köprüsüne doğru çıkan ışıklarda durduğumuzda o kadarcık mesafede üçümüzün de hararetler 106-108 civarına gelmişti. Sorun etme kendine. :)



Napcaksın olm gece gece Şile'de bakiim?:queen:



Plakanı hep önünden gittiğim için mi okuyamıyorum yoksa?:p:mrgreen:
Şaka bir yana, bu hafta yağmurdan dolayı zaten hep garajdaydı motor, Salı gününe sözleşmemize rağmen ancak bugün Ozan'la buluşup yağ değişimi yapabildik hatta. Planlanan bir buluşma yok bildiğim kadarıyla ama, olmadı spontane birşeyler ayarlarız alo yaparak Kemal'im.:)



Valla hep niyet var da bir türlü denk gelemedi daha. :)

OhOh Emre beni rahatlattın teşekkür ederim. Nedense çok hasas :p davranıyorum bu konularda...:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst