Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
Valla açıkçası zcde çok bir tecrübem yok ama ilk scooterım bu değildi ama gene bir Mondial marka olan 125RT idi.Mondialin dilinden anlarım.Gıcırdama sesi nasıl bir ses veya tam olarak nerden geliyor gibi.Örneğin alttan önden gidondan,yandan,panelden vs.Xenon far için akünün amperinin yüksek olması lazım zcnin aküsü xenon fara uygun bir akü değil ama aküyü değiştirirsen neden olmasın ama yüksek amperli bir akü takdığındada belki kabloları ve sigortayıda değiştirmen gerekebilir ama kendim fikrimce xenon fara gerek yok düşüncesindeyim.Motorun kullandığı ampül tipinin numarasını bilmiyorum ama tipik motosiklet armut tipi ampullerden.

Yardımcı olduğunuz için teşekkürler..
Arka sağ taraftan geliyor gıcırdama sesleri, yazınızı okuduktan sonra zenon fikrinden vazgeçtim ve http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...enon-far-ampulleri-park-ampulu-hediyeli/detay bu ampülden almaya karar verdim.
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Merhaba arkadaşlar önümüzdeki iki gün içerisinde motor almak istiyorum. hiç üşenmedim 150 hs ve 150 zc topiğindeki tüm mesajları okudum. iki model arasında kaldım. ZC daha gösterişli ve 100 tl daha ucuz ama kullanıcıların başına gelmedik kalmamamış şasesi kopan arka freni patlayan, gaz teli sıkışan. ya bunlar gerçekten büyük sorunlar. 150 HS de sanırım bu şekildeciddi problemler yaşanmamış. en azından forumda rast gelmedim. sizce ne alayım. cevaplayan herkese teşekkürler.

ZCde de bu tarz problemler yok sen nerde nasıl okuyup anlamışsın bilmiyorum ÖLÜM makinası yapmışsın zcyi:pr:

Bütün topiciği okumuş olsaydın zaten böyle bi düşünceye sahip olmazdın!

20700 (yirmibinyediyüz) kmlere geldim ne ARKA frenim patladı ne şasem kırıldı ne gaz telim sıkıştı!?!:bounce:


Yapmayın böyle son sayfalara bu tarz yazılar yazıp bırakıp giderek aleti GEREKSİZCE kötülemeyin
 
Katılım
30 May 2010
Mesajlar
43
ZCde de bu tarz problemler yok sen nerde nasıl okuyup anlamışsın bilmiyorum ÖLÜM makinası yapmışsın zcyi:pr:

Bütün topiciği okumuş olsaydın zaten böyle bi düşünceye sahip olmazdın!

20700 (yirmibinyediyüz) kmlere geldim ne ARKA frenim patladı ne şasem kırıldı ne gaz telim sıkıştı!?!:bounce:


Yapmayın böyle son sayfalara bu tarz yazılar yazıp bırakıp giderek aleti GEREKSİZCE kötülemeyin
amacim kotulemek degil zaten zc almak. arkadaslar fotograflariyla yazmislar foruuma suan sayfa numarasini yazamam ama aksam yazarim. ters birsey yazmadim zaten olani yazdim vetum forumu tan e tane okuyarak yazdim hatta iki kisi mahkemeye bile vermis fren ve saseden dolayi
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Kimbilir o freni o vatandaş nasıl kullandı?Neyse fabrikasyon hatasda olabilir ama bütün zcler öyle değil unutmaman gerekir ben 2kişi biniyorum taş gibi motor.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
22
Benim en çok kafama takılan şey arkadaşlar mesela cok dik bi rampada motorda 2 kişiyiz motoru o yokusta durdurduk ve 2 kişi tekrar kalkacas motor zorlanıyomu yoksa atak bi şekilde gidiyormu
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
Benim en çok kafama takılan şey arkadaşlar mesela cok dik bi rampada motorda 2 kişiyiz motoru o yokusta durdurduk ve 2 kişi tekrar kalkacas motor zorlanıyomu yoksa atak bi şekilde gidiyormu

tabiki zorlanır yani vitesli olsa fazla gaz açıp rahat kalkarsın..
ama kalkıyo yokuşlarda ama zorlarsın motor ömrü kısalır
kaç kilosun onada bağlı
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
5-10km hıza çıkana kadar kayış biraz zorlanıyor ama sonrasında gayet atak.Yalnız ben bu motorun kayışını daha kaliteli bir kayışla değiştirmek istiyorum acaba o zaman hem çekiş hemde kayışın uzun km dayanıklılığı artar mı?Yada üstündeki kayışın kaç km ömrü var?Ne zaman değiştirmemiz lazım.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
22
tabiki zorlanır yani vitesli olsa fazla gaz açıp rahat kalkarsın..
ama kalkıyo yokuşlarda ama zorlarsın motor ömrü kısalır
kaç kilosun onada bağlı


Ben 60 kg yim arkada da 60 kg birisini oldugunu düşünürsek 120 kg lik bi yük olacak motorun üstünde bide egzos çekme kuvvetini etkiliyomu acaba alır almaz kestireyimmi yoksa biras takılayımmı o şekil
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
Ben 60 kg yim arkada da 60 kg birisini oldugunu düşünürsek 120 kg lik bi yük olacak motorun üstünde bide egzos çekme kuvvetini etkiliyomu acaba alır almaz kestireyimmi yoksa biras takılayımmı o şekil

çok rahat kalkar yokuşta ama ynede zorlama
garanti bitince kestr
ben hala kestirmedim valla
 
Katılım
30 May 2010
Mesajlar
43
ZCde de bu tarz problemler yok sen nerde nasıl okuyup anlamışsın bilmiyorum ÖLÜM makinası yapmışsın zcyi:pr:

Bütün topiciği okumuş olsaydın zaten böyle bi düşünceye sahip olmazdın!

20700 (yirmibinyediyüz) kmlere geldim ne ARKA frenim patladı ne şasem kırıldı ne gaz telim sıkıştı!?!:bounce:


Yapmayın böyle son sayfalara bu tarz yazılar yazıp bırakıp giderek aleti GEREKSİZCE kötülemeyin

sky_forever arkadaşım sayfa 167 de sirnight ve erkin arkadaşımızın şasi (ya da şase :)) kırılmış


slm arkadaşlar size biraz yardımnı olmaya çalışacağım..

150zc bende war 1,5 yıldır aralıksız kıllanıyorum motoru şu anda 15000km ye merdiven dayamış durumda morotu ilk aldığımda roddajına ve bakımlarına oldukça dikkat ettim hala da öyle yapıyorum hiç bir zaman aksatmadım bakın vs.sini

başlarda pek bi problem yokmuş gibi gözüksede motoru kullanmaya başladıkça ardı arkası kesilmeye problemler yaşadım motorda 2-3- defa arka fren patladı yolda giderken allahtan hepsinde oldukça yavaştım ve motoru durdurabildim daha başka 3defa benzin şamandırası arızalandı arka fren sistemi komple değişti, eksoz patladı vs. vs. vs. bunlar şu anda hatırlayabilklerim ortalama 800lira masraf yaptım motora ve bu rakamın tamamı benim cebimden çıktı garanti fasafiso yani

şimdi bazı arkadaşlar dicekler sen motou hor kullan sürekli baz çukura gir 3kişi bin tabiki bunlar olur ama kesinlikle ve kesinlikle son derece düzgün kullanım sonucu oluşmuş arızalar bunlar

benim amacım burda motoru kötülemek değil iyi kötü 15000km bir buçık yılda ama bakımlarını vs.sini hiç akmadığımı düşünürsek bu problemlerin yarısının bile olmaması gerekirdi

yukarıdaki yorumlarda katılacağım ve katılmayacağım konular war
örneğin; 80-90km 5dakika boyunca fren kullanmadan gidiyorsunuz ve freni sıktığınızda bir bakmışsınız arka fren tamamen boşalmış ancak pompalamak gerekiyor tutması için bu benim başıma 1-2 defa gelmedi sürekli oluyor ve hiç bir servis buna bir cewap weremedi

olumlu yönleride war elbet mesela ben motorumla 1yada2 kişi virajlarda hiç bir zaman en ufak bir sıkıntı yaşamadım hala fabrika çıkışı lastikler war üzerinde onun haricinde rampalarda motorun çekişi çok iyi 150cc bir motora torku çok güzel kalkışlardaki ivmelenmesi de yeterli sayılabilir tabiki bu birazde bizim motordan beklentimizle alakalı. koltuk konforununda şehir içinde yeterli oludğunu düşünüyorum benim baçaklarım uzun mesela ve direksiyonu çevirdiğimde dizleime çarpmıyor anca uzun süreli kullanımlarda kızmi bel tutulmasıda oluyor:)

ben alın veya almayın diye kimseyi etkilemek istemem ancak yaşadıklarım ve izlenimlerimi olduğu gibi yazdım

ama tekrar motor alcak olsam bideha çin malı kesinlikle almam madiiyat derseniz ben 2100e bu motoru aldım 800de harcadım 2900yaptı zaten bunun üzerine biraz daha koyup dama mantıklı bir motor alınabilir

herkese kazasız belasız iyi sürüşler....

gibi mesajlar. aslında okuduğum 4-5 mesaj daha var ama vaktim olmadığı için arayamıyorum. dediğim gibi amacım ZC'yi kötülemek değil sadece bu tip sorunlar olmuş sizce ne alayım diye sordum o kadar.
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
e 80-90 la çukura girilirse
bide Türkiye yollarını malum bilirsiniz ben yolda 60a zor çıkıyorumki
çukurlardada oldukça yavaşlıyorum arkadaşlar bunlara dikkat etmişmi
 
Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
41
Ben 60 kg yim arkada da 60 kg birisini oldugunu düşünürsek 120 kg lik bi yük olacak motorun üstünde bide egzos çekme kuvvetini etkiliyomu acaba alır almaz kestireyimmi yoksa biras takılayımmı o şekil


:p yaf ben 120 kg yum :D eh arkayada genelde oturanlar 100kg üstü oluyor :D ama daha bugüne kadar sıkıntı çekmedim :D gerçi konyada pek rampa yok ama olsun bu motor zamanı geldi 250kg da çekti tabiiki çekişi düşüyor 100 yapacağına 85 yapıyor ama sıkıntısız gidiyor :D
 
Katılım
30 May 2010
Mesajlar
22
slm arkadaslar

bugun bayılerı gezdım bursada 150rf ve 150 zc kampanyada dıyorlar peşin para dıyolar..lıste fıyatı bu ıkı motor arasında kararsız kaldım..150rfmı 150 zc mi yardımcı olursanız sevınırım
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Kesinlikle zc.Hem uzun şase hemde yüksek.Asfalt yolda max konfor.
 
Katılım
30 May 2010
Mesajlar
22
tskler

mert kardesımhaklısın durus olarakkonfor olarakzc değerlendıreceğimınsallah aranıza katılacağım
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Hayırlısı kardeşim.Güzel bakar,kullanırsan fıstık gibi motor.Ben çoğu zaman 2 kişi biniyorum bide İstanbul gibi bir yerde.1000km oldu alalı sıfır sorun yaşıyorum bir yeri gevşemedi,çıkmadı,gayet sağlam.Birde bu piyasaya çıkan 2006 model zcler ile 2007 zcler arasında kalite farkı var.hatta bu sadece zc için geçerli değil tüm mondial için geçerli 2007 mondialler daha kaliteli ve kronik sorunlar düzeltilmiş.
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
Arkadaşlar, zc nin ampül tipini bilen varmı?
H-4 mü? yada h7 mi?
Cevapşarsanız çok memnun olurum....
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Evet arkadaşlar motordaki ilk sorunumu yazıyorum.Eksoz cazırdama sesi bugün itibariyle bendede başlamış bulunmaktadır.Bu sesi kesmem için ne yapmalıyım?
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst