merhaba arkadaşlar ben aranıza yeni katıldım

Bu hafta ehliyetimi alcam ve hemen motorumu almak istiyorum bikaç haftadır bir arkadaşın yamaha ybr 125 inde çalışıyorum ama biraz zorlanıyorum açıkcası, sanırım iyi bir araba kullanıcısı değilim vitesler arası geçişlerde zorlanıyorum açıkcası yani bu motoru çok beğeniyorum ancak çok hakim olduğumu hissetmiyorum üzerinde
Biraz dağlık bi yerde yaşıyorum düzgün yollar yok açıkcası biraz bozuk yollar ve benim ilk motor tecrübem olcak siteyi uzun denebilecek bir süredir takip ediyorum ancak yeni üye oldum yeni başlıcak bazı arkadaşlara otomatik vites bi scooter öneren arkadaşların yanı sıra benim gibi ilerde vitesli bir motora geçiş yapmak isteyenler için ilk motorun vitesli olması gerektiğini öneren arkadaşlar da var ve benim kafam çok karıştı

başlangıç için bütçem de çok kısıtlı (2000-3000 arası)
Aslında yamaha BWs 100 sahibi olmayı çok istedim scooter düşündüğüm zamanlarda ancak eğer doğru araştırmışsam 2007 den sonra üretilmediğini ve ikinci ellerine sahip olabileceğimi öğrendim ilk motorum olacağı için ilk ben kullanmak istediğimden ve sorun yaşamak istemediğimden bir de motorun iki zamanlı olması beni vazgeçirdi sonra mondial 125 zn düşündüm clasic duruşu hemen ısınmama neden oldu ancak motor sürücüsü bazı yakınlarımdan bu motorun bu kadar bozuk yollarda çok kullanışlı olamayacağı,şehirler arasında seyahat etmemin çok olası görünmediği hususunda eleştiriler aldım

sonunda mondial 150 zc yi düşünmeye başladım ama aklım hala yamaha ybr 125 te
mondial 150 zc düşünüyorum ancak yeni başladığım ve bulunduğum bölgenin yollarının düzensizliği , virajların sıklığı düşünüldüğünde benim için uygun olur mu bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim deneyimleriniz ve önerileriniz benim için çok değerli, şimdiden zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim