Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
motoru ittirsin hacı abi 2 km kadar göbeği eritir bakarsın :mrgreen::mrgreen:benim bildigim metehandro 2 km iter motoru kan ter içinde kalır gene arka lastigi söküp götürmez :mrgreen::mrgreen: doğrumudur :cherry::rendeer:

Haklısın Sedat. Göbek eritme bakımından faydalı olabilir.
Fikrimi geri çekiyorum o zaman :mrgreen::mrgreen::p
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
motorunun en son yağı hava filtresi bujisi ne zaman değişmiş...

filtre serviste 7 lira...15/50 koydurmaya bak yağı...bu seferlik ilk olarak servisin kodyuğuna eyvallah de bence..25 yağ 7 filtre 32 gayme...


Sabit birader bak motosikletler için özel 20/50 lerin özelliği çok km yapmış motorlar ve aşrıcı sıcak bölgelere uygun diye değerlendirmeler okudum...

ıpone 20/50 yağ özellikleri...yüksek piston değerleri diyor...yani senin makinan için uygun değil bence...
...........

M4 (20W50), 4 zamanlı motorlar için geliştirilmiş sentetik motor yağıdır.

Avantajları:

• Yağ basıncını sabit tutmak suretiyle optimum yağlama
• Yağ eksilmesine karşı uygun viskozite
• Yüksek sıcaklıklara karşı mükemmel dayanıklılık
• Özel deterjan-dispersan katkı maddeleri
• Köpük ve korozyon önleyici özel katkı maddeleri

Onaylar ve Şartnameler (Standartlar):

• API SG / CCMC G-4

Kullanım alanları:

• Cadde
• Off-Road

M4, özellikle eski tip ve/veya çok kilometre yapmış olan motosikletlerde bakım masraflarını düşürür. Yüksek piston tolerans değerlerine sahip motorlarda, diğer motor yağlarına göre daha etkin koruma sağlamaktadır.

.................

Bence alabiliyorsan motul al.
M.Şanverende motuldan çok memnundu.

Birde senin verdiğin 20-50 özellikleri sentetikmiş.

Zenon'un motora koyulan yağ mineraldi. Aynı özeliklerde değildir. Sentetik daha üstündür.

Motor için en iyi yağ aslında kılavuzda yine belirtilmiş.
API ve SJ sınıfı bir yağ, yada daha üstün özelliklerde yağ kullanılması öneriliyor.
Bu yazılan standartlar yağ kutularının arka etiketlerinde yazar.
Almadan kontrol etmek lazım.

Viskozite olarak kışın 10w40 - yazın ise 10w-50 , 15w-50 idealdir.

Kullanma kılavuzu sayfa : 64

3873.jpg


Burda önemli olan nokta SJ sınıfı yağ veya daha üstün özellikte yağ.
Bu ne demek?


Motorlarda kullanılan yağın teknolojisi bir nevi buradaki harf kodlarına yazılmış.

Bunu okumanın yöntemi ise şu:

SA sınıfı bir yağ en eski teknoloji motor yağları
.
.
.
.
.
SZ sınıfı bir yağ en son teknoloji motor yağları (Z harfini salladım, buradaki amaç S harfinin yanındaki harf ne kadar alfabede büyükse o kadar yeni nesil bir yağdır.)

Alfabe: :)
A B C D E F G H I J K L M N O P R S ...............

Bu durumda SG sınıfı bir yağ SJ sınıfı bir yağdan teknoloji olarak eskidir

HONDA bizim kılavuzlarda SJ sınıfı veya daha üstün önermiş yani.

SJ
SK
SL
SM
SN

gibi özeliklerde yağlardan kullanmalıyız.

Şimdi dikkatimi çekti : Castrol 15w-40 power1 motosiklet yağı SG sınıfındaymış. Yani bizim motora kullanmamız aslında kılavuza göre ters. Fakat Ankara'daki yetkili servis paşa paşa bu yağı kullanıyor.


Castrol Power1 Racing 10w-50 ise SJ sınıfında yani bizim motorumuza uygun.


Bu bilgiler ışığında hangi yağın bizim motora uygun olduğunu net olarak anlayabiliriz. :cat:

Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:23 ----------



Motoru ilk aldığım zaman benim dizliklerde ufak bir şekilde çizmişti depoyu.

O zamanlarda , ufak bir kazada sağ tarafa motoru yatırınca benim sağ tarafımda baya bir ağrı olmuştu. (Çanak işte anlayın :cherry:)

O günden bu yana ne zaman motosiklete binsem motosiklet pantolonumu sürekli giyiyorum.
Dizlik koruma sağlar bir nevi ama korumalı pantolon kadar sağlamayacağı aşikar.

Hem korumalı pantolonla depo çizilme derdinede son veriyorsun :)

Kanka kısmete inana...kaderind ene varsa o artık...sende makina şahlanır bence...paraya kıy hareketli parçaları değiştir yağınıda değiştir idareten geçici kullanma işi bana ters...motoru satın aldın sende kendine gelmeli...sübap ayarıda yapsınlar serviste söyle...veya yapıldımı diye sor...karbüratör temizliği yapsınlar üşenmesinler...kaç tane Hondaya bakıyorlar ki orada...sıkıştır ustaları...


hava filtresi buji yağ önemli bu detaylar...

arka fren balatası daha eskimemiştir lan:queen: bende 50.000 de bile daha yarısı bitmişti pençelerin...:p kolay kolay bitmez o...



kankam sağol...zenonada verdik ayarı...:cherry:




bak bak şimdi farkettim bende hacı...iyi uyandırdın...e nolcak benim fantazilerim...:cherry:

Valla ne ayarı ağaşar iyice cacık oldum :pr: ama yağ değişimi yapmıycam isterse motoru elime alim :queen: 4000 bakiminda da o tip bir yağ koyarım ama pisikilojikmi nedir anlamadım motor hırıltılı calışıyor vuruntu yapıyor. Motul yada iphone yağ kullanan bir arkadaşın moturunun sesini dinlemek lazım.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Biraz önce bizim biraderin motorunun 18bin bakımını yaptım.
Praktikerden 21 TL'ye Mobil1 15w-50 Racing Tam Sentetik yağ koydum.
( API-SJ standatlarında ) (Bkz. Bir önceki sayfadaki yağ konusu)

Yeni olan CPR9EA-9 bujimide taktım.

Bakalım CPR9EA buji ile yakıt sarfiyatında bir değişiklik olacakmı? Olacaksa nasıl? Bunları ilerleyen günlerde buraya aktarırım.
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Fotoğrafları aticam dediydim..Aslında sabah aticaktımda motorla hiç resmim olmadığından beklediydim..


32075121839283500016842.jpg

32075121839239498916842.jpg

dsc00090n.jpg

dsc00089mg.jpg

dsc00088dn.jpg

dsc00087y.jpg

dsc00086br.jpg

dsc00085h.jpg

dsc00084nc.jpg


Ön çamurluğum Mötörün bütün sexyliğini götürüyo ya..
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Çok güzel,ön çamurlukta hoş aslında,bence sexyliği plakan götürmüş ''hızını kesmiyormu'':queen: şaka şaka :cherry:

Kazasız belasız kullanman dilekleriyle...
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Tekrardan hayırlı olsun Emrah.
Kırmızı ayrı bir güzel yahu :)

Bu arada motul 'un Almanya sitesinden bilgileri buldum:
http://www.motul.de/i/prd/prod_motor/5100_ester_4t_15w_50.htm

MOTUL'un 5100 kodlu 15w50 yağı, API-SL standartlarında yani bizim kılavuzda tavsiye edilen SJ'den üstün, gönül rahatlığıyla kullanabiliriz. :cat:

Saolasın abi:)
Araştirma içinde saolasın abi hepimizin işine yarıycak:)

Çok güzel,ön çamurlukta hoş aslında,bence sexyliği plakan götürmüş ''hızını kesmiyormu'':queen: şaka şaka :cherry:



Kazasız belasız kullanman dilekleriyle...


T.Ederim:)
ııı Büyüklük konusundamı hızımı kesmiyo mu:p
Sizin plakalar farklı mı:silent:Benim niye sizinkiler gibi değil:mrgreen:
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
@Emrah.ark

Sol grenajın değişmiş.Motorunu yenimi aldın ?

3 gün önce aldım..
Değiştiğini biliyorum..Sola düşmüş eski sahibi..Çizikten iyidir iyikede değiştirmiş:)


Arkadaşlar Motorun koltuğuna boya gelmiş aldığımda öyleydi..Neyle çıkar kaziyorum çıkmıyo yine leke kalıyo??
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Benim arka lastik pony abi Made in Turkey..İrc'yle aynı fabrikada üretiliyomuş..
Aydoğan abi söylediydi :)

Hacı Pony kötü lastik bunu biliyorum...aynı fabrikadan çıkan IRC yi zaten kullandım ama emin olamadım şimdi Unılımı alsam acaba...

Emrah makinan çok temiz inan...ön çamurlukda enteresandır neden solmuş ne alaka acaba...

Hahaha gözümün önünde canlandırdım da , yarıldım yahu gülmekten :mrgreen::mrgreen::mrgreen:



Geçmiş olsun yarık büyükse zaten yamayı tutma ihtimali azdı.
İşte sana ustalık fırsatı, genelde insan zorda kalınca öğrenir bi çok şeyi.:)
Sök arka tekerini elinde götür.
Koca motoru götürmektense sadece arka jant ve lastiği götürür taktırır getirirsin.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:02 ----------



Anesmotor, yanlış hatırlamıyorsam MT'nin İstanbul'daki üyelerine ücretsiz lastik montajı yapıyordu.
Anesteki Hakan beye bi telefon et sor bence.

Hacı o zor iş yav...nası uğraşam o pis şeylerle...servisteki ustamı cepten aradım IRC tavsiye etti...bu seçimler içinde ırc taktır üzülmezsin dedi...

Anese kadar gitmeyim bari haco onlarda lastiklere 105 dedi taktırmaya yine aynı para hacı...bari buradaki ustama gideyim hem bana yakın Ayazağada...:cat:

motoru ittirsin hacı abi 2 km kadar göbeği eritir bakarsın :mrgreen::mrgreen:benim bildigim metehandro 2 km iter motoru kan ter içinde kalır gene arka lastigi söküp götürmez :mrgreen::mrgreen: doğrumudur :cherry::rendeer:

doğrudur...:queen:

yarın ter popomdan fışkırcak kanka emin ol...:p


Valla ne ayarı ağaşar iyice cacık oldum :pr: ama yağ değişimi yapmıycam isterse motoru elime alim :queen: 4000 bakiminda da o tip bir yağ koyarım ama pisikilojikmi nedir anlamadım motor hırıltılı calışıyor vuruntu yapıyor. Motul yada iphone yağ kullanan bir arkadaşın moturunun sesini dinlemek lazım.

kanka sen zehiri gazı aldın artık...illaki değiştircen...:p

Biraz önce bizim biraderin motorunun 18bin bakımını yaptım.
Praktikerden 21 TL'ye Mobil1 15w-50 Racing Tam Sentetik yağ koydum.
( API-SJ standatlarında ) (Bkz. Bir önceki sayfadaki yağ konusu)

Yeni olan CPR9EA-9 bujimide taktım.

Bakalım CPR9EA buji ile yakıt sarfiyatında bir değişiklik olacakmı? Olacaksa nasıl? Bunları ilerleyen günlerde buraya aktarırım.

Kanka muhteşem performanslar almasakda alamasakda amac makinanın mutluluğu huzuru...


Tekrardan hayırlı olsun Emrah.
Kırmızı ayrı bir güzel yahu :)

Bu arada motul 'un Almanya sitesinden bilgileri buldum:
http://www.motul.de/i/prd/prod_motor/5100_ester_4t_15w_50.htm

MOTUL'un 5100 kodlu 15w50 yağı, API-SL standartlarında yani bizim kılavuzda tavsiye edilen SJ'den üstün, gönül rahatlığıyla kullanabiliriz. :cat:


Ooo sağol dostum...Motuluda patlatırız kısmetse...:cat:

yani doğan SLx ayarında:p
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
dur resmini çekim hemen geliyorum..biraz bekleyin,taze bir resim getiricem

Vay vay, sıcak sıcak dumanı üstünde resim geliyor desene. :cherry:
Hadi bakalım. Bekliyoruz Mehmet hocam. :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:31 ----------

Kanka muhteşem performanslar almasakda alamasakda amac makinanın mutluluğu huzuru...

Evet bahsettiğin gibi bunlar makinenin performansından ziyade, kullanım kitapçığına riayet ederek maksimum verimi ve uzun ömürlü olmasını sağlayabilmek için yapılan şeyler.

Birde yakıt tüketimi konusunda umutluyum. Bakalım ne olacak.
Bu bujilerle inşallah dahada düşer :)
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
w0rfxs.jpg


Taze resim ''plaka'' bu,sadece etrafındaki siyak kısmı makaslanmış , oranın ölçüsüde ''yarım cm''



vsp6ch.jpg


Buda 3 saat önce oğlumun resmini çekmiştim:)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
[

Taze resim ''plaka'' bu,sadece etrafındaki siyak kısmı makaslanmış , oranın ölçüsüde ''yarım cm''



[

Buda 3 saat önce oğlumun resmini çekmiştim:)

Hacu bu plaka resmi değil ben söylim...trafik kurallarında plakanın ölçüsü ve heryerde standart...yeğenimede nazar değmesin...öperim fındığı...bi beresini çıkaraydın az çocuk dünyayı göreydi biraz...:p
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst