Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Motor için hangisi iyiyse onu alırım Aydoğan abi ilerde sorun yaratmasın:):

Motor için en iyi yağ aslında kılavuzda yine belirtilmiş.
API ve SJ sınıfı bir yağ, yada daha üstün özelliklerde yağ kullanılması öneriliyor.
Bu yazılan standartlar yağ kutularının arka etiketlerinde yazar.
Almadan kontrol etmek lazım.

Viskozite olarak kışın 10w40 - yazın ise 10w-50 , 15w-50 idealdir.

Kullanma kılavuzu sayfa : 64

3873.jpg


Burda önemli olan nokta SJ sınıfı yağ veya daha üstün özellikte yağ.
Bu ne demek?


Motorlarda kullanılan yağın teknolojisi bir nevi buradaki harf kodlarına yazılmış.

Bunu okumanın yöntemi ise şu:

SA sınıfı bir yağ en eski teknoloji motor yağları
.
.
.
.
.
SZ sınıfı bir yağ en son teknoloji motor yağları (Z harfini salladım, buradaki amaç S harfinin yanındaki harf ne kadar alfabede büyükse o kadar yeni nesil bir yağdır.)

Alfabe: :)
A B C D E F G H I J K L M N O P R S ...............

Bu durumda SG sınıfı bir yağ SJ sınıfı bir yağdan teknoloji olarak eskidir

HONDA bizim kılavuzlarda SJ sınıfı veya daha üstün önermiş yani.

SJ
SK
SL
SM
SN

gibi özeliklerde yağlardan kullanmalıyız.

Şimdi dikkatimi çekti : Castrol 15w-40 power1 motosiklet yağı SG sınıfındaymış. Yani bizim motora kullanmamız aslında kılavuza göre ters. Fakat Ankara'daki yetkili servis paşa paşa bu yağı kullanıyor.


Castrol Power1 Racing 10w-50 ise SJ sınıfında yani bizim motorumuza uygun.


Bu bilgiler ışığında hangi yağın bizim motora uygun olduğunu net olarak anlayabiliriz. :cat:

Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:23 ----------

Abi bende normalde takmak için değil..
Uzak mesafeye gittiğimde dizlik takıyorum..Bodrumdan gelirken ufakta olsa depoyu çizdim..
Bi yere giderken takıyım diyodum..
Bu koruyucu şeyler yapıştırıyolarmış reklamcıda onlardanmı yaptırsam:silent:

Motoru ilk aldığım zaman benim dizliklerde ufak bir şekilde çizmişti depoyu.

O zamanlarda , ufak bir kazada sağ tarafa motoru yatırınca benim sağ tarafımda baya bir ağrı olmuştu. (Çanak işte anlayın :cherry:)

O günden bu yana ne zaman motosiklete binsem motosiklet pantolonumu sürekli giyiyorum.
Dizlik koruma sağlar bir nevi ama korumalı pantolon kadar sağlamayacağı aşikar.

Hem korumalı pantolonla depo çizilme derdinede son veriyorsun :)
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Oldukça açıklayıcı oldu abi..
Bu yağlar neymiş öyle ya:cyclopsan
Ben eski motorlara dayıyodum castrol magnatec 10-40'ı geçiyodum:mrgreen:
Cbf'te Viteside yumuşattığını okudum geçenlerde..M.Şanveren yazmıştı öyle hatırlıyorum..
Az önce hatta sende söyledin Aydoğan abi Motul:p
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Motul yağların detaylı özelliklerinin yazdığı teknik kataloğa bakmak lazım aslında.

Şu anda araştırıyorum motulu detaylı bilgi buldukça paylaşırım buradan.

Bende az önce motul dedim ama bu şartları yerine getiriyorsa kullanmalıyız tabii ki. :cat:

Mesela Mete abinin az önce link attığı ipone yağ SG sınıfında SJ'den eski teknoloji ve kılavuz önermiyor.
 
Katılım
11 Ocak 2005
Mesajlar
107
Arkadaşlar bende ybr 125 aynalarından taktım. Gerçekten alın takın ve arkanızı rahatça görün diyorum :) Hem siyah olduğu için motorda daha güzel duruyo ve fiyatı uygun.Sirkecide çifti 25 tl ama ufak bi pazarlıkla 20 tl' ye aldım.Almak isteyenlere duyrulur :cat:
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Motul yağların detaylı özelliklerinin yazdığı teknik kataloğa bakmak lazım aslında.

Şu anda araştırıyorum motulu detaylı bilgi buldukça paylaşırım buradan.

Bende az önce motul dedim ama bu şartları yerine getiriyorsa kullanmalıyız tabii ki. :cat:

Mesela Mete abinin az önce link attığı ipone yağ SG sınıfında SJ'den eski teknoloji ve kılavuz önermiyor.

Bende araştırıyım abi..Bende rahata alışmıyım bi zamandan sonra alışkanlık yapıyo:p
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Metehan abi bide ilk defa 2. el aldım..
Ben alışmışım motorumun kusursuz olmasına..Şimdi emin olamadığımdan değişicek ne varsa yavaş yavaş değiştiriyim diyorum yola çıktığımda içim rahat olsun..
Şu yağdı hava filtresiydi aradan çıksın sırasıyla zincir dişli..Balatalar debriyaj balatası alayını değiştiricem:)

Kanka kısmete inana...kaderind ene varsa o artık...sende makina şahlanır bence...paraya kıy hareketli parçaları değiştir yağınıda değiştir idareten geçici kullanma işi bana ters...motoru satın aldın sende kendine gelmeli...sübap ayarıda yapsınlar serviste söyle...veya yapıldımı diye sor...karbüratör temizliği yapsınlar üşenmesinler...kaç tane Hondaya bakıyorlar ki orada...sıkıştır ustaları...


hava filtresi buji yağ önemli bu detaylar...

arka fren balatası daha eskimemiştir lan:queen: bende 50.000 de bile daha yarısı bitmişti pençelerin...:p kolay kolay bitmez o...

Bence alabiliyorsan motul al.
M.Şanverende motuldan çok memnundu.

Birde senin verdiğin 20-50 özellikleri sentetikmiş.

Zenon'un motora koyulan yağ mineraldi. Aynı özeliklerde değildir. Sentetik daha üstündür.

kankam sağol...zenonada verdik ayarı...:cherry:

Motul yağların detaylı özelliklerinin yazdığı teknik kataloğa bakmak lazım aslında.

Şu anda araştırıyorum motulu detaylı bilgi buldukça paylaşırım buradan.

Bende az önce motul dedim ama bu şartları yerine getiriyorsa kullanmalıyız tabii ki. :cat:

Mesela Mete abinin az önce link attığı ipone yağ SG sınıfında SJ'den eski teknoloji ve kılavuz önermiyor.


bak bak şimdi farkettim bende hacı...iyi uyandırdın...e nolcak benim fantazilerim...:cherry:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar bende ybr 125 aynalarından taktım. Gerçekten alın takın ve arkanızı rahatça görün diyorum :) Hem siyah olduğu için motorda daha güzel duruyo ve fiyatı uygun.Sirkecide çifti 25 tl ama ufak bi pazarlıkla 20 tl' ye aldım.Almak isteyenlere duyrulur :cat:

Hayırlı olsun biraderim. Kazasız belasız kullan :rendeer:
Şerro hırsızlar bir daha üşüşmez umarım makinene. Aman tedbiri elden bırakma.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:06 ----------

bak bak şimdi farkettim bende hacı...iyi uyandırdın...e nolcak benim fantazilerim...:cherry:

SJ sınıfı veya daha üstün yağlarla (SK,SL,SM,SN vs.) gerçekleştireceksin :mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
11 Ocak 2005
Mesajlar
107
Hayırlı olsun biraderim. Kazasız belasız kullan :rendeer:
Şerro hırsızlar bir daha üşüşmez umarım makinene. Aman tedbiri elden bırakma.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:06 ----------



SJ sınıfı veya daha üstün yağlarla (SK,SL,SM,SN vs.) gerçekleştireceksin :mrgreen::mrgreen:


Bende aynaları takarken bunlarıda sökmezler inşallah diye düşündüm harbiden. :) Bundan sonra moturun üstünü branda ile örtücem. :wiinkk: Maksat caydırmak işte.
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Kanka kısmete inana...kaderind ene varsa o artık...sende makina şahlanır bence...paraya kıy hareketli parçaları değiştir yağınıda değiştir idareten geçici kullanma işi bana ters...motoru satın aldın sende kendine gelmeli...sübap ayarıda yapsınlar serviste söyle...veya yapıldımı diye sor...karbüratör temizliği yapsınlar üşenmesinler...kaç tane Hondaya bakıyorlar ki orada...sıkıştır ustaları...


hava filtresi buji yağ önemli bu detaylar...

arka fren balatası daha eskimemiştir lan:queen: bende 50.000 de bile daha yarısı bitmişti pençelerin...:p kolay kolay bitmez o...

Abi hem motora hem servise vericem ayarı gazı vericem ayarı gazı :mrgreen:
Bu aralar motorlada ilgilenemiyorum abi gönlümü kaptırdım bi hatuna..
Bana bi dese Motosikletin olayım tekere kaldır beni olay biticek ama hatun hem yüz verir gibi oluyo hemide böyle arada derede :p
Onada bi ayar çekmem lazım,Motorada,Servicede:queen:

Arkadaşlar bende ybr 125 aynalarından taktım. Gerçekten alın takın ve arkanızı rahatça görün diyorum :) Hem siyah olduğu için motorda daha güzel duruyo ve fiyatı uygun.Sirkecide çifti 25 tl ama ufak bi pazarlıkla 20 tl' ye aldım.Almak isteyenlere duyrulur :cat:

Hayırlı uğurlu olsun..:)inş Bi daha yeltenmezler çalmaya..
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
SJ sınıfı veya daha üstün yağlarla (SK,SL,SM,SN vs.) gerçekleştireceksin :mrgreen::mrgreen:

Bende motula bakıyordum...ve entersandır İranda bile bayisi var ama Tr de yok...

http://www.motul.com/

siteside o kadar salakca ki gelde shell mobile hayran kalma...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:34 ----------

Abi hem motora hem servise vericem ayarı gazı vericem ayarı gazı :mrgreen:
Bu aralar motorlada ilgilenemiyorum abi gönlümü kaptırdım bi hatuna..
Bana bi dese Motosikletin olayım tekere kaldır beni olay biticek ama hatun hem yüz verir gibi oluyo hemide böyle arada derede :p
Onada bi ayar çekmem lazım,Motorada,Servicede:queen:



Hayırlı uğurlu olsun..:)inş Bi daha yeltenmezler çalmaya..

arada evinin önünden falan geçersin...abisinden dayak yemede...veya bir ses sistemi teyp falan takarsın motora Cengiz Kurtoğundan eksilerden yardırırsın...:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:41 ----------

beyler bi tur atayım dedim muhitimde ...arka lastiğim dün yama yemişti ya...şimdi yine janta kadar inmiş...jantdan ayrılıp yamalandı sabunlama yerine tutkal sürmüştü lastikci tutarmı tabi tutmaz...ben biliyordum diycem böyle olduğunu dün 70 lira lastiğe bayılmayım diye boşver idare et dedim kendimce...ahanda kaldım kapı önünde...şimdi en yakın lastikcide uzak benzincide uzak...binerekde gidemem...illaki elle manuel götrücem .ötümden ter akacak yarına...birazda ben taşıyam makinayı napcan...:p
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
arada evinin önünden falan geçersin...abisinden dayak yemede...veya bir ses sistemi teyp falan takarsın motora Cengiz Kurtoğundan eksilerden yardırırsın...:p



beyler bi tur atayım dedim muhitimde ...arka lastiğim dün yama yemişti ya...şimdi yine janta kadar inmiş...jantdan ayrılıp yamalandı sabunlama yerine tutkal sürmüştü lastikci tutarmı tabi tutmaz...ben biliyordum diycem böyle olduğunu dün 70 lira lastiğe bayılmayım diye boşver idare et dedim kendimce...ahanda kaldım kapı önünde...şimdi en yakın lastikcide uzak benzincide uzak...binerekde gidemem...illaki elle manuel götrücem .ötümden ter akacak yarına...birazda ben taşıyam makinayı napcan...:p

Abi Cidden abiside var he:mrgreen:
Zamanında(2-3 sene önce hiç unutmam hatunun babası vermişti peşime uygunsuz yakalandıydık zor kaçmıştım..Pederin arkadaşıydı bide kıyamet kopmuştu:)
Tabi bizim peder kızına sahip çıksaydın modunda kapanmıştı konu :mrgreen:

Abi Motul'u bulmak lazım olmadı aynı dengede bi yağ bulmak lazım..
Cbf 'in kan Motul gidip farklı kan koyarsak randuman vermez :p
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Abi Cidden abiside var he:mrgreen:
Zamanında(2-3 sene önce hiç unutmam hatunun babası vermişti peşime uygunsuz yakalandıydık zor kaçmıştım..Pederin arkadaşıydı bide kıyamet kopmuştu:)
Tabi bizim peder kızına sahip çıksaydın modunda kapanmıştı konu :mrgreen:

Abi Motul'u bulmak lazım olmadı aynı dengede bi yağ bulmak lazım..
Cbf 'in kan Motul gidip farklı kan koyarsak randuman vermez :p

yarına ön arka lastiği değiştircem kanka...bu yarılma işi arkanın tüm ayarlarını bozdu...işi sağlama almam lazım...

yağ işi kolay...sende tikat et valla sakata gelirsin...
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
yarına ön arka lastiği değiştircem kanka...bu yarılma işi arkanın tüm ayarlarını bozdu...işi sağlama almam lazım...

yağ işi kolay...sende tikat et valla sakata gelirsin...

abi hazır lastikleri değiştiriken arkanın kalınlığı 100 olana bi bak derim...burda bi arkadaşın truva ybr tarzı motoru var sölemiştim motorda 110 lastik var arkada bisiklet gibi motorda nasıl bi güven veriyo virajlarda hele...cbfe 100 takan bi çoçuğa sordum fren mesafesi kısalıyor yani daha sağlam fren imkanı ve yol tutuşu artıyo benim lastiklerin ömrü bitsin arkayı 100 takıcam 110 da olur ama arkadan baya kalın görünüyo:mrgreen:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
evet 100 lük taktırmıştım zamanında ırc...ve güzel durdu arkada...bakalım yarın ola hayrola müco...ön arka girer artı bi 120 gayme...
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
Bu çantalar 2'li halde 234 lira değil mi?

evet çiftinin fiyatı, ama artı olarak yan çanta demirleri alman lazım. ve her yan çanta demirine çanta takılmıyor, birçoğu sadece koruma amaçlı imal edilmiş yandan katlanıyor vs.

ben aldığım zaman bahsetttiğim çanta takılmayan 3lü sistem 100 lira civarındaydı. çanta takılabilir olanı ise 170 lira civarında, D&B de şansıma topcase aparatı olmayan sadece yanları olan demirden buldum ve 90 lira gibi bir fiyat verdiler. gökhan, ben hallederim bunu merak etme dedi ve topcase'in demirini yanlardan delerek yan demirlerini ona monte etti ve çok da güzel oldu böylece 80 liramda cebimde kalmış oldu.

eğer alacak olursan çanta takılıyor diyorlar ama takılmıyor iyi araştırman lazım. ben ilk başta 3lü seti 100 lira oalrak fezioğlunda gördüm ve mağazaya gittim, geri dönüşler olduğu için satmıyoruz artık dediler. ben bir bakalım dedim, getirttiler ve evet çanta takmak için gerekli pimler mevcut değildi, oysaki satan yer cbf150 yan çanta demiri diye satıyordu.


son olarak, aydoğanx en doğru hareketi yapıyor, ne zaman beyaz bir şahin görsem arkasındaysam şerit değiştiririm, önündeysem yine şerit değiştirim :D yani bir şekilde ilişkimi keserim :D babam istanbula geldiğinde beyaz şahin terörünü bahsettim, aynı gün ümraniyede kuryenin biri biriyle kavga ediyordu, daha ben bakamadan babam seninkilerden biri yine dedi, kafamı çevirdiğimde olayın başrol oyuncusu beyaz bir şahin.
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
yarına ön arka lastiği değiştircem kanka...bu yarılma işi arkanın tüm ayarlarını bozdu...işi sağlama almam lazım...

yağ işi kolay...sende tikat et valla sakata gelirsin...

Benim arka lastik yenide ön lastikte 2 adet fitil var balon yapmiş..
Bugün trafiğe kapalı alanda ellerimi bıraktımda felaket titreme var direksyonda bende arka lastiğin aynısından alıp öne takicam..
Veya Mücahitin dediğini yapıcam arkayı öne takıcam arkaya 100lük veya 110 luk lastik takçam:)

Yağada 2 günde bir bakıyorum..Şuan eksilme yok abi:)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
kanka 110 luk zaten olmaz bizim makinalara...maksimum 100 lük o da arkaya...şimdi bizim burada bir usta var onda ırc var...

anes unılılere 105 diyor ön arka ...takmayla 150 olur muhtemelen...

db honda pırellı mt 65 lere 120 diyor...takmayla 150...

burada Ayazağada benim bir ustam var ondada IRC var bakalım o kaç dicek takmaya falan...yarın kararımı vericem duruma göre...sizin öneriniz varmı arkadaşlar...shınko falan...
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
yarına ön arka lastiği değiştircem kanka...bu yarılma işi arkanın tüm ayarlarını bozdu...işi sağlama almam lazım...

yağ işi kolay...sende tikat et valla sakata gelirsin...

kanka 110 luk zaten olmaz bizim makinalara...maksimum 100 lük o da arkaya...şimdi bizim burada bir usta var onda ırc var...

anes unılılere 105 diyor ön arka ...takmayla 150 olur muhtemelen...

db honda pırellı mt 65 lere 120 diyor...takmayla 150...

burada Ayazağada benim bir ustam var ondada IRC var bakalım o kaç dicek takmaya falan...yarın kararımı vericem duruma göre...sizin öneriniz varmı arkadaşlar...shınko falan...

Benim arka lastik pony abi Made in Turkey..İrc'yle aynı fabrikada üretiliyomuş..
Aydoğan abi söylediydi :)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Bana bi dese Motosikletin olayım tekere kaldır beni olay biticek ama hatun hem yüz verir gibi oluyo hemide böyle arada derede :p

veya bir ses sistemi teyp falan takarsın motora Cengiz Kurtoğundan eksilerden yardırırsın...:p

Hahaha gözümün önünde canlandırdım da , yarıldım yahu gülmekten :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

binerekde gidemem...illaki elle manuel götrücem .ötümden ter akacak yarına...birazda ben taşıyam makinayı napcan...:p

Geçmiş olsun yarık büyükse zaten yamayı tutma ihtimali azdı.
İşte sana ustalık fırsatı, genelde insan zorda kalınca öğrenir bi çok şeyi.:)
Sök arka tekerini elinde götür.
Koca motoru götürmektense sadece arka jant ve lastiği götürür taktırır getirirsin.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:02 ----------

anes unılılere 105 diyor ön arka ...takmayla 150 olur muhtemelen...

Anesmotor, yanlış hatırlamıyorsam MT'nin İstanbul'daki üyelerine ücretsiz lastik montajı yapıyordu.
Anesteki Hakan beye bi telefon et sor bence.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
motoru ittirsin hacı abi 2 km kadar göbeği eritir bakarsın :mrgreen::mrgreen:benim bildigim metehandro 2 km iter motoru kan ter içinde kalır gene arka lastigi söküp götürmez :mrgreen::mrgreen: doğrumudur :cherry::rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst