Motor için hangisi iyiyse onu alırım Aydoğan abi ilerde sorun yaratmasın:
Motor için en iyi yağ aslında kılavuzda yine belirtilmiş.
API ve SJ sınıfı bir yağ, yada daha üstün özelliklerde yağ kullanılması öneriliyor.
Bu yazılan standartlar yağ kutularının arka etiketlerinde yazar.
Almadan kontrol etmek lazım.
Viskozite olarak kışın 10w40 - yazın ise 10w-50 , 15w-50 idealdir.
Kullanma kılavuzu sayfa : 64
Burda önemli olan nokta SJ sınıfı yağ veya daha üstün özellikte yağ.
Bu ne demek?
Motorlarda kullanılan yağın teknolojisi bir nevi buradaki harf kodlarına yazılmış.
Bunu okumanın yöntemi ise şu:
SA sınıfı bir yağ en eski teknoloji motor yağları
.
.
.
.
.
SZ sınıfı bir yağ en son teknoloji motor yağları (Z harfini salladım, buradaki amaç S harfinin yanındaki harf ne kadar alfabede büyükse o kadar yeni nesil bir yağdır.)
Alfabe:
A B C D E F G H I J K L M N O P R S ...............
Bu durumda SG sınıfı bir yağ SJ sınıfı bir yağdan teknoloji olarak eskidir
HONDA bizim kılavuzlarda SJ sınıfı veya daha üstün önermiş yani.
SJ
SK
SL
SM
SN
gibi özeliklerde yağlardan kullanmalıyız.
Şimdi dikkatimi çekti : Castrol 15w-40 power1 motosiklet yağı SG sınıfındaymış. Yani bizim motora kullanmamız aslında kılavuza göre ters. Fakat Ankara'daki yetkili servis paşa paşa bu yağı kullanıyor.
Castrol Power1 Racing 10w-50 ise SJ sınıfında yani bizim motorumuza uygun.
Bu bilgiler ışığında hangi yağın bizim motora uygun olduğunu net olarak anlayabiliriz. :cat:
Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:23 ----------
Abi bende normalde takmak için değil..
Uzak mesafeye gittiğimde dizlik takıyorum..Bodrumdan gelirken ufakta olsa depoyu çizdim..
Bi yere giderken takıyım diyodum..
Bu koruyucu şeyler yapıştırıyolarmış reklamcıda onlardanmı yaptırsam:silent:
Motoru ilk aldığım zaman benim dizliklerde ufak bir şekilde çizmişti depoyu.
O zamanlarda , ufak bir kazada sağ tarafa motoru yatırınca benim sağ tarafımda baya bir ağrı olmuştu. (Çanak işte anlayın :cherry
O günden bu yana ne zaman motosiklete binsem motosiklet pantolonumu sürekli giyiyorum.
Dizlik koruma sağlar bir nevi ama korumalı pantolon kadar sağlamayacağı aşikar.
Hem korumalı pantolonla depo çizilme derdinede son veriyorsun