Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
devirli kullanmayın, gereksiz yere hem çok yakarsınız hem motor eskir. kaldırabildiği en yüksek vitese seri biçimde ulaşın ve 60ı görünce 5e atın gitsin. benzinciler yüzünüzü unutacak :) tekrar söylüyorum motorun sağır kalması diye birşeyi isterse feriştahı söylesin ben tecrübeme inanırım. yok öyle birşey.
 
Katılım
12 May 2010
Mesajlar
114
devirli kullanmayın, gereksiz yere hem çok yakarsınız hem motor eskir. kaldırabildiği en yüksek vitese seri biçimde ulaşın ve 60ı görünce 5e atın gitsin. benzinciler yüzünüzü unutacak :) tekrar söylüyorum motorun sağır kalması diye birşeyi isterse feriştahı söylesin ben tecrübeme inanırım. yok öyle birşey.

sölediğiniz gibi benim dayımın oğlu kullanıyor 5 liralık benzinle geziyoruz memlekette :mrgreen:
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
kuruyzır motorlar (şadow, inturudır vs.) bu nedenle çok az yakar. (750cc şadov ve 800 cc intruder 4,5 lt/100km cbf 500 5,5 lt/100km) torklu makine az yakar. beygiri yuksek makineleri ise devirli kullanmak gerekir. misal cbr 125 gercek gucunu yuksek devirlerde verir. cbr 125 yakıtını bilmiyorum ama 3,5 lt civarı olduğunu tahmin ediyorum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:31 ----------

her gün birlikte turladığımız arkadaşımın 275 kiloluk 800cc suzuki intruderının 4,5 litre/100km tüketime sahip olduğunun dehşete kapılmış şahidiyim :mrgreen:
 
Katılım
24 May 2008
Mesajlar
143
jr.

Abi sen hanqi marka cila kullanıyosun ilanı varmı? Yoksada alıp bana yollarmısın fiyatı nedir? Çok soru sordum :)
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
bu ayki atlasta daha az benzin kullanmanın püfnoktaları diye bir kitapçık eki vardı. jr. ı doğru çıkarırcasına :D

ana başlıkları:

- örneğin 50 km hız limiti olan bir yolda 50 km hızla ve 5. vitesle ilerlemek, 30 km hız sınırı olan bir başka yoldaki her türlü kullanımdan daha az tüketim sağlar.

- hızlanmak için büyük vitese atıp gaza fazlaca basmak, küçük viteslerde yavaş yavaş hızlanmaya çalışmaktan çok daha ucuza mal oluyor.

- ışıkta yada duran trafikte motoru durdurmak, şehiriçi kullanımda %30'a aran tasarruf sağlıyor. birkaç saniyede lsa duran trafikte kontak kapatmak kesinlikle en faydalı davranış oalcaktır. sık sık kullanılan marş moorunun aşınacağı iddiasıysa motor problemsiz olduğu yani marşa basıldığı anda çalıştığı sürece geçersizdir. motoru stop ettirmek özellikle motor soğukken çok faydalı oluyor.

- sanılanın aksine fazla gaz vermek, olması gerekenden az vermekten daha iyidir. bu şaşırtıc neden ise gaz kelbeği kayıpları.

- tam gazla hızlanma nasıl ekonomik oluyor sorusunun cevabı oldukça basit : çünkü daha ekonomik olan yüksek devirlere ulaşma süresi kısalıyor.

- aracı bir üst viteste kullanmak %10 tasarruf anlamına geliyor. erken vites büyütmek motor devrinin rölanti ile 2000 d/d arasında kalmasını sağlar. sabit hızlarda, devri rölanti ile 2000 d/d arasında tutmak, tutumluluğun ana kurallarından.

- gereksiz yükleri araçta bulundurmak, özellikle şehiriçinde tüketim rakamlarını çok yükseltebiliyor. örnek olarak yazın taşınan lastik zincirini vermiş

- camları kapalı tutun. - hadi becerebiliyorsanız motorlarda camı kapalı tutun :D

- aşırı motor evrinden kaçının

- yüksek hızdan kaçının

- az miktarda yakıt doldurmaktan kaçının: yakıt deposunun kapağını her açışınızda bir miktar yakıt buharlaşır. bunu önlemek için deponuzu tekrar tekrar doldurmaktan kaçının.

benim anladığım jr'a danışılmış :D kaç para aldın jr. bu kaynak için :D
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
meto şimdi alışıldık bir sürüş sitili var ortada ona nasıl alıştıysan öyle gider bende şehir içinde kuzuyum yavaş yavaş ancak mesele asfalttan sapınca sapıtmam bir oluyor geçen bi dl 650 yi ödünç aldık benim burdaki bi kankiden konacık pedasa dağ yoluna girdik eleman bidaha asla motorunu vermeyecek:mrgreen:her viteste tekere geliyor namussuz ben napıyım:p

pardon yav gamezerde bilardo oynuyordum...valla İstanbul içinde slalom İstanbul dışında yormam pek...sende maşallah hep tek tekersin kanka...:p

Mete abi,şöyle birşey söyleyim,benim cbf'den önceki motorum 650 dragstardı.Şimdi çevremde yıllardan beri motor kullanan ''ihtiyarlar'':pdiyicem çünki yaşları 50/55 arası değişiyor,gurupları bilevar aralarında kurdukları,altlarında dragstar,kawazaki,shadow cruiser leri ile finik atıyolar,bir ara onlara takılmıştım.

Muhabbetlerinde şuna şahit oldum curiser motorda sesi hissedebilmek için,yüksek vites düşük hız gerekir,salına salına misali yol alabilirsin diyolardı,bende bunun zararlı olacağını söylediğimde,bana;sen tutupta vitesi 5 alıp 30km/s hızla gidersen illaki zararlı ,

Mesela, 2. vites devrinin sonu ve 3. vitesin başlangıcına geçiş yaptığında,motor devrini almış oluyor ''alışmış oluyor'' hızını 2. vitesin orta hızlarına düşünceye kadar 3. viteste yol alabilmek mümkünmüş. ihtiyarların yalancısıyım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:23 ----------

Benim uykum geldi...iyi geceler ahali:rendeer:

anladım hacı erken vites atmanın bir zararı yok diyor tüm kamuoyu...:p

ben bilmem servisim bilir...:p

devirli kullanmayın, gereksiz yere hem çok yakarsınız hem motor eskir. kaldırabildiği en yüksek vitese seri biçimde ulaşın ve 60ı görünce 5e atın gitsin. benzinciler yüzünüzü unutacak :) tekrar söylüyorum motorun sağır kalması diye birşeyi isterse feriştahı söylesin ben tecrübeme inanırım. yok öyle birşey.

tamam abi kızma hemen...:p yahu siz napıyonuz bu hafta sonu...yokmu bi organizeyşın...:cat:

sölediğiniz gibi benim dayımın oğlu kullanıyor 5 liralık benzinle geziyoruz memlekette :mrgreen:

CUP motorsa 5 lirayla sabahtan akşama dolanır...

kuruyzır motorlar (şadow, inturudır vs.) bu nedenle çok az yakar. (750cc şadov ve 800 cc intruder 4,5 lt/100km cbf 500 5,5 lt/100km) torklu makine az yakar. beygiri yuksek makineleri ise devirli kullanmak gerekir. misal cbr 125 gercek gucunu yuksek devirlerde verir. cbr 125 yakıtını bilmiyorum ama 3,5 lt civarı olduğunu tahmin ediyorum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:31 ----------

her gün birlikte turladığımız arkadaşımın 275 kiloluk 800cc suzuki intruderının 4,5 litre/100km tüketime sahip olduğunun dehşete kapılmış şahidiyim :mrgreen:


dehşete kapılmış jr :psaat 02.30 kanka hadi yat...sana bişey olmasın kanka...bana müsade ...sağol açıklamaların için...

yakın zamanda Ankarada olacağım...1 gece polis evinde kalırım...veya Hazine lojmanlarında kalan bir arkadaşım var belkide onda...Sizden istirhamım bir gece oturup sohbet edelim bir yerlerde...sevgi ve saygılarımla...

jr.

1-Abi sen hanqi marka cila kullanıyosun

2-ilanı varmı?

3-Yoksada alıp bana yollarmısın

4-fiyatı nedir?

Çok soru sordum :)


bu soruları tek bir cümle içinde sormuş olman ayrı bir rekor aslında...:p


hadi Allaha emanet olun sevgili arkadaşlar...tatlı bol gezmeli tekerli rüyalar...
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
devirli kullanmayın, gereksiz yere hem çok yakarsınız hem motor eskir. kaldırabildiği en yüksek vitese seri biçimde ulaşın ve 60ı görünce 5e atın gitsin. benzinciler yüzünüzü unutacak :) tekrar söylüyorum motorun sağır kalması diye birşeyi isterse feriştahı söylesin ben tecrübeme inanırım. yok öyle birşey.

Herkeze günaydın yeni kalktım gözümün capağı ile pc actım foruma bakıyorum len ne bicim şey bu cekirdek gibi :mrgreen: ama o bile bitiyor ne edecez biz bu düşünce ile :rendeer:

jr. bir depoyu hep devirli kulllandım 4. viteste bagırta bagırta 80 ne kadar cıkıp 5. vitese attım 351 km de yedge düştüm şimdide 20km de 2. 30km da 3. 40km de 4. vites ve 60km üzeri 5. vitese geciyorum ( bu değerleri bana Metehan vermişti fi tarihinde ) bakalım yakıt tüketimi ne olcak.

Birde allahtan metehan link vermişsin ha :p, üstün zekemı kullanıp ayrıntıları öğrendim gezi için :queen: Tamam ağalar bence gelcem Yuvacık gezisine gidek görek bakalım nasil olcak ama ilk toplu sürüşüm ve uzun yol tecrubem olcak :) Levent BP de kimler olcak burdan? Ben bu gün bir KGS edinim Birde şu levent BP ye nasil gidilir öğrenim.

Ya bu arada bizim dış cepheyi yapıyorlar kafamın icine edildi resmen... Keske kullak tıkacı alaydım. işe yarardı şimdi.:p
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Günaydın arkadaşlar;

arkadaşlar lastik basınçlarını yazarmısınız...

Kullanma kılavuzumuzda yazan değerler :
1208.jpg


yakın zamanda Ankarada olacağım...1 gece polis evinde kalırım...veya Hazine lojmanlarında kalan bir arkadaşım var belkide onda...Sizden istirhamım bir gece oturup sohbet edelim bir yerlerde...sevgi ve saygılarımla...

İnşallah Metehan hocam müsait bir zaman olursa tabiki.

bu ayki atlasta daha az benzin kullanmanın püfnoktaları diye bir kitapçık eki vardı. jr. ı doğru çıkarırcasına :D

Eline sağlık Ekmel, baya uğralmış tüm maddeleri yazmışsın :)
Önemli bilgiler :cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:13 ----------

Herkeze günaydın yeni kalktım gözümün capağı ile pc actım foruma bakıyorum

Tüm detayları yazmak zorunda değilsin zenon :mrgreen::cherry::cherry::p
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
günaydın cbf kardeşleri muhabbet koyulaşmış dün:mrgreen:

motoru devirli kullanma konusunda benimde içim gidiyordu ama hani oğlum acı çek bu senin iyiliğin için:):)derya büyükler bizde öle kullanıyoruz 4. viteste 80'e kadar bekliyorum ama gereksiz motoru zorlamaktan başka bişey değil hem motor eskiyo hemde benzin fazla gidiyor bundan sonra hiç zorlamıcam cbfi:)hep 5.vites:cat:
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
dün motoru aldıkdan sonra ilk defa bakımını yaptırdım lastikleri değiştim prelli marka çok fark ediyor insana ayrı bir güven veriyor o yumuşaklığı hissedebiliyorum ayrıca 2. vitese bazen zor geçiyordu o da yağdan dolayıymış şimdi çok rahat tıkır tıkır geçiyor sesi falan çok değişti birde motoru satan arkadaş hava ayarını çok açmış usta dediki bu motor da ısınma oluyormuydu bende evet aynı hızla giderken çin motorları benden daha az ısınıyordu hava ayarını da yapmış çok rahat çalışıyor dün a2 ehliyetimi de aldım şimdi motor gözümün içine bakıyor hadi uçur beni diye.. dün birde depoyu fulledim 41 tl tuttu yedekteydi biraz km de yapmıştım normalmi pompacı tamm ağğzına kadar fulledi.. bu arada lastikler 2009 üretimi
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
dün motoru aldıkdan sonra ilk defa bakımını yaptırdım lastikleri değiştim prelli marka çok fark ediyor insana ayrı bir güven veriyor o yumuşaklığı hissedebiliyorum ayrıca 2. vitese bazen zor geçiyordu o da yağdan dolayıymış şimdi çok rahat tıkır tıkır geçiyor sesi falan çok değişti birde motoru satan arkadaş hava ayarını çok açmış usta dediki bu motor da ısınma oluyormuydu bende evet aynı hızla giderken çin motorları benden daha az ısınıyordu hava ayarını da yapmış çok rahat çalışıyor dün a2 ehliyetimi de aldım şimdi motor gözümün içine bakıyor hadi uçur beni diye.. dün birde depoyu fulledim 41 tl tuttu yedekteydi biraz km de yapmıştım normalmi pompacı tamm ağğzına kadar fulledi

A2 de cebindeyse artık polistende korkmazsın :) Lastiklerin ve a2 ehliyetin hayırlı olsun Ferhat :rendeer: Allah kaza bela vermesin.

Lastikler bahsettiğin gibi çok farkediyor. Ama yinede gaza gelip virajlara çok yatmaya çalışma lastik ebatlarımızın çapı belli. Birde lastiklerin ücreti ne kadar kaça taktırdın?

O kadar yakıt alması normaldir. Bir arkadaş depoyu tam bitirdiğinde sanırım 49 liralık almıştı. Gerçi TL olarak değil alınan litre bazında yazmak daha sağlıklı veriler olur.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
dün motoru aldıkdan sonra ilk defa bakımını yaptırdım lastikleri değiştim prelli marka çok fark ediyor insana ayrı bir güven veriyor o yumuşaklığı hissedebiliyorum ayrıca 2. vitese bazen zor geçiyordu o da yağdan dolayıymış şimdi çok rahat tıkır tıkır geçiyor sesi falan çok değişti birde motoru satan arkadaş hava ayarını çok açmış usta dediki bu motor da ısınma oluyormuydu bende evet aynı hızla giderken çin motorları benden daha az ısınıyordu hava ayarını da yapmış çok rahat çalışıyor dün a2 ehliyetimi de aldım şimdi motor gözümün içine bakıyor hadi uçur beni diye.. dün birde depoyu fulledim 41 tl tuttu yedekteydi biraz km de yapmıştım normalmi pompacı tamm ağğzına kadar fulledi.. bu arada lastikler 2009 üretimi

hadi hayırlı olsun şimdi sorunsuz bi hale gelmişsin:)

ya dün bende depoyu fulledim 45 tl tuttu:silent:dedim sanki tır deposu:)biraz yedekten kullanmıştım 11 küsür litre benzin aldı heralde ama fiyatlar artıyo valla neyse artık 1 ay benzinciye gitmem...uzun bi geziye gitmezsem tabi:mrgreen:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
1304.jpg


Az yakma konusunda bilmiyorum doğrumudur , arabalardan kalma şöyle bir bilgim var.
Bir araç, maksimum torku (dikkat güç değil) verdiği devirde en az yakıtı tüketir ve en iyi çekişi sağlar.

Jr'ın verdiği bilgilerden de zaten crusier, chopper tarzda motorların düşük devirde yüksek tork verdikleri için ekonomik olduklarını görebiliyoruz.

Eğer bu bilgi doğruysa biz 5250 devirde olduğumuzu nereden anlayacağız. :pr:

E Honda Türkiye madem bu bilgiyi kılavuzuna koyuyorsun hiçmi düşünmüyorsun bu kullanıcılar nereden anlayacaklar kaç d/d çevirdiklerini ? :pr::pr::farao:

Makineleri dyno testine sokup o devirdeki sesi kaydedip ona göremi kullanalım ?
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
1304.jpg


Az yakma konusunda bilmiyorum doğrumudur , arabalardan kalma şöyle bir bilgim var.
Bir araç, maksimum torku (dikkat güç değil) verdiği devirde en az yakıtı tüketir ve en iyi çekişi sağlar.

Jr'ın verdiği bilgilerden de zaten crusier, chopper tarzda motorların düşük devirde yüksek tork verdikleri için ekonomik olduklarını görebiliyoruz.

Eğer bu bilgi doğruysa biz 5250 devirde olduğumuzu nereden anlayacağız. :pr:

E Honda Türkiye madem bu bilgiyi kılavuzuna koyuyorsun hiçmi düşünmüyorsun bu kullanıcılar nereden anlayacaklar kaç d/d çevirdiklerini ? :pr::pr::farao:

Makineleri dyno testine sokup o devirdeki sesi kaydedip ona göremi kullanalım ?


:cat:
doğru valla devir saatimiz yokki motora bi kablo bağlıyıp beynimize takalım ruh halini anlarız devirini hissederiz:)

ama sonuç olarak motoru bağırtmanın yada zorlamanın devirli kullanmanın bir anlamı izahı mantığı yok!
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Çindeki devir göstergeli CBF150'lerde "ekonomi" modu var gösterge panelinde.
Benim az önce belirttiğim "maksimum tork verilen devirde, en az yakıt" söylemine ters bir durum var.

1453.jpg
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
yani normalde fabrika verileri 5250 devirde 12.3 tork üretir diyo ama 4000 devirde de ekonmy modu ile gezersin diyo...ve arasında da okadar bi fark olmadığı için motoru yüksek devirlere getirmeden de istediğin verimi alırsın bunu anladım yanlışmı anladım?

ama devir göstergesi güzel duruyomuş ya olsa fena olmazdı:)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
yani normalde fabrika verileri 5250 devirde 12.3 tork üretir diyo ama 4000 devirde de ekonmy modu ile gezersin diyo...ve arasında da okadar bi fark olmadığı için motoru yüksek devirlere getirmeden de istediğin verimi alırsın bunu anladım yanlışmı anladım?

ama devir göstergesi güzel duruyomuş ya olsa fena olmazdı:)

12,3 ne mücahid :) Yukarıya iyi bak 12,7 olacak
0,4 nm torkumuzu hiç ettin :mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst