Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Ocak 2005
Mesajlar
107
Arkadaşlar benim cbf tam depoyla (yedek hariç) 250 km civarı yol yapıyor :silent: Forumdan takip ettiğim kadarıyla 1 depoyla 350 km civarında yol yapanlar var.Motoru genelde yüksek devirli ve kısa mesafelerde (yaklaşık 3-5 km) kullanıyorum.İstanbul-Sakarya arası gittiğimde, yani uzun yol kullanımında tam depo ile ancak 320-350 km civarında yapabildim. Sİzce motorda sorunmu var yoksa kullanımla alakalı olabilir mi ?
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Çınarcık ne kadar sürüyor? Ben arkadaşla belki bir gece kalmalı bir kamp olayına girelim diiyorum ama neresi olur tamda bilmiyorum. Fikri önerisi olan varsa makbule gecer yolu düzgün kros falan olmayan gidip geline bilcek makul olan bir yer iyi olur. enim ilk aklıma gelen Kerpe sonra canakkale falan gibi yerler.


yaklaşık yolda geçen zaman çıktıktan Gebze feribota kadar 40 dakika...feribottan Çınarcığa kadar 22 km desek 25 dakkada orası tutsa 1 saat diyelim...ama feribota binene kadar İstanbulun içindesin zaten bişey anlamıyorsun...feribottan inince Altınovada İstanbuld olmadığını hissetmeye başlıyorsun...

kefken kerpe bu işin cenneti tam kamp yeri çok gittim ama arabyla motorla gitmedim...sapancada olabılır orda da kamp yapma imkannı var...bende kamp ahstasıyım valla motorunla gitcen cadırda kalıcaksın süper:)tamda deniz kenarı deyme keyfime:)

kanka çok uzak oralar...ha gidilir en kralında...bu dipsiz gölü tavsie ederim...makara muhabbet mangal...vakit geçer...ama şebeke çekmiyor haberiniz olsun...çadırınızın içine ayı girerse mücadelenizi yaparsınız...:p

Arkadaşlar benim cbf tam depoyla (yedek hariç) 250 km civarı yol yapıyor :silent: Forumdan takip ettiğim kadarıyla 1 depoyla 350 km civarında yol yapanlar var.Motoru genelde yüksek devirli ve kısa mesafelerde (yaklaşık 3-5 km) kullanıyorum.İstanbul-Sakarya arası gittiğimde, yani uzun yol kullanımında tam depo ile ancak 320-350 km civarında yapabildim. Sİzce motorda sorunmu var yoksa kullanımla alakalı olabilir mi ?

teknik olarak mümkün değil...muhtemelen yanlış hesaplıyorsun....sana bir hesap ölçüm hesabı anlatayım 50 km gez dolan ölç bic buraya yaz...



dipo gaz kullansan bile 300 km gidersin son damlaya kadar...sübap ayarlarında sorun bile olsa...

http://www.motosiklet.net/forum/mot...zin-tuketim-hesaplama-programi-anlatimli.html


linkimiz bu...çok araştırdım rapidşer falan uğraşmayın istedim...en basiti bu...verileri girerek 100 km de yaktığını kmde kaç kuruş yaktığını öğrenebilirsiniz...bunu bilmeyen olabilir dedim...genelde hepimiz sistemi biliyoruz...ama kuruşu kuruşuna ne yaktığını bu şekilde anlayabiliriz...hızlı kullanım ideal hız durumlarıda sonucları etkiler...yani sağlıklı sonucları almak için ortalama hızlarda kalmalısınız...ha köklersenizde sert kullanımda ne yaktığını öğrenmiş olursunuz...





http://www.akinlastik.com/yt.htm











1.En önemli detay bu hesabı yapmadan önce deponuzu fullemeniz..ağzına kadar taşana kadar doldurun depoyu...





2.Km sayacınızı mutlaka sıfırlayın..buda çok önemli...





3.Geziniz bitti 2.bir benzin alın ve yine ağzına kadar doldurun...yine taşana kadar...





4.fişinizi kaybetmeyiniz ve verilerinizi girmeye başlayınız...












Aldığınız Yakıt Tüketilen Yakıt Miktarı demektir...

Sıfırladığınız Sayactaki KM yi Giriniz..

Benzin Fiyatını Giriniz...



5.Ne yaktığınız işte karşınızda...












Not edilen bu bilgileri aşağıdaki tabloya doğru olarak girdiğinizde otomobilinizin 100 km'de kaç litre yakıt harcadığını ve 1 kilometre katetmenin size kaç liraya mal olduğunu görebilirsiniz.









benzin fiyatları değiştikce oranlarda azda olsa değişecektir ama unutmayın...



sağda solda bunları kullanırsanız adımız geçsin..aksi halde şiddet kullanma hakkımı saklı tutarım..





Bezgin Bekir Mete Handro





birde eğer bu verileri girerek ne çıktığınıda buraya yazarsanız marka model belirterek hepimiz faydalanırız...gogılda tüketim araştırma yapan biri buraya düşer faydamız olur birilerine belki...
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
Demek yanlış tahmin ettim :)
Valla bizim topictede millet SS'ten cbf150'ye dönüyor, vardır bi bildikleri, Murat'ta eski SS'çilerdenmiş.

Ethem hocam, evet DBC oring zincirden isteyen arkadaşlar varsa hala temin edebilirim.

haydin ssçiler cbf 150 ye :queen::queen::rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:37 ----------

muratgün boya marshalın metalik siyahı.

alper abi selamlar.. yükseltme ihtiyacı duydum çünkü uzun yolda bellı bir süreden sonra oturus pozısyonu ağrı yapmaya başlıyor. buda onun çaresi oldu :)
bu arada 11.000km yi geçti :)

üstad tesekkuler tekrardan masallah nazar degmesın :wiinkk:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
haydin ssçiler cbf 150 ye :queen::queen::rendeer:

bence olayın 2 nedeni olabilir...

1.maddi nedenlerden dolayı ayağını yerden kesmek babında cbf 150 ye binebilirsin...


2.Gerçekten 500 ve üst cc sahibi büyük şehirde trafiğe girmek zorunda kalan biri bence bir düşük cc makinasıda olmalı...bu trafikte (sabah ve akşam işe gidiyorsa) debriyaja yazık harareti var vs...zaten ağır makina birde trafikte ısındığında düşünsene verdiği tatsızlığı...
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
bence olayın 2 nedeni olabilir...

1.maddi nedenlerden dolayı ayağını yerden kesmek babında cbf 150 ye binebilirsin...


2.Gerçekten 500 ve üst cc sahibi büyük şehirde trafiğe girmek zorunda kalan biri bence bir düşük cc makinasıda olmalı...bu trafikte (sabah ve akşam işe gidiyorsa) debriyaja yazık harareti var vs...zaten ağır makina birde trafikte ısındığında düşünsene verdiği tatsızlığı...

kesınlıkle haklısın usta genelde bu 2 sebep neden olabılıyor keske benım ıcınde 2.sebep gerceklesseydı dıyorum ancak maddıyat sebep oldu su anda ha suda var hıc bır zaman ıcınde demedım ben neden buna bınıyorum bınmemelıyım cbfe fılan dıye o yuzden bazen ınsanların bu gecıs vs donemlerınde yınede sukretmeyı bılmelerını gerektıgını savunuyorum hakkımızda hayırlısı :rendeer::cherry:
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Sayın cbfçiler ve cbfçi olmak istiyenler(yani benim gibiler):mrgreen:

Aslında bayadır aklımda Honda var..
Cbr 125 alıcaktım arkdaşım aynı motoruyla kaza yapana ve sadece plastik ve ufak tefek yamukluklar ile masrafın 3.250 tl yi bulduğunu duyana kadar..

Sonrasında Cbf'i araştirdim..Ve şuanki motorumu satıp cbf almak için heves ettim hayal kurdum vs vs..

Fakat Cbf'inde sahibindendeki ilanları beni çılgına çevirdi.

Neden..

Şimdi 0 almaya kalksak 4.2oo tl..
Gücüm 0 almaya yetmiyo 2. el bakıyım diyorum..

35 bin 40 bin yapmış motorlara verilen fiyat 3.200-3.500..
5000 km deki motora adam yazmış 4 bin..İyide 0'ı 4.200..

Şimdi benim bütçemin el verdiği en çok 2.750..
Fakat ben bu abartılı fiyatlar yüzünden doru dürüst motor bulamıyorum..
Artık paranoyak oldum 3 bin tl nin altındaki motorlardanda korkar oldum..
Ufak çiziğe bile motor kazalı demek geliyo içimden..

Bunu neden yazdın derseniz..İçimi size dökmek istedim..
Sağlıcakla kalın:rendeer:
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Sahibindendeki fiyatlara aldanma sen. Herkes en az 500 lira fazla yazıyor bu segmentteki motorlara. Ben 2009 model tertemiz cbfimi 6700kmde 3000liraya sattım. 15bin-5000 bin km arası fiyat 3000-3500dür. 3000tl ye gayet temiz cbf bulabilirsin.
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Sahibindendeki fiyatlara aldanma sen. Herkes en az 500 lira fazla yazıyor bu segmentteki motorlara. Ben 2009 model tertemiz cbfimi 6700kmde 3000liraya sattım. 15bin-5000 bin km arası fiyat 3000-3500dür. 3000tl ye gayet temiz cbf bulabilirsin.


Çok iyi fiyata vermişin sende yani alan kişi iyi bi fiyta iyi bi motor almış:)
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Sahibindendeki fiyatlara aldanma sen. Herkes en az 500 lira fazla yazıyor bu segmentteki motorlara. Ben 2009 model tertemiz cbfimi 6700kmde 3000liraya sattım. 15bin-5000 bin km arası fiyat 3000-3500dür. 3000tl ye gayet temiz cbf bulabilirsin.

zaten fiyatlar budur 3.000 tl 10.000 kmnin altında motorlar gayette var ama servisini bakımını cartunu curtunu kontrol etmeden de almak olmaz...çizik vs canını sıkmasın sok servise o güne kadar bakımlarının aksatmadan yapıyosa sorun yok servis sana söyler ne olduğunu...:cat:
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Çok iyi fiyata vermişin sende yani alan kişi iyi bi fiyta iyi bi motor almış:)

ben 5200 kmde aldım:)

200 tl mişlen lastik...

300 tl kappa 46 çanta...

150 tl halat disk kilit...

yağ temizlik malzeme hatta branda:)

garantiside devam ediyor bakımlar aksatılmamış...

düş bunları kaç praya geliyo...böyle motorlarda var ama 1.5 ay aradım taradım mahvoldum umudumu yitirdim ama yılmadım:mrgreen:
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
Arkadaşlar benim cbf tam depoyla (yedek hariç) 250 km civarı yol yapıyor :silent: Forumdan takip ettiğim kadarıyla 1 depoyla 350 km civarında yol yapanlar var.Motoru genelde yüksek devirli ve kısa mesafelerde (yaklaşık 3-5 km) kullanıyorum.İstanbul-Sakarya arası gittiğimde, yani uzun yol kullanımında tam depo ile ancak 320-350 km civarında yapabildim. Sİzce motorda sorunmu var yoksa kullanımla alakalı olabilir mi ?

metehan bu konu hakkında yanılıyorsun. teknik olarak mümkün, sübap ayarı düzgün olmasına rağmen ispatlayabilirim :D

250'de yedeğe geçtiğimi de biliyorum. geçenlerde 310da falan yedeğe geçtim uzun zaman sonra şaşırdım :D

tamamen kullanımla alakalı, 3,5 civarlarında yakıyorum ben, dediğin gibi şehiriçi ve devamlı dipgaz şeklinde yüksek devirli ve seri. istanbuldaki dipgaz gibi olmuyor burada, sonuçta trafik yok devamlı dipgaz :D

geçen gün amasraya gittik geldik depoyu doldurdum dedim bi dipgaz kullanmayayım bakalım nolacak, ve dipgazdan çok az gevşek halde kullandım devamlı, kalkışlarda dipgaz kalkmadım devrini aldırarak kalktım. 150 kmde benzin ibre yarıya inerdi, 160 oldu ve yarıya hala 2 diş var. bu depoyu dipgaz kullanmadan bitireceğim ve tahminimce 3ün altına inecek gibi duruyor.
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
ben 5200 kmde aldım:)

200 tl mişlen lastik...

300 tl kappa 46 çanta...

150 tl halat disk kilit...

yağ temizlik malzeme hatta branda:)

garantiside devam ediyor bakımlar aksatılmamış...

düş bunları kaç praya geliyo...böyle motorlarda var ama 1.5 ay aradım taradım mahvoldum umudumu yitirdim ama yılmadım:mrgreen:

Komşuda pişer bizede düşer o brandayı ben kulanıyorum allah razı olsun :cat:
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
ben 5200 kmde aldım:)

200 tl mişlen lastik...

300 tl kappa 46 çanta...

150 tl halat disk kilit...

yağ temizlik malzeme hatta branda:)

garantiside devam ediyor bakımlar aksatılmamış...

düş bunları kaç praya geliyo...böyle motorlarda var ama 1.5 ay aradım taradım mahvoldum umudumu yitirdim ama yılmadım:mrgreen:


Vallahi bende pusuya yatmış bekliyorum:mrgreen:
Elbet düşücek :)
T.ederim yorumlar için vallahi canım sıkılmıştı bu konuda rahatladım
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
dipo gaz kullansan bile 300 km gidersin son damlaya kadar...sübap ayarlarında sorun bile olsa...

url]

metehan bu konu hakkında yanılıyorsun. teknik olarak mümkün, sübap ayarı düzgün olmasına rağmen ispatlayabilirim :D

250'de yedeğe geçtiğimi de biliyorum. geçenlerde 310da falan yedeğe geçtim uzun zaman sonra şaşırdım :D

tamamen kullanımla alakalı, 3,5 civarlarında yakıyorum ben, dediğin gibi şehiriçi ve devamlı dipgaz şeklinde yüksek devirli ve seri. istanbuldaki dipgaz gibi olmuyor burada, sonuçta trafik yok devamlı dipgaz :D

geçen gün amasraya gittik geldik depoyu doldurdum dedim bi dipgaz kullanmayayım bakalım nolacak, ve dipgazdan çok az gevşek halde kullandım devamlı, kalkışlarda dipgaz kalkmadım devrini aldırarak kalktım. 150 kmde benzin ibre yarıya inerdi, 160 oldu ve yarıya hala 2 diş var. bu depoyu dipgaz kullanmadan bitireceğim ve tahminimce 3ün altına inecek gibi duruyor.


Dostum senin söylediğinle benim söylediğim galiba aynı...en berbat kullanım vea sübap ayarsızlığında bile toplam 300 km demiştim farkındaysan...sende aynı şeyi yazmışsın...daha altında olamaz...:cat:

250 de yedeğe geçmen demek 300 kmde benzin bitmesi demek...

ibre yarıya demişsin ama ibrelerin sağlıklı bilgi vermediğini bilirsin...bendeki aldığım günden beri bi halta yaramıyor...ibreyi baz almamak lazım...tripmetreden makina öksürünce yedeğe almakta fayda var...

Komşuda pişer bizede düşer o brandayı ben kulanıyorum allah razı olsun :cat:

bana nasip olacaktı ama kısmet olmadı...sağolsun müco...:p

Mete abi yukarıdaki formül hesabı yanlışlıkmı var yoksa ben bu hesabı bilmiyormuyum:silent:

yok kanka o verileri girdiğin taktirde olay biter..tek mesele benzini ağzına kadar taşasıya doldurmak...bu çok önemli...sonra bi 50 veya 100 km gideceksin...tekrar dolduracaksın...tekrar doldurmanla birlikte alacağın benzin fişindeki verileri buraya girersen sorun kalmaz...net tüketimin kuruşu kuruşuna çıkar...

Yakıt tüketimi hesaplama


Otomobilinizin yakıt tüketimi ne kadar, biliyor musunuz?

Kullandığınız aracın yakıt tüketimini hesaplayabilmeniz için aşağıdaki tabloya en az iki verinin doğru girilmesi gerekiyor. Bu değerler deponuza doldurduğunuz "yakıt miktarı" ve bu yakıt miktarıyla "katedilen yol"un uzunluğu.
Eğer "Kilometrede kaç para yakıyor?" sorusunun cevabını da merak ediyorsanız, "Kullandığınız yakıtın litre fiyatını" da bilmeniz gerekiyor.
Bu değerlerle doğru bir hesap yapmak için:

1- Deponuzu kapağa kadar yakıtla doldurun,
2- Günlük kilometre sayacınızı sıfırlayın,
3- 100-200 km yada daha uzun yol yaptıktan sonra aynı benzincide aynı pompada deponuzu tekrar kapağa kadar doldurun ve litre değerini not edin.
4- Otomobilinize bindiğinizde günlük km değerini not edin.
5- Aldığınız yakıtın litre fiyatını not edin.
Not edilen bu bilgileri aşağıdaki tabloya doğru olarak girdiğinizde otomobilinizin 100 km'de kaç litre yakıt harcadığını ve 1 kilometre katetmenin size kaç liraya mal olduğunu görebilirsiniz.

Gerekli bilgileri girdikten sonra hesapla tuşuna basmanız yeterli olacaktır.











link güncelliğini kaybetmiş...ilgili firma web sitesinden kaldırmış şimdi farkettim...bulurum başka bir link size merak etmeyin...Akın Lastiğe kalmadık...:p


buyrun aynı linkin benzeri....


http://www.olcaysurucukursu.com/tuket.htm



Vallahi bende pusuya yatmış bekliyorum:mrgreen:
Elbet düşücek :)
T.ederim yorumlar için vallahi canım sıkılmıştı bu konuda rahatladım


zamanla bulacaksın merak etme...sezon açıldı fiyatlar yüksek gayet doğal...
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
192
sehır içi akresif kullanım:
10.700lt ;39 tl ödendi 289km katedil km ye 13.4 kuruş yakıldı 100km de 3,25lt

uzun yol ortalama 9o-11okm hız
30.600lt ; 115tl ödendi 910 km katedil km ye 12,6 kuruş yakıldı 1ookm ye 3lt

sehır içi ve cevre yolu 50-60km hız
9,190lt; 35 tl ödendi 286 km katedil km ye 0,91 kuruş yakıldı 100km ye 2,38lt

sehir içi ve cevre yolu 70-80 km hız
4,46lt ; 17 tl ödendi 170 km kateldi km ye 1o kurus yakıldı 100km ye 2.62lt tuketm

arkadaşlar bende bi arayakıttan falan bahsediyordum gecen gun bi çetele tuttum ve hrsap yaptım
kışın soguklardan dolayı , hava fılıtresı yada degisen bi parcayla alakalı olarak yakıt sarfıyatında degişiklik gosterıyor
bizim motorlar sıcagı seviyor abi daha bi iştahlı , metal aksam oldugu içndir herhalde
sehır içi gunluk 4 km falan yapılınca motor isınmıyor bıle bununla bırlıkte birde ikide bir durkalk yapınca yakıt sarfıyatı cogalıyor
bu su an itibariyle bende olusan son kanaat :bounce:
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
benim 414 kmde yedeğe düşüyor. bunu çoğunlukla 2 kişi binerek yapıyorum. 70-90 arası giderseniz motor kokluyor da kokluyor.

50 km git depoyu fulle kaç lt aldığına bak hesabı her pompacının fullemesine gore farklılık gosterir. kimi depodan taşırasıya fullüyor kimisi çok aşağıda fulledi diye brakıyor.
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
pardon metehan ben 300ü yedek hariç olarak yazdın anlamışım.

benim ibrenin maşallahı var 25bin i buldum ve her daim düzenli çalışıyor. 100de en üst çizgi 170-180 orta, 350 civarı da yedeğe normal kullanım. dipgaz yüksek devirde 70 üst çizgi 130-150 orta çizgi 250-300 arası da yedeğe :D şaşmaz :D

ellvis, motoru ilk aldığım zamanlar kar yağarken bursaya gitmiştim ve çok yakmıştı servise sormuştum soğukta çok yakarmı diye hayır demişlerdi. ama çok yakıyor. 1-2 ay önce ankaradan gelirken yine kar vardı ve hava buzdu, 4,2 litre/100 km yaktı motor.

jr, ben pompacıdan pompacıya farketmesin diye sen uğraşma diyip elinden alıyorum ve kendim dolduruyorum :D ve o 70-90 arasında koklaması hakikaten doğru, koklamasa da olur normal içsin yeter bana :D benim kullanımımda yere etrafa döküyor hep :D
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
bir de soğuk havada hava daha yoğundur. araçların sürtünmesi artar. bu yüzden yaz ve kış arası yüksek hızlarda yakıt ve gidiş çok farkeder.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst