150 zat ve benzeri motorlar hakkında

Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
İki sorum olacak
1.si, hararet göstergesi aldım motorum için ama müşürü takabileceğim bir yer varmıdır motor üstünde (motorun heryeri plastikle kapalı olduğu için birşey gözükmüyor)
2.si bu tarz motorlar için ideal çalışma sıcaklığı kaç derecedir?
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
307
bende öyle bir çalışma yapıcam ,
sensörü nereye takacağımı çok düşündüm ama henüz karar vermedim ,
sonuçta ölçülecek olan şey yağ sıcaklığı
o yüzden normalde sensörün yağ ile temas etmesi lazım ,
böyle bir yer henüz bulamadım, aklıma bir yeri delip vida dişi açmak geliyor.
bazı motorlara yağ çubuğu şeklinde sıcaklık sensörü takıyorlar.
motorun dış yüzeyine sensörü takarsak bu sefer gerçek değeri okuyamayız.

2. sorunun cevabını bende merak ediyorum ,
uzun sürüşlerde motorun biraz şiştiğini gördüğüme göre ve elle yaptığım dış yüzey kontrollerime göre tahmin ediyorum yağ ısısı 100 derecelere ulaşmaktadır.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:28 ----------

ha yok ben blok sıcaklığını okuyacam diyorsan öyle yer çok ,
bloğun sağında solunda sensörü takacak yer illaki bulursun.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:32 ----------

media.nl
 
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
210
benım scooterda yag ısaretı var bu ısaret sanırım yag sıcaklıgı ısaretı ama bugune kadar hıc yanmadı yanlıssam duzeltın
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
bende öyle bir çalışma yapıcam ,
sensörü nereye takacağımı çok düşündüm ama henüz karar vermedim ,
sonuçta ölçülecek olan şey yağ sıcaklığı
o yüzden normalde sensörün yağ ile temas etmesi lazım ,
böyle bir yer henüz bulamadım, aklıma bir yeri delip vida dişi açmak geliyor.
bazı motorlara yağ çubuğu şeklinde sıcaklık sensörü takıyorlar.
motorun dış yüzeyine sensörü takarsak bu sefer gerçek değeri okuyamayız.

2. sorunun cevabını bende merak ediyorum ,
uzun sürüşlerde motorun biraz şiştiğini gördüğüme göre ve elle yaptığım dış yüzey kontrollerime göre tahmin ediyorum yağ ısısı 100 derecelere ulaşmaktadır.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:28 ----------

ha yok ben blok sıcaklığını okuyacam diyorsan öyle yer çok ,
bloğun sağında solunda sensörü takacak yer illaki bulursun.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:32 ----------

media.nl

ben müşürü bloğa monte ettim, motorun dış kapağı olduğu için rüzgardan fazla etkilenmediğini düşünüyorum, birde komple motor grenaj zaten o da rüzgarı kesiyo. o halde max 85 dereceye çıktığını görmüştüm trafikte, süratli sürüşte ise 70i geçmedi hiç.
tabi bunlar bloğun sıcaklığı, içerisini bilmiyorum haliyle. kaç derece farkederki acaba
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst