Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
areksons cila ucuz ama kutunun 1/4 ü dolu. (cilanın dolu tarafını görmek gerek :mrgreen:)ben aldım kullandım ürün fena değil.

sıvı cilalar:

artıları: pratik, ucuz ve uygulaması kolay. renk seçenekleri sayesinde çizik bölgeleri açığa çıkarmaz.
eksileri: bir yıkamada kaybolur gider.

profesyonel cilalar:

artıları: daha kalıcıdır. tek yıkamada gitmez. boş zamanlarda 2. 3. kat atılarak çok daha güzel görünüm ve uzun ömür elde edilebilir.

eksileri: uygulaması daha zahmetli. uygulamada itina ister. krem rengi olduğundan grenaj depo aralarına kaçarsa, silinmesi mümkün olmaz, beyaz beyaz gözükür. çizik bölgeleri beyazlatır. kusma yapar, elde bezle bir iki gün takibi gerekir, ilave iş çıkartır. plastik bölgeleri beyazlatır. yani bu cila tipi itina ve sabır ister, ödülünü de verir.

profesyonel cilalar yaygın olarak pastalı satılır. pasta her cilalamada gerekli değildir. boyayı inceltir.

size tavsiyem, turtle wax, sonax gibi baba markaların kesinlikle "carnaubalı" cilalarını tercih etmeniz. pastayı ayrı cilayı ayrı almanız. pastayı sadece çizik gördüğünüz bölgelerde uygulamanız.

bu markalar pahalıdır ama bir kutu cilayı senelerce kullanabilirsiniz. pasta ise hatalı bölgelere uygulanacağından çok daha uzun süre dayanır.

pasta ile ilgili bilgi gerekirse yazabilirim.

Klavyene sağlık JR. güzel anlatmışsın.
Bu haftasonu müsait olursam girişeceğim pasta cila işine ufak çizikler var depoda.
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
şampuanla yıkarsınız ama zamanın etkileri boyada matlaşma halinde kendisini gösterir. cila bir yerden sonra kaçınılmaz olur. boya koruma (cila) yapmak için matlaşma beklenmemelidir. aksi takdirde baştan aşağı polisaj makinesi yardımıyla pasta ve kat kat cila ile boya kendisini ancak gösterir. çünkü boya üst katmanları orijinal rengini kaybeder. atılan cila yeni açık rengi yansıtır.

bundan kurtulmanın yolu boya fazla hasar almamışsa pasta ile boyanın inceltilerek canlı renginin tekrar kazandırılmasıdır. ancak kol gücü bu ağır iş için yeterli olmaz. polisaj makinesi de el yatkınlığı ister.

bahsettiğiniz lokal bozulmalar, pastalı cilanın sık uygulanması nedeniyle boyanın incelmesidir. pasta kullanmaktan mümkün olduğunca kaçınılarak sadece cila ile bunun önüne geçilebilir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:45 ----------

ismail cilan kutu mu sıvı mı? kutu cilayı sulandırarak uygulamamız gerekiyor. yoksa kutudan çıktığı haliyle sen yeterince yediremeden ovalarken kuruyuverir.

çizikli yerleri 1 dakika kadar ovmak gerek. derin bir çizikse, hasarda azalma olmaz. bu durumda daha fazla uğraşmaya gerek yok, rotuş atmak gerekir. otomobil servislerinde orijinal boyadan bir miktar rica ile alıp fırca ile rotus atabiliyoruz ama efede boya işi sanırım yok. boyayı edinmek zor iş.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
şampuanla yıkarsınız ama zamanın etkileri boyada matlaşma halinde kendisini gösterir. cila bir yerden sonra kaçınılmaz olur. boya koruma (cila) yapmak için matlaşma beklenmemelidir. aksi takdirde baştan aşağı polisaj makinesi yardımıyla pasta ve kat kat cila ile boya kendisini ancak gösterir. çünkü boya üst katmanları orijinal rengini kaybeder. atılan cila yeni açık rengi yansıtır.

bundan kurtulmanın yolu boya fazla hasar almamışsa pasta ile boyanın inceltilerek canlı renginin tekrar kazandırılmasıdır. ancak kol gücü bu ağır iş için yeterli olmaz. polisaj makinesi de el yatkınlığı ister.

bahsettiğiniz lokal bozulmalar, pastalı cilanın sık uygulanması nedeniyle boyanın incelmesidir. pasta kullanmaktan mümkün olduğunca kaçınılarak sadece cila ile bunun önüne geçilebilir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:45 ----------

ismail cilan kutu mu sıvı mı? kutu cilayı sulandırarak uygulamamız gerekiyor. yoksa kutudan çıktığı haliyle sen yeterince yediremeden ovalarken kuruyuverir.

çizikli yerleri 1 dakika kadar ovmak gerek. derin bir çizikse, hasarda azalma olmaz. bu durumda daha fazla uğraşmaya gerek yok, rotuş atmak gerekir. otomobil servislerinde orijinal boyadan bir miktar rica ile alıp fırca ile rotus atabiliyoruz ama efede boya işi sanırım yok. boyayı edinmek zor iş.

Üstad,şimdi ben arabada olsun motorda olsun şunu uygulamışımdır aracı mümkün olduğunca güneş ışığından uzak tutarım gölge ararım, biliyoruzki güneş ışınları boyanın en büyük düşmanı bu arexons gibi cilalar baya işe yarıyor ben çok memnun kaldım peki bu uygulamadan en iyi sonucu almak için nasıl hareket etmeliyiz nasıl silmeliyiz parlatmalıyız??bide bu cilalar uygulandıktan sonra güneş ışınlarından etkilenmeyi minimuma düşürüyormu??yani daha azmı geçirgenlik sağlıyor boya korunuyormu?
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
Dün benzinimi fulledim, birde yıkatayım dedim. Geçtim sıraya. Önde bir clio vardı. Yan ayaklığı açıp, motoru bıraktım ve kaskı kenara bir yere koymaya gittim, topu topu 10-15 m filan. Sonra bir küüt diye ses çıktı. Bizim motor yatıyor yerde:pale: Adam geri geri gelmeye karar vermiş, artık arkaya nasıl baktıysa, ya da bakmadı.
Şimdi adama ben ne diyeyim:pr: Baktık kafa ve motor koruma demiri işini iyi yapmış ama arka tarafta işler kötü. Egsoz koruma güzelcene çizilmiş(ben de daha önceden çizdiğim için birşey demedim). Ucuz topcasemiz çizilmiş. Yeni aldığım benzin döküldü biraz, hava borusundan. Adamında arka stop delindi.

Şimdi demem şu: En ufak düşüş bile bu meretin çizilmesi demek, ben de daha önceden çzimiş olsam bile çizilmiş olan parçanın parasını talep etsem mi? Ben de bu şans varken daha çok deviririm motoruda. :silent:

üstad gecmıs olsun allah beterınden saklasın karsı tarafın sıgortası senın hasarını karsılıyor tabıkı kaza tutanagı tutmanız gerekmekte ancak senın motoru yaptırıp parayı vermen gerekır daha sonra sıgorta sırketınden paranı alabılırsın ancak bırazda sıgorta sırketını sıkıstırman gerekır :)
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
Topiğin eski üyeleriden tekrar aranıza girme girişimiminde bulunan biri olarak bende yazayım,

Murat Aykan
Şehir : muğla/bodrum
Yaş(27)
Boy(1.75)
Kilo(85):p
Meslek:usta gemici,otomobil tamircisi(teknisyen)
Hobi:Avcılık,yelken.
Motosikletle ilgili.biçok motorum oldu honda c70,c90, wave 100,ybr 125, cbf 150, innova 125 ve tekrar kararsızım hangisini alacağıma büyük ihtimal gene cbf 150..

cbf kullandığım zaman kullandığım yağ 15 50 shell advance 20/40 castrol actevo
zincir yağı singer dikiş makinası yağı:p
yakıt daima shell,lastikler komik gelicek ama standart duroları seviordum yanlayarak gitmeyi sevdiğim için iyi kaydırıyorlar:p

koruma: yazın kısa ordu kapri vea şort t sirt sandalet :p
kışın:zeus kask akito mont armode bellik armode dizlik armode eldiven pantolon yok almadım burada gerek duymadım..

Bendende şimdilik bukadar..
buda bir resim:p










selam murat :p hahaah neydin be :p
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
guneş etkisini tabi ki minimuma düşürüyor.

profesyonel boya koruma uygulamaları, tüm araca pasta uygulanarak boyanın pürüzsüz hale getirilmesi (pasta, zımpara görevi gören bir ürün) ve üzerine yaklaşık 2-3 kat cila uygulanmasıdır. ancak profesyonel uygulamada polisaj makinaları kullanıldığı için cila hem ısınıyor hem de olabilecek en hızlı şekilde boya üzerine yediriliyor. daha sonra aynı metodla siliniyor. boylelikle cam gibi goruntu elde ediliyor.

cila hızlıca ve bastırılarak ovulmalıdır. işin püf noktası burasıdır. kollar kopup yere düşene kadar cila ovulmalıdır. kurumaya başlayınca biraz daha ovulur, kuruyup silinmeye başlayınca durulur. en az 1 dakika boyunca kurumadan ovulabilecek kadar sulandırılmalıdır. birkaç saniyede kuruyorsa sulandırmamız gerekiyor. su katmak cilanın yapısını bozmaz. ancak sulandırılmış cila, silme bezinin ulaşamayacağı yerlere akarsa oralarda amatorce kurumuş cila izleri kalır. silemeyiz.

cila uygulaması için sünger (kutu cilaların içinden çıkar), silimi için fiber bez çok kullanışlıdır.

silme işlemi de ne kadar hızlı ve uzun yapılırsa o kadar iyi sonuç elde edilir.
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
arac boyası matlaşmadan pasta uygulamanızı önermiyorum. çünkü pastayı boyaya değil verniğe uygulamış olursunuz. verniği kaybetmek istemeyiz. ama matlaşmış boyada artık vernik tabakası kalmadığından direk olarak boya incelmeye başlar.

peki pastayı ne zaman kullanmalıyız?

cilaya rağmen yıkamadan ötürü oluşan kılcal "fırça, bez, kot pantolon, depo üstü çanta çiziklerini görüyorsak, pasta ile bunlardan kurtulabiliriz. ama dediğim gibi çizik elle tırnakla hissedilecek kadar derinse pasta pek birşey yapamaz. rotuş gerekir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:38 ----------

pasta boyayı matlaştırır, cila tekrar parlatır. piyasada satılan pastalı cilalar hasarlı bölgeler için ürünlerdir. sadece motoru parlatayım diye pastalı cila kullanmayın. pastayı ayrı, cilayı ayrı alın.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Erhan nerden bulursun bunları:palayım motoru buseferde yanlayarak gezicem zaten:queen:burayada koyucam resmini...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:48 ----------

guneş etkisini tabi ki minimuma düşürüyor.

profesyonel boya koruma uygulamaları, tüm araca pasta uygulanarak boyanın pürüzsüz hale getirilmesi (pasta, zımpara görevi gören bir ürün) ve üzerine yaklaşık 2-3 kat cila uygulanmasıdır. ancak profesyonel uygulamada polisaj makinaları kullanıldığı için cila hem ısınıyor hem de olabilecek en hızlı şekilde boya üzerine yediriliyor. daha sonra aynı metodla siliniyor. boylelikle cam gibi goruntu elde ediliyor.

cila hızlıca ve bastırılarak ovulmalıdır. işin püf noktası burasıdır. kollar kopup yere düşene kadar cila ovulmalıdır. kurumaya başlayınca biraz daha ovulur, kuruyup silinmeye başlayınca durulur. en az 1 dakika boyunca kurumadan ovulabilecek kadar sulandırılmalıdır. birkaç saniyede kuruyorsa sulandırmamız gerekiyor. su katmak cilanın yapısını bozmaz. ancak sulandırılmış cila, silme bezinin ulaşamayacağı yerlere akarsa oralarda amatorce kurumuş cila izleri kalır. silemeyiz.

cila uygulaması için sünger (kutu cilaların içinden çıkar), silimi için fiber bez çok kullanışlıdır.

silme işlemi de ne kadar hızlı ve uzun yapılırsa o kadar iyi sonuç elde edilir.

faydalı bilgiler teşekkürler :cat:
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
j.R ustat saygılar paylaşmak istedğiğm bir seyşer var ama bana yardımcı olabılırmısın 1 aydır site yorumlarına bakıyorum motor alacaktım normalde hayellerişmde yamaha ybr vardı ama bu site benı honda cbf150 hayranı yaptı ve daha 1 hafta önce bi moor buldum aldım ama tecrübenize ve bilginizie ihtiyacım var adım ferhat saygılarımla

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:10 ----------

Kaç gündür özel mesaj atıyorum ama kımse dönmedi daha alışamdım siteye yada yanlış yolluyorum.. Biri bana yardımcı olursa sevinirim
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
j.R ustat saygılar paylaşmak istedğiğm bir seyşer var ama bana yardımcı olabılırmısın 1 aydır site yorumlarına bakıyorum motor alacaktım normalde hayellerişmde yamaha ybr vardı ama bu site benı honda cbf150 hayranı yaptı ve daha 1 hafta önce bi moor buldum aldım ama tecrübenize ve bilginizie ihtiyacım var adım ferhat saygılarımla

hayırlı olsun motorunuz tam yerindesiniz:)diikatlice okuyup eskş sayfaları kontrol edersen tüm ihtiyaclarını karşılarsın ben ole yapıyordum sahsen sormak istediğin seyler varsa sor en aktif topic cbf 150 topiği zaten:cherry:

yaşasın cbf 150 kardeşliği:cat:

sloganda bu:)
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Arka bahçeyi hazırlayın yeni üye kaydı yapacağız:queen:CBF ciler kooperatifi bundan sonra :queen:Meto sana fasille yok gelmedin bugün gene postamı koyuyon polislere paso vukaat yavvv..
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Adam akşam çalışıyo sabah yatıyor napsın zor işi bisürü kıltoşla uğraşıyor yada bi ihtimal sayısal buna çıktı kim tırtlar cbf topiğini dedi r1 i alıp üsküdarı geçti:queen:

1zgwy7t.jpg


Bakın bu yavru metonun hayali sana koleksiyonumdan seçtim :)07 special edition
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Adam akşam çalışıyo sabah yatıyor napsın zor işi bisürü kıltoşla uğraşıyor yada bi ihtimal sayısal buna çıktı kim tırtlar cbf topiğini dedi r1 i alıp üsküdarı geçti:queen:

bence ona sayısalda cıksa r1 de alsa gider sirkeciden bulur ucuz parcaları gelir topicte yayınlar:)

yavru fenaymış be abi endurocu ruhumu değiştirmicem ama büyürsem transalp olcam yada v-storm:queen:
 
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
157
arkadaşlar, ben de salı günü inş cbf'i sıfır alacağım ve başınızı çok ağrıtacağım :D

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:12 ----------

bence ona sayısalda cıksa r1 de alsa gider sirkeciden bulur ucuz parcaları gelir topicte yayınlar:)

yavru fenaymış be abi endurocu ruhumu değiştirmicem ama büyürsem transalp olcam yada v-storm:queen:

valla, transalp da v-storm da ayrı bi güzel yaa...gücümüz yetse ah bi :)
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
bence ona sayısalda cıksa r1 de alsa gider sirkeciden bulur ucuz parcaları gelir topicte yayınlar:)

yavru fenaymış be abi endurocu ruhumu değiştirmicem ama büyürsem transalp olcam yada v-storm:queen:

meto bu yaparmı yapar:pbak grenaj buldum hötorolar sirkecide 500 yamahada 1500:mrgreen:, bende bu kasalara hastayım bana telefonda demişti kırmızı r1 diye ondan koydum resmini bana kalsa taransalp yada cbf 600 de işte:cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:13 ----------

arkadaşlar, ben de salı günü inş cbf'i sıfır alacağım ve başınızı çok ağrıtacağım :D

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:12 ----------



valla, transalp da v-storm da ayrı bi güzel yaa...gücümüz yetse ah bi :)

ağrıt tabi :cat: hayırlısı olsun kardeş inşallah.
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
192
arkadaslar daha oncede bu konu hakkında yazmıstım ama sivas sartları ve magza olanaklarını dusundugümde ve yaza gırerken seri sonu olan ve normalden ucuza alabılecegım kıslık mont dusunuyorum . malum bu ürünlere daha yakın olan arkadaslar var yada kullananlar . ürünü satanlar ürürnü kullanmadıkları için vitrin kısmıyla ilgileniyorlar hatta bı kacını ardım kem kum edıyorlar

me tehan usta held mont soylemıstı lakın onunda bedenlerı kalmamıs herhalde

asagıda adresleri bulunan ürünler su ve ruzgara karsı dırenclı gıbı duruyor ekrandan yada ürün tanıtımından . 2010 motoshow fuarınına gezenlerimiz var . bos yere parayı çula çaputa vermeyelim e bırazda guvenlıgımız olsun yeter
selamlar




http://www.motomaxonlineshop.com/main/dane_esberjg_goretex_ceket-650-72-41.html
http://www.motovizyon.com/dukkan/armode-c-16_74.html
http://www.yildizticaret.com/pro/1438/82/IXON-ACCESS-MONT
http://www.motomaxonlineshop.com/main/difi_ignition_ax_uzun_ceket-195-72-41.html
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
arkadaslar daha oncede bu konu hakkında yazmıstım ama sivas sartları ve magza olanaklarını dusundugümde ve yaza gırerken seri sonu olan ve normalden ucuza alabılecegım kıslık mont dusunuyorum . malum bu ürünlere daha yakın olan arkadaslar var yada kullananlar . ürünü satanlar ürürnü kullanmadıkları için vitrin kısmıyla ilgileniyorlar hatta bı kacını ardım kem kum edıyorlar

me tehan usta held mont soylemıstı lakın onunda bedenlerı kalmamıs herhalde

asagıda adresleri bulunan ürünler su ve ruzgara karsı dırenclı gıbı duruyor ekrandan yada ürün tanıtımından . 2010 motoshow fuarınına gezenlerimiz var . bos yere parayı çula çaputa vermeyelim e bırazda guvenlıgımız olsun yeter
selamlar




http://www.motomaxonlineshop.com/main/dane_esberjg_goretex_ceket-650-72-41.html
http://www.motovizyon.com/dukkan/armode-c-16_74.html
http://www.yildizticaret.com/pro/1438/82/IXON-ACCESS-MONT
http://www.motomaxonlineshop.com/main/difi_ignition_ax_uzun_ceket-195-72-41.html

daha önceki konuda da bu montu tavsiye ettim feyizoğlundan aldım fiyatıda güzel bu mont gerçekten beni fazlasıyla tatmin etti kesinlikle soğuk ve rüzgar yok kışın en baba sogukta altından normal bi kazak bu mont kesinlikle üşümezsin montun tek kötü yanı aşırı yağmurda su alıyor bunu da değerlendir ama soğuk kesinlikle işlermiyor çelik yelek gibi:queen:
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
cbf 150 güzel motordur. hız merakı olmayan adama yeter de artar. yakıt olayında da sürücüye süper hissettirir. alacak, almayı düşünen, almak üzere olan, almış da teslim almay bekleyen herkese dikkatli ve keyifli sürüşler. Allah kaza göstermesin.

Sorusu olanlar başlığı baştan sona okusun. Çok keyifli ve sürükleyici bir başlık burası :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst