Yağ değişiminde görülen çapaklar.!

Katılım
29 Eki 2009
Mesajlar
84
olmasa bile yag vidasını tornacıya götür oraya bir güzel şekilde mıknatıs koysun
motorda mıknatıs cok önemli
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
karter tapasının oraya mıknatıs koyuyorsun olmamaktan kasıtı tam olarak anlayamadım. senin motora uygun hazır olarak satılan var mı bilemiyorum ebaydan bulabilirsin belki

nasıl oldugunu bılmedıgım ıcın soruyorum:psonucta kamyonlarda kullanılıyormuş.mıknatısları tam olarak nereye koyuyoruz?tıpayı actık mı yay ve suzgec var onların bulundugu yere mi?
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
nasıl oldugunu bılmedıgım ıcın soruyorum:psonucta kamyonlarda kullanılıyormuş.mıknatısları tam olarak nereye koyuyoruz?tıpayı actık mı yay ve suzgec var onların bulundugu yere mi?

tıpanın ucuna koydum ben. tıpaya yapışıyor yani

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:30 ----------

Silindir paslanmaz çelik değil mi..? Çizilmesi çok zor gibi geliyor bana o kadar sert değildiler çapaklar..

deneyelim abi sana 100gram demir tozu göndereyim boşalt kartere çizilmezse sorun yok çizilirse ben bildim demektir. demir tozu hediyem olsun kargoda benden:queen:


abi benimki çizik çizik oldu diyorum yağ yakıyordu . yağ pasparlak olmuştu . seninki az miktar olduğu için bir şey olmayabilir. ama büyük bir sorunun habercisi de olabilir.


şöyle düşün abi o 1 mm çapak segmanların arasına girse bir çizik atsa silindire mesela.

ama çizilmeyedebilir tabi
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
Keşke resim çekse idim...
çapakları metal analizine gönderse idim..kesin sonuç olur du..!:queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
1,231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Valla ben ybr nin çapak çıkardığını ilk defa duyuyorum,mert abi bu işi senin için işin ehli olan devamlı ybr tamir eden ustalara soracam.Aklıma gelen çıkma yağ eklemiş olabilirler ybr'ne yaparmı yaparlar...
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
Valla ben ybr nin çapak çıkardığını ilk defa duyuyorum,mert abi bu işi senin için işin ehli olan devamlı ybr tamir eden ustalara soracam.Aklıma gelen çıkma yağ eklemiş olabilirler ybr'ne yaparmı yaparlar...


Ya usta değiştirse görmezdik bile..Sahte yağlar piyasada çirit atıyor arkadaşlar.. 500 km sonra tekrar bir bakayım..O zamanda çıkarsa yandık...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:51 ----------

GDO lu kanola yağı eklemiş olabilirler..mi acaba..?
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
evet gastrol gtx magnatec araba yağı senin alacağın yağ castrol power 10 / 40 vitesli olduğu için scooter ların kutusunun üzerinde scooter yazıyor
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Ya usta değiştirse görmezdik bile..Sahte yağlar piyasada çirit atıyor arkadaşlar.. 500 km sonra tekrar bir bakayım..O zamanda çıkarsa yandık...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:51 ----------

GDO lu kanola yağı eklemiş olabilirler..mi acaba..?

fırat usta değiştirdiyse liposakşın yağı bilene olabilir abi :)
rodajda filanda değildi bildiğim kadarıyla :silent:
hayırlısı olsun.
 
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
453
Bir şeyi soracağım merak ettim de :D. Ybr125 de yağ filtresi yok mu? Yağ filtresinin görevi tam olarak nedir? Eğer o kadar büyük çapaklar var iste bunların yağ filtresine takılması,orada kalması gerekmez mi?
 
Katılım
23 Nis 2007
Mesajlar
61
motor yağı kullanırken motosiklet yağı olmasına dikkat edin, benim yağım mobil ful sentetik 15 / 50 dir, herkeze tavsiye ederim. yaz kış bu yağı kullanabilirsiniz, yağ değişimini motorumun kitabında 10,000de bir belirtilmiş ama ben 7000/8000 arası değiştiriyorum

dostum: 15/50 yağın 10/40 kadar yağlayıcı özelliği yoktur 4 zamanlı motorlarda yağın farklı sıcaklıklarda özelliğini koruyabilmesi için içine slovent bağlar koyarlar yani işin türkçesi belirtin yağda iki rakam arası fark ne kadar fazla ise yağın yağlayıcılık özelliği azalır yani slovent bağı oranı artar yağ oranı azalır dolayısıyla yağlama da azalır yağın farklı sıcaklıklarda özelliğini koruma özelliği artar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:18 ----------

Yağ değişimi yaptım bugün.:bounce:
eski yağı boşaltırken kabın dibinde yaklaşık 10-15 adet çapak vardı..
Neden kaynaklanır..? Eski yağ 15W-40 Castrol GTX..idi...:bounce:

motosiklette devir saati vardır o devir saatinde kırmızı çizgi vardır o kırmızı çizgiyi geçersen limiti aşmışsın demektir bu da motorun aşırı aşınması ve metal parçalarının o şekilde yağın içinde çıkması demektir bu pek hayra alamet değildir motorun limitlerini zorlama
 
Katılım
6 Şub 2009
Mesajlar
307
motor yağı kullanırken motosiklet yağı olmasına dikkat edin, benim yağım mobil ful sentetik 15 / 50 dir, herkeze tavsiye ederim. yaz kış bu yağı kullanabilirsiniz, yağ değişimini motorumun kitabında 10,000de bir belirtilmiş ama ben 7000/8000 arası değiştiriyorum

10000 km mi?fazla değilmi ya?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst