Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Bir soru:)

Amortisörlerini en yumuşak ayarda kullanan varmı?

En yumuşak ayarda darbeleri emme kapasitesi nasıl bunu merak ediyorum.Bende yumuşak amortisör hastalığı var kaymak gibi amortisörü olsun isterim kullandığım aletin bunda da monoschok amortisör var acaba yumuşak da çukurulara karşı tepkisi nasıl?Çok salınım yapıyor mu?

Güzel yorumlarınız için teşekkürler. :rendeer:
İnşallah sizde en kısa zamanda CBF150 sahibi olursunuz.

Sorunuza gelince ben nerdeyse sürekli en sert pozisyonda kullanıyorum. Bazı yerlerde okuduğuma göre amortisör ne kadar sert olursa yol tutuşu o kadar artıyormuş.
O yüzden ayarlanabilen 3 konumdan en sert olanını seçiyorum.

Buna rağmen yoldaki ufak tefek çukuru, bozuk asfaltı vs. öyle çokda fazla hissettirmiyor. Ya da bn alışmışta olabilirim :)

Bu durumda bir de en yumuşak ayarda kullanılırsa dahada sakin bir sürüş olacağı kesin.

Ama lastiklerinde çok fazla önemi var. Orijinal gelen Durolar çok sert olduğu için olduğu gibi sürücüye aktarıyor yoldaki titreşimi vs.

Ama herhangi yumuşak hamurlu farklı bir lastik ile bu minimuma indirilebiliyor.

Tabi sürekli yumuşak ayarda kullanan birisinin fikirleride önemli.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Amortisörlerini en yumuşak ayarda kullanan varmı?

En yumuşak ayarda darbeleri emme kapasitesi nasıl bunu merak ediyorum.Bende yumuşak amortisör hastalığı var kaymak gibi amortisörü olsun isterim kullandığım aletin bunda da monoschok amortisör var acaba yumuşak da çukurulara karşı tepkisi nasıl?Çok salınım yapıyor mu?

Amortisörlerin yumuşak veya sert olduğunu aradaki farkı çok anlayamadım...artcı aldığımda esneme az olsun diye serviste serte ayarlattım..esnemesi azaldı muhtemelen ama ben bir fark hissetmedim...



beyler 49.000 km ye ulaştım nihayet....:cherry:

SANY0567-1.jpg



dün öğlen bi açılayım dedim...yaklaşık 170 km yaptım Kuzey İstanbulu boydan boya katettim...cbfci Fırat'ı ziyaret edeyim dedim.. (Khutuck) ama kışlaları karıştırmışım Yassıörendeymiş...Yassıörenide 10 km geçtim öyle aradım denk gelemedik...

harikaydı...bir ara yapalım hep birlikte...şehirden uzaklaşmak kadar güzel bir şey yok...Güzergah şöyleydi...


4.Levent Tayakadından Hadımköye geçtim....Terkos göl kenarından püfür püfürdü hava valla...Hadımköyden E-5 e oradan Sultanahmete işime geçtim...

fff.jpg




SANY0559-1.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Metehan hocam nice kazasız belasız 49binlere.
Kurye olmayıp, hususi kullanım ile bu motorda bu kadar km. yapan nadir kişilerdensin :mrgreen:

Bu arada o ön paneldeki naylon artık göstergenle eminimki birleşmiştir.
İstesende artık sökemezsin. :mrgreen::mrgreen:

Her gördüğümde evdeki kumandanın naylona sarılmış hali geliyor aklıma ne hikmetse :queen:
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Yazılan şeyleri okuyorum da siz mükemmelsiniz:)

Ben böyle bi dostluk,arkadaşlık ortamı görmedim.Topic'in o kadar güzel bi havası var ki ,çok güzel, sıcak ,büyük bi aile ortamı oluşturmuşsunuz.

Tek kelimeyle muhteşemsiniz.Uzun sürelerdir bende bu topic'i takip ediyorum ve bu motoru almak istiyorum ancak işlerimizin dengesizliğinden ve krizden sıyrılmaya çalışan ufak bi firmamızı ayakta tutabilmek için şu anda bu motoru alabilecek lüksüm yok.Ama aklımın hep bi köşesinde cbf 150'me kavuşacağım umudu var.Bu süreç çok uzun sürmeyecek bunu biliyorum.

İnş motorumu alacağım zaman zaten buralara gelip sürekli fikir alışverişinde bulunup başınızı ağrıtıcam. 2. elini almayı düşünüyorum ve temizini bulmak konusunda gerçekten sizlerin yardımına ihtiyacım olacak.O gün gelip buradan o güzel haberi verebilmek için sabırsızlanıyorum dostlarım.

En kısa zamanda görüşmek dileğiyle...






Hocam üzüldüm böyle bi motoru çaldırmak eminim çok acı vermiştir.ALLAH'ından bulsun çalan ne diyim:pr: Ne insanlar var

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:39 ----------

Bir soru:)

Amortisörlerini en yumuşak ayarda kullanan varmı?

En yumuşak ayarda darbeleri emme kapasitesi nasıl bunu merak ediyorum.Bende yumuşak amortisör hastalığı var kaymak gibi amortisörü olsun isterim kullandığım aletin bunda da monoschok amortisör var acaba yumuşak da çukurulara karşı tepkisi nasıl?Çok salınım yapıyor mu?

Amortisorleri hiç kafana takma. En yumusak tek kişilik kullanımlar içindir. Ben cogunlukla artcılı bindigim için 2. kademede. bazan yuk oluyor normalde 3. kademeye getirmem gerekiyor ama aceleden veya usengeclikten hep es geciyorum. 2. kademe hiç amartisorlerin vurdugu olmadı. Gayet konforlu.
 
Katılım
24 Haz 2009
Mesajlar
225
Ben kendimi bildim bileli metehan abi'nin o şeffaf naylonu km kadranının üstünde durur.Aydoğan dediğin gibi bütünleşti artık o şeffaf naylon motorun göstergesiyle.İste de sökemeyecek yakında:cherry:

Bu arada cevaplar için teşekkür ettim:cat:


Motoru almadan da yorumlar yapıyorum ama aranızda bana da yer var değilmi?:) Topic'e canlılık veririm belki hiç belli olmaz:)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Metehan hocam nice kazasız belasız 49binlere.
Kurye olmayıp, hususi kullanım ile bu motorda bu kadar km. yapan nadir kişilerdensin :mrgreen:

Bu arada o ön paneldeki naylon artık göstergenle eminimki birleşmiştir.
İstesende artık sökemezsin. :mrgreen::mrgreen:

Her gördüğümde evdeki kumandanın naylona sarılmış hali geliyor aklıma ne hikmetse :queen:

evet çok pis hususi kullanırım motoru....:p

o naylon namusu makinanın...onu elleyenin canı yanar valla...geçen çıraklardan bişrine uçtum resmen napıyon lenn şeklinde...3 yıl elletmemişiz bir fenomen oldu artık...:p

hacı 49.000 boru mu soru mu allasen söyle..:p (asker ocağında çok kullanırdık teskereye yakın bu kelamları)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:38 ----------

Ben kendimi bildim bileli metehan abi'nin o şeffaf naylonu km kadranının üstünde durur.Aydoğan dediğin gibi bütünleşti artık o şeffaf naylon motorun göstergesiyle.İste de sökemeyecek yakında:cherry:

Bu arada cevaplar için teşekkür ettim:cat:

:p:cherry:
 
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
345
Haftaya cuma günü lisansımı ehliyet ile bütünleştiriyorum arkadaşlar :) sanırım en rahat ehliyet sahibi benim 2 yıl önce aldım halen işletmedim B olarak kullanıyorum. A2 'yide ekledimmi forever :cherry:

Aldığım kararların sonucunda, maaşımdan bir kısım ile öncelikle ehliyet , motor eğitimi, kask,mont,eldiven,bot ve en sonunda tüm ekipmanları aldıktan sonra motor almaya karar verdim.

Hayırlısı olsun sanırım bu süreç 3 - 4 ay sürecek gibi. ya sabıııırrr :pr:
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
bir gün kalktım gittim aldım 10 yıldır neden bekledim kendimde anlam veremedim simdi borçlar boyumu aştı ama kapının önünde motoru gorunce .... :pr: :queen:
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
Merhaba arkadaşlar..
CBF 150 motorum için siyah renk arka sag sol GRENAJ lazım aklınızda bulunsun..
topige fazla giremiyorum....
özelden mesaj atarsanız çok memnun olurum..
saygılar
 
Katılım
24 Haz 2009
Mesajlar
225
Küftestarım metehan abim ne güzel başını alıp gidip gezmiş.O gezi var ya ne deseniz değer.Hele birde havalar sıcak olduğunda bu tarz ufak çaplı geziler ilaç gibi geliyor.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Amortisörlerin yumuşak veya sert olduğunu aradaki farkı çok anlayamadım...artcı aldığımda esneme az olsun diye serviste serte ayarlattım..esnemesi azaldı muhtemelen ama ben bir fark hissetmedim...



beyler 49.000 km ye ulaştım nihayet....:cherry:

SANY0567-1.jpg



dün öğlen bi açılayım dedim...yaklaşık 170 km yaptım Kuzey İstanbulu boydan boya katettim...cbfci Fırat'ı ziyaret edeyim dedim.. (Khutuck) ama kışlaları karıştırmışım Yassıörendeymiş...Yassıörenide 10 km geçtim öyle aradım denk gelemedik...

harikaydı...bir ara yapalım hep birlikte...şehirden uzaklaşmak kadar güzel bir şey yok...Güzergah şöyleydi...


4.Levent Tayakadından Hadımköye geçtim....Terkos göl kenarından püfür püfürdü hava valla...Hadımköyden E-5 e oradan Sultanahmete işime geçtim...

fff.jpg




SANY0559-1.jpg


ah be abi gelemedim senle o fotoyu gorunce cok üzüldüm ama naparsın iş güç inş gezicez bol bol:cherry:

bu arada bekle seni gecicem abi 15 günde 500 km yapmışım motoru aldım alalı motor 5800 e geldi:cherry:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Haftaya cuma günü lisansımı ehliyet ile bütünleştiriyorum arkadaşlar :) :


çocuk doğuyor yani nihayet...:p ben ehliyetsiz 15 yıl gezdim peder polis ayağına çok kurtardım durumlardan...velakin yeni polisler göreve başladı başlayalı bizim peder benden bıktı ve problemlere bulaşmamaya başladı...nihayetinde ehliyeti alalı 3 yıl oluyor galiba...

ehliyet çok önemli..3-4 aya zaten havalar düzelir...Ben Ankara Basınevler doğumluyum orada askerdim bu Angara soğuğunda motor hasta eder...ilkbaharda inşallah...:cat:

bir gün kalktım gittim aldım 10 yıldır neden bekledim kendimde anlam veremedim simdi borçlar boyumu aştı ama kapının önünde motoru gorunce .... :pr: :queen:

bende çok yaşadım...giren plaj şemsiyesi açılmazmış rahat ol ...yaza bakalım nası gezcen benzin parası vs...işin nanay...:p

Cbf 150'm olsun 2,5milyar borcum olsun:)

ya nasip biradercim...herşeyin hayırlısı...

Merhaba arkadaşlar..
CBF 150 motorum için siyah renk arka sag sol GRENAJ lazım aklınızda bulunsun..
topige fazla giremiyorum....
özelden mesaj atarsanız çok memnun olurum..
saygılar

ok ben servise sorarım...

Küftestarım metehan abim ne güzel başını alıp gidip gezmiş.O gezi var ya ne deseniz değer.Hele birde havalar sıcak olduğunda bu tarz ufak çaplı geziler ilaç gibi geliyor.

sorma kanka...böyle bir güzellik yok...vallahi sıkıntı stres kalmadı...Aslında ben Çınarcığı özledim ya...hemide ethemden bile fazla özledim...


Ethoşşş Mt yee kivii ısmarlaa...:cherry:

ah be abi gelemedim senle o fotoyu gorunce cok üzüldüm ama naparsın iş güç inş gezicez bol bol:cherry:

bu arada bekle seni gecicem abi 15 günde 500 km yapmışım motoru aldım alalı motor 5800 e geldi:cherry:

ah hacı ah keşke geleydin...yok böyle bir güzergah...Hadımköye giden yollar ıssız yayla ve göl kenarlı harika yerler...tezek kokuları temiz doğa köyler...Karburuna uğramadım Tayakadından Çatalca sapağından Hadımköye geçtim...İstanbul o kadar büyük ki...Arnavutköye bağlı oralar...Ayrıca Tayakadın köyünde asker arkadaşım var onada uğruyorum...

bu arada...

15 günde 500 den 1 ayda 1000...1 yılda 12000...

4 yılda eder senin km 53.000...:cherry:


ama bu arada benim şu an itibariyle seni beklemem lazım bana yetişmen için...haydi bekleyim o zaman kanki...km telini çektim gitti...:p
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
925
Şamlar köyünden geçseydin metehan abi,biraz çamura bulanırdın,oranın çamuru başkadır ona göre.:cherry:

bak abi buraya benim kuzen bir şey arıyo galiba,şifalı bu çamurlar.:queen:
Arap çamuru bol bulunca motoru çamura sokarmış.:p:p:p

dsc08007medium.jpg
 
Katılım
13 Tem 2006
Mesajlar
457
Amortisörlerin yumuşak veya sert olduğunu aradaki farkı çok anlayamadım...artcı aldığımda esneme az olsun diye serviste serte ayarlattım..esnemesi azaldı muhtemelen ama ben bir fark hissetmedim...



beyler 49.000 km ye ulaştım nihayet....:cherry:

SANY0567-1.jpg



dün öğlen bi açılayım dedim...yaklaşık 170 km yaptım Kuzey İstanbulu boydan boya katettim...cbfci Fırat'ı ziyaret edeyim dedim.. (Khutuck) ama kışlaları karıştırmışım Yassıörendeymiş...Yassıörenide 10 km geçtim öyle aradım denk gelemedik...

harikaydı...bir ara yapalım hep birlikte...şehirden uzaklaşmak kadar güzel bir şey yok...Güzergah şöyleydi...


4.Levent Tayakadından Hadımköye geçtim....Terkos göl kenarından püfür püfürdü hava valla...Hadımköyden E-5 e oradan Sultanahmete işime geçtim...

fff.jpg




SANY0559-1.jpg

49.000 de halen yeni televizyon kumandası formatında göstergeler poşet koruması . Super metehan . ( Bu arada senden gordum bende çıkarmadım oyle daha bi degisik oluyor .)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Valla Birolcum siz nere giderseiz bende peşinizden ...no problema sinyor...bi Büyük Çınarcık Buluşması patlatsakmı...zirveye yakın deli kar vardır...offf ne kar endurosu yaptık ya...hadi tayfayı toparlayalım bu sene yine...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:45 ----------

49.000 de halen yeni televizyon kumandası formatında göstergeler poşet koruması . Super metehan . ( Bu arada senden gordum bende çıkarmadım oyle daha bi degisik oluyor .)

valla bende motorumda alıştı...düşünsene satarken alan diyor ki kadranı yenimi taktırdın kazalı galiba kafa der herhal...:p
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Valla Birolcum siz nere giderseiz bende peşinizden ...no problema sinyor...bi Büyük Çınarcık Buluşması patlatsakmı...zirveye yakın deli kar vardır...offf ne kar endurosu yaptık ya...hadi tayfayı toparlayalım bu sene yine...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:45 ----------



valla bende motorumda alıştı...düşünsene satarken alan diyor ki kadranı yenimi taktırdın kazalı galiba kafa der herhal...:p

abi BÜYÜK BULUŞMALARDA bende varım gidipte haber vermezsen lastiğin patlar bak:queen:
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
Valla Birolcum siz nere giderseiz bende peşinizden ...no problema sinyor...bi Büyük Çınarcık Buluşması patlatsakmı...zirveye yakın deli kar vardır...offf ne kar endurosu yaptık ya...hadi tayfayı toparlayalım bu sene yine...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:45 ----------



valla bende motorumda alıştı...düşünsene satarken alan diyor ki kadranı yenimi taktırdın kazalı galiba kafa der herhal...:p

arkadaş sizde hep ters istikametlerde toplanıyorsunuz, yaza yakın buralara doğru gelinde bizde eşlik edelim sizlere..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst