2000 altı ss lerin ekmeği yendi mi?

Katılım
14 May 2007
Mesajlar
2,926
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hazır bu konu açılmışken aklımda kalan bi soruyu soruyım..
99-2000 model bi ss normali sizce kaç km'de olmalı:silent:
En çok kaç km'ye kadar alınabilir:silent:

ben kendi adıma yorumumu yapayım, bu konu ile ilgili daha önceden bir konuda kişiler bir takım yorumlar yapmıştı kimisi 50.000 ömür biçti kimisi 30000 inde perte çıkardı SS leri :)

bana göre ene önemlisi motoru limitlerinin üstünde zorlamamak ,bazıları bunu red line diye adlandırıyor ancak zor bir anda kaldığında kısa süreliğine gaz saatinde red line görmek cart diye motoru bitirmez ,bunu alışkanlık haline getirip motoru her vites aralığında limitlere kadar gaz açmak yıpratır bence ,motorun veriği gücün imkanları içersinde süratli gitmekte bitirmez motoru ,sormuş olduğun soruya cevap vermek zor ,motor 40 bininde 50 bininde olsa dahi onun ne kadar yıprandığını ya çok iyi bir motor ustası bilir ya da yıllarca bilinçli kullanmış bir motor sürücüsü ciğerinden gelen sesten anlayabilir, eski bir makinede yürüyen aksamın diriliğide önemlidir bence,
son olarak şunu söyleyebilirim SS kullanıcıları ya model yükseltmesi gerektiğinden dolayı ,ya da tarz değişikliği nedeni ile 0 dan aldığı bir SS i 80.000 -100.000 km lere kadar pek kullanmaz dolayısıyla bu soruya ciddi bir rakam söylemek mümkün değil ama benim tahminimce temiz bir kullanımla birlikte zamanında yapılan bakımlarla 100.000 km altında hiç bir şey olmaz bence heleki günümüzün teknolojisinde

ben şimdi sorunu bir daha incelediğimde yanlış anladığımı gördüm sorunu neyse başka bir konuyada el atmış olduk bu arada :)

senin soruna gelince cevap vermek çok zor ne desek yanıltıcı olur bence

çünkü şu km bu km dersek ,neye göre diyen olacaktır
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
281
güzel bir konuya değindiğimi düşünüyorum.İnsanların kafalarındaki ön yargıyı kırmak gerek.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Hazır bu konu açılmışken aklımda kalan bi soruyu soruyım..
99-2000 model bi ss normali sizce kaç km'de olmalı:silent:
En çok kaç km'ye kadar alınabilir:silent:

SÖYLEDİK YA :pr:
bakımlı olanı alacan, km si az olanı bile değil :wiinkk:
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
SÖYLEDİK YA :pr:
bakımlı olanı alacan, km si az olanı bile değil :wiinkk:

Abi ben bakımlı veya km si düşük diye bişey sormadım dikkat ettin mi bilmiyorum:wiinkk:

Sadece 10 senelik bi motorun kabataslak olması gereken km'yi merak ediyorum..

Sahibindende 2000 model 20.000 dede motor var 70.000 dede..

İstediği kadar bakımlı olsun 70 binde bi ss alıp son sahibi olmak istemem açıkçası bilmem anlatabildim mi:rendeer:

7o binde bakımlı bi motoru kullandın 30 bin km hala bakımlı tamam güzel.Peki 100 bindeki bi ss'i kimse satıcan.





---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:30 ----------

ben kendi adıma yorumumu yapayım, bu konu ile ilgili daha önceden bir konuda kişiler bir takım yorumlar yapmıştı kimisi 50.000 ömür biçti kimisi 30000 inde perte çıkardı SS leri :)

bana göre ene önemlisi motoru limitlerinin üstünde zorlamamak ,bazıları bunu red line diye adlandırıyor ancak zor bir anda kaldığında kısa süreliğine gaz saatinde red line görmek cart diye motoru bitirmez ,bunu alışkanlık haline getirip motoru her vites aralığında limitlere kadar gaz açmak yıpratır bence ,motorun veriği gücün imkanları içersinde süratli gitmekte bitirmez motoru ,sormuş olduğun soruya cevap vermek zor ,motor 40 bininde 50 bininde olsa dahi onun ne kadar yıprandığını ya çok iyi bir motor ustası bilir ya da yıllarca bilinçli kullanmış bir motor sürücüsü ciğerinden gelen sesten anlayabilir, eski bir makinede yürüyen aksamın diriliğide önemlidir bence,
son olarak şunu söyleyebilirim SS kullanıcıları ya model yükseltmesi gerektiğinden dolayı ,ya da tarz değişikliği nedeni ile 0 dan aldığı bir SS i 80.000 -100.000 km lere kadar pek kullanmaz dolayısıyla bu soruya ciddi bir rakam söylemek mümkün değil ama benim tahminimce temiz bir kullanımla birlikte zamanında yapılan bakımlarla 100.000 km altında hiç bir şey olmaz bence heleki günümüzün teknolojisinde

ben şimdi sorunu bir daha incelediğimde yanlış anladığımı gördüm sorunu neyse başka bir konuyada el atmış olduk bu arada :)

senin soruna gelince cevap vermek çok zor ne desek yanıltıcı olur bence

çünkü şu km bu km dersek ,neye göre diyen olacaktır

İlkte sende sorumu anlamadın sanmıştım ama yanılmışım.Teşekkür Ederim:)
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
1,342
deseniza en classic benim su anda 3 motorum var biri 88 model aprilia af1 125 cc ilk motorum.ikincisi 89 model fzr 1000 cok maceralarim olmustu bu motorla su anda kullandigim ise 2001 model r6 su anki motorumdan son derce memnunum hem yakit hem performans konusunda..
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
deseniza en classic benim su anda 3 motorum var biri 88 model aprilia af1 125 cc ilk motorum.ikincisi 89 model fzr 1000 cok maceralarim olmustu bu motorla su anda kullandigim ise 2001 model r6 su anki motorumdan son derce memnunum hem yakit hem performans konusunda..

2001 R6:cherry:
Fotosunu koyabilirmisin bi zahmet:p
He bide km'sini Rica ediyorum merakımdan..
 
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
2,188
Metal yorgunluğu falan hikaye beyler.. Insanlar 62 model Harley'lerle dünya turu yapıyorlar!

Ancak burada önemli nokta SuperSport makinaların motor ömrüdür! Bildiğiniz üzre bu makinalar çok yüksek devirlerde çalışırlar ve dolayısıyla diğer motorlara göre kısa ömürlüdürler. Mesela ortalama 3000rpm'de çalışan V motorlu bir cruiser ile aynı kalitede üretilmiş ortalama 14000rpm'de çalışan sıralı 4 silindir makinanın ömrü aynı olmayacaktır. Tabii bu ikisinede aynı bakımların yapıldığını varsaydığımzda...

Söz konusu modeller supersport olduğunda ben 2 kere düşünürüm.. Ama bir cruiser yada mesela enduro sorsaydın; hiç düşünmeden "alınır, binilir" diyebilirdim!
 
Katılım
14 May 2007
Mesajlar
2,926
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Abi ben bakımlı veya km si düşük diye bişey sormadım dikkat ettin mi bilmiyorum:wiinkk:

Sadece 10 senelik bi motorun kabataslak olması gereken km'yi merak ediyorum..

Sahibindende 2000 model 20.000 dede motor var 70.000 dede..

İstediği kadar bakımlı olsun 70 binde bi ss alıp son sahibi olmak istemem açıkçası bilmem anlatabildim mi:rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:30 ----------



İlkte sende sorumu anlamadın sanmıştım ama yanılmışım.Teşekkür Ederim:)


bahsettiğin modellerde bir SS almayı düşünüyorsan ,biraz araştırmacı olman gerekecek ,al benisi duruşu çok güzel SS ler var ancak anında atlamam lazım heleki şunu asla yapma mesela elinde 6-7 bin TL para var ,parana göre olduğu için hemen atlama :) mesala sahibinin ne iş yaptığıda önemli bir kriterdir ,adamın arabası vardır motoru zevk için kullanıyordur az km yapmıştır alınır ,kapalı garajda muhafaza ediyordur bakımını layiği ile yapacak ekonomik güçtedir alınır ,her şeyden önemlisi alacağın motoru gösterebileceğin ve gerçekten motordan anlayan bir ustan veya arkadaşın varsa daha iyi kararlar vermende yardımcı olurlar..
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
bahsettiğin modellerde bir SS almayı düşünüyorsan ,biraz araştırmacı olman gerekecek ,al benisi duruşu çok güzel SS ler var ancak anında atlamam lazım heleki şunu asla yapma mesela elinde 6-7 bin TL para var ,parana göre olduğu için hemen atlama :) mesala sahibinin ne iş yaptığıda önemli bir kriterdir ,adamın arabası vardır motoru zevk için kullanıyordur az km yapmıştır alınır ,kapalı garajda muhafaza ediyordur bakımını layiği ile yapacak ekonomik güçtedir alınır ,her şeyden önemlisi alacağın motoru gösterebileceğin ve gerçekten motordan anlayan bir ustan veya arkadaşın varsa daha iyi kararlar vermende yardımcı olurlar..

Ustaya göstermek hep aklımda ama ne iş yaptığı faktörünü hiç düşünmemiştim saolasın:)

17267586c8p.jpg


İşte böyle bişey istiyorum:cherry:
 
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
888
Icten yanmali motor denen alet.. Bu dunyada icat edilmis belki de en dayanikli, en uzun omurlu en muhtesem mekanik aygittir... En agir kosullarda en muhtesem sekilde, uzuuuun yillar hic bir sorun cikartmadan calisabilir... AMA....

AMA: bakimlari zamaninda ve dogru yapilirsa, adam gibi binilirse, optimum limitler icinde kullanilirsa...

Bunun disindaki parcalar ve aksesuarlar hasirt diye yenisi ile degistirilebilirler. Metal yorgunlugu peki? almadan once saseyi kontrol ettirirsin buna karsi. Bunu kontrol edebilen aygitlar vs`ler var....

Ozet: eger yukarda yazdigim gibi bakilmis bir motor ise, (kisacasi TEMIZ) 20 yillik motora da binerim, 30 yillik motora da, hic acaba demeden biner, coooartt!! diye acarim gezi (not: limitleri isin diskisini cikartacak kadar zorlamadan)
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Metal yorgunluğu falan hikaye beyler.. Insanlar 62 model Harley'lerle dünya turu yapıyorlar!

Harley'e bişey demem, bende 1973 Vw var, virajda zerre savurmaz,ama SS makine için rijitlik-katılık-esnemezlik önemlidir.:wiinkk:
Metal yorgunluğu durup dururken olmaz, zorlamalara ve çekme dayanımına göre hasar gören yerden korozyana uğrar, esneme yapar, sonunda da dayanabileceğinden daha düşük bir kuvvette de bükülür,çatlar,kırılır.:wiinkk:
 
Katılım
14 May 2007
Mesajlar
2,926
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Metal yorgunluğu falan hikaye beyler.. Insanlar 62 model Harley'lerle dünya turu yapıyorlar!

Ancak burada önemli nokta SuperSport makinaların motor ömrüdür! Bildiğiniz üzre bu makinalar çok yüksek devirlerde çalışırlar ve dolayısıyla diğer motorlara göre kısa ömürlüdürler. Mesela ortalama 3000rpm'de çalışan V motorlu bir cruiser ile aynı kalitede üretilmiş ortalama 14000rpm'de çalışan sıralı 4 silindir makinanın ömrü aynı olmayacaktır. Tabii bu ikisinede aynı bakımların yapıldığını varsaydığımzda...

Söz konusu modeller supersport olduğunda ben 2 kere düşünürüm.. Ama bir cruiser yada mesela enduro sorsaydın; hiç düşünmeden "alınır, binilir" diyebilirdim!

metal yorgunluğu önemlidir , 62 model diye bahsettiğiniz marka harley bile olsa ,zamanla mutlak bir korozyona uğrar ,bahsettiğiniz veya videolarda izlediğimiz o tür geziler yapan insanlar 62 model bir motorla yola çıkmadan önce kendisini zor durumda bırakacak parçaların bakımınlarını mutlaka yapmıştır kaldıki 62 model bir motora sahip olan harley sevdalısı onu günüzün modelleri kadar sağlam tutmayı başarmış ya da bir takım değişikliklerle hurdaya çıkmasını engellemiştir ,bu arada yurt dışındaki araçların kullanım ve dayanım süresini ülkemizdeki ortamla eş tutmamak lazım
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
bu makinalar allah yapısı değil ya tamiri ve bakımı mümkün tabi iyi bir usta ve sürücü ile binilebilir en hassas yeri krank kol piston sekman gömlek bu parcalar bulunabiliyorsa elden geçirilip binilebilir diğer parcalar pek sorun cıkarmaz bakımını yaparsan ama bence performans amaçlı kullanılmaz gezi hobi ve görsel olarak kullanılır yenisine güçüm yetmeyecehinden bende düşünüyorum olabilir
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Ben 2006 makinaya bile acaba diyorum. 12-13 yıllık makinayla en fazla 120-130 dur yapacağım. Metal eskimesi diye birşey vardır. Hani vidayı saplarsın yıllarca tutar orayı. Hiç oynamaz bile. 10 sene sonra bir gün "çat" diye atar gider. Sonuçta makine bunlar. Ne kadar temiz olursa olsun mutlaka birileri zorlamış olacak. Hiç birşey olmasa 12 senedir suyla haşır neşir olmuş olacak.

Ha olmaz değil ama sürat çok tehlikeli bu makinalarla.

Anlamadığım Bu söylediğinle geçenlerde Anadol STC aradığını söylediğin konu hiç bağdaşmıyor.... :bounce::bounce::bounce:

Bulun temiz bir 89-90 model bir Mz hemen alayım... :cat::cat: Hiç düşünmeden hemde... :cat::cat::cat::cat:
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Hakan abiye nee oldu, paket olmuş gene çizdirmi hepsini :p
E 2000 ve altı o da tabi eskidi paso çiziliyo :p
 
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
1,342
Geldim geldim :cherry:
Konuya bi video ile başlamak istiyorum
99 r6 slip on akropovic, kn filtre. 43000 de orjinal hiç açılmamı bi makina idi :)
120 yi geçmem diyenlere:rendeer:

[YT]-nXONJRZGY8[/YT]

youtube açamayanlar için:wiinkk:
http://www.vtunnel.com/index.php/10...76b3bbfaee0dc00dd42abcf066d49cf7db3990f515518

usta perfect sin :cat: bu benimki olmasin sakin benim ki de akrapovic ve kn filtre ve 43000 de.bende en fazla 180 gordum,biraz korkuyorummu nedir?
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Bu akşam uzun uzun yazasım yok pek, bide netbook var şu an önümde 8 inc parmaklarım zor sığıyo :p, laptopa geçince uzun uzun yazarım:wiinkk:
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
652
Yorulma konusu ilgi alanıma girdiği için naçizhane yorum yapmak istedim. Diyelimki metal bir malzemeye bir yük uygulanıyor ve bu yük malzemeye hasar verecek kadar yüksek değil. Ama bu yük çok kez tekrarlanırsa yükün değerine göre tekrarın sayısına bağlı olarak malzeme hasar alır. Bu tekrara çevrim sayısı dersek, uygulanan gerilim ile aralarında şöyle bir ilişki vardır:



Çelik malzemelerde grafikteki gibi yük belirli bir değerin altında olduğunda (bu grafikte mm kareye 4 küsür kg) malzeme teorikte yüke sonsuz kerede maruz kalsa hasar almaz.

Kısacası demek istediğim şu: Çelik olan hayati parçalar şasi-çatal gibi eğer aşırı yüklenmiyorsa yorulma ile hasar görecek parçalar değil. Eğer hasar görecekse bu yükün ani olarak çok yüksek gelmesiyle olur ki bu yepyeni bir motorda da meydana gelir. Ayrıca bu parçaların hepsi çalışacağı değerlerin üzerindeki değerlerde çalışacağı öngörülerek üretilirler.

Sonuç olarak yaşlı motor satın alırken çalışan parçaların aşınmasından kaynaklı arıza yapma ihtimali düşünülerek tereddütte kalınabilir ama metal yorgunluğu olur, yolda giderken tak diye biryeri kırılır diye tereddütte kalınmamalı. Bunlar olacaksa üretim hatası, aşırı yük, bakımsızlık gibi sebeplerden olabilir ki dediğim gibi hepsi yeni motorlar içinde geçerli.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst