MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
tamm abi saolasın sende olmasan bu forum çalışmayacak sanırım :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:02 ----------

bu arada benim motorda 2 tane boş var :) 1.cisi 1-2 arasında diğeri 3-4 arasında ben ilk defa karşılaştım paylaşmak istedim

Bu motorlarda 1 tane boş olur...3-4 arasındaki boş sanırım bu sorununun cevabı...:p:p:p

Dediğim gibi üzeride otururken ileri geri yokla... Büyük ihtimalle açılır.... Daha fazla yardımcı olamıyoruz burdan... Ama sorunun hallolunca buraya yaz ki diğer arkadaşlara yol göstermiş oluruz... Benim de başıma çok benzeri olaylar gelmişti...:cat::cat: Çözümleri çok basit aslında... Ama tecrübe kazanmadan olmuyor... :p:p:p
 
Katılım
25 Tem 2008
Mesajlar
166
Valla arkadaşlar bravo sabaha kadar delikurtun MZ inle uğraşmıssınız umarım düzelir, takip ediyoruz çalışınca Delikurt gönder bakalım karda bi mz fotosu bakalım..
 
Katılım
1 Haz 2004
Mesajlar
589
Alp abi ,gerçek boş vites 1 ile 2 arası 3 ile 4 arasındaki boşa geçmesi arıza olduğundan değil mesala 4. viteste gidiyosun ayağını çok hafifçe aşağı bastığın zaman motor boşa çıkıyor yani bu benim motosikltimde böyle ama bir arıza olduğundan değil ama etz serilerinde nasıl bilmiyorum.
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
şanzuman bu 3 le 4 arasında boşluk olmaz varsa aşınma vardır.
Getriebegang3.jpg
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
49
Arkadaşlar merhaba,
Yaklaşık 10 sene önce sona eren Mz macerama yeniden başladım. Hurdacıdan bulduğum Mz'i görünce dayanamadım ve aldım. İyi ki de almışım diyorum. Bu benim hali hazırda ikinci motorum. Mct 250 motorumun yanına da çok yakıştı. Tabi plakası olmaması büyük problem ama zaten motoru kullanmaktan ziyade sağını solunu yavaş yavaş derleyip toplamak için aldım. Bir de 4-5 yılda bir trafik şubede plaka affı çıkıyormuş galiba onu bekleyip motoruma plaka çıkaracağım. Bu arada motorum İstanbul Zabıtası'ndan hurdaya çıkarılmış. 300-500 milyon masrafla mükemmel bir hale gelecek. Motorun yürüründe problem yok boyası çok kötü, boyanması lazım ama şimdilik beklesin. Bir de çok yatmaktan olsa gerek içerideki bilyalardan hışırtı geliyor. Motorcum şimdilik böyle bin dedi.
Arkadaşlar gerçekten de efsane bir motor bunlar. Hurdası bile harika gidiyor gerçekten.
 
Katılım
25 Tem 2008
Mesajlar
166
Arkadaşlar MZCI nickli arkadaşımız vardı bu MZ sayfalarında kendisi yakında dönüyo muş siteye kendisini buldum uzun zamandır yoktu MZ konusunda üstad Alp beyle birlikte umarım burda sorunlarınız ı yine cevaplıycak..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:51 ----------

Arkadaşlar merhaba,
Yaklaşık 10 sene önce sona eren Mz macerama yeniden başladım. Hurdacıdan bulduğum Mz'i görünce dayanamadım ve aldım. İyi ki de almışım diyorum. Bu benim hali hazırda ikinci motorum. Mct 250 motorumun yanına da çok yakıştı. Tabi plakası olmaması büyük problem ama zaten motoru kullanmaktan ziyade sağını solunu yavaş yavaş derleyip toplamak için aldım. Bir de 4-5 yılda bir trafik şubede plaka affı çıkıyormuş galiba onu bekleyip motoruma plaka çıkaracağım. Bu arada motorum İstanbul Zabıtası'ndan hurdaya çıkarılmış. 300-500 milyon masrafla mükemmel bir hale gelecek. Motorun yürüründe problem yok boyası çok kötü, boyanması lazım ama şimdilik beklesin. Bir de çok yatmaktan olsa gerek içerideki bilyalardan hışırtı geliyor. Motorcum şimdilik böyle bin dedi.
Arkadaşlar gerçekten de efsane bir motor bunlar. Hurdası bile harika gidiyor gerçekten.


Hayırlı olsun yeni MZ niz ,gerçekten bu motorların ayrı bi havası ve ruhu var, kime ne derse desin, ben milyon dolarlık uçak kullanıyorum ama uçuşa giderken de MZ ile gidiyorum şartlar müsait olduğunda , inşallah oğlumun 18 ine kadar da bendeki mz yi ayakta tutacam:cat:
 
Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
38
şanzuman bu 3 le 4 arasında boşluk olmaz varsa aşınma vardır.
Getriebegang3.jpg

valla bilmiyorum o kadar teknik bilgi ama 3 ve 4 arasında boş var herzaman yakalamak mümkün hemde boş göstergesi de yanıyor her seferinde geçiyor :)) enterasan ama dayımda çok şaşırmıştı 10 yıldır mz kullanır

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:17 ----------

henüz açamadım çalışmalar devam ediyor
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
49
Teşekkürler Borabuhara Bey,
Zaten Mz almadan önce bu topiği okuyordum. Bir de hurdacıda görünce olay bir anda koptu :queen: Ama gerçekten bunlar ölümsüz motor yani motora kolay kolay bir şey olmuyor. Yalnız artık parçası çok pahalıymış. Ben Konya'da olduğum için şanslıyım parçaların büyük bir bölümü bulunuyor. Ama pahalı. Motor gidiyor aslında ama benim amacım motora yeniden hayat kazandırmak. Yani her şeyiyle yenileyip ilk günkü haline getirmeyi amaçlıyorum. Hemen yapmayacağım zamana yayıp ( 4-5 yıl) halletmeyi düşünüyorum. Her şeyini tamamladıktan sonra da zaten o vakte kadar tam bir klasik olacak :bounce:
 
Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
38
motorumun şanzumanı kilitlenmişti ya arkadaşlar geçen gün nihayet açmayı başardım..5.ci viteste kendim vurdurdum açılmadı sonunda 100 kiloluk birini buldum bindirdim biraz itince açıldı..alp abi saolsuno söylemişti böle yap diye
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
iyi hayırlı olsun ama yakında eline alırsın şanzumanı.zararın neresinden dönersen kardır şimdi yaptırmassan bi karıştımı motoru hurdaya ver daha iyi . ki kesin aşınmıştır senin dişliler vitesten atmalar baslar yakında. geçmişi olsun kardeş

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:41 ----------

Teşekkürler Borabuhara Bey,
Zaten Mz almadan önce bu topiği okuyordum. Bir de hurdacıda görünce olay bir anda koptu :queen: Ama gerçekten bunlar ölümsüz motor yani motora kolay kolay bir şey olmuyor. Yalnız artık parçası çok pahalıymış. Ben Konya'da olduğum için şanslıyım parçaların büyük bir bölümü bulunuyor. Ama pahalı. Motor gidiyor aslında ama benim amacım motora yeniden hayat kazandırmak. Yani her şeyiyle yenileyip ilk günkü haline getirmeyi amaçlıyorum. Hemen yapmayacağım zamana yayıp ( 4-5 yıl) halletmeyi düşünüyorum. Her şeyini tamamladıktan sonra da zaten o vakte kadar tam bir klasik olacak :bounce:
4-5 yıl sonra hiç parça bulamassın ona :cherry:
 
Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
38
eyw saol kardeş parça sıkıntısı çekmem ben adana yım a-z bütün parçaları mevcut şuan için

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:46 ----------

iyi hayırlı olsun ama yakında eline alırsın şanzumanı.zararın neresinden dönersen kardır şimdi yaptırmassan bi karıştımı motoru hurdaya ver daha iyi . ki kesin aşınmıştır senin dişliler vitesten atmalar baslar yakında. geçmişi olsun kardeş


dişlilerin aşınması durumunda tamiri mümkünmüdür yoksa dişliler mi değişmelidir ?
 
Katılım
16 Nis 2003
Mesajlar
1,149
motorumun şanzumanı kilitlenmişti ya arkadaşlar geçen gün nihayet açmayı başardım..5.ci viteste kendim vurdurdum açılmadı sonunda 100 kiloluk birini buldum bindirdim biraz itince açıldı..alp abi saolsuno söylemişti böle yap diye

:sunny:

Bunu da ilk defa duyuyorum! Mz'e özgü bir durum mu yoksa tüm motorlarda denenebilir mi?Bir de neden kilitleniyor acaba?
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
:sunny:

Bunu da ilk defa duyuyorum! Mz'e özgü bir durum mu yoksa tüm motorlarda denenebilir mi?Bir de neden kilitleniyor acaba?
Genelde motoru viteste stop edince olur......:cat:

Birde seyir esnasında karar vermeme durumlarında olur... Vites geçişlerde tereddütlü basılırsa vites koluna arada kalma ihtimali çoğalır...

Bu bir arıza değildir... Mzlerin şanzuman sisteminin bir eksikliğimi diyim yoksa artısımıdır orasını blmiyorum..... Ama kimseyi yolda bırakmayacak bir durum olduğunu biliyorum.. :cat::cat:
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
eyw saol kardeş parça sıkıntısı çekmem ben adana yım a-z bütün parçaları mevcut şuan için

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:46 ----------

iyi hayırlı olsun ama yakında eline alırsın şanzumanı.zararın neresinden dönersen kardır şimdi yaptırmassan bi karıştımı motoru hurdaya ver daha iyi . ki kesin aşınmıştır senin dişliler vitesten atmalar baslar yakında. geçmişi olsun kardeş


dişlilerin aşınması durumunda tamiri mümkünmüdür yoksa dişliler mi değişmelidir ?
tamir olmaz değişmesi lazım.çünkü dişlilerin dış tırnak kısmı değil iç kısmı aşınıyo vites dişlisi ve dişli karşıllığıının birbirini tuttuğu yer. orasına bi işlem yapılamıyor.
 
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
196
sattım bende mz i mi fakat sattığıma pişmanmıyım değilmiyim bilmiyorum
ybr almayı düşünüyorum bu yaz ybr ye binerim illaki mz nin tadını vermez fakat olmazsa yine mz ye dönüş yaparım
 
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
4
Acil

1996 mz 251 kullanıyorum. motorumda platin vardı söktürüp beyin taktırdım 2 3 saat sorunsuz bindim yolda giderken elektirik kesip stop etti acaba beyindenmi.ACİL.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
1996 mz 251 kullanıyorum. motorumda platin vardı söktürüp beyin taktırdım 2 3 saat sorunsuz bindim yolda giderken elektirik kesip stop etti acaba beyindenmi.ACİL.

Elektonik ateşlemeyi kabul etmiyor mz ler.... Isınınca 50 km hızı geçmez... Soğuyunca devir olarak çok güzel devir yapar ama malesef platin daha sağlıklı... :cat::cat::cat:
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
uzun bir aradan sonra merhaba arkadaşlar degerli mz kullanıcıları bende bir cogunuz gibi eski bir mz kullanıcısıyım ve az cok da anlarım bu motordan sorunu olan arkadaşların sorunlarını elimden geldigi kadarıyla bildigim kadarıyla cevaplamaya calışacagım fakat her zaman vakit bulup giremiyorum internete vakit buldukca girip elimden geldigi kadar sorularınızı cevaplamaya calışırım herkese keyifli sürüşler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst