TVlerin işgüzarlığı

Katılım
2 Tem 2008
Mesajlar
460
slmlar niye fakir ailelerin çocukları national geographic gibi belgesel kanallarını izleyemiyor hatırlıyorumda çocukluğumda elde para olmadığı için evde saçma sapağan programları stres atmak izlerdim sıkıldığımdan ( yok kuşum aydın , biri bizi gözetliyor, bilmemne bilmemne kaynananın bilmemnesi) oysa en boş ve en değerli zamanlar çocukluk çağlarıdır tam bir saçmalık asıl izlemesi gereken belgesel kanalları paralı insanlar da hiç bir tepki vermiyor tvler tam bir şerefsiz.
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
yarın tam da bu konularla alakalı dersten sınavım var hatta okuduğum makalelerden esintiler buldum cümlelerinde acaba aynı sınıfta falanız da sen de o makaleleri okuyup tespit mi yaptın merak ettim şimdi.

neyse şimdi yoğun şeyler yazmayım, tartışmanın gidişatı doğrultusunda klerim birkaç birşey.

ama işin özünde kapitalizm ve endüstri yatıyor. kültür endüstrisi ise anahtar kavramımız. medya shaipleri izleyici kitlenin kendini geliştirmesini pek dikkate almıyorlar, aslolan kar etmektir ve onu da basit programlarla en çok izleyiciyi çekerek sağlıyorlar sonra da halk bunu istiyor, yalanının ardına sığınıyorlar.

acaba sen halka herşeyi veriyor musun?
 
Katılım
2 Tem 2008
Mesajlar
460
vallahi içimden geldi yazdım . daha doğrusu yazılışı zor bu belgesel kanalında generaller ve muharebeler dizisi var bu dizi belgeseleli izlerken niye ben buna benzer dizileri parasız izleyemiyorum gerçi bu dizi yeni olmalı :) da, bu bildiğimiz anten kanalları sabahtan akşama kadar konuşan yorumcular , reklamlardan ve saçma sapağan hayal ürünü dizilerden başka bir b..ka yaramıyor

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:55 ----------

yarın tam da bu konularla alakalı dersten sınavım var hatta okuduğum makalelerden esintiler buldum cümlelerinde acaba aynı sınıfta falanız da sen de o makaleleri okuyup tespit mi yaptın merak ettim şimdi.

neyse şimdi yoğun şeyler yazmayım, tartışmanın gidişatı doğrultusunda klerim birkaç birşey.

ama işin özünde kapitalizm ve endüstri yatıyor. kültür endüstrisi ise anahtar kavramımız. medya shaipleri izleyici kitlenin kendini geliştirmesini pek dikkate almıyorlar, aslolan kar etmektir ve onu da basit programlarla en çok izleyiciyi çekerek sağlıyorlar sonra da halk bunu istiyor, yalanının ardına sığınıyorlar.

acaba sen halka herşeyi veriyor musun?
ben kendim lise mezunuyum eğer imkanım olsaydı üniversiteyi okumak isterdim, daha doğrusu okuduğum lisedeki şapşal çocuklar yüzüden sözel bölümü yerine eşit ağırlık bölümüne gittim bana ağır geldi bu bölüm , zaten iyi ki okumamışım 4 yıllık bir işsiz olmak zoruma giderdi.
 
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
676
Aklı başında bi millet yerine koyun bi milleti gütmek daha avantajlı olsa gerek.Birde discovery seyretmek yerine o kime sarkmış,bu neyi yapmış,tamamen aşk-meşk üzerine kurulu kimin eli kimin cebinde dizileri sevende bir milletiz..dedikodu dururken niye bilgi sahibi olasınki.Hani medya patronlarıda isteğe göre cevap veriyorlar sanırım.
 
Katılım
2 Tem 2008
Mesajlar
460
sorun parasız olmasında ben kampanya sonucu digitürk almıştım 1 aylık tüm kanallar beleşti adam bana playboyların yaşantısını gösteriyor ben bunları istemiyorum zaten, sorun normal anten kanallarında doğru düzgün belgesel kanalıyok, eski güzel dünya sinamasını sunan bir kanal yok bi cnbc- e var ama yeterli değil... zavallı türk çocukları yemekteyiz, biri bizi gözetliyor, bilmemnestar şeyiminstarı gibi programlar izlettiriyorlar parası olan için sorun yok.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
zengin ailelerin çocukları oturup belgesel mi seyreder ?

eğer insan yaşadığı dünyayı tanımaya başlar ise kendi eko sisteminin ne kadar hatalı temeller üzerine kurulu olduğunu görecek ve mevcut doğal hayatın içinde sırıtmaya başladığını bir şekilde fark edecektir. tabi biraz cevheri var ise.

örnek olarak verdiğin prograların da belgesel olmadığını nasıl kanıtlayabilirsin ki ?
eğer hayvan aleminin yaşantısı bir şekilde anlatılıyor ise insan aleminin yaşantısı da o programlarda anlatılıyor. ve insanlar için insan aleminin belgeselleri daha çekici.

maalesef insan içinde enteresan bir dürtü var; başkalarının sefaletleri (maddi ve manevi) kendi şükürleri oluyor.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
tv yayınlarında aslolan kar etmekten ziyade insanların oyalanmasıdır
bir de kar ediliyorsa şamda kayısı
 
Katılım
23 Haz 2009
Mesajlar
383
Discovery bir ara yayınlanıyordu normal belediye yayınından :)

Discovery gibi kanalların elde ettikleri kazançlarla, yemekteyiz gibi safsata programların elde ettiği kazanç arasında bence dağlar vardır. İşte bu yüzden digiturk, d-smart gibi firmalardan alacakları ücrete ihtiyaçları olmalı.

Toplum yararına birşeyler yapsalar ya :cyclopsan
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bende tam yemekteyiz izliodum :queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ders ders nereye kadar , nirvanaya ulasıcam ben ::blusssh:üfüfüüüfüüfüü
 
Katılım
2 Tem 2008
Mesajlar
460
sonuç, olan hep parasız ezik masum insanlara olur , nedeni sistemin EVRİM inancını benimsemesi en aşağıda olan insanları ez biç öldür yaşamasın gebersin anlayışı zengin en zengin oluyor, fakir daha çok fakir oluyor. olan masum insanlara oluyor ama bunun acısını öldükten sonra görücek herkes. öyle basitmi milleti soy, kullan, üzerinden geçin öldükten sonra hesap kitap yok diye kendini avutsun, zannedenler öyle zannetsin .
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
sınavda da bu mevzuya benzer bir soru çıktı, kültür endüstrisi kavramından ve de trt'nin bir zamanlar resmi ideolojinin temsilcisi olmasından yola çıkarak yanıtladım.

esasen bunun iki nedeni vardır, ilk neden para kazanma isteğidir. ikinci neden de trt'nin belli bir çerçeve dahilinde yayın yapması ve izleyicilerin farklılık aramasıdır.

sınav kağıdımda çok daha detaylı anlattım eğer merak eden olursa kağıdımın fotopisini alınca buraya yüklerim.
 
Katılım
2 Tem 2008
Mesajlar
460
evet trt zaten devlet kanalı para sorunu yok, işin için para girdimi işin ruhu bozuluyor,parasızda olmuyor en iyisi ölmek ölümü beklemek oralarda giriş parayla değil ruhla alakalı tabii şimdi bu olayı dünyadayken kavrayamayız hele bi ölelimde zaten herkes bir gün bi şekil ölecek ağlamaya sızlamaya gerek yok :)
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
sonuç, olan hep parasız ezik masum insanlara olur , nedeni sistemin EVRİM inancını benimsemesi en aşağıda olan insanları ez biç öldür yaşamasın gebersin anlayışı zengin en zengin oluyor, fakir daha çok fakir oluyor. olan masum insanlara oluyor ama bunun acısını öldükten sonra görücek herkes. öyle basitmi milleti soy, kullan, üzerinden geçin öldükten sonra hesap kitap yok diye kendini avutsun, zannedenler öyle zannetsin .

bu yazıyı biraz irdelemek istedim.
belgesel kanalı ile ezik, parasız insanların (anlatımdaki tabir) sömürülüyor bağlantısı biraz zorlama olmuş. bedava kaliteli bir belgesel kanalı olsa bu işler değişecek mi?

sistemin evrim inancını benimsememesi; ezik ve parasız insanlar sistemin dışında değil tam göbeğindedirler, sistem bu insanların üzerine kurulmuştur desek eksik bir tabir olmaz. lakin sistem dediğimiz insanların, düşüncelerinin, eylemlerinin toplamı. sistem farklı bir yaratık ya da kurum değil. birileri ezecek, birileri ezilecek bu yeni bir durum değil, binyıllardır bu böyledir ve ezilen kişinin amacı da gücü eline almaktır, güçlüyü yermenin sebebi güçlü olmasıdır. ayrıca evrim inancı diye bir tabir yok evrim teorisi var. bu teoride yıllardır yaradılış teorisi ile karşı karşıya konumlandırıldığından dolayı dini bir malzeme olarak kullanılmaktadır.

bunun acısı öldükten sonra çıkacak ve öldükten sonra hesap kitap yok meselesi ; burası biraz muallakta, nihayetinde ölümden sonra hesap sorulma işi günümüzde ağırlıklı olarak semavi dinlerin savıdır (semavi olmayan öğretilerde ve düşüncelerde de mevcut), inanç çerçevesinde göreceli bir kavramdır. eğer kendi hayatının zor olduğunu düşünüyor ve öldükten sonra bu zor hayatın karşılığı olarak bir nevi emeklilik ya da piyango bekleniyorsa bu kişinin kendi dünya görüşü ile alakalıdır.

konuda kurmaya çalıştığınız sosyal bağlantı biraz keskel alaka olmuş nazarımda. belgelesel seyredemiyoruz (yahut seyretmiyoruz) diye sömürülüyoruz önermesi biraz yavan kalmış. eğer basit ihtiyaçlarımızın ulaşılabilirliği her gün mevcut ekonomik durum içinde daha zorlaşıyor anlamında yazdıysanız bunları ala.

şu ezilen kısmı da biraz muğlak bir ifade, kim, neye göre eziliyor ? hayatını daha iyi yaşamak için verdiğiniz mücadele kapsamında başkalarının hayatlarına saygı duymadan yükselmeye çalışıyorsanız bu zaten sistemin işleyişinin bir parçası, mevcut durum içinde gayet normal. benim hayatım kolay ama bu insanın hayatı neden zor diye mücadele veriyorsanız kutlarım.

trt kurumunun diğer devlet kurumlarından bir farkı yoktur, kim baskın güç ise onun borusu öter ve o boruya istinaden çıkar sağlamak amacı ya da propaganda için kullanılır. bu gayet normal. eğer dünyayı kavramak için ölmeyi bekliyorsanız bence fazla beklemeyin ya ölün ya da ölmeden ölün.

neden bu kadar uzun yazdığımı henüz mana ile birleştiremediğim yazıyı Karac'oğlan dan bir dörtlük ile bitireyim.

"Dirilirler Dirilirler Gelirler
Huzur-I Mahşerde Divan Dururlar
Harami Var Diye Korku Verirler
Benim İpek Yüklü Kervanım Mı Var"
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst