Xenon alacağım dayanamıyorum. . .

Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
2,339
bende ki s2 ampul honda activa ya takacağım da şu akü bitirme meselesinden bi türlü cesaret edemedim
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
s2 dostum.Keşke motosikletcime gittiğimde markasını sorsaydım sattıığı xenonun.150 lira montaj dahil japon malı demişti.
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
özkan hoş durması açısından dediğin doğrudur,5500k ise aydınlatmada en üst noktayı yakalıyor.

Bence de görünüş değil,performans daha önemli.
4000-4500cal güneş ışığına en yakı olandır dolayısıyla mükemmel bir görüş aranıryorsa bu ısı değerleri tercih edilmelidir ancak rahatsız etmek isteyenler tabi olarak çok daha yüksek ısı dereceli ampulü tercih edecektir ama unutmayalım,
Yanlış ışık gözleri çok daha erken yorduğundan kaza hata ve kaza olasılıkları daha yüksek.

Dipnot: 125-150cc motosikletlerin aküleri xenaon farları desteklemez!! yolda kalırsınız akü boşalınca.
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Vermedim kardeşim forumu takip ediyorum. . .Yine vazgeçebilirim.Korkuyorum bu akü sorunundan.Motosikletimdeki beyaz ampülü çıkaracağım ama.Çünkü hiç aydınlatmıyor!
 
Katılım
29 Ara 2008
Mesajlar
290
Evet şu ampulün olduğu link.ARkadaşlar 35 watt alsak ta sorun yaşarmıyız xenon da?


---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:36 ----------

[/COLOR]
Vermedim kardeşim forumu takip ediyorum. . .Yine vazgeçebilirim.Korkuyorum bu akü sorunundan.Motosikletimdeki beyaz ampülü çıkaracağım ama.Çünkü hiç aydınlatmıyor!

Akü en Az 7 amper Olması Lazım diye biliyorum.. Seninki Akç Amper?

Beyaz Ampülü h4 tipi 35/35 şeffaf ampül ile degiştir.Beyaz ışık Yagmurlu havalarda Berbat. Normal Işık Yere sarı rengini verdigi için daha iyi gösterir çakma xenona göre.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
Vermedim kardeşim forumu takip ediyorum. . .Yine vazgeçebilirim.Korkuyorum bu akü sorunundan.Motosikletimdeki beyaz ampülü çıkaracağım ama.Çünkü hiç aydınlatmıyor!

şimdi olay aslında gayet basit. zenon kitler ilk çalışma anında balans fazla amper çeker aküye ,tesisata varsa lamba anahtarına yüklenme genelde burdan kaynaklanıyor.ama h7 (35 watt ) genelde motosikletlerin çogunda kullandıgı zenonları kullanmak için eksradan,bobini yeniden sardırarak veya uygun olanıyla değiştirerek + konjektörde ona göre değişecek,tesisat ilave güçlendirme istiyorsa yaptırıyorsunuz ve sorunsuzca kullanıyorsunuz,bununda ortalama maliyeti 230-250 tl civarı.yoksa genelde ilerleyen zamanlarda sorun çıkartıyor akü konjektör,tesisat. 70-80 tl vererek zenon almakla olmuyor genelde iş :)
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Of xenon offf.Mustinin sigara içen adamını koymak istiyorum foruma.Yarın sabah gidip konuşacağım motosikletcimle. . .Arkadaşlar yağmurda motosiklet kullanmıyorum.Sadece yazları. . .O yüzden kaliteli bir beyaz ampülde olur ama benim ki gibi olmasın:( Uzunları yaktım mı hiçbirşey yok ortada.Kısa farlarda da çok az bir yer aydınlatıyor. . .
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
arkadaslar bendede çin malı motor var ve 2 yıldır kullandıgım akümün üstüne xenon taktım ve ne akü bitmesi ne kablo erimesi hiçbir sorunla karşılaşmadım. bu tür sorunları yaşayan arkadaslar mutlaka vardır ki bu iddaalar ortaya atılmıstır ama benim için bunlar asılsızdır :) eğer izmirde olan varsa montaj konusunda yardımcı olurum. kendi motorumunda montajını kendim yapmıstım :).

2412.jpg

2439.jpg
 
Son düzenleme:
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
916
Xenon farlarlarla ilgili bazı notlar:
Xenon far : Genellikle kısa far olarak kullanılan Xenon farlarda ışık dağılımının düzgün ve keskin olması için mercekli elipsoidal projektörler kullanılır. Az da olsa reflektör tabanlı Xenon far kullanan üreticiler de bulunmaktadır.

Kullanılan projektör/reflektör Xenon ampulünün optiğine göre tasarlanmıştır.

Xenon ampulun uzun ısınma süresi nedeni ile uzun farda halojen far reflektörü ve ampulü kullanılmaktadır.

Bi-Xenon far : Xenon fardan farkı, uzun far ışığını da Xenon ampulden üretebilmesidir.

Elipsodial projektörün önündeki hareketli siper küçük bir motor ile yukarı-aşağı hareket ettirilerek kısa-uzun far geçişi sağlanır.

Sadece kısa far açıkken Bi-Xenon özelliği çalışır, kısa far kapalıyken sellektör yapılabilmesi için ayrı bir halojen far reflektörü ve ampulü kullanılmaktadır.

Altı çizgili satırda anlatılmak istenen :Farın şekli,yansıtıcı ayna şekli xenon far ampulüne uygun olmalıdır.Çoğunluk motorsiklet (özellikle scooter'ların) farları S2 tip armut ampule göre ayarlı olduğundan,bu tip çanağa xenon ampul takıldığında ışığı toplama özelliği değişeceği için önünüzü istenilen şekilde aydınlatmaz.Sadece karşıdan baktığınızda parlak mavimsi bir ışık görürsünüz.
Diğer notlarında dikkate alınması,özellikle farlar kapalı iken selektör yapabilme,
yararlı olur.
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Xenon farlar hakkında pek bi bilgim yok..
Benim merak ettiğim konu şu yardımcı olabilicek varsa makbule geçer..
Benim Çin malı bi scooter'ım var..
18+18 wat h4 ampul vardı orjinalinde beyazlarla değiştirdim ben gene 18 wat.
Pek iç açıcı aydınlattıqını söyliyemem ve gece görmem zorlaşıyo..Gözümle ilgili problemim var..
Ben 18 watt yerine 35 watt takmak istiyorum..Direk taksam bi zararı olurmu?
Takmak için değişiklik yapmak gerekiyor ise ne yapmam lazım vs vs..
Şimdiden Teşekkür Ediyorum.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
916
Xenon farlar hakkında pek bi bilgim yok..
Benim merak ettiğim konu şu yardımcı olabilicek varsa makbule geçer..
Benim Çin malı bi scooter'ım var..
18+18 wat h4 ampul vardı orjinalinde beyazlarla değiştirdim ben gene 18 wat.
Pek iç açıcı aydınlattıqını söyliyemem ve gece görmem zorlaşıyo..Gözümle ilgili problemim var..
Ben 18 watt yerine 35 watt takmak istiyorum..Direk taksam bi zararı olurmu?
Takmak için değişiklik yapmak gerekiyor ise ne yapmam lazım vs vs..
Şimdiden Teşekkür Ediyorum.

18 watt ampül 1,5 amper akım çeker 12 voltta,35 watt ise 3 amper.Yük iki katı artıyor.Kabloların,far anahtarının,alternatörün,akünün bu yükü kaldırıp kaldıramıyacağını görmeden,ölçme yapmadan olur demek yanlış olur.
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
18 watt ampül 1,5 amper akım çeker 12 voltta,35 watt ise 3 amper.Yük iki katı artıyor.Kabloların,far anahtarının,alternatörün,akünün bu yükü kaldırıp kaldıramıyacağını görmeden,ölçme yapmadan olur demek yanlış olur.

Cevabınız için teşekkür ederim..Yalnız 35 watt ı kaldırcağını sanmıyorum..Nedeni ise şuanda bile motor çalışır vaziyetteyken gaza bastıqımda benzin ibresi+akü göstergesinde yükselme oluyo..Akü normal ama benzin Neden oluyo anlamış değilim.Birde dediğiniz gibi farlardan 2 katına çıkarsa aküye zarar gibime geliyor.En iyisi bi elektirikçiye gidip kontrol ettiriyim..Gerekli parçaları değiştirdikten sonra olur herhalde..Farlara bi çözüm bulmam lazım yoksa akşam motora binmem çok tehlike arz ediyor..
 
Katılım
5 Şub 2006
Mesajlar
73
dostum aynı motoru bende kullanıyorum. bence bizim motosiklette elektrik aksamı baya bir kötü. o yüzden sarı ışıklı orjinal ampulle yola devam. yada aküyü değiştirip, kaliteli bir akü üzerine xenon düşünülebilir. öyle olsa bile, merceksiz xenon'dan yeterli performans alamazsınız.

ayrıca bazı arkadaşlar 8000 k xenon önermişler. arabamda farlarda ve sislerde 8000k kullanma hatasında bulundum. Kimseye önermiyorum. Beyaz ışıktan farkı yok. 4300k kullanın. aydınlatma neymiş o zaman görürsünüz :) ama dediğim gibi, bende de soru işaretleri bırakıyor bu Çin malı scooterların elektrik aksamı ile oynamak. o yüzden kesinlikle tavsiye etmiyorum...
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
arkadaşım bende cub a yapıcak oldum ve araştırdım araştırmam kendi motorum üzerine şimdi fara giden elektirik tesisatı ayrı direk aküden gitmiyor bu tesisatın taşıyacağı akım yaklaşık 3amper ancak aküden giderse (akü bitinceye kadar) geçici olarak 5-6 amper olabilir bu xenon için gerkli çünkü xenon ilk devreye girdiğinde iki kat fazla akım çekiyor bu nedenle bazı arkadaşların aküsü bitip sorun yaşıyorlar xenonda mercek uygulaması yapmassan ışık dağılır karşıdaki aracı rahatsız eder ve (muayenede onay alamassın bir kaç yerde okuduğumun yalancısıyım) mercek ışığin tamamı yere yansıtır büyük firmalar volvo-mersedez ve diğerleri 4300c xenon kullanıyor en iyi görüş bu değerde oluyor 6000c den yukarı ışığın rengi açık maviden mora doğru (12000c) gidiyor geceleri ve sisli havalarda 5500-6000 kelvinden yukarı değerlerde görüş açın sıfıra düşüyor benim cub ın farı dikdörtgen 8x12cm olduhundan ve ampül tipi uygun olmadığı için grenaj içindeki mesafe kısa 11cm mercek boyu 13cm bende yamahanın reflektörsüz (desensiz) yuvarlak farını alıp grenajı yuvarlak fara uygun ve grenaj içindeki mesafeyi merceğe uygun olarak ayarlayıp kalıp cıkartıp fiberden yaptım bu hafta sonunda yuvarlak farlı olarak kullanacaz kısmetse daha sonra mercek uygulaması yapıp bixenon a (uzun-kısa) gececez inşallah şimdi ısıda yüksek oluyormuş plastik aksamı eritip eritmeyeceğini ileride beraber görecez tesisattaki problemleri geçen akımı ölçüp nerden nasıl kaynaklandığını ileriki zamanlarda başlık açıp yazıcam oradan okuyabilrsiniz yaptığım grenaj resimlerinide ileride paylaşırım bakalım beğenecekmisiniz
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Dostum sen ne yaptın yaaa.Buradan devam edelim. . .Ya ben sadece aydınlatma iyi olsun diyorum.Merceksiz çok mu kötü olur bilmiyorum.Yarın gidip konuşacağım. . .Şöyle söyleyeyim beyaz ampül kullanacaksanız kesinlikle kaliteli birşey alın. . .Ben olmazsa sarı ampulüme döneceğim. . .
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
Xenon farlarlarla ilgili bazı notlar:
Xenon far : Genellikle kısa far olarak kullanılan Xenon farlarda ışık dağılımının düzgün ve keskin olması için mercekli elipsoidal projektörler kullanılır. Az da olsa reflektör tabanlı Xenon far kullanan üreticiler de bulunmaktadır.

Kullanılan projektör/reflektör Xenon ampulünün optiğine göre tasarlanmıştır.

Xenon ampulun uzun ısınma süresi nedeni ile uzun farda halojen far reflektörü ve ampulü kullanılmaktadır.

Bi-Xenon far : Xenon fardan farkı, uzun far ışığını da Xenon ampulden üretebilmesidir.

Elipsodial projektörün önündeki hareketli siper küçük bir motor ile yukarı-aşağı hareket ettirilerek kısa-uzun far geçişi sağlanır.

Sadece kısa far açıkken Bi-Xenon özelliği çalışır, kısa far kapalıyken sellektör yapılabilmesi için ayrı bir halojen far reflektörü ve ampulü kullanılmaktadır.

Altı çizgili satırda anlatılmak istenen :Farın şekli,yansıtıcı ayna şekli xenon far ampulüne uygun olmalıdır.Çoğunluk motorsiklet (özellikle scooter'ların) farları S2 tip armut ampule göre ayarlı olduğundan,bu tip çanağa xenon ampul takıldığında ışığı toplama özelliği değişeceği için önünüzü istenilen şekilde aydınlatmaz.Sadece karşıdan baktığınızda parlak mavimsi bir ışık görürsünüz.
Diğer notlarında dikkate alınması,özellikle farlar kapalı iken selektör yapabilme,
yararlı olur.


Değerli Old,
Yorumlarını ve aktardığın bilgileri fırsat oldukça isteyerek takip ediyorum. İzleninim, birçoğunu yaşamış ama her şeyden önce yorumların araştırma ve doğru bilgi aktarma çabasını gösteriyor.
Xenon far ile ilgi bu yorumun benim belli bir müddet sonra yapmayı düşündüğüm yorum du...
Bir çok Xenon aydınlatma sistemi ile donatılmış araç malesef Xenon'un desteklemesi gerektiği mercekten yoksun.Dolayısı ile sürücüye yolu aydınlatmış olsa da,karşı trafikten gelenler için ÇOK ciddi bir tehdit çünkü, görmeyi nerdeyse sıfır denecek düzeye indirmekte.Ön'de giden aracın sürücüsü ise dikiz aynası nedeni ile kör olmakta, bu da başka bir tehdir.
Bazı üreticler merceksiz aynalı yansıtıcı kullanıyor ancak ayna standart değil.

Buradan tüm Xenon aydınlatma sistemi uygulamayı düşünen arkadaşlara bu vesile ile tekrar seslenmek istiyorum.İlk sayfada Xenon farını öğen arkadaşımızın fotoğrafına tekrar bakmanızı istiyorum çünkü vurgulamaya çalıştığım ciddi sorunu açıkça ortaya sermekte.

Fotodaki motosikletlerin Xenon farları mercekli elipsoid projektör tip olmadığından dar bir ışık hüzmesi yerine kontrosüz saçılmış bir ışık kaynağından öteye gidememekte..işte bu tip bir ışık kaynağı sürücüsü hariç tüm trafik bireyleri için tehlikeli birer unsur olmakta.:cat:

Xenon takmadan önce dezavanyajlarını da göz önünde bulundurmak gerek.Ben de taka bililrim, en alasını hemde ancak motosikletimin far düzeneği Xenon'a uygun değil.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst