CBR600F Hava filtresi ve Buji değişimi (Resimli)

Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Kötü giden havalar ve yoğun çalışma temposu arasında sonunda bugün yeni aldığım NGK IMR9C-9H Laser İridium bujilerimi takabilme fırsatı buldum.

Bu vesileyle, bu işlemleri benim gibi kendisi yapmak isteyen Honda CBR600F kullanıcıları için, işlemleri baştan sona fotoğrafladım.

İşe yaraması dileğiyle :



1- Öncelikle sağ ve sol panzotları söküyoruz. Sökme işleminde panzotları tutan önde kafa grenajına bağlı 1 vidayı tornavida ve depoya giren bir diğer vidayı alyan ile söküp alıyoruz. Sonrasında depoya ve yan grenaja giren birer adet klipsi çekerek çıkardıktan sonra panzotları almış oluyoruz :

4kid8g.jpg


j0irvb.jpg


2rrs5zt.jpg


1zgz57n.jpg


2- Sıra depoyu sökmekte. Motorun selesini çıkartıp aldıktan sonra, depoyu tutan arkadaki 2 adet büyük ve öndeki 2 adet küçük vidayı söküyoruz. İşlem sonunda depoyu tamamen almamıza gerek kalmadan dik vaziyette durabiliyor, bu sayede benzin hortumları vs. çıkarmamıza gerek kalmıyor. :

33uepox.jpg


330sqiu.jpg


1zouhcy.jpg


6jk9li.jpg


3- Depoyu kaldırdıktan sonra hava filtre kutusunu sökmemiz gerekiyor. Bunun için öncelikle, üstteki soketi çıkardıktan sonra Hava filtre kutusunun üst parçasını vidalarını sökerek alıyoruz. Karşımıza hava filtresi çıkıyor. Hava filtresini de alıp, kutuyu motor bloğuna sabitleyen alt tarafındaki (sübap kapaklarının olduğu bölümde) 6 adet vidayı söküyoruz, ayrıca kutuya bağlı soket ve hortumları da yerinden çıkarmamız gerekiyor. Bunları da çıkardıktan sonra, filtre kutusunun arka tarafı bağımsız kalıyor ve ön tarafdaki Ram Air borularına bağlı uzantılardan ayırmak için geriye doğru çekerek; filtre kutusunu da yerinden almış oluyoruz :

15qsqdl.jpg


2hoxwsl.jpg


2vdip1f.jpg


sbj614.jpg


2inrl0.jpg


3343ymd.jpg


6igwnl.jpg


4- Artık bujilerin üzerinde bulunduğu motor bloğu karşımızda. Açmışken gaz telini ve bağlı bulunduğu yayı da WD40 ile yağlıyoruz :

v82z9v.jpg


20zebyu.jpg


2mmfd3.jpg


5- Bu işlemi de yaptıktan sonra, içine toz-pislik vs. kaçmaması için subap kapaklarının üzerini bir bezle kapatıyoruz :
1z4brz7.jpg


6- Buji ateşleme soketlerini çekerek çıkartıyoruz :

jfghv8.jpg


6g8yg9.jpg


vxgj2f.jpg


7- Tüm soketleri çıkardıktan sonra, buji anahtarımızı kullanarak bujileri aynen vida açar gibi tek tek yerinden çıkartıyoruz :

ngx1zl.jpg


28s1thc.jpg


rrli5z.jpg


2j4c87q.jpg


8- Tüm eski bujileri çıkardıktan sonra, yeni bujiierimizi buji anahtarının ucuna takıp aynen vida sıkar gibi yerine takıyoruz. Burada dikkat etmemiz gereken husus, bujileri çok fazla sıkmamak; tabiri caizse "tatlı sıkmak" diyebiliriz :

jq03e1.jpg


2r25gd5.jpg


1zf7xn4.jpg


25poh0j.jpg


9- Bujileri sıktıktan sonra tüm işlemleri tersine tekrarlıyoruz.

adnmz6.jpg



Kolay gelsin. :)
 
Katılım
8 May 2007
Mesajlar
2,060
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Miss misss :) Ellerine sağlık darısı başıma ::shifty2:
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
zamanında otomobil bujisi söküp takarken ayu kuvvetiyle sıkmaya çalıştığım için pek çok buji zayi ettim :) o yüzden motoruma kıyamadığım için zinciri bile ustama gerdiriyorum hiç bi şeyine dokunmuyorum tövbeliyim :)
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
zamanında otomobil bujisi söküp takarken ayu kuvvetiyle sıkmaya çalıştığım için pek çok buji zayi ettim :) o yüzden motoruma kıyamadığım için zinciri bile ustama gerdiriyorum hiç bi şeyine dokunmuyorum tövbeliyim :)

İstediğin kadar anlat diyorsun yani.:p
 
Katılım
2 Eki 2009
Mesajlar
23
D e v a m . . .

Emre çok iyi anlatmışsın, teşekkürler. ben de çok meraklıyım bu sökme takma işlerine. hatta bazen bir şey yokken bile söküp bakasım geliyor motorun her yerine. mesela acayip canım çekti şimdi sen böyle ballandıra ballandıra anlatınca... bu ve benzeri bakım onarım konularını aynı şekilde paylaşmaya devam edersen çok faydalı olacağı kanaatindeyim. ellerin dert görmesin. parmağı bantlamışsın, geçmiş olsun :)
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Sağolasın.:rendeer:Aynen dediğin gibi, bundan önce aynı işlemi sadece bujilerin durumuna bakmak için yapmıştım 1 ay kadar önce. Çok gerekli olmasa da birşeyleri söküp takmaktan, yağlamaktan, temizlemekten; kısacası saatlerce uğraşmaktan hiç sıkılmıyorum, aksine büyük keyif alıyorum. :) Elimden geldiğince paylaşırım tabiki:cat:

Bu arada, ben motorla her uğraştığımda elimin bir yerini yaralamazsam adet yerini bulmaz. İlla kan akacak. :mrgreen:
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Ellerine saglik...
Sanirim cok arkadasa yardimci oldun...

:rendeer::rendeer::rendeer::rendeer:

BUjileri SIKMAYA gelince.
Benim ögrendigim.
Elle SIKABILDIGIMIZ kadar SIKTIKTAN sonra anahtari takip 90 derece daha SIKMAK..
Sen tatli SIKMAK yazmissin bazi arkadaslar yanlis anliyabilir. :)
Fazlasi zarar.. Yoksa birdahakine cikarmasi zor oluyor..:cherry:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Ellerine saglik...
Sanirim cok arkadasa yardimci oldun...

:rendeer::rendeer::rendeer::rendeer:

BUjileri SIKMAYA gelince.
Benim ögrendigim.
Elle SIKABILDIGIMIZ kadar SIKTIKTAN sonra anahtari takip 90 derece daha SIKMAK..
Sen tatli SIKMAK yazmissin bazi arkadaslar yanlis anliyabilir. :)
Fazlasi zarar.. Yoksa birdahakine cikarmasi zor oluyor..:cherry:

Evet, anlatmak istediğimin teknik karşılığı yerini bulmuş sanırım. :)
 
Katılım
14 Ağu 2009
Mesajlar
768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
valla 600f imiz olmasada güzel paylaşım,baya uğraşmışsın anlaşılan,ya benim suzukiyede bi el at be ustam,böyle faydalı paylaşımlarının devamını bekliyoruz,böylece senin makinanında resmini görmüş olduk,kolay gele
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
İstediğin kadar anlat diyorsun yani.:p

yok yok anlatman faydalı en azından servsiteyken bişeyler biliyo gibi davranma şansım oluyo böylece :)
mesela en son bakımda hava filtremi temizletmiştim, filtre kapbını depoyu herşeyi kapatıp toladıktan sonra motor FI ışığı yaktı. hemen dedim filtre kabındaki soketi bağladın mı dedin :) unutmuş meğerse söküp taktık tekrar düzeldi :p
bak bu bilgileri paylaşmanın böyle faydaları da var yani :)
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Emre abi valla supersin.

Gayet titiz duzenli ve islevsel olmus harbiden tebrikler.
 
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
1,876
Eline sağlık abi güzel anlatmışsın :cat:

ben cbf 150 bujisini sökemezken valla helal olsun enişte...
Metehan abi zaten sen boşver bak ne demiş bujiyi sıkarken TATLI SERT sıkıcaksın :queen: Sen valla komple silindiri buji'yle birlikte çevirirsin :queen::queen:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Getir onu da sökeriz Metehan.:cherry:

kariyerde yaparım bujide değiştiririm diyosun yani...:p


tekrar eline sağlık...son zamanlar şöyle adam gibi teknik paylaşımlar çok azaldı ilaç gibi geldi...çömez bir SS ci içinde güzel bir gelişme:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:46 ----------

Eline sağlık abi güzel anlatmışsın :cat:


Metehan abi zaten sen boşver bak ne demiş bujiyi sıkarken TATLI SERT sıkıcaksın :queen: Sen valla komple silindiri buji'yle birlikte çevirirsin :queen::queen:


pençelerle olmuyo bu iş napim hacı...:p
 
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
1,876
kariyerde yaparım bujide değiştiririm diyosun yani...:p


tekrar eline sağlık...son zamanlar şöyle adam gibi teknik paylaşımlar çok azaldı ilaç gibi geldi...çömez bir SS ci içinde güzel bir gelişme:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:46 ----------




pençelerle olmuyo bu iş napim hacı...:p

Abi bişeyler yazmak isterdim ama :mrgreen:
Sonra elint moderatörüm geliyorum aynen şu mesajı bırakıyor
Konuyla alakasız mesajlar silinmiştir!!
Tırsıyorum valla :mrgreen:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Sağolun, teşekkür ederim arkadaşlar.:)

valla 600f imiz olmasada güzel paylaşım,baya uğraşmışsın anlaşılan,ya benim suzukiyede bi el at be ustam,böyle faydalı paylaşımlarının devamını bekliyoruz,böylece senin makinanında resmini görmüş olduk,kolay gele

Evet uğraştırıyor tabi biraz, ama keyifli uğraşmak. İhtiyacın olursa senin makineye de el atarız tabiiki istersen:wiinkk:

yok yok anlatman faydalı en azından servsiteyken bişeyler biliyo gibi davranma şansım oluyo böylece :)
mesela en son bakımda hava filtremi temizletmiştim, filtre kapbını depoyu herşeyi kapatıp toladıktan sonra motor FI ışığı yaktı. hemen dedim filtre kabındaki soketi bağladın mı dedin :) unutmuş meğerse söküp taktık tekrar düzeldi :p
bak bu bilgileri paylaşmanın böyle faydaları da var yani :)

İyi denk gelmiş valla, basmışsın havanı:queen: faydalı olmuşsam ne mutlu o zaman bana. :mrgreen:

kariyerde yaparım bujide değiştiririm diyosun yani...:p

tekrar eline sağlık...son zamanlar şöyle adam gibi teknik paylaşımlar çok azaldı ilaç gibi geldi...çömez bir SS ci içinde güzel bir gelişme:p

Rica ederim, maksat paylaşım.:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst