Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Eki 2009
Mesajlar
282
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Birol bu filtreyi temizlemek için kapağı açmıştı diye hatırlıyorum :)
Aslında dediğin gibi filtre değilde süzgeç demek daha doğru olur.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:21 ----------



Alacağın bujinin kodu : NGK CPR8EA-9
Ulus Yıbadan alacaksan dikkat et oradaki adamlar CBF bujisi diye farklı bir model buji satıyorlar.
Ben yanlışlıkla aldım. İade edene kadar canım çıktı. Adam "tüm kuryeler bundan kullanıyor, bi tek senmi iyi biliyorsun bu işi" dedi bana :mrgreen:

Kullanım kitapçığında yazan satıcılar için önemli değil pek :)

Bizim kitapçıklarda orijinal NGK buji kodu CPR8EA-9.

8bin bakımı için ulus yıbada bu bujiden bulamamıştım. Herkes farklı bir model veriyor cbf150 bujisi diye.

Bende Çankayadaki Ulusan'da bulabilmiştim. O zaman 2 tane almıştım. Yine ilerde lazım olur diye. 10x2=20 lira vermiştim.

Hava filtresini yıbadan bulabilirsin. Yağ olarak ise Castrol Power1 10-40 yada 15-40 ta olabilir. 1 litrelik sarı kutuda olanlardan alacaksın. BU birçok büyük hipermarkette olur. (Carrefour, praktiker, bauhaus vs. gibi)

Eğer elin yatkın değilse bu işlere bi haftasonu birlikte halledebiliriz baran :wiinkk:

NOT : Yanlış anlaşılmasın ben kimseye "servise gitmeyin" çağrısı yapmıyorum. Mümkünse servise gidin garantiden çıkmayın amaaaa Ankara'daki servis İstanbul ile fiyatlarını bir tutarsa ben kesinlikle garantiden çıkma taraftarı değildim. Ama insanı mecbur bırakıyorlar. Servise sadece 1000 bakımı için gittim, onun haricinde tüm bakımlarını tam kilometresinde kendim yapıyorum. Hem de yaptığım iş içime siniyor.
Bu forum ve topicteki arkadaşlar sağolsun :rendeer:

çok teşekkürler üstad.çok sağol.garantisi devam ediyor ama 3 4 ayı kaldı.götürmeyeceğim servise.özellikle buji olayına dikkat edeceğim.:rendeer:
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
evet ankarada bu sıkıntı var yawww efe honda plaza servıs anlamında bıraz sıkıntı yaratıor ben kısları ankarada gecırıorum kaldıgım donemde kesınlıkle bulamadıgım parcalar dısında gıtmıor alısverıs yapmaktan kacınıorum gımattakı kendı ustama gıdıor ıslerımı onunla bırlıkte halledıorum aydogan hocam mrb ankaraya gelınce sızınle tanısmak ısterım hem bırlıkte bılgılerımızı paylasır hemde tanısırız :)
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
Birol bu filtreyi temizlemek için kapağı açmıştı diye hatırlıyorum :)
Aslında dediğin gibi filtre değilde süzgeç demek daha doğru olur.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:21 ----------



Alacağın bujinin kodu : NGK CPR8EA-9
Ulus Yıbadan alacaksan dikkat et oradaki adamlar CBF bujisi diye farklı bir model buji satıyorlar.
Ben yanlışlıkla aldım. İade edene kadar canım çıktı. Adam "tüm kuryeler bundan kullanıyor, bi tek senmi iyi biliyorsun bu işi" dedi bana :mrgreen:

Kullanım kitapçığında yazan satıcılar için önemli değil pek :)

Bizim kitapçıklarda orijinal NGK buji kodu CPR8EA-9.

8bin bakımı için ulus yıbada bu bujiden bulamamıştım. Herkes farklı bir model veriyor cbf150 bujisi diye.

Bende Çankayadaki Ulusan'da bulabilmiştim. O zaman 2 tane almıştım. Yine ilerde lazım olur diye. 10x2=20 lira vermiştim.

Hava filtresini yıbadan bulabilirsin. Yağ olarak ise Castrol Power1 10-40 yada 15-40 ta olabilir. 1 litrelik sarı kutuda olanlardan alacaksın. BU birçok büyük hipermarkette olur. (Carrefour, praktiker, bauhaus vs. gibi)

Eğer elin yatkın değilse bu işlere bi haftasonu birlikte halledebiliriz baran :wiinkk:

NOT : Yanlış anlaşılmasın ben kimseye "servise gitmeyin" çağrısı yapmıyorum. Mümkünse servise gidin garantiden çıkmayın amaaaa Ankara'daki servis İstanbul ile fiyatlarını bir tutarsa ben kesinlikle garantiden çıkma taraftarı değildim. Ama insanı mecbur bırakıyorlar. Servise sadece 1000 bakımı için gittim, onun haricinde tüm bakımlarını tam kilometresinde kendim yapıyorum. Hem de yaptığım iş içime siniyor.
Bu forum ve topicteki arkadaşlar sağolsun :rendeer:

AydoganX,kardeşim ben bu bahsettiğin yağa bakıyorum,kutunun üzerinde(Castrol power 1"Scooter" yazıyor,peki aynı yağdanmı bahsediyoruz,bu Scooter betimlemesi nemenem bir şeydir,aydınlatırsan sevinirim.hatta ben bir keresinde bu yağı cbf ye döktüm çünkü başka yağ bulamaıştım...
 
Katılım
1 Ara 2009
Mesajlar
20
arkadaşlar tavsiye edeceğiniz koruma demiri varmı? cbf 150 ye yakışan olmasını istiyorum katolog vs bulabilirmisiniz:silent:
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
kesinlikle düşüyor . sürtünme yerle temas artıyor hız düşüyor yakıt artıyor vb. vb. ee en önemlisi de süspansiyon işlevi düzgün çalışmıyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:17 ----------



bu h7 değilmi. eğer h7 ise yuvaya küçük gelecek. aparat mı keseceksin takmak için?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:19 ----------

çünkü 2 gün önce söktüm h7 çook küçük kalıyor yuvaya.. arkasına bir aparay kesmem lazım ki o aparatı öyle yapmalıyım ki öne gitmesini engellediği gibi geri çıkmasını da engellesin. altına yuvarlak plastik kesmekle olcak iş değil yani.

..................
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
evet ankarada bu sıkıntı var yawww efe honda plaza servıs anlamında bıraz sıkıntı yaratıor ben kısları ankarada gecırıorum kaldıgım donemde kesınlıkle bulamadıgım parcalar dısında gıtmıor alısverıs yapmaktan kacınıorum gımattakı kendı ustama gıdıor ıslerımı onunla bırlıkte halledıorum aydogan hocam mrb ankaraya gelınce sızınle tanısmak ısterım hem bırlıkte bılgılerımızı paylasır hemde tanısırız :)

Tabii ki, Ankara'ya geldiğinde müsait bir zamanda tanışırız inşallah.

AydoganX,kardeşim ben bu bahsettiğin yağa bakıyorum,kutunun üzerinde(Castrol power 1"Scooter" yazıyor,peki aynı yağdanmı bahsediyoruz,bu Scooter betimlemesi nemenem bir şeydir,aydınlatırsan sevinirim.hatta ben bir keresinde bu yağı cbf ye döktüm çünkü başka yağ bulamaıştım...

Bu durum benimde kafamı karıştırıyor. Buradaki bir çok hipermarkette satılan castrol 10/40 larda "scooter" ifadesi var.
Ben daha o yağdan koymadım motoruma.

Sanırım BP benzinliklerden birisinde görmüştüm.
Castrol 10/40 Power1 ama scooter yazmayan yağ vardı.
Ama yaz ayı olduğu için almamıştım o zaman :)
Şimdi lazım oldu.

Scooter yazan 10/40 ile yazmayan 10/40 arasında bir fark varmı bende emin değilim.Bilen bir arkadaş aydınlatabilirse iyi olur. :cat:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Scooter yazan 10/40 ile yazmayan 10/40 arasında bir fark varmı bende emin değilim.Bilen bir arkadaş aydınlatabilirse iyi olur. :cat:

Bizim motora koyduğumuz yağ ile hem şanzıman sistemimiz, hemde motor yağlanıyor, bu yüzden bu yağı kullanamayız. Scooterlarda ise şanzıman yağı ayrıca konulup ayrıca değiştirildiğinden motor yağından bağımsız.
Castrolün Power Scooter yağı adı üstünde, scooter yağıdır. Vitesli motorlarda yani cbf lerde kesinlikle kullanılmamalı. Bu yağın içeriğinde, ıslak debriyaj sistemimizi ve şansıman sistemimizi, vites dişlilerini yağlamak ve kullanım esnasındaki sürtünme ve aşınmalardan korumak için geliştirilmiş bi formülasyon yok. Bu yağ sadece uzun süre yüksek devirlerde çalışan ve ıslak debriyaj, yağlama ihtiyacı olan bi vites dişli grubu içermeyen scooterler için biçilmiş kaftan. Oysa ki bizim motorlarımızda çalışma esnasında şanzımanda, motor da aynı yağ ile yağlanıyor. Bu yüzden bizler, hangi markanın olursa olsun ambalajlarında scooter vs gibi ibareler bulunan yağları kullanmaktan kaçınmalıyız.

Bu yağı cbf e koyarsak çok kısa sürede vites geçişlerinde sertleşme ve kemikleşme, sesli vites geçişleri olayı ile karşılaşabiliriz. Cbf e ha araba yağı koymuşunuz ha scooter yağı, aynı şey.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
bende ilk aldığımda bu yağdan koymuştum. acteo hatta castrol acte gri renkli bir kutusu var . 1500 km kullandım bu şekilde sonrasında özcan35 in uyarısıyla değiştirdim yağı. ben hiçbir fark yaşamadım. vitesler aynıydı. hem geçişi hemde kullanımı. 15-40 yağ ile 10 -40 ı eşdeğer gibi viteslerde...
uzun süreli kullanılırsa viteslerde aşınma yapabilir ona birşey diyemem ama öyle bir kemikleşme de görmedim..
not: kullanmanın doğru yada yanlış olduğunu savunmuyorum. sadece kullanım farkı yok onu belirtmek istedim.
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
İzmirde baktığım tüm büyük marketlerde bu "Scooter"lü kutuyla karşılaşıyorum,bende 6000-8000 km arası kullandım bunu,kutunun üzerinde birsürü medhiye yazmışlar yağ için,ağır şartlar içinde çalışan,şöyle prformans,böyle güç vs.vs...bende döküverdim artık şansımıza...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
CASTROL POWER 1 4T 10W-40, CASTROL POWER 1 4T 15W-40, CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W-50 bizim motorlar için biçilmiş kaftan yağlar, fakat scooter yağı ok olur ama kullanıcı bi olumsuzluk hissetmese dahi motor hissedebilir. Yani zaten adı üstünde ben scooter yağıyım diyor bağıra bağıra :) Her yağın üzerinde ağır şartlar yüksek sıcaklıklarda tam koruma vs vs gibi yazar ama scooter yağı bu yaw :) Haa şuda var, eski yağ ile gezmekten, eksik yağ ile gezmekten elbette iyidir. Ama 4t ve vitesli motosiklet için geliştirilen yağları temin etme imkanı varken scooter yağını kullanmayalım derim. Ha şuda var. Muhitinizde araba yağından başka yağ yok (Böyle yerler var ülkemizde ne yazık ki) ve bi tek Power Scooter mı var. İşte sadece o zaman bu yağ araba yağına tercih edililebilir diye düşünüyorum.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Yaw baksanıza Mondial 2010 model adı altında ne motorlar getirmiş, 125-450 cc arası, su soğutmalı naketleri var. Maxi scooterleri var. Ama genelde taklit. Mesela maxi scoo.. beyaz olan burgman 400 ün taklidi. Bi modelde transalp in gösterge paneli taklit. Bi modelinde Hyosung un 250 cc naket i taklid. Yani yakında yanızdan mondialler vızır vızır geçmeye başlayacaklar . Bize selektör yapıp sağa atacaklar :) Küçük kıyamet :)

Linki:
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/70688-2010-mondialler-gorucuye-cikti.html
 
Katılım
13 Mar 2009
Mesajlar
406
MT Cbf gurubuna özel kampanya

Orjinal Honda Amblemli ( Piyasada ilk ve tek )
CBF 150 Touring Cam

Liste fiyatı 60 TL
MT CBF 150 Gurubu özel fiyatı 50 TL + Ücretsiz kargo + Vade farksız taksit
Sipariş ve bilgi için 0212 659 41 42 // 0531 343 43 17 Hakan.

 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Fiyat iyi, ben 1,5 sene önce 50 tl ye almıştım. Ve benimkinde honda amblemi falan da yok.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
İzmirde baktığım tüm büyük marketlerde bu "Scooter"lü kutuyla karşılaşıyorum,bende 6000-8000 km arası kullandım bunu,kutunun üzerinde birsürü medhiye yazmışlar yağ için,ağır şartlar içinde çalışan,şöyle prformans,böyle güç vs.vs...bende döküverdim artık şansımıza...

O dedigin Performan güç, etkin koruma vs,vs, gibi yazılar Catrolun 10/40, 15/40, 20/50, 10/50 vb neredeyse tum yaglarının kutusunda yazar.. Sadece bunulada sınırlı kalmaz neredeyse tum yag kutularının üzerinde benzer seyler yazar. Yagcılıgın CD' sinde var bunlar..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:27 ----------

Orjinal Honda Amblemli ( Piyasada ilk ve tek )
CBF 150 Touring Cam

Liste fiyatı 60 TL
MT CBF 150 Gurubu özel fiyatı 50 TL + Ücretsiz kargo + Vade farksız taksit
Sipariş ve bilgi için 0212 659 41 42 // 0531 343 43 17 Hakan.


Guzel. Ama bu aralar durumum iyi degil...
 
Katılım
13 Mar 2009
Mesajlar
406
Kampanyamızın herhangi bir süresi yok arkadaşlar. Ne zaman arzu ederseniz yine aynı indirimi yaparım. Mutlaka beni arayıp MT üyesi olduğunuzu hatırlatmanız lazım.Saygılar.
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
şifanın karşısında motorcu hayri var git oraya sami var al yağını :)

Teşekkürler KaPTaN,bakıcam oraya.Görüşmek dileğiyle...:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:04 ----------

O dedigin Performan güç, etkin koruma vs,vs, gibi yazılar Catrolun 10/40, 15/40, 20/50, 10/50 vb neredeyse tum yaglarının kutusunda yazar.. Sadece bunulada sınırlı kalmaz neredeyse tum yag kutularının üzerinde benzer seyler yazar. Yagcılıgın CD' sinde var bunlar...




Haklısın,tüm yağlarda benzer şeyler yazar,işte O anda bende eski yağla devam etmektense değiştireyim dedim...:bounce:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:10 ----------

CASTROL POWER 1 4T 10W-40, CASTROL POWER 1 4T 15W-40, CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W-50 bizim motorlar için biçilmiş kaftan yağlar, fakat scooter yağı ok olur ama kullanıcı bi olumsuzluk hissetmese dahi motor hissedebilir. Yani zaten adı üstünde ben scooter yağıyım diyor bağıra bağıra :) Her yağın üzerinde ağır şartlar yüksek sıcaklıklarda tam koruma vs vs gibi yazar ama scooter yağı bu yaw :) Haa şuda var, eski yağ ile gezmekten, eksik yağ ile gezmekten elbette iyidir. Ama 4t ve vitesli motosiklet için geliştirilen yağları temin etme imkanı varken scooter yağını kullanmayalım derim. Ha şuda var. Muhitinizde araba yağından başka yağ yok (Böyle yerler var ülkemizde ne yazık ki) ve bi tek Power Scooter mı var. İşte sadece o zaman bu yağ araba yağına tercih edililebilir diye düşünüyorum.

Kesinlikle katılıyorum,en doğrusu buyurduğun gibi...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
metehanın xenon seti hazır. uygun bir zamanda montajını yaparız artık :)










---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:57 ----------

buda açma kapama anahtarı.









vayyy kardeşimm benim...:rendeer: xenon lambasını ellemiyon demi aman...sana emanet...:)

Vay Metocum, inşallah yazın Xenonlarımızı takmış bi biçimde tekrar takılırız. Esksi gibi. Ne güzel günlerdi :)


kanka kış geldi motorun tadı yok...yaza gelsede Çınarcıkta küfte yesek...:cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:26 ----------

120 çok fazla 70-80 gibi birşey olması lazım.Xenoncu arkadaşlar nerden aldınız xenonları bakiyim. :) metehan görmesin hemen o da Xenonlanır buraya :P:p:p

arkedeş zaten bana ait xenonlar...15 ocak muayenesinden sonra ellerimden öper...

nazar etme ne olur çalış xenonda olur...

:p







beyler muayenede ne yapıyoruz...bi anletın hele...bizim cbfler aydınlatma nedeniyle kusurlu olarak muayeneden geçiyormuş doğrumu...ordaki işlemler ne...vergi dairesine gidiyoruz vergisini ödüyoruz vs...kaç dakke sürüyür vs...ilk muayenem heyecanlıyım...

İstanbuldakiler nereyi tavsiye ediyor...en hızlı tuvturk nerede...ve de en boş olan...ıssız yerlerde varmı bildiğiniz...ben Kemerburgazı biliyorum ama açıkmı Allah bilir...
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
üstad geldın mı gene yaw yıne yenı yenıden :) 0212 444 80 08 i ararsan randevulu sıstem ıle ısını halledebılırsın telefndan gorevlıye ruhsatından bı kac numara fılan soyluyosun ıstedgın saat bos ıse sana randevu verıp muayeneye cagırıor ;) istanbulu maalesef bılmıorum patron sana nerede daha az kalabalık olur bılemıorum bu arada tuvde gaz verırsın farlar kontrol edılırken olur bıter tabı sen xenonu takmıyacan galıba bu arada benım senden daha once ustad muaynem ayın 4 unde gırıcem belkı 1 hafta sonra gırerım ama ben xenonla gırıcem gırdıkten sonra durum konum bılgılerımı paylasırım hehe :) bu arada patron aracın vergı daıresınden borcu varsa odemen lazım sıfır borc olucak yane borcu yoktur kagıdı almana gerek yok hıc cunku orada sıstemde otamatıkman gozukuor borcu yatırdıktan sonra sıkıntı olmaz bıde sıgortan bıtmıs ıse sıgortanıda yaptırman gerekıor yoksa olmuo baska bıde ruhsatında vızenın yazıldıgı yer yok ıse ek-1 belgesı doldurman lazım ruhsatın degısır sonra tabı ruhsatta yerın yok ıse yapman lazım bu ıslemı tabıkıde :)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
üstad geldın mı gene yaw yıne yenı yenıden :) 0212 444 80 08 i ararsan randevulu sıstem ıle ısını halledebılırsın telefndan gorevlıye ruhsatından bı kac numara fılan soyluyosun ıstedgın saat bos ıse sana randevu verıp muayeneye cagırıor ;) istanbulu maalesef bılmıorum patron sana nerede daha az kalabalık olur bılemıorum bu arada tuvde gaz verırsın farlar kontrol edılırken olur bıter tabı sen xenonu takmıyacan galıba bu arada benım senden daha once ustad muaynem ayın 4 unde gırıcem belkı 1 hafta sonra gırerım ama ben xenonla gırıcem gırdıkten sonra durum konum bılgılerımı paylasırım hehe :) bu arada patron aracın vergı daıresınden borcu varsa odemen lazım sıfır borc olucak yane borcu yoktur kagıdı almana gerek yok hıc cunku orada sıstemde otamatıkman gozukuor borcu yatırdıktan sonra sıkıntı olmaz bıde sıgortan bıtmıs ıse sıgortanıda yaptırman gerekıor yoksa olmuo baska bıde ruhsatında vızenın yazıldıgı yer yok ıse ek-1 belgesı doldurman lazım ruhsatın degısır sonra tabı ruhsatta yerın yok ıse yapman lazım bu ıslemı tabıkıde :)


hacı selam...:rendeer:bence risk alıyorsun...xenondan 2.kez gidip hani uğraşma diye...

ama takılmış xenonun davası olmaz...:p

muyane sisteminde gelişmeler var...demek randevulu oldu...muyane dedinmi herkes bir gerilir veya aracı kişilere komisyon vererek halleder...ben bile şoför olduğum halde bir tek Göztepe Muayene İstasyonuna girdiğimi hatırlarım 2005 te...ama sistem değişmiştir artık...oralarda profesyonel kişiler var..önceleri has kekolar vardı...herifler aga gibiydi...sanırsın memleketi kurtarıyorlar...:p

heç unutmam 2005 teki muyanede öndeki aracın minik yangın söndürme tüpü arkadaki araca geçiyordu...tam komediydi yani...:p

dostum takmıcam çünkü kısa ve uzun yok ...sadece kısa benim xenon ellerinden öper abisi...:cherry: risk almak istemiyorum...sigortayıda bi inceleyeyim...ama sigorta olayı çok önemli...genelde hep unuturuz yenilemeyti...bunuda kazada farkederiz...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst