Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Ocak 2005
Mesajlar
436
ethem dostum tabiiki uzun kısada var ancak cbf ye pek uygun değil ayrıyetten bir ekıpmanı ve bağlantı düzeneği var motorlu olduğu için. ampulun arkasının uzun olmasıda dezavantaj sağlıyor cbf e.e tabi fiatı biraz daha fazla :) uygun olmadığı için fiatınıda sormadım ama yinede piyasanın altında fiata alırım yani :)
inş senide birgün xenonlandırırız :)
 
Katılım
11 Ocak 2005
Mesajlar
107
Yağ seviyeni 3-5 dk değilde en az motoru stop ettikten sonra 15-20 dk sonra kontrol et veya en sağlıklısı motoru düz bir zemine park et ve ertesi gün motorun başına geçtiğinde kontrol et. 3-5 dk gibi kısa br süre karterdeki yağın tamamiyle süzülmesi için yeterli olmayabilir ve ölçüğmlerinde seni yanıltır ve çubukta olması gerçeğinden az yağ görmene sebep olur.

Yağ seviyesi alt çizgilerdeyse, yani yağı sadece çubuğun 1 kaç milimetre ucunda görüyorsan, motorunun 150-200 gram yağa ihtiyacı olabilir. Aynı yağdan temin edip takviye yapmalısın. Genelde motorunda her zaman maksimum seviyesine yakın oranda yağ bulunmasına özen göstermelisin?

Teşekkürler Ethem hocam .Bir dahaki kontrolü anlattığın şekilde yapıcam.:cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Eki 2009
Mesajlar
282
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benim 8.000 bakımı geldi.efe honda da olacak bakım.garantisi devam ediyor.servise sordum muhtemelen buji ve hava filtresi değişir dediler.56 tl bakım ücreti o 2 parçayla maliyet 120 tl yi bulur dediler.pek güvenemedim bu km de buji değişir mi?
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
benim 8.000 bakımı geldi.efe honda da olacak bakım.garantisi devam ediyor.servise sordum muhtemelen buji ve hava filtresi değişir dediler.56 tl bakım ücreti o 2 parçayla maliyet 120 tl yi bulur dediler.pek güvenemedim bu km de buji değişir mi?

Buji 8000 km de bir değişiyor, doğrudur. 8000 bakımına 80 lira ödemişim, buji yağ ve hava filtresi değiştirilmiş. 8-10 ay önce, zam geldiğini düşünsek dahi yinede bu kadar olmamalı. 120 tl biraz fazla geldi bana.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Eki 2009
Mesajlar
282
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Buji 8000 km de bir değişiyor, doğrudur. 8000 bakımına 80 lira ödemişim, buji yağ ve hava filtresi değiştirilmiş. 8-10 ay önce, zam geldiğini düşünsek dahi yinede bu kadar olmamalı. 120 tl biraz fazla geldi bana.

bana da üstad.acaba bahara mı bıraksam diye düşünüyorum ama ertelemek de olmaz.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
benim 8.000 bakımı geldi.efe honda da olacak bakım.garantisi devam ediyor.servise sordum muhtemelen buji ve hava filtresi değişir dediler.56 tl bakım ücreti o 2 parçayla maliyet 120 tl yi bulur dediler.pek güvenemedim bu km de buji değişir mi?

Sırf Efe'nin bu fahiş fiyat politikası yüzünden bakımlarımı kendim yapıyorum.
Ankara'da tek servis olduğu için , ne yazık ki rekabet ortamı yok. :pale:


8binde buji değişir. Orijinal NGK 10TL.
Hava filtresi değişir. 8 TL.
Yağ değişimi 1 litre castrol 10-40 : 20 TL
Maliyet : 38 TL.

Gerisini sen hesapla baran...
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Eki 2009
Mesajlar
28
Sırf Efe'nin bu fahiş fiyat politikası yüzünden bakımlarımı kendim yapıyorum.
Ankara'da tek servis olduğu için , ne yazık ki rekabet ortamı yok. :pale:


8binde buji değişir. Orijinal NGK 10TL.
Hava filtresi değişir. 8 TL.
Yağ değişimi 1 litre castrol 10-40 : 20 TL
Maliyet : 38 TL.

Gerisini sen hesapla baran...
Servislerin hepsi boyle motorun var sevıslerden cekecegın var.
38 nerde 120 nerde.. offoff..:pr:
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
Buji 8000 km de bir değişiyor, doğrudur. 8000 bakımına 80 lira ödemişim, buji yağ ve hava filtresi değiştirilmiş. 8-10 ay önce, zam geldiğini düşünsek dahi yinede bu kadar olmamalı. 120 tl biraz fazla geldi bana.

120 çok fazla 70-80 gibi birşey olması lazım.Xenoncu arkadaşlar nerden aldınız xenonları bakiyim. :) metehan görmesin hemen o da Xenonlanır buraya :p:p:p
 
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
830
arkadaşlar metehan size bir mesaj iletmemi istedi

Sevgili Blue Whıte Barış...eline ayağına sağlık kanka hakkın ödenmez...zahmet etmişsin aksaraylara kadar...şu benim 15 ocak muayene bitsin 16 ocakta yapalım şu işi...

erdoş ve etoş lütfen kıskanmayalım...nazar etme ne olur çalış xenonda olur... :)
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
arkadaşlar metehan size bir mesaj iletmemi istedi

Sevgili Blue Whıte Barış...eline ayağına sağlık kanka hakkın ödenmez...zahmet etmişsin aksaraylara kadar...şu benim 15 ocak muayene bitsin 16 ocakta yapalım şu işi...

erdoş ve etoş lütfen kıskanmayalım...nazar etme ne olur çalış xenonda olur... :)

Vay Metocum, inşallah yazın Xenonlarımızı takmış bi biçimde tekrar takılırız. Esksi gibi. Ne güzel günlerdi :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Eki 2009
Mesajlar
282
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sırf Efe'nin bu fahiş fiyat politikası yüzünden bakımlarımı kendim yapıyorum.
Ankara'da tek servis olduğu için , ne yazık ki rekabet ortamı yok. :pale:


8binde buji değişir. Orijinal NGK 10TL.
Hava filtresi değişir. 8 TL.
Yağ değişimi 1 litre castrol 10-40 : 20 TL
Maliyet : 38 TL.

Gerisini sen hesapla baran...

eyvallah abi cebimde beş kuruş para yok zaten.artık parçaları kendim alacağım.servis için randevu almıştım iptal edeceğim.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
merhaba arkadaşlar,
bu aletin yağ filtresi varmı :thumright

Cbf 150 lerde periyodik bakımlarda düzenli değişim gerektiren bi yağ filtresi yok. Sadece motor içersinde ızgara şeklinde yağı süzen bir süzgeç var. Oda sanırım motor ne zaman açılırsa veya debriyaj balatası değişiminde falan ne zaman kapak açılırsa temizlenip tekrar takılması yeterli oluyor sanıyorum. 22 bindeyim. Daha bu fitrenin temizlik ihtiyacı olmadı. Deb. balatası değişiminde artık temizletiriz. Oda 40 bin mi olur 50 binmi, bilmiyorum. Ama yinede bu filtrenin temizliği ile ilgili 24 bin bakımında servise söylemeyi düşünüyorum bakalım ne diyecekler. Büyük ihtimal gerek olmadığını söyliyeceklerdir diye düşünüyorum. Şunu sorayım. Sadece bu tel filtrenin temizliği için kapak açtıran varmı aramızda ?
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
Hızda bukadar fark edermi yahu :cyclopsan bir kademe büyütmek :pr: arkayı 100 lük yapmak yada önü 90 yapmak hızı düşürüyormu artıyor mu?:silent:

kesinlikle düşüyor . sürtünme yerle temas artıyor hız düşüyor yakıt artıyor vb. vb. ee en önemlisi de süspansiyon işlevi düzgün çalışmıyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:17 ----------

ethem dostum tabiiki uzun kısada var ancak cbf ye pek uygun değil ayrıyetten bir ekıpmanı ve bağlantı düzeneği var motorlu olduğu için. ampulun arkasının uzun olmasıda dezavantaj sağlıyor cbf e.e tabi fiatı biraz daha fazla :) uygun olmadığı için fiatınıda sormadım ama yinede piyasanın altında fiata alırım yani :)
inş senide birgün xenonlandırırız :)

bu h7 değilmi. eğer h7 ise yuvaya küçük gelecek. aparat mı keseceksin takmak için?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:19 ----------

çünkü 2 gün önce söktüm h7 çook küçük kalıyor yuvaya.. arkasına bir aparay kesmem lazım ki o aparatı öyle yapmalıyım ki öne gitmesini engellediği gibi geri çıkmasını da engellesin. altına yuvarlak plastik kesmekle olcak iş değil yani.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Cbf 150 lerde periyodik bakımlarda düzenli değişim gerektiren bi yağ filtresi yok. Sadece motor içersinde ızgara şeklinde yağı süzen bir süzgeç var. Oda sanırım motor ne zaman açılırsa veya debriyaj balatası değişiminde falan ne zaman kapak açılırsa temizlenip tekrar takılması yeterli oluyor sanıyorum. 22 bindeyim. Daha bu fitrenin temizlik ihtiyacı olmadı. Deb. balatası değişiminde artık temizletiriz. Oda 40 bin mi olur 50 binmi, bilmiyorum. Ama yinede bu filtrenin temizliği ile ilgili 24 bin bakımında servise söylemeyi düşünüyorum bakalım ne diyecekler. Büyük ihtimal gerek olmadığını söyliyeceklerdir diye düşünüyorum. Şunu sorayım. Sadece bu tel filtrenin temizliği için kapak açtıran varmı aramızda ?

Birol bu filtreyi temizlemek için kapağı açmıştı diye hatırlıyorum :)
Aslında dediğin gibi filtre değilde süzgeç demek daha doğru olur.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:21 ----------

eyvallah abi cebimde beş kuruş para yok zaten.artık parçaları kendim alacağım.servis için randevu almıştım iptal edeceğim.

Alacağın bujinin kodu : NGK CPR8EA-9
Ulus Yıbadan alacaksan dikkat et oradaki adamlar CBF bujisi diye farklı bir model buji satıyorlar.
Ben yanlışlıkla aldım. İade edene kadar canım çıktı. Adam "tüm kuryeler bundan kullanıyor, bi tek senmi iyi biliyorsun bu işi" dedi bana :mrgreen:

Kullanım kitapçığında yazan satıcılar için önemli değil pek :)

Bizim kitapçıklarda orijinal NGK buji kodu CPR8EA-9.

8bin bakımı için ulus yıbada bu bujiden bulamamıştım. Herkes farklı bir model veriyor cbf150 bujisi diye.

Bende Çankayadaki Ulusan'da bulabilmiştim. O zaman 2 tane almıştım. Yine ilerde lazım olur diye. 10x2=20 lira vermiştim.

Hava filtresini yıbadan bulabilirsin. Yağ olarak ise Castrol Power1 10-40 yada 15-40 ta olabilir. 1 litrelik sarı kutuda olanlardan alacaksın. BU birçok büyük hipermarkette olur. (Carrefour, praktiker, bauhaus vs. gibi)

Eğer elin yatkın değilse bu işlere bi haftasonu birlikte halledebiliriz baran :wiinkk:

NOT : Yanlış anlaşılmasın ben kimseye "servise gitmeyin" çağrısı yapmıyorum. Mümkünse servise gidin garantiden çıkmayın amaaaa Ankara'daki servis İstanbul ile fiyatlarını bir tutarsa ben kesinlikle garantiden çıkma taraftarı değildim. Ama insanı mecbur bırakıyorlar. Servise sadece 1000 bakımı için gittim, onun haricinde tüm bakımlarını tam kilometresinde kendim yapıyorum. Hem de yaptığım iş içime siniyor.
Bu forum ve topicteki arkadaşlar sağolsun :rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Birol bu filtreyi temizlemek için kapağı açmıştı diye hatırlıyorum :)
Aslında dediğin gibi filtre değilde süzgeç demek daha doğru olur.

21.700 de falan debrıyaj balatasını degiştirmek amacı ile actırmıştım. Bu esnada temizlendi yeterince tıkanmış durumdaydı. Bana kalırsa bu suzek 2veya 3 yag degişiminde bir temizlenmeli.. :cat:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
21.700 de falan debrıyaj balatasını degiştirmek amacı ile actırmıştım. Bu esnada temizlendi yeterince tıkanmış durumdaydı. Bana kalırsa bu suzek 2veya 3 yag degişiminde bir temizlenmeli.. :cat:

Oraya pislik nereden giriyor? Ben bunu çözemedim. Acaba yağ değişimlerinde açık kapaktan giren ufak tefek pisliklermi tıkıyor?
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Oraya pislik nereden giriyor? Ben bunu çözemedim. Acaba yağ değişimlerinde açık kapaktan giren ufak tefek pisliklermi tıkıyor?

Onlar da Olabilir tabi. Benim motorumda asırı zorlamamdan dolayı bedriyaj balatasının yuzu yanmıştı. Biraz kacırmaya başladı. Vites gecisleri kemiklendi. Ayrıca motorda oluşan kucuk caplı metal tozları balatadan kopan tozlar yag ile birlikte bu suzgece giliyor ve zamanlar tıkanıyor.
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
en güzeli benim durumum ikinci el aldım motoru garantisi bitmişti zaten . aklıma neresi yatıyorsa söküyorum takıyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst