Zihni sinir iki projemde çözemediğim noktalar var YARDIM

Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
ben su arıtma cihazına aldım fabrikalara malzema satan yerlerde bulunuyor 5mm capında ama biraz pahalı geldi bana ama yöreye göre dğişir burda suyun pompaya zarar verecek kadar ısınacağını zannetmiyorum
 
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
1,342
arkadasim arka tekere zincir olayini tuttum benimda aklimdan gelmisti ama burda pek kar olamdigi icin uygulama sansim olmadi.on tekere kayak fikrini onaylamiyorum.bencede motoru kontrol edemzsin o zaman.isinma olayi icinse arabalar icin 12 volt ile calisan elektrikli battaniyeler var onu bi yelek uzerine tasarlayip elektrigide motordan alsan daha etkili , pratik ve rahat olur bence.en azindan ben oyle dusunuyorum ve bu yelek olayini yapmaya baslicam en yakin zamanda.ben motoruma uc tane arac sarj yuvasi koydum birini gps icin kullaniyorum digerine de bunu baglarim :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kar lastiği konusunda zihni sinir procene alternatif bir çalışmam var :p şimdi ürettim bunu pek çalıştığım söylenemez aslında :mrgreen:

önce gidip hırdavatçıdan biraz çivi alıyorsun , ama kısa çiviler , çok uzun değil ...sonra bu çivileri lastiğin iç tarafından uçları dışarı çıkacak şekilde geçiriyorsun ... sonra motosiklete takıyorsun ... lastik patlamasını önlemek için satılan jeller var bilirsin , ondan alıp lastiğin içine gerektiği kadar sıkıyorsun . sonra bas havayı gitsin :mrgreen: al sana çivili lastik :queen: zincirden çok daha sağlam bence :p
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
1,059
öncelikle güzel düşünce ama kar yağdıgında mecbur kalmadıkça kimse motora binmiyor... kendimden biliyorum :mrgreen: ahhh o yıllar ahhh :salut: neyse dagıtmayayım konuyu...

bence zincir işinde en mantıklı uygunlama tekerin bütün etrafına degilde, teker ve jant aralarına belli aralıklarda geçireceğin ince zincir daha iyi olur...

bisikletin ön lastigine yapılmış bir örnek;




kızak işi nasıl olur bilmem ama bu düz iki tekerde olacak bir iş degil arka lastigin geniş yada yerine kar motoru takılması lazımki motor ayakta dursun...
örnek olarak destek amaçlı arka tarafa kızakta yapabilirsin ki motoru ayakta tutabilesin. örnek ;


bu şekilde arkaya destek cıkan bir kızak uygulaması yapabilirsin yoksa hiç ugraşma ön tekerle tek olmaz:cat:
 
Katılım
10 Eki 2007
Mesajlar
1,592
Lastiği çivi takın diyorsunuzda sanki doğuda yaşıyorumda 9 ay yerde kar kalıyor bu bölgeye kar yağmıyor dağlara yada balıkesir yolunda kar oluyor onun için sökülüp takıla bilen sistem düşünüyorum.Çünkü o çivireli takınca karda iyide asfaltta daha fena kayıyor.

Araştırmam devam ediyor bu gün aksadı biraz projem tam araştıramadım.İlk olarak ısınma sistemini çözemeyi düşünüyorum zincir ve kayak daha sonra.
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Lastiği çivi takın diyorsunuzda sanki doğuda yaşıyorumda 9 ay yerde kar kalıyor bu bölgeye kar yağmıyor dağlara yada balıkesir yolunda kar oluyor onun için sökülüp takıla bilen sistem düşünüyorum.Çünkü o çivireli takınca karda iyide asfaltta daha fena kayıyor.

Araştırmam devam ediyor bu gün aksadı biraz projem tam araştıramadım.İlk olarak ısınma sistemini çözemeyi düşünüyorum zincir ve kayak daha sonra.

Hayal.perest arkadaş:)

Düşünmek ve uğraşmak esas amaç olsun şahane:cat: Karda motor kullanmak sadece spor yapmak amaçlı olabilir. Hani düşe kalka eğlenmek adına yapılan bir spor:cat: onun haricinde sürekli sürüş için imkansız gibi. Düşünsene azıcık gazı açıpta arkayı salladığı zaman bile motorun üstünde durmak ne kadar zor oluyor.

Isınma sistemi için: elektrikle çalışan mont/pantalon piyasada var ancak özellikle elektronik donanımı fazla olan motosikletlerde sorun çıkartıyormuş. Motorun elektrik sistemi böyle bir extra yük için yapılmadığı için. Radyatörden gelen suyu kullananlarda var ama patentli ve iyi bir mühendislik ürünü olmaması yine çok sorun yaratabilir. Sistemde oluşacak su kaçakları, radaytörde su eksilmesi, dolaşım pompasının hava yaparak devre dışı kalması gibi. Bir de su ile çalışan sistemlerde muhakkak bir bypass sistemli termostata ihtiyacın olacaktır, aksi taktirde yanarsın vallah:)

Egzost üzerine sarılabilecek bakır boruların uçlarına rekor yaparak, basınç ve sıcaklığa dayanıklı esnek kauçuk kökenli borular ceket/pantalon içinde dolaştırarak denenebilir.:)
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
kar lastiği konusunda zihni sinir procene alternatif bir çalışmam var :p şimdi ürettim bunu pek çalıştığım söylenemez aslında :mrgreen:

önce gidip hırdavatçıdan biraz çivi alıyorsun , ama kısa çiviler , çok uzun değil ...sonra bu çivileri lastiğin iç tarafından uçları dışarı çıkacak şekilde geçiriyorsun ... sonra motosiklete takıyorsun ... lastik patlamasını önlemek için satılan jeller var bilirsin , ondan alıp lastiğin içine gerektiği kadar sıkıyorsun . sonra bas havayı gitsin :mrgreen: al sana çivili lastik :queen: zincirden çok daha sağlam bence :p

bravo çok takdir ettim sizi bir bayanın teknik konuda mükemmel bir fikir sunması ben discovery chanel de izlemiştim eski bir zamanda sizin dediğiniz gibi arabaya yapmışlardı:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst