yapmayın arkadaşlar, ya fake değilse. sorumluluğumuz yok mu sizce?
arkadaşım, sen motoru hacmine ve gücüne göre değerlendiriyorsun anlaşılan. evet haklısın, motor denge işidir. dolayısıyla 50 cc'lik scooter kullanan adam da sonuçta 1000'lik bir makineye binincve onu yürütür. peki, iş sadece üstüne çıkıp aleti yürütmekten ibaret mi? trafikte karşına çıkacak milyonlarca senaryo ile tecrübe olmadan nasıl baş etmeyi düşünüyorsun? yani 50'lik bir makine de hareket ediyor, 1000'lik de. peki nasıl duruyorlar, hiç fikrin var mı? kesinlikle ölürsün gibi iddialı bir şeyi söyleyemeyiz, bu Allah'ın takdiri ama sen tedbir almaktan yana bir şey yapmıyorsan, suçu Allah'a bulmayacaksın. "ama rabbim benim yaşım daha 16-17 idi, daha çok motorlara binip gezecektim" demeyeceksin. belki piyango sana vurmaz, 16 yaşında 1000'lik bir makineye binip, 100 yaşında yatağında ölen birisi olursun, ama bunu kim garanti edecek? olasılık faktörleri ve oranını var sen hesapla. bence biraz video paylaşım sitelerine girip, bol miktarda düşündüğün makinelerle ilgili kontrol ve kaza videoları izle. belki etkilenirsin ve cahil cesaretin biraz kırılır... Allah'tan sağlıklı uzun ömürler dilerim senin için ama sen tedbirli olduğun sürece. aksi durumda kimsenin duası seni korumaya yetmeyebilir...