Asya Motor Asya Motor AS 150T 19A Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
evet bizim motorların yakıtı biraz fazla ama sakin kullaırsan biraz düşebi,liyor...bu arada depo kapağındaki ıslaklık bende de oluyor...bu arada benim motorda elektrik tesisatın da bi problem var...ayak marşından çalıştırıyorum farlarım sinyallerim yanmıyor...geçenelerde ayaklığı açmayı unutup devirmiştim motoru ama ufak çizklerle atlatmıştım...belkide kablo bağlantıları çıktı yeridnde...

Sigortana baktın mı :silent:
 
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
182
sorun düzelmiştir ama:)
Sigortadanmıymış:mrgreen:

Arkadaşlar birde bu hava filtresi ortada olanlar su girmemesi için nasıl bi önlem alabiliriz ..Arkayada aldırmak istemiyorum görüntü olarak güzel olmuyo bence:silent:

Tek çözüm yolu su birikintilerinden yavaş geçmek . Ve yağışlı havalarda sakin sürüş yapmak .
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
843
evet sigortadanmış sorun...ama şuan kısa ve uzun farlarım yanmıyor...parklar sinyaller ve fren lambalarım yanıyor farlar yanmıyor..:silent: akşam vakti tekrar söktürmek istemedim parçaları.

hava filtresi kış geldi tekrar sorun olmaya başlayacak arkaya alınıyor bende düşündüm fakat usta çok pahalıya mal olur dedi bende vaz geçtim...hava filtresinin hava giriş yönünü arkaya çevirdim ben su girmiyor artık fakat hava sirkülasyonu azaldığı için yakıtta artış oldu...hafta ya bakıma götürünce hava filtresinede bir çözüm bulacağım...
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
1,470
arkadaşlar gri sticker arıyorum nerden bulabilirim fikri olan varmı yada gri sticker varmıdır öyle sorayım :)
 
Katılım
5 Kas 2009
Mesajlar
1
sorun düzelmiştir ama:)
Sigortadanmıymış:mrgreen:

Arkadaşlar birde bu hava filtresi ortada olanlar su girmemesi için nasıl bi önlem alabiliriz ..Arkayada aldırmak istemiyorum görüntü olarak güzel olmuyo bence:silent:

arkadaşım hava filtresinin üstündeki hava gelen yeri cıkartıyorsun ve yerine deliğin genişliği kadar olan(pimaş boru) pilastik açık dirsekler var hırdavatçılarda bulursin bir tane de havayı dengelesin diye mantara benzeyen bir pilastik var(ortası deliktir) bu iki parçayı birleştir. almış olduğun dirseğin deliğe girecek kısmını ateşte biraz yumuşatman lazım pilastik yumuşakken montaj yap dirseğin yönünüde motorun arkasına doğru çapraz şekilde olmasına dikkat et ki (küçük kapağın sol alt köşesine gelecek şekilde) hem önden hem arkadan gelcek suların girmesine engel olursun:pr:. Ayrıca hava filtresinin olduğu kutuyu sökme imkanın varsa sök ,kutu iki parçadır arasına silikon sür birleştir:cat: inan bana bunları yaparsan istediğin su birikintisinden yavaşlamadan geçersin ben yaptım ve çok memnunum biraz düşünmen yeterli :cherry:
 
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
2
merhaba arkadaşlar yağmurlu havalarda motora bindiğimde beni istediğim yere kadar motor götürüyor,fakat stop ettiğimde motor çalışmıyor,marşa basmaktan akü bile bitiyor ama genede çalışmıyor bijiyi yerinden çıkrtıyorum aşetlemeye bakıyorum kıvırcım çıkartıyor.ve hatta buji bile ıslak yakıtta geliyor.ama çalışmıyor.bu durumda iki defa götürdüm en yakın tamirciye bir zar zor çalıştırdı diyeri ise çalıştıramadan motoru tamirciden çıkartım.bir yere park ettim işim vardı.yarım saaat sonra tek marşla çalıştı.tamircilerin yaptığı işlemleri anlatayım sizlere,sibop ayarı bozuk olabileceğini söylediler,karbüratörü söktüler,ateşleme bobinine baktılar.bujiyi değiştirdiler,vb en az 5 tamirciye gittim ama sorunu bulamadılar.anlayacağınız bu sorunu ben her yağmurlu havada veya yıkadığımda yaşamaya başladım.muhtemelen yakın bir zamanda motoru benzin döküp yakacağım. şaka bir yana motora olan bütün güvenim bitmek üzere!benim bu yaşadığım sorunu yaşayıpta sorunu bulan veya öneride bulunacak arkadaşlara sesleniyorum.
şimdiden teşekkür ederim.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
843
merhaba arkadaşlar yağmurlu havalarda motora bindiğimde beni istediğim yere kadar motor götürüyor,fakat stop ettiğimde motor çalışmıyor,marşa basmaktan akü bile bitiyor ama genede çalışmıyor bijiyi yerinden çıkrtıyorum aşetlemeye bakıyorum kıvırcım çıkartıyor.ve hatta buji bile ıslak yakıtta geliyor.ama çalışmıyor.bu durumda iki defa götürdüm en yakın tamirciye bir zar zor çalıştırdı diyeri ise çalıştıramadan motoru tamirciden çıkartım.bir yere park ettim işim vardı.yarım saaat sonra tek marşla çalıştı.tamircilerin yaptığı işlemleri anlatayım sizlere,sibop ayarı bozuk olabileceğini söylediler,karbüratörü söktüler,ateşleme bobinine baktılar.bujiyi değiştirdiler,vb en az 5 tamirciye gittim ama sorunu bulamadılar.anlayacağınız bu sorunu ben her yağmurlu havada veya yıkadığımda yaşamaya başladım.muhtemelen yakın bir zamanda motoru benzin döküp yakacağım. şaka bir yana motora olan bütün güvenim bitmek üzere!benim bu yaşadığım sorunu yaşayıpta sorunu bulan veya öneride bulunacak arkadaşlara sesleniyorum.
şimdiden teşekkür ederim.

arkadaşım buna benzer bir sorunu bende yaşamıştım...sonra arka fren müşüründen kaynaklanan bi kaçak yüzünden akünün akımı düşüyordu ve motor çalışmıyordu..elektrik tesisatına da bi baktır bence...
 
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
182
kısa devre olma durumunda buji arkı azalabilirmi?arkadaşlar

Buji arkı arızalanmaz ama Ali kardeşimin de dediği gibi kısa devreden dolayı akü boşalır zayıflar buda istenmeyen bir durum . Başlarda bende motorumu yıkatıyordum ama sakıncalı olduğunu öğrenince şimdi sadece fırça ile köpürtüp siliyorum . Elektrik aksamı olan yerlere fazla su gelmemesine dikkat ediyorum .
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
843
benim şuan kısa ve uzun farlarım yanmıyor patlak da değil...geçengün sigoratyı değiştirdim ondan kaynaklandığını zannediyordum fakat farlarım hala yanmıyor..arka fren müşürüm de çalışmıyor..büyük ihtimalle ordan su girdi diye düşünüyorum..pazartesi ufak bi bakıma götüreceğim. sorunun ne olduğunu öğrenip yazarım buraya...
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
arkadaşım hava filtresinin üstündeki hava gelen yeri cıkartıyorsun ve yerine deliğin genişliği kadar olan(pimaş boru) pilastik açık dirsekler var hırdavatçılarda bulursin bir tane de havayı dengelesin diye mantara benzeyen bir pilastik var(ortası deliktir) bu iki parçayı birleştir. almış olduğun dirseğin deliğe girecek kısmını ateşte biraz yumuşatman lazım pilastik yumuşakken montaj yap dirseğin yönünüde motorun arkasına doğru çapraz şekilde olmasına dikkat et ki (küçük kapağın sol alt köşesine gelecek şekilde) hem önden hem arkadan gelcek suların girmesine engel olursun:pr:. Ayrıca hava filtresinin olduğu kutuyu sökme imkanın varsa sök ,kutu iki parçadır arasına silikon sür birleştir:cat: inan bana bunları yaparsan istediğin su birikintisinden yavaşlamadan geçersin ben yaptım ve çok memnunum biraz düşünmen yeterli :cherry:

Arkadaşım Allah razı olsun anlatmışsın..Ama bi resim koyarsan daha iyi fikrim olur:p
Hırdavatçıya gidip saçmalayıpta adamı hayatından bezdirmek istemiyorum:mrgreen:
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
843
arkadaşlar 2-3 gündür izmir de sağanak yağmur vardı.Geçen akşam işten çıktım yollar sel olmuş ama durmadım hava filtresine su dolmuştur diyordum.3 gündür yağmurda gidip geliyorum şimdilik bir problem yok.Ben hava filtresini üstündeki hortumu arkaya çevirdim, su girmiyor bu şekilde bence deneyin...
 
Katılım
28 Mar 2009
Mesajlar
355
arkadaşlar bi sorum olucak malum havalar soğudu motorları ısınması zaman alıyor ben çalıştırıyorum ve 40 50 saniye bekliyorum kalkış yapıyorum motor acayip boğuluyor sizdede oluyormu bu geçen gün karbüratörü tıkanmıştı servise götürdüm oldu ama yine boğuluyordu hissettim servise götürdüm usta bişeyi yok dedi nasıl yok sa anlamdım artık motor aşırı boğuluyor acaba karbüratörde pislikmi var hala yoksa havalar souk olduğundanmı gazı yarılıyorum bazen motor 30 la gidiyor sora birden fırlama yapıyor 3 kere geldi başıma bide bum karbüratör ayarı varmış motor fazla benzin yakmasın diye onu yaptırdınızmı siz yaptırdıysanız fark oldumu son bi soru :) süratiniz düz yolda kaç km oldu en fazla
 
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
182
arkadaşlar bi sorum olucak malum havalar soğudu motorları ısınması zaman alıyor ben çalıştırıyorum ve 40 50 saniye bekliyorum kalkış yapıyorum motor acayip boğuluyor sizdede oluyormu bu geçen gün karbüratörü tıkanmıştı servise götürdüm oldu ama yine boğuluyordu hissettim servise götürdüm usta bişeyi yok dedi nasıl yok sa anlamdım artık motor aşırı boğuluyor acaba karbüratörde pislikmi var hala yoksa havalar souk olduğundanmı gazı yarılıyorum bazen motor 30 la gidiyor sora birden fırlama yapıyor 3 kere geldi başıma bide bum karbüratör ayarı varmış motor fazla benzin yakmasın diye onu yaptırdınızmı siz yaptırdıysanız fark oldumu son bi soru :) süratiniz düz yolda kaç km oldu en fazla

Soğuk havalarda motorun boğulması normal ısınmasını beklemen lazım 1- 2 dakika motor ısınmadan kalkarsan motor stop eder ayrıca motor kötü aşınır motor ısınınca sorun ortadan kalkıyor . Düz yolda ben en fazla 110 km sürate çıktım sonra korkup elimi gazdan çektim motor titremeye başlamıştı . 2 Kişi ile çok rahat 90 yapıyor .
 

rif

Katılım
17 Tem 2009
Mesajlar
180
bendede T1 var kasası baya ağır ama motor daha rodajı tamamlanmadı düz yolda 2 kişi iken 105 i gördü.Sadece göstergelerin olduğu panel ve direksiyon bölümü 19A daki gibi olsaymış işte ozaman T1 efsane olurmuş :)
 

rif

Katılım
17 Tem 2009
Mesajlar
180
dostum ben bin km ye kadar 50 nin üstüne çıkmadm ama arada otobana çıkıp hız yaptım belki onun faydası oldu.2000 de tam olarak motor açılıcak tahminimce
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Benim motor 800 km de bende en fazla 100 yaptım..Paso ışıklar olduğundan burda ya yol bitiyo yada ışıklar geliyo:)

1000 bakımından sonra bi izmir yapıcam otobandan o zaman açılcak neresi warsa açıcam inş:mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst