Akort telli jant Bakimini ve Kontrolunu yapiyormusunuz?

Ne siklikda jantların akort ayaarlarini kotrol ettirdiniz?

  • Hic aklima gelmemisdi...

    Oy: 66 52.8%
  • Alirken baktirmistim...

    Oy: 2 1.6%
  • Lastik degistirirken baktiriyorum...

    Oy: 21 16.8%
  • Periyodik bakimlarda bakiyolardir herhalde...

    Oy: 15 12.0%
  • Senede bir...

    Oy: 8 6.4%
  • Yaz-Kis sezon girislerinde hep baktiririm...

    Oy: 13 10.4%

  • Kullanılan toplam oy
    125
Katılım
2 Eyl 2007
Mesajlar
1,637
Chooper&cruiser - Enduro&Cross Motosiklet sahipleri su ana kadar motosikletinizin laztik balansini ve akord ayarini hic kontrol ettirdiniz mi?
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
Orjinal lastiklerim bitene kadar jantlarımın akort ayarıda baya bitmişti, önde bir sorun yoktu ama arkayı çok hırpalamıştım, 22000 km de yeni lastiklerle beraber çok iyi akort ayarı yaptırmış ve 30,000 de satmıştım motoru...
Motosiklet kullanımı takip isteyen bir iş, zincir -lastik -jant -motor yağı önemli unsurlar ve takibi gerekli...
 
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
47
yaptırmak istiyorum en azından baktırma ama buralarda anlayan yok..
 
Katılım
14 Eki 2008
Mesajlar
141
Ben de yapıcam bi ara akordunu. Tellere göre bi ses skalası hazırlayıp kendi jant akordumu yapabilirim diye tahmin ediyorum. Ama benim anlamadığım referans olarak seçmemiz gereken bi nota var mı? Varsa nedir? Ya da bu işin parametreleri nelerdir? Bilenler paylaşırsa memnun olurum.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Jant telleri akordunu yapabilmek için gerçekten işten anlıyor olmak gerek..

Ben bir gezide arka tellerden 6 sını birden kırmış ve yolda kalmıştım..Oradaki yerel bisiklet tamircisi tamir etmişti..

Akord ayarı için bir kere tekerlek sökülüyor ve mil kısmından bir kasnağın üzerine oturtularak döndürülüyor..
Gözle kontrol edilip, sıkılıyordu..

Bilgisayarla vs. yapılıyordur muhtemelen ama benim telleri bu şekilde halletmişti amca..

ÖZet olarak akord ayarı, lastik çıakrtılmadan yapılamıyor/sağlıklı olmuyor diye biliyorum..
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
ewet bilen birilerinin yapması lazım. tekerleğin yerinden çıkarılıp göbeğinden özel sehpaya takılıp yine yüksük biçiminde pensesi ile göz kararı ayar çekilmesi gerekmektedir. kendi yapana helal olsun.
 
Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
436
Valla bir keresinde tornavidayla vura vura kendimce ayar yaptıydım. Hiç olmazsa aşırı bet seslileri düzeltmek hiç yoktan iyidir diye düşünüyorum. Müzik kulağı olanlar bu işi çok daha düzgün yapacaktır.
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Gevşek telleri sıkıyorum o kadar, akort ayarı gerekmedi şimdilik , 22800km.
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
ben kendim anlar bakarım tel cant varken canım sıkılınca lastiği cevirip kontrol ederdim ve ayarlardım alaşım cant ve tubaless yapınca ilk işim balansa baktırdım (benim motorum 100cc cub) ön lastikte kalıptan kaynaklanan hata varmış balansı tutmadı aldığım yer kıvırmaya calışınca ben de üstelemedim yerli malmı sokulmayacan en iyisi avrupa şimdi tekrar ön lastiği atıp metzeler gibi sağlam birşey alıcam
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
920
Jant telleri akordunu yapabilmek için gerçekten işten anlıyor olmak gerek..

Ben bir gezide arka tellerden 6 sını birden kırmış ve yolda kalmıştım..Oradaki yerel bisiklet tamircisi tamir etmişti..

Akord ayarı için bir kere tekerlek sökülüyor ve mil kısmından bir kasnağın üzerine oturtularak döndürülüyor..
Gözle kontrol edilip, sıkılıyordu..

Bilgisayarla vs. yapılıyordur muhtemelen ama benim telleri bu şekilde halletmişti amca..

ÖZet olarak akord ayarı, lastik çıakrtılmadan yapılamıyor/sağlıklı olmuyor diye biliyorum..

motosiklet servisleri de bisikletçiler gibi tekeri sökerek kasnak üzerinde yapıyorlar. bilgisayarla falan yapılmıyor (en azından İstanbul'da...)
 
Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
588
antalyaya gitmeden önce motorum ceylan gibi sek sek sekiodu :D orta sehba altına tahta koyarak yukselttım ,on maşa ile şase baglantı noktasına tahta sokarak dıreksıyonu kıtledkm sonra elıme bır tebeşir aldım ,maşaya elımı dayayarak tekeri cevirdim cevirdim tebeşire surten noktalara göre sıktım gevşettim arada tornavıdayla vurup seslerı kontrol ettım taaaki tebeşirin olurşturdugu duzensiz noktalar gidene kadar sonuc olarak en az %95 oranında düzeldi afrada bir cantın iç kısmınada tebesır tutarak dengeyı bozmamaya calısdım ve başardım :):cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
1,302
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ewet bilen birilerinin yapması lazım. tekerleğin yerinden çıkarılıp göbeğinden özel sehpaya takılıp yine yüksük biçiminde pensesi ile göz kararı ayar çekilmesi gerekmektedir. kendi yapana helal olsun.

2 yıl önce kazsakta dolmus ön tekerin üstüne cıkmıstı....teker baya bi yamuldu 3 tane mil kırılmıstı...gittim eve söktüm teketr lastik...bi tane bisiklet ön masası buldum...jantı yerlestırdım...akaort anahtarınıda aldım elime...tam 0 olmasada 130 km hiza kadar ön tarafı sallamayacak sekilde akort etmistim.son hız 140...
hatta bi tane mil bulamamıstım da 1 mil etsik gezmistim....
ee nede olsa bisiklet tamırciliğinden yetismeyim...:bounce::bounce:
 
Katılım
2 Eyl 2007
Mesajlar
1,637
Ayiptir bea ondan sonra kazalar oluyo diyoz...okuyun kardesim su konuyu ...
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Ben okudum, iyi ki jantlarım tel değilmiş dedim:)
Bu motosikletinde ne kadar bakımı var yahu, ya zengin ya da usta olmalı yoksa başetmek zor :cherry:
 
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
2,136
F650 servis kitabında yazılan;

Her 10,000km'de tellerin sıkılığını kontrol etmek gerekiyormuş. Arazi kullanımında daha sık yapılması gerekiyormuş.

P1.jpg


Yukarıdaki gibi bir düzenek lazım. Yatay ve düşey salınımları ölçmek için komparatör gerekiyor. Ölçülecek yer cantın içinde olacak.

P2.jpg


Hem yatay hem düşey salınım 2mm'den fazla olmayacak. Birkaç tel sıkılarak düzeltme yapılmayacak; mümkün olduğu kadar çok telle düzeltme yapılacak. Her ayardan sonra yatay ve düşey salınım tekrar kontrol edilecek.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Jant tellerimdeki sorun devam ediyor..Şuanda 2 telim kırık vaziyette dolaşıyorum..
Önemli bir nokta olduğunu tekrardan vurgulamak için yazdım..

Tellerinizi kontrol edin zira kırıldığını gözle anlamanız çok tek tek hepsini elle kontrol etmeniz gerekli..

Bilhassa Çin'li motorlarda kullanılan hammaddenin kalitesizliği/eksikliğinden dolayı jant tellerinin kopması/gevşemesi kronik bir sorun..

Bu nedenle tez vakitte tüm telleri japanese ile değiştirmek gerek..

Not: Elinde 12 lik jant teli olan varmı? :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst