Asya Motor Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Tem 2006
Mesajlar
134
Uzun bir aradan sonra, Tekrar merhaba!

Uzak kaldım foruma, farkındayım, ama artık zaman bulamıyorum...

Fransa'dan çocukluk arkadaşım gelmişti askerlik için.

Yeni aldığı BMW F800GS ile o yolu tepmişti. Bana 1 gün ayırabiliyordu ve ne yapalım dedik, Çamlıyayla'nın (Mersin) yukarılarına çıkalım dedik, dağ yollarında geiznelim.

O gün yaklaşık 13 saat seledeydik. 4 noktada mola vermenin haricinde hep yol aldık. Bu arada F800GS'yi test etme imkanım da oldu. 7 km kadar motorları değiştik ;) Asya'dan sonra BMW başka bir alem tabi. Sele aşırı rahat. Amortisör ve frenler de. İnanılmaz güçlü bir motor. Ancak dağ yollarında gerekli kıvraklığa sahip değil. Bunlar benim görüşlerim. Arkadaşımın görüşleri ise AS200 hakkında: aşırı kıvrak ve çevik bir motor olduğu yönünde idi. Amortisörler biraz sert ama çok rahatsız etmedi dedi. Dediklerinde haklıydı.

Buradan kalkıp Fransa'ya gideceksen veya Nepal'e bunu AS 200'le yapmaya kalkmak güçlüğü peşinen satın almak olur. Ama manevra gerektiren dağ yollarında inanın F800GS ile boy ölçüşüyor. Buna itirazlar geleceğine adım gibi eminim ama öyle. Beni gaza getiren arkadaşımla nitekim hiç sevmediğim bir şey yaptım ve kapıştım (dağ yollarında hız yaparak). İkimiz de bir birimize üstün gelemedik :) F800GS güçlü, ancak ağır ve yeterince kıvrak değil...

Neyse AS200'ü seviyorum ve artık satmam da... Çünkü 2000 TL ve altına gidecekse elimde tutmak isterim, ileride alacağım bir motor olsa dahi onu korumak tercihim olur...

Gezide sıfır sorunla yol aldım ve sanırım daha da çok sevdim motorumu.


Bir arkadaş fotoğraf talep etmiş, buyrunuz...

_BAY0207.jpg


_BAY0180.jpg


_BAY0167.jpg


_BAY0152.jpg
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Sevgili Baycode,

Senden haber alabilmek ne güzel. Sen gittiğinden beri hızımız kesildi. Çok güzel katılımlar oldu ama sen bu sitenin ilk duayenisin. Motoru sattığını düşünmüştüm ama sende benim kafadan gidiyorsun demek ki. Satmaktan vazgeçtim. Zincirini, baskı balatasını, egzantrik zincirini, egzantrik zincir gergi aparatını, ön ve arka fren balatalarını felan komple yeniledim. Bir şanssızlık eseri kırılan şanzıman grup milinide yenilerken motorun içini komple elden geçirdik. Maşallah bakımlardan sonra yine 130 km/h hıza çıktı. Sırada lastikleri var. IRC'nin lastiklerini alacağım kısmetse. Şu an kontakta ki temassızlık sıkıntısıyla uğraşıyorum. Olmazsa onada 43 TL bayılacağım. Motor 20.000 dedi ama hala çok güzel. Havalar soğurken sadece kışlık subap ayarına geçiş yapma işlemim kaldı sanırsam.

Senden bol bol haber bekliyoruz Ustam. Bak motorlarımızın maharetini test etme imkanında olmuş. Hemde en krallarından birisiyle. Doyumsuz resimlerinide bekliyoruz.
 
Katılım
18 Haz 2008
Mesajlar
163
Selam, 80 sayfayıda okudum diyebilirim, çok güzel paylaşımlar var.
Nasip olursa yakında bende KaraKız sahibi olmayı planlıyorum, gerçi kışta geldi sayılır ama olsun. Bursa'da olan arkadaşlar bu acemiye yardımcı olurlarsa sevinirim.
 
Katılım
18 May 2004
Mesajlar
48
ben bursadan cuneyt selamlar tavsıye ederım. Fiyat performans tavanda dıyebılırım bızım motorlarda.
 
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
132
Merhaba bu AS 200 GY 2 uzun yol yapan varmı . birde bir yerde gördüm ama bulamıyorum çantalı olarak nasıl duruyor.
bursada satışları nerede yapılıyor . asya motorun sitesinde bulamadım üretimi devam ediyormu
 
Katılım
18 Haz 2008
Mesajlar
163
Merhaba bu AS 200 GY 2 uzun yol yapan varmı . birde bir yerde gördüm ama bulamıyorum çantalı olarak nasıl duruyor.
bursada satışları nerede yapılıyor . asya motorun sitesinde bulamadım üretimi devam ediyormu

Sadece bildiklerime cevap vereyim,

Çantalı olarakta çantasızda bence güzel duruyor, ama çanta bence işe yarıyor, kask koltukaltındaki yere sığmayabilir.
17025832i6u.jpg


Bursa'da satış yapan yer yok sadece servisi var Yalova yolunda,

Sıfırı yok yani üretim yok. Daha bugün Asyamotorun web sayfasından mesaj yazdım neden üretim yok çok düzgün motor satış yapmak mı istemiyorsunuz diye :)
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
132
Sadece bildiklerime cevap vereyim,

Çantalı olarakta çantasızda bence güzel duruyor, ama çanta bence işe yarıyor, kask koltukaltındaki yere sığmayabilir.

Bursa'da satış yapan yer yok sadece servisi var Yalova yolunda,

Sıfırı yok yani üretim yok. Daha bugün Asyamotorun web sayfasından mesaj yazdım neden üretim yok çok düzgün motor satış yapmak mı istemiyorsunuz diye :)

Enteresan şimdiye kadar bu motor dikkatimi çekmemişti çok güzel uygun fiyat belli kaliteyi yakalamış anladığım kadarıyla alınabilecek motor.
 
Katılım
18 Haz 2008
Mesajlar
163
Enteresan şimdiye kadar bu motor dikkatimi çekmemişti çok güzel uygun fiyat belli kaliteyi yakalamış anladığım kadarıyla alınabilecek motor.

Ben çok niyetine girdim yakın zamanda en geç önümüzdeki yaza kadar almayı planlıyorum, sende Bursa'dasın alırsan birlikte Uludağ gezisi yaparız dağ tepe bayır :cat:

Bursa'nın neresindensin?
 
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
132
Ben çok niyetine girdim yakın zamanda en geç önümüzdeki yaza kadar almayı planlıyorum, sende Bursa'dasın alırsan birlikte Uludağ gezisi yaparız dağ tepe bayır :cat:

Bursa'nın neresindensin?

inş. yanlız bunların üretimi durmuş problem olmasın parça sıkıntısı falan
 
Katılım
4 Nis 2009
Mesajlar
26
Değişmesi gereken debrijaj tası ve startör garanti kapsamında değişmesi için fabrikaya gönderilmişti.Dün servisim aradı, fabrikanın servisi arayıp parçaları garanti kapsamında değiştiremeyeceklerini söylediğini belirtti.Bende fabrikayı arayıp neden parçaların garanti dışında kaldığını sordum aşırı zorlanmış diyerek işin içinden çıktılar.Bu parçaları değiştirmemek için geçerli bi neden midir?Aşırı zorlamak teknik olarak nedir?bu durumda sizce ne yapmalıyım.
 
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
47
arkadaşlar herkese merhaba 80 sayfayıda okudum. cok yararlı bilgiler var herkesin eline ve emeğine sağlık. bi ara mesaj yazdıydım ama kendimi tanıtmamışım. cok büyük hata yaptığımı tüm sayfaları okuyunca anladım.
ben burak boluda oturuyorum. kısmetse aralıkta askere gidicem. yaklaşık 2500km dir karakızı kullanıyorum. 2. el aldım motoru fakat yağını değiştirmek dışında başka bişey yapmadım. uzunca bekleyişden sonra motorumu alınca sadece binmek için zaman harcamışım bakım yapmamışım hatamı anladım ve bundan sonra bakımlarınıda yapacağım. eğer buluşmalar olursa buralarda da gerçekten güzel görülmesi gereken yerler var beklerim msn im [email protected] isteyen ekleyebilir. arka amortisörüm patlak vites gergi yayım kırık buradaki servisde okşayan tiplerden yay için motoru açmak lazım dedi ve 150 tl sadece motoru açmak dedi amortisör de cok fazla fiyat bunların dahilinde motoru 1250 ye aldım. bu başlıkta ki yazıları okurken içim kaynadı iyiki bu motoru almışım diyorum. dizlik haricinde bende tam takım koruma ile geziyorum. daha cok yeniyim her zaman paylaşımın yerinin bitmeyeceğine inanıyorum o yuzden diğer abilerimizden daha önceki paylaşımları gibi sadece motor için değil herşey için yazılarınızı bekliyorum. herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.

@ümit yıldız yani bence saçma aşırı zorlamak diye sıyırıp atmışlar gibi geliyor. eğer insan kaynaklarını (yada müşteri hizmetlerini) ararsan daha cok yardımcı olacaklarını düşünüyorum.
 
Katılım
18 May 2004
Mesajlar
48
Arkadaslar bir kaç sorum var.
1- Debriyaj tası neden komple değişiyor. Sadece balatası değişmiyormu. Hiç balatasını söküp arayan varmı. Cunku balata nedirki 10 milyonluk bırsey olması lazım.
2- Benım motor sankı düşük devirlerde teklıyor. Bu tarz bır sey başına gelen oldumu. Buji yaparmı düşük hızla yüksek vitesde tekleme yaparmı.
3- Ön takımdan takırdama geliyor. Sanki yağı falan eksilirmi amörtisörün.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Değişmesi gereken debrijaj tası ve startör garanti kapsamında değişmesi için fabrikaya gönderilmişti.Dün servisim aradı, fabrikanın servisi arayıp parçaları garanti kapsamında değiştiremeyeceklerini söylediğini belirtti.Bende fabrikayı arayıp neden parçaların garanti dışında kaldığını sordum aşırı zorlanmış diyerek işin içinden çıktılar.Bu parçaları değiştirmemek için geçerli bi neden midir?Aşırı zorlamak teknik olarak nedir?bu durumda sizce ne yapmalıyım.

Sevgili Ümit Yıldız,

Bir motoru zorlamak gibi bir yaklaşım yoktur. Motordur ve zorlanacaktır elbette. Zaten bu arızalar yağsızlıktan veya dış etkenlerden kaynaklanan garanti dışı bir arıza olsa anında tespit edilir ve sana haklı olarak olumsuz cevap verilirdi. Ama motoru zorlamışsın demek çok afaki bir yaklaşımdır ve seninde o zaman "Ben motoru zorlamadım ama siz çok kalitesiz üretmişsiniz." diye bir yaklaşımda bulunma hakkın doğar. Zaten debriyaj tası neyse ama statörün uzaktan yakından zorlamayla alakası yoktur çünkü bu parça krank koluna bağlı olarak çalışan ve herhangi bir güç iletimine katkısı olmayan dolayısıyla zorlamaya tabii olacak bir parça değildir. Bence eksik bir yaklaşımda bulunmuşsun. Başıma gelen bir olayı anlatayım. Bu sezonun başında nedenini tam kavrayamadığım bir sebepten dolayı şanzıman grup mili kırıldı. Kırılmasını yadırgamadım çünkü motora çok sert binen birisiyim. Diğer parçalar hariç sadece şansıman grup miline 114 TL para verdim. Çokta pahalı değildi bence. Alır almaz sitede yayınlamak için fotolarını çektim. Daha sonra motoru monte ederken şanzıman grup mili çat diye kırıldı. Uygulanan ışıl işlemden sonra çelikleme işlemi yapılmadığı için çelik mil döküm demire dönüşmüş. Hemen parçayı fabrikaya yolladım ve çok detaylı bir e-posta gönderdim. Eğer mallarının ayıplı olduğunu kabul etmeyeceklerse parçanın tarafıma iadesini özellikle istedim ve gerekirse tüketici hakları mahkemesine başvuracağımı belirttim. Daha e-postanın cevabı gelmeden beni aradılar ve parçanın yenisini gönderdiklerini söylediler. Özellikle yedek parça bölümünden Mehmet Bey benimle en az 20 dakika konuştu ve bu durumun istenmeyen bir durum olduğu ve tekrrür ederse parçayı yeniden gönderebileceklerini beyan etti. Gerçekten çok iyi ilgilendiler. Bu noktada Asya Motorun kötü niyetli olduğuna inanmıyorum. Siz meramınızı güzel anlatın yeter.


Arkadaslar bir kaç sorum var.
1- Debriyaj tası neden komple değişiyor. Sadece balatası değişmiyormu. Hiç balatasını söküp arayan varmı. Cunku balata nedirki 10 milyonluk bırsey olması lazım.
2- Benım motor sankı düşük devirlerde teklıyor. Bu tarz bır sey başına gelen oldumu. Buji yaparmı düşük hızla yüksek vitesde tekleme yaparmı.
3- Ön takımdan takırdama geliyor. Sanki yağı falan eksilirmi amörtisörün.


Sevgili ccbilgin,

Eğer debriyaj tasın kırılmadıysa veya düzeltimeyecek şekilde bozulmadıysa değiştirmeye gerek yoktur. Benim gibi 10 TL verirsin sonra alırsın sıfır debriyaj balatalarını ve hatta eğer varsa 14 TL daha verip debriyaj saçlarınıda sıfır alırsın. Gerekli görürsen 12 TL gibi bir fiyatlada yan kapak contasını yenilersin ki bunu yaparsan iyi olur motor için. Sen bayi sadece bu dediklerimin lüzumlu gördüklerini ya da hepsini alırsın. Ama gerek yoksa debriyaj tasını alman çok anlamsızca olur ve yok öyle bir mecburiyet. Motorun düşük devirde teklemesi ya yakıt sistemindendir ya da ateşleme sistemindendir. Öncelikle kolay olduğu için bujiyi yenile ve dene. Hala devam ediyorsa kabloları gözden ve yine olmadıysa kabüratör sistemini bir ustaya elden geçirt. Muhtemelen karbüratör vakum diyaframının yırtılmış olabilir veya yakış akış haznelerinde ve jetlerinde tıkanma oluşmuş olabilir. Ön amörtisörden gelen takırtı neresinden geliyor iyi dinle. Eğer direksiyona yakın kısımdan geliyorsa amortisör üst tabla bağlantılarını kontrol et. Eğer alt kısımdan geliyorsa ve amortisörde aşırı yumuşama varsa o zaman muhtemelen amorisör keçelerin patladığı için içindeki yağı boşaltmıştır. Hemen keçelerini yenilet ve içine kaliteli amortisör yağlarından herbirine 150 gr olacak kadar koydur. Sertliğini kendin ayarlamak istiyorsan bu oranın üstüne ekleyip eksiltebilirsin.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
herkese merhabalar uzun zamandır forumdan uzaktım karakızı sattığımdan beri motosiklet merakımda sönmüşe benziyor; ama birgün motosiklet alırsam yine aynı makina veya türevini alırım.
Motosikleti sattım ama sorunlar bitmedi sattığım kişi hala üzerine almamış noter satışının günüde doldu, satın alan kişinin telefonu dahi yok bende elimde sadece noter satışı var, ne memlekettir anlamadım ama ben makinayı sattığım halde adamın üstüne alması için hala ben uğraşıyorum üstüne al diye bilmem ne yapsam.
sen noter satış senedini iyi muhafaza et Noter senediyle mülkiyet karşı tarafa geçmiş,senin sorumluluğun ortadan kalkmıştır.Ama bunu bazen maliyeye anlatmak zordur.
 
Katılım
18 May 2004
Mesajlar
48
Motobey teşekkür ederim. Cevaplar için bujiyi deniycem bakalım haftasonu , haftaiçi işe gelip gidiyorum aksam oluyor motorda kontak kapanmıyor. Haliyle arıza büyümeden çözmem gerekli. Yoksa servise talim.
 
Katılım
4 Nis 2009
Mesajlar
26
Yorumun için teşekkür ederim Motobey,tüm parçaların bedelini ödeyerek değiştirdim ama startör için asya motorla tekrar görüşcem.
 
Katılım
31 Mar 2009
Mesajlar
35
Arkadaşlar Kış kapıda eğer hala motorunu ilk aldığı orjinal lastiklerle kullananlar varsa çok dikkat. Çok tehlikeli ve içinde neredeyse hiç kauçuk bulunmayan bir lastiktir. Özellikle yağmurlu havalarda inanılmaz kayma yapar. Ben ITC marka ( rürk Malı ) Ön arka lastik aldım, ikisi toplam140 TL'ye geldi ve yol tutuş farkını size anlatamama. LAstikler komple kauçuk neredeyse.. Güvenlik için 140 lira çok para değil belki siz daha ucuza da bulabilirsiniz. ITC lastikleri için adamla konuştum abi Pirelli ve diğer markalar bunda 2 kat iyi değil oldukça iyi bir lastik dedi. Kuryeler kendi motorlarına bu lastikten taktırıyorlarmış ve kar kış 265 gün kullanıyorlarmış. Lastikler Toubless ama GY 200 cantları tel olduğundan iç lastikle kullanmak gerekecek.
 
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
Merhabalar herkese. Uzun zamandır yazmıyordum foruma. Karakız istanbulda kuzende şuan ancak binemiyorum bir türlü.. Kendime ayıracak hiç vaktim kalmadı neredeyse. Okul-staj bu yıl bitirdi gerçekten beni. Ara ara girip okuyodum forumu, ccbilgin in düşük devirde tekleme problemi ilgimi cekti :p İbrahim abi acaba karbratörün hava ayarından olabilirmi bu sorun ? Ben benimkini biraz kurcalayıp sanki bu şekilde bi sonuç çıkarmıştım. Hangi yöne hatırlamıyorum ama bi tarafa cevirince benmkide öyle oluyodu hatta zor calısıyodu . Gerçi yazın sıcagıydı o zamanlar alakasız bile olabilir konuyla ama ne bilim aklıma geldi yazmadan duramadım .

Bu arada okulumu şayet uzamazsa bu yıl bitiriyorum, işe girdikten sonra ilk işim motor almak olcak. Anladım ki bu hayat motorsuz çekilmiyo. Bi şeye kızınca kafa dagıtabilecegin, sen her zaman dinleyen ve hep kapında dur dedigin yerde duran o makinayı çok ama çoook arıyo insan... :pale:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst