Acemi'ye Hyosung GT250R uyarmı?

Katılım
12 Eyl 2009
Mesajlar
8
Arkadaşlar ehliyet kursuna yazılacağım şimdiden hangi motoru alıcagımı düşünüyorum hyosung'un güzel ve kaslı yapısı var beni kendine hayran etti fakat daha önce hiç motor kullannamış biri için sizce idealmidir kullanırsam motora cok zarar verirmiyim? Bu 1. sorumdu:) 2. sorum ise Honda cbr125 i öneriyor herkes fakat boyum 1.85 altımda çok cılız kalıyor motor bir kere galeride binmiştim Sizce o daha mı çok uyar bana acemi olduğumdan dolayı? 3. sorum ise Kışın bu motorları nasıl kullanıyorsan zor olmuyor yağmurlu yolda okula gidip geleceğim bende okul 4 km evimden kışın sizce zorlanırmıyım yağmurda çamurda motora zarar gelirmi? Bu soruları cevaplandırırsanız gerçekten çok sevinirim aklımda çok soru var tehlikeli olduğundan sizin gibi motor sever ve motor kullananlara sormak istediğim...
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
78
Bence kendıne bır cın malı bol bol dusup kıracagın bı motor al sora Kalıtelının hem kıymetını bılırsın hemde motorsıklet tecruben ıyı olur
 
Katılım
12 Eyl 2009
Mesajlar
8
Scooter kullansam bir kaç hafta ondan sonra kullanabilirmiyim acaba rahatlarmıyım biraz daha ?
 
Katılım
24 May 2009
Mesajlar
30
Bence kendıne bır cın malı bol bol dusup kıracagın bı motor al sora Kalıtelının hem kıymetını bılırsın hemde motorsıklet tecruben ıyı olur

aslında ilk kullanıyor die düşcek die birşey yok.. ben ilk basta chopper alcaktım babamın zoruyla scooter aldı 7000km tecrübem oldu Allah'a şükür hiç düşmedim..motoruma dikkat ederim ama arkadaşıma vermiştim motorla kaza yaptı 500 tl masraf insanın canı acıyor gene hyosungla yapsa ne kadar olur bide siz düşünün ama arkadaşa katılıyorum genede önce 1 scooter al şu an bende satıp hyosung almayı düşünüyorum
 
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
746
ben pek tavsiye etmem,hadi canından geçtim sana bişey olmadığını farz ediyorum,ilk motorunla muhakkak ufak tefek yatırmaların olacak bu tecrübe ile.ozaman kesin olarak cebin yanar.Bence GT için çok acele etme.altında düdük gibi dursada bir tane ucuz YBr gibi bişey al.
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
benim arkdaşım da senin durumdaydı. ankaradan hyo250r aldı. ve direk konyaya ordan antalyaya ordan da kayserye geldi. şu anda da gayet güzel sürüyor. o da acemiydi. bir iki defa yatırdı sadecemotoru ufak tefek sıyrıklar oldu. o da herkeste olabilir...
paran varsa git al. çinliye bulaşma. paran yoksa ben gibi çinliye elin mahküm..
 
Katılım
12 Eyl 2009
Mesajlar
1
Bence kendıne bır cın malı bol bol dusup kıracagın bı motor al sora Kalıtelının hem kıymetını bılırsın hemde motorsıklet tecruben ıyı olur

çok yerinde bir cevap...başlıngıç olarak sıfırı 1500 lira civarında satılan motorlardan birini ikinci el olarak al.bir kaç ay kullan.daha sonra küçük bir zararla ya da zararsız satıp daha kaliteli bir motora sahip olmak en akıllıca yoldur.(bana göre tabii ki )
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
çok yerinde bir cevap...başlıngıç olarak sıfırı 1500 lira civarında satılan motorlardan birini ikinci el olarak al.bir kaç ay kullan.daha sonra küçük bir zararla ya da zararsız satıp daha kaliteli bir motora sahip olmak en akıllıca yoldur.(bana göre tabii ki )

neden hyoyuda alır grenajları söker biner dert sadece düştüğünde bi yerlerin kırılmasını engellemekse :cat: grenajsız halinede koruma takozu takılırsa depo ezilme derdide olmuyor

al arkadaşım bin ilk motor için hemde boyuna göre uygun bir motor hatalarını tolere edebilecektir scooter'a bulaşma hiç

bu arada o çin malı motorları önerenlere bi sözüm var
scooter'la bu motorlar kullanım farkı olarka büyük farklar var bu adam ilerde vitesli motora geçiceği zaman gerek sürüş tarzı gerek fren ve debriyaj kombinasyonlarına alışana kadar motorun tepkilerini öğrenene kadar zaman geçicek yine 2 motorunda sürüşü çok farklı böyle motorlara bindikten sonra scooter'a binmiş biri olarak scooter'a bindiğimde bile kendimi güvensiz acemi biri gibi hissediyorum ve denge faktörü farklı şekilde sağlandığından çokta iyi gidebiliyorum denemez o kadar....
bunları göz önünde bulundurun unutmadan !
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Ocak 2009
Mesajlar
6,890
hiç deneyimin yoksa sakat olur..ama biraz deneyimin varsa alışa bilirisin..ama 250 cc diye okdara basite alınacak bi makine değil...ona göre..
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
51
bence hiç hyo ya bulasma cbf 150 yada ybr 125 tarzında temiz 2.el bi motor al :cat:
 
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
10,285
biraz alıştırma yaptıktan sonra hyo ile başlanabilir. ilkayın dediği gibi motora takacagın takozlar Allah korusun düşme esnasında fayda saglıycaktır.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
hiç deneyimin yoksa sakat olur..ama biraz deneyimin varsa alışa bilirisin..ama 2500 cc diye okdara basite alınacak bi makine değil...ona göre..

temel yinede 125lik bir motordan fark göremiyorum 2 motor arasında çok aşırı dağlar kadar zaten hangi motora binse insan ilk deneyimi yaşarken ister istemez tırsıyor çok basamıyor sakin gidiyor malum denge ve virajda dönmek için motoru yatıramıyoruz düşme korkusu bunları aşana kadar bir süre motoru yavaş kullanacaktır zaten o yüzden başlangıç için ideal bir motor :cat:

biraz alıştırma yaptıktan sonra hyo ile başlanabilir bencede ilkayın dediği gibi motora takacagın takozlar Allah korusun düşme esnasında fayda saglıycaktır.

evet grenajları söküp bir süre koruma takozuyla kullanmayı bi arkadaşa tavsiye etmiştim düştüğünde çok faydasını gördü hem grenajlarını söktüğü için grenaj kırılma derdi masrafı olmadı hemde takoz olduğundan dolayı benzin deposu kenarlardan ezilme gibi bir sorunlada karşılaşmadı çok ufak tefek 1 2 çizik olmuş ojeyle kapatılabilecek şeyler onlarda :cat:



ufak bişe daha
yağmurda kullanım için bişe dememiş soru işareti bırakmayalım bare
kar buzlanma vs dışında yağmur altında kullanabilirsin ama çok çok aşırı yağmurda kullanmanı tavsiye etmem hava kanallarından içeri su girmeye başlarsa yolda giderken motorun stop edicektir bi yerden sonra doğal olarak bujilerin ıslanacağı için
ama ben geçen sene yağmur altında bu motorla sakaryaya kadar gittim dönüştede yolda kaldım ama o yolda kalma hikayesi çok ayrı bir konu yağışsızdı dönüşte....
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eyl 2009
Mesajlar
8
Gerçekten çok yararlı bilgiler paylaştınız benimle saolun Hyosung alıp takozlarla kullanıcam bir müddet sonra eski haline getiririm gene çünkü cbr 125 gerçekten altımda pocket bike gibi kalıyo
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
evet grenajları söküp bir süre koruma takozuyla kullanmayı bi arkadaşa tavsiye etmiştim düştüğünde çok faydasını gördü hem grenajlarını söktüğü için grenaj kırılma derdi masrafı olmadı hemde takoz olduğundan dolayı benzin deposu kenarlardan ezilme gibi bir sorunlada karşılaşmadı çok ufak tefek 1 2 çizik olmuş ojeyle kapatılabilecek şeyler onlarda :cat:

Yanlız o takozların tek yararı motor hareketsiz haldeyken düştüğünde sağlanıyor.

Motor hareket halindeyken düşerse ve üzerinde takozlar varsa, örneğin düşük hızda (max 50 diyelim) bir düşmede, takozlar asfalt üzerindeki sürtünmeyi azalttığından motor 5 m sürüklenecekken 50-100 m sürüklenebiliyor.

Sürüklenme esnesında motordan ayrılmayı başarabildikten sonrada, motorun sürüklenip araçlara çarpmaması için dua etmeyede hemen başlamanız lazım. :p
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Yanlız o takozların tek yararı motor hareketsiz haldeyken düştüğünde sağlanıyor.

Motor hareket halindeyken düşerse ve üzerinde takozlar varsa, örneğin düşük hızda (max 50 diyelim) bir düşmede, takozlar asfalt üzerindeki sürtünmeyi azalttığından motor 5 m sürüklenecekken 50-100 m sürüklenebiliyor.

Sürüklenme esnesında motordan ayrılmayı başarabildikten sonrada, motorun sürüklenip araçlara çarpmaması için dua etmeyede hemen başlamanız lazım. :p

evet buda ayrı bi konu unutmuşum hatırlattığın iyi oldu :cat:

ama benim şahsi görüşüm motora alışma evresinde daha çok yavaş dönüşler durma kalkma vs gibi işlemlerdeki güvensizliğik ve tecrübe eksikliğinin getirdiği dengesizlik ve motoru yan ayaklığı açmadan (unutma) bırakma gibi girişimler daha çok olduğundan takoz mantıklı bir seçim yüksek hızlar için zaten riskli motora taklalar attırıp çok daha büyük hasalar verebiliyor lastiklerin yolla temasını sağlamasından
 
Katılım
5 Mar 2009
Mesajlar
377
arkadaşlar bazılarınızı kınıyorum. demişsiniz cin malı al düşe düşe öğrenir diye.

e bu adamın canı yok mu? robot mu bu arkadaşımız?

düşme olur. ama çok dikkat edersen olmaz.

bende senin gibi tereddüt ettim bi defa düştüm o da sen git mıcıra 80le git sonra aniden ön freni sık. sonra hop yerdeyim. pek bi hasar olmadı. ama hep içim yanar..

nese güzel güzel gidip gelirsen olur. sonuçta 250 lik bi motor. gidip hayabusa almıcan.

bence ideaal bi motor başlangıç için ama 2 el al. bi süre sonra tipi çok kötü gelebilir.
 
Katılım
12 Eyl 2009
Mesajlar
8
arkadaşlar bazılarınızı kınıyorum. demişsiniz cin malı al düşe düşe öğrenir diye.

e bu adamın canı yok mu? robot mu bu arkadaşımız?

düşme olur. ama çok dikkat edersen olmaz.

bende senin gibi tereddüt ettim bi defa düştüm o da sen git mıcıra 80le git sonra aniden ön freni sık. sonra hop yerdeyim. pek bi hasar olmadı. ama hep içim yanar..

nese güzel güzel gidip gelirsen olur. sonuçta 250 lik bi motor. gidip hayabusa almıcan.

bence ideaal bi motor başlangıç için ama 2 el al. bi süre sonra tipi çok kötü gelebilir.

Zaten seneye Amerikaya gidiyorum şimdilik kullanıp zevkimi almak istiyorum Allahın izniyle para bulabilirsim en kısa zamanda alacağım İnşh.
 
Katılım
12 Eyl 2009
Mesajlar
8
Kışın motoru nasıl kullanıyorsunuz beyler zorlanıyormusun? yağmurda çamurda bir sorun ile karşılaşma ihtimali varmıdır?
 
Katılım
6 Haz 2009
Mesajlar
196
bulunduğun yerin kışına bağlı ıslak zeminde teker çok çabuk kayar bide soğuktan zemin kayganlığı artıyo malum buzlanma oluyo
 
Katılım
5 Mar 2009
Mesajlar
377
ben ybr ile yağmurda kullandım. yerlerde toprak yoldu. çok zevkli oldu. cross binmek gibi bişey böle arka kayıyo filn biraz daha dikkat istiyo ama zevklii

kötü yanı çamurlararı silmek çokkz zorrrr
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst