Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
334
bu aletlerin kronik sorunları var mı? serviste felan çok masraf çıkarıyorlar mı ?:) fazerdan sanki bu alete döner gibiyim :)

Honda 1-2-3 ü almak yeterli olur mu başlangıç için bu alete ?

bir de fren-denge-viraj olaylarıyla ilgili bilgi verir misiniz

2010 gibi almayı düşünüyorum ,o zamanda en genci 3 yaşında oluyor aletlerin sorun felan çıkma olasılıgı nedir ? 10-15bin arası km li aletlerde bakılması gereken veya değiştirilmesi gereken neler olabilir ? alınması güvenli mi yani en önemlisi :)

600 f mükemmeldir sorun cıkarmaz tek sorunu ekzantrik zincir sesi
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
CBR600F, Honda'nın şu ana kadar ürettiği en sağlam ve sorunsuz motordur desek yanlış olmaz sanırım. Yağına suyuna bak, gerisini düşünme. Tabi bakımlarını ihmal et demiyorum. :) Kısaca, kendini kanıtlamış 10 numara bir makine.
Güvenli Sürüş Eğitimlerini alırsan ve bilinçli kullanırsan başlayabilirsin bence.
Diğer başlıkta Fazer'la karşılaştırmışsın gördüğüm kadarıyla, fren-viraj-denge vs. birçok bakımdan Fazer'dan üstündür. Gaz tepkisi daha duyarlı, daha oturaklı, daha stabil bir sürüşe sahiptir.
2. el konusuna gelince, temiz makine bulursan korkma, zaten sağlam bir motor, bakımları da yapılmışsa hiçbir sorun olmaz. 10-15 bin km. çok küçük sayılabilecek rakamlar bu motorlar için, zaten bakım periyodlarında değişmesi ve bakım yapılması gereken parçalar bellidir(yağ değişimleri,buji,hava filtresi gibi). Bunun haricinde ilk bakacağın şey lastik olmalı o kilometrede bir motorda. Kullanıma göre değişmekle beraber, en fazla 15 bin km.'de değişmeli lastikler. Ayrıca Honda'nın yaygın servis ağı ve bol yedek parçasını da Türkiye'de başka hiçbir markada bulamazsın.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ara 2008
Mesajlar
52
masraf konusu nasıl peki ? yamahaya göre yedek parça fiyatları felan ? fiyat olarak normal alırken bu daha ucuz olacak ama yedek parça fiyatları da önemli garantisiz oldugundan dolayı :) masraf çıkarmıyorsa sorun yok tabi
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
334
masraf konusu nasıl peki ? yamahaya göre yedek parça fiyatları felan ? fiyat olarak normal alırken bu daha ucuz olacak ama yedek parça fiyatları da önemli garantisiz oldugundan dolayı :) masraf çıkarmıyorsa sorun yok tabi

parasından ziyade parçasını bulmak cok kolay önemli olanda odur
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
masraf konusu nasıl peki ? yamahaya göre yedek parça fiyatları felan ? fiyat olarak normal alırken bu daha ucuz olacak ama yedek parça fiyatları da önemli garantisiz oldugundan dolayı :) masraf çıkarmıyorsa sorun yok tabi


Muyi'nin dediği gibi, en başta parça sıkıntısı yaşamazsın.
Yedek parça fiyatı genelde Japonlar arasında çok büyük fark yoktur, bazı parça Honda'da ucuzdur, bazısı Yamaha'da. Ortalama olarak aynıdır hemen hemen.
Bir de motosiklette garanti olayını pek kafaya takmamanı tavsiye ederim. Birçok parça garantiye girmiyor genelde zaten, alacağın motor da garantilik birşey çıkarmayacak kadar yol yapmış ve bakımları yapılmış bir makine olacak sonuçta.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
600 f mükemmeldir sorun cıkarmaz tek sorunu ekzantrik zincir sesi

bana bu konuyu biraz açar mısın murat? bir de bu motorun kronik problemi var mıdır?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:46 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:26 AM ----------

cevap veren olmadı, o zaman şöyle sorayım;

cbr 600f in kronik problemi var mıdır ARKADAŞLAR, var ise nelerdir????

yardımcı olmak isteyen varsa şimdiden teşekkürler...
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
1,946
bana bu konuyu biraz açar mısın murat? bir de bu motorun kronik problemi var mıdır?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:46 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:26 AM ----------

cevap veren olmadı, o zaman şöyle sorayım;

cbr 600f in kronik problemi var mıdır ARKADAŞLAR, var ise nelerdir????

yardımcı olmak isteyen varsa şimdiden teşekkürler...

bende sana sattıgın gs500 ü sorsam en objektif sen cevaplarsın sanırım..cbfte bıldıgım kadar taş gibi bir motor :cherry:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
bana bu konuyu biraz açar mısın murat? bir de bu motorun kronik problemi var mıdır?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:46 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:26 AM ----------

cevap veren olmadı, o zaman şöyle sorayım;

cbr 600f in kronik problemi var mıdır ARKADAŞLAR, var ise nelerdir????

yardımcı olmak isteyen varsa şimdiden teşekkürler...

Önceki sayfalarda da yazdığı üzere,
Bildiğimiz tek kronik olay, 10-15 bin km'den sonra egzantrik zincirinden hafif bir ses gelmesi. Bunun da servis tarafından bir sorun oluşturmayacağı söylendi.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Önceki sayfalarda da yazdığı üzere,
Bildiğimiz tek kronik olay, 10-15 bin km'den sonra egzantrik zincirinden hafif bir ses gelmesi. Bunun da servis tarafından bir sorun oluşturmayacağı söylendi.

evet ama onuda sadece ufak bir devir aralığında veriyor 6bin devir gibi felan olsa gerekti sanırım onun haricinde böyle bir ses yok
 
Katılım
20 Eyl 2007
Mesajlar
148
hazır motor sorunlarınlarından laf açılmışken ufak bir soru sormanın zamanı geldi diye düşünüyorum:

gösterge paneli civarından geliyor sanırım, hafif altına doğru da olabilir; içine minik bir çakıl taşı kaçmış da sürekli küçük bir kabın içinde sallanıyormuşcasına bir ses beni zaman zaman rahatsız etmekte... egzantrik olmadığını düşünüyorum... fikri olan var mı?
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
hazır motor sorunlarınlarından laf açılmışken ufak bir soru sormanın zamanı geldi diye düşünüyorum:

gösterge paneli civarından geliyor sanırım, hafif altına doğru da olabilir; içine minik bir çakıl taşı kaçmış da sürekli küçük bir kabın içinde sallanıyormuşcasına bir ses beni zaman zaman rahatsız etmekte... egzantrik olmadığını düşünüyorum... fikri olan var mı?

dinlemeden görmeden yorum yapamayızki bu konuya arkadaşım motorun başına geçip hafif gaz verip duymak lasım :cat:

ilk motor ve acemi bir motorcu icin 600 cc lik bir r1 iyimi sizce?

r1 1000cc bir makinadır
yamahanın 600cc makinası r6 olarak geçer

hiç uygun bir motor değildir aynı zamandada sınıfının en yumuşak kullanıma sahip motoru honda'dadır ama o bile acemi için fazladır :cat:
bunlardan önce geçiş makinaları olarak adlandırılaibilecek 250 cc makinalar var kawasaki zzr 250 namıdeğer ninja ve hyosung (yeni adı st&kanuni) gt250r modelini bi süre kullanman senin yararına olacaktır 1 sene bunlarla takıl kendini geliştir

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:59 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:57 AM ----------

bana bu konuyu biraz açar mısın murat? bir de bu motorun kronik problemi var mıdır?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:46 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:26 AM ----------

cevap veren olmadı, o zaman şöyle sorayım;

cbr 600f in kronik problemi var mıdır ARKADAŞLAR, var ise nelerdir????

yardımcı olmak isteyen varsa şimdiden teşekkürler...

600f yakışır be abi :cat:
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
teşekkürler ilkay, çalışmalar yapıyorum. 500 lük bir makinada 1 senede 50.000km den sonra uygun olabilir ( naked makinalardan geçişte gerekli alıştırma ve sürüş stiline uyum sağladıktan sonra ) diye düşünüyorum. sanırım bu ayın sonunda oldukça netleşecek...
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
teşekkürler ilkay, çalışmalar yapıyorum. 500 lük bir makinada 1 senede 50.000km den sonra uygun olabilir ( naked makinalardan geçişte gerekli alıştırma ve sürüş stiline uyum sağladıktan sonra ) diye düşünüyorum. sanırım bu ayın sonunda oldukça netleşecek...

alışırsın sorun olmaz tabi ilk bi kaç gün garip gelicektir sana alıştığının aksine farklı bir oturuş biçiminde motosiklet kullanmak bi süre forumdaki sürüş tekniklerinide kurcalarsan bence tam yerine oturacaktır derim ben :cat:

aslındaişin güzel yanı forumlarda yazılan onca detayın nerdeyse hepsini tam ve net olarak kullanabileceğimiz tek tarzdaki motosikletlerde bunlar genel olarak çeşitli kontra gaz fren kombinasyonları vs vs... motoru daha aktif bir şekilde hakimiyetin tamamen sende olduğundan emin bir şekilde kullanıyosun şahsen gücün kontrolünü seven biri olarak hoşuma gidiyor (tabi aşırıya kaçmadan)
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
bende sana sattıgın gs500 ü sorsam en objektif sen cevaplarsın sanırım..cbfte bıldıgım kadar taş gibi bir motor :cherry:

gs 500 gerçekten efsane bir makina. viraj girişi ve çıkışlarda, yatış ve kalkışlarda oturuş ve sürüş pozisyonlarında ideal bir makina. tek sorun ise 140km den sonra rüzgarın vücudunuzu tokatlaması tek dezavantajı. tabii ki 2005 yılı teknolojisi ile yarı mekanik yarı elektronik olan bu makina şehir içi için ağırlık ve boyut olarak oldukça uygun konforu sunmakta, hem de ortalama 190km max. hız ile de otobanlarda hırçın bir ejderhaya dönüşmekte hiç de zorlanmayan bir motosiklet. hele hele ki uygun lastik seçimi ve düzenli bakım sonrasında her şeyin hakkını veren ama ülkemizde hak ettiği yerde olamayan bir motosiklet. yine aynı şartlar altında olsam yine aynı motosikleti alırdım. ancak bir süre sonra rüzgar etkeni ( 185cm boy )ve performans artış isteği, 4 silindir makina arzusu 600F dedirtiyor.

bunca zamanın tecrübesiyle bakalım nefsimize hakim olup yaşlanabilecek miyiz?

neydi o güzel söz? en iyi motorcu, torununu gezdirebilen motorcudur :rendeer:
:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:31 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:26 AM ----------

alışırsın sorun olmaz tabi ilk bi kaç gün garip gelicektir sana alıştığının aksine farklı bir oturuş biçiminde motosiklet kullanmak bi süre forumdaki sürüş tekniklerinide kurcalarsan bence tam yerine oturacaktır derim ben :cat:

aslındaişin güzel yanı forumlarda yazılan onca detayın nerdeyse hepsini tam ve net olarak kullanabileceğimiz tek tarzdaki motosikletlerde bunlar genel olarak çeşitli kontra gaz fren kombinasyonları vs vs... motoru daha aktif bir şekilde hakimiyetin tamamen sende olduğundan emin bir şekilde kullanıyosun şahsen gücün kontrolünü seven biri olarak hoşuma gidiyor (tabi aşırıya kaçmadan)

şu anda ne kullanıyorsun bilmiyorum ama tüm güçlü makina kullanıcı doyuma ulaşmış arkadaşlarla konuştuğumuzda hepsinde aynı fikir belirmiş. "gerektiğinde aradan sıyrılmak için elimin altında güç olmazsa kendimi güvende hissetmiyorum" diyorlar.
demek ki neymiş; tecrübeli ve akıllıysan güç her zaman güven verir. tam tersi ise korku verecektir. (bence)
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
gs 500 gerçekten efsane bir makina. viraj girişi ve çıkışlarda, yatış ve kalkışlarda oturuş ve sürüş pozisyonlarında ideal bir makina. tek sorun ise 140km den sonra rüzgarın vücudunuzu tokatlaması tek dezavantajı.

şu anda ne kullanıyorsun bilmiyorum ama tüm güçlü makina kullanıcı doyuma ulaşmış arkadaşlarla konuştuğumuzda hepsinde aynı fikir belirmiş. "gerektiğinde aradan sıyrılmak için elimin altında güç olmazsa kendimi güvende hissetmiyorum" diyorlar.
demek ki neymiş; tecrübeli ve akıllıysan güç her zaman güven verir. tam tersi ise korku verecektir. (bence)

ss makina dışında diğer makinaları sevmemenin bir diğer sebebide bu tokatlanma duygusu şahsen 193 boyunda biri olarak ne kadar kötü bişe olduğunu anlatamam bile :mrgreen:

evet aslına bakarsan tecrübe ve akıllı bir sürüş stlinde zaman zaman seni koruyabilecek bir reflex haline geliyor baktın yanında pekte düzgün yol seyiri olmayan adam var senle 1 gitmye kalkıp riske atıyosa kendini kaybedebiliyosun ileri doğru zıplayıp ama tabi bunuda çok dikkatli bir şekilde bi çok şeyi hesaba katarak yapıyosun heleli böyle büyük bir şehirde paranoya halinde yolda gidiyosun :queen:
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
ss makina dışında diğer makinaları sevmemenin bir diğer sebebide bu tokatlanma duygusu şahsen 193 boyunda biri olarak ne kadar kötü bişe olduğunu anlatamam bile :mrgreen:

evet aslına bakarsan tecrübe ve akıllı bir sürüş stlinde zaman zaman seni koruyabilecek bir reflex haline geliyor baktın yanında pekte düzgün yol seyiri olmayan adam var senle 1 gitmye kalkıp riske atıyosa kendini kaybedebiliyosun ileri doğru zıplayıp ama tabi bunuda çok dikkatli bir şekilde bi çok şeyi hesaba katarak yapıyosun heleli böyle büyük bir şehirde paranoya halinde yolda gidiyosun :queen:

senin motosikletin neydi ilkay?
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
senin motosikletin neydi ilkay?

abi ben her telden kullandım bana ait olanları sorarsan

scooter vardı bende ilk mondial 151rs'le başladım ole daha sonra onu babama bırakmak zorunda kaldım
ondan sonra bi arkadaş çok yarcımcı oldu 125r'ı vardı altıma her ne kadar ufacıkta kaçsa bi süre onla idare ettim
sonrasında 600f'im oldu çok kısa bir süre ailesel nedenlerden satmak zorunda kaldım parası heba oldu napalım hayat
sonrasında arkadaşın hyosu vardı yoldada kaldım hatta onla acı bi talih :mrgreen: gerçi suçum yoktu motorun durumu meydandaydı ama üniversitedeki sınavımın acilileyinden ve işten dolayı yolda kalma pahasına aldım
ufak bi süre chooper ve enduro deneyimim oldu
çok fazla denemez ama 1 2 kerede sitede üye olan ama girmeyen arkadaşımız var xx'i var honda biraz onu kullandım
baya bi telden çaldım ben aslına bakarsan rüzgarı delercesine içinden akıp gitmek hoş (hız değil makina üzerindeki hal itibari ile)
yani ole çok yüksek hızlarda gözüm yok makinayı ole sıkıştıran bi halimde yoktur daha önce bi kaç kişi artçım oldu sakin kullanımım olduğunu bilirler

kısaca böyle toplasan bi 15bine yakın tecrübem war sanırım çok çeşitli zengin şekilde
şükür kazam yok oda motorun üstündeki ehemmiyeti yeterinden fazla bir şekilde bilincime koymuş olmamdan sanırım...
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
abi ben her telden kullandım bana ait olanları sorarsan

scooter vardı bende ilk mondial 151rs'le başladım ole daha sonra onu babama bırakmak zorunda kaldım
ondan sonra bi arkadaş çok yarcımcı oldu 125r'ı vardı altıma her ne kadar ufacıkta kaçsa bi süre onla idare ettim
sonrasında 600f'im oldu çok kısa bir süre ailesel nedenlerden satmak zorunda kaldım parası heba oldu napalım hayat
sonrasında arkadaşın hyosu vardı yoldada kaldım hatta onla acı bi talih :mrgreen: gerçi suçum yoktu motorun durumu meydandaydı ama üniversitedeki sınavımın acilileyinden ve işten dolayı yolda kalma pahasına aldım
ufak bi süre chooper ve enduro deneyimim oldu
çok fazla denemez ama 1 2 kerede sitede üye olan ama girmeyen arkadaşımız var xx'i var honda biraz onu kullandım
baya bi telden çaldım ben aslına bakarsan rüzgarı delercesine içinden akıp gitmek hoş (hız değil makina üzerindeki hal itibari ile)
yani ole çok yüksek hızlarda gözüm yok makinayı ole sıkıştıran bi halimde yoktur daha önce bi kaç kişi artçım oldu sakin kullanımım olduğunu bilirler

kısaca böyle toplasan bi 15bine yakın tecrübem war sanırım çok çeşitli zengin şekilde
şükür kazam yok oda motorun üstündeki ehemmiyeti yeterinden fazla bir şekilde bilincime koymuş olmamdan sanırım...


anladım... ancak senin çabaların ve hassasiyetin bu sitedeki en güzel renklerden biri bence. bunu bilmeni isterim kardeş... :cat::rendeer: ben de dediğim gibi bir motosikletin üzerinde çalışıyorum. olursa da kısmet, olmazsa da kısmet. sırasıyla
1- 600f
2- sv 650 suzuki
3- kavasaki er6f
var. hepsiyle de görüşme halindeyim. henüz makinalrı yakından görmedim. dedim ya, hayırlısı.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
er6f'de bakmıştım bi ara kullanmak nasip olmadı ama sağlam makina olduğunu biliyorum tekere gelebilen bir yapısı gücü içinde barındırmakta devirli kullanımda yakıt sarfiyatı açısaından iyi pek az denemesede
sv650 hakkında inan hiç bir bilgim yok maalesef googledan baktım hemen 90derecelik v motor var gibi 2 piston naked motor gs500'den sonra yadırgamayacağın bir makina benim buradan gördüğüm
tabi hepsinden farklı olarak 600f'in ruhu çok farklı oda başka bir konu

kısmet hangisi ise hangisi en hayırlısı olacak ise o olsun gönlüne yattığı gibi :cat:

sevildiğini bilmek çok nacizane bir duygu sanırım böyle bi yerde insanlara gerçekten birşeyleri düzgün öğrenmeleri için çabalamak doğruları göstermek
evet sitedeki bi çok kişi gibi aşırı tecrübelerim yok km olarak ama halen daha yeni birşeyler öğreniyorum bende ya bildiklerimden yada bol bol araştırıp öğreniyorum bende ve aktarıyorum...
kısmetse bende sezon sonuna kadar 600f düşünüyorum tekrardan tabi durumlara göre kısmet...

senin yazılarını okumakta keyif verici gezilerinden güzel kareleri izlemek
daha nasip olamadı ama dediğim gibi kısmet


bu akşam çok keyif aldım forumdan hem bilgi paylaşıp hemde muhabbet etmek iyi geldi açıkçası ama yatma vakti geldi yarın akşam ve gece minibüsle şöyle bir çorlu çanakkale yapıcam sabaha karşı dönücem malum organizasyon işlerinin saati belli olmuyo pek neyse iyi sabahlar veya iyi geceler hangisi uygun gelirse bu saatte

dipnot:emre sanada iyi geceler çıkmadan gördüm okuduğunu (= gözlerini yorduk gece gece biraz :D
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst