- Katılım
- 20 Mar 2006
- Mesajlar
- 3,261
- Konu Yazar
- #1
Son dönemlerde bu foruma yansıyan ve yansımayan 2 veya daha fazla motosikletin birbirleriyle, hatta kafa kafaya çarpışarak ölümlü kazalar yaptıklarını takip etmekteyiz.
İlk etapta motosiklet sayısı çok arttığı için haliyle bu tür kazaların da arttığını düşünmek mümkün. Tabii, uçak sayısıda çok fazla artsa ve uçaklar da havada patır kütür birbirleriyle çarpışmaya başlasa o zaman diyebiliriz ki " Abi Çin malı uçaklar piyasaya çıkınca her önüne gelen uçak sahibi oldu, böyle olması normal", ama olay o kadar basit değil.
Motosikletle ilgili alınması gereken tedbirler, devreye sokulması gereken ciddi uygulamalar olması lazım. Ne bileyim en azından motosikletlilerin polisin önünden kasksız, ehliyetsiz geçmelerine ciddi şekilde engel olunacak önlemler alınmalı. Galiba her önüne gelen motosiklete atlayıp trafiğe çıkamamalı. Bir Avrupa ülkesinde acaba 14 yaşında bir çocuğu bir mopette, scooterda görmek mümkün mü? Hiç sanmıyorum. Peki halk çok bilinçli olduğu için mi böyle Avrupa ülkelerinde. Hayır, bunu yasalar sağlıyor. Eminim bizdeki yasalar örneğin Almanya'da olsa orada da 13-14 yaşında çocuk sürücüler, ehliyetsiz, kasksız sürücüler ortalıkta cirit atacaktır.
ABD'de yakın geçmişte peşpeşe doğal afteler olduğunda insanların araçlarıyla akın akın otoyolda şehirleri terkederken emniyet şeridine girmediğini görerek "Medeniyet işte, medeniyet. Medeni insanlar" denmişti basında ve halk arasında. Oysa bunu sağlayan insanların medeni olması değil, katı şekilde konulan ve acımasız, toleranssız uygulanan yasalardı.
Bilemiyorum ki nereden başlamak lazım, memlekette ne düzgün ki bu iş düzgün olsun. Halledilmesi gereken daha o kadar çok şey var ki, bu tür düzenlemelere ne zaman sıra gelecek bilemiyorum. Avrapa'yı hep 50 yıl geriden takip ettiğimiz söylenir ya, sanırım evet, o zaman yola girecek bizde bu konular.
İlk etapta motosiklet sayısı çok arttığı için haliyle bu tür kazaların da arttığını düşünmek mümkün. Tabii, uçak sayısıda çok fazla artsa ve uçaklar da havada patır kütür birbirleriyle çarpışmaya başlasa o zaman diyebiliriz ki " Abi Çin malı uçaklar piyasaya çıkınca her önüne gelen uçak sahibi oldu, böyle olması normal", ama olay o kadar basit değil.
Motosikletle ilgili alınması gereken tedbirler, devreye sokulması gereken ciddi uygulamalar olması lazım. Ne bileyim en azından motosikletlilerin polisin önünden kasksız, ehliyetsiz geçmelerine ciddi şekilde engel olunacak önlemler alınmalı. Galiba her önüne gelen motosiklete atlayıp trafiğe çıkamamalı. Bir Avrupa ülkesinde acaba 14 yaşında bir çocuğu bir mopette, scooterda görmek mümkün mü? Hiç sanmıyorum. Peki halk çok bilinçli olduğu için mi böyle Avrupa ülkelerinde. Hayır, bunu yasalar sağlıyor. Eminim bizdeki yasalar örneğin Almanya'da olsa orada da 13-14 yaşında çocuk sürücüler, ehliyetsiz, kasksız sürücüler ortalıkta cirit atacaktır.
ABD'de yakın geçmişte peşpeşe doğal afteler olduğunda insanların araçlarıyla akın akın otoyolda şehirleri terkederken emniyet şeridine girmediğini görerek "Medeniyet işte, medeniyet. Medeni insanlar" denmişti basında ve halk arasında. Oysa bunu sağlayan insanların medeni olması değil, katı şekilde konulan ve acımasız, toleranssız uygulanan yasalardı.
Bilemiyorum ki nereden başlamak lazım, memlekette ne düzgün ki bu iş düzgün olsun. Halledilmesi gereken daha o kadar çok şey var ki, bu tür düzenlemelere ne zaman sıra gelecek bilemiyorum. Avrapa'yı hep 50 yıl geriden takip ettiğimiz söylenir ya, sanırım evet, o zaman yola girecek bizde bu konular.
Son düzenleme: