Kask Kullanmayan Motosikletliler Hayatını Riske Atıyor

Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Konya, Karaman, Aksaray gibi Orta Anadolu illerinde şehiriçi trafiğine motosikletle çıkan sürücüler, kazalarda ölüm riskini yüzde 70 azaltan kaskı başlarına takmamakta ısrar ediyor. Sadece Konya'da yaz başından bu yana meydana gelen motosiklet kazalarında kask kullanmayan 10 sürücü hayatını kaybetti.

Motosiklet, mobilet, skooter ve bisiklet gibi iki tekerlekli araçların çokça kullanıldığı Orta Anadolu Bölgesi illerinde her gün onlarca kaza yaşanıyor. Motosikletli sürücülerin karıştığı kazalar toplam kaza sayısı içinde önemli bir yer tutuyor. Motosiklet kullanıcılarını korumak için getirilen yasal zorunluluklara, geliştirilen kask gibi fiziki aparatlara rağmen motosiklet kazalarının büyük çoğunluğu, sürücülerin kural tanımazlığı sebebiyle ölümle sonuçlanıyor. Emniyet birimlerinden alınan bilgiye göre, yaz başından bu yana sadece Konya merkezde meydana gelen motosiklet kazalarında 10 sürücü hayatını kaybetti.

Motosiklet kullanırken başa kask takmak, Acil Tıp Derneği'nin yaptığı araştırmaya göre; sürücüyü, kullanmayanlara oranla 5 kat fazla koruyor. Bir başka deyişle kask takmayan sürücü muhtemel bir kazada, kasklı bir sürücüye oranla 5 kat daha fazla ölümcül kafa travmasına maruz kalıyor. Konyalı motosiklet sürücülerinin kask takmayarak hem kendilerinin hem de motosiklete aldıkları diğer insanların hayatını tehlikeye attığını belirten Türkiye Acil Tıp Derneği Başkanı Yrd. Doç. Dr. Rıdvan Atilla, kask takmanın hayat kurtardığını vurguladı.

Başkan Atilla, motosiklet kazalarında ölüm riskinin, otomobil içindekilere oranla 16 kat daha fazla olduğunu bildirdi. Başkan Atilla, "Araba kazalarında yaralanma oranı yüzde 20 iken motosiklet kazalarında bu oran yüzde 80'in üzerindedir. Araştırmalar, motosiklet kazalarında koruma başlıklarının ölümcül yaralanmalardan korunmada yüzde 30 etkili olduğunu göstermektedir. Ciddi beyin dokusu yaralanmalarında ise bu oran yüzde 67." dedi.

"Motosiklet kazaları şiddetli olaylardır. Motosiklet kazalarında yaralanma sıklıkla sürücünün fırlaması ve duran bir nesneye veya yere çarpmasına bağlı oluşur. Koruyucu başlıklar sert dış yapıları ile darbeleri emer ve dağıtır, ciddi kafa yaralanmalarını önler, nesnelerin doğrudan kafa ile temasını engeller." diyen Atilla, trafiğe çıkan motosiklet kullanıcılarının mutlaka koruma başlığı (kask) kullanması gerektiğini kaydetti.

Motosiklet kullanırken başa kask takmanın yasal zorunluluk olduğunu bildiren Atilla, "Motosiklet kullanırken koruma başlığı ve koruma gözlüğü, yolcuların koruma başlığı bulundurmaması suçtur. Bu kurallara uymayanlara 55 TL para cezası ve 5 ceza puanı uygulanır. Ancak motosiklet kullanımının yaygın olduğu Orta Anadolu illerinde bu kurala çok fazla riayet edilmediğini, tarfik ekiplerinin bu konuda yeterli denetimleri yapmadığını gözlemliyoruz." diye konuştu.
 

Ekli dosyalar

  • cost-327.jpg
    cost-327.jpg
    13.8 KB · Görüntüleme: 6,950
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Konya'da ortalık karıncalar gibi bisikletli ile doluydu. Ucuz motosikletler piyasaya çıkınca şimdi bisikletlerin yerini motosikletler aldı. Naapsınlar gariplerim birden velesbitten motura geçişte uyum sağlayamamışlar. Onlar için tek fark altlarındaki vasıtalarda birer motor takılı olması.
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Osmaniye il emniyet mudurlugunun yaptıgı bir etkinlik gibi bir de Konya il emniyet mudurlugu yapmalı... Boyle bir etkinlige Tum cevre illerden tam korumalı sekilde yuzlerce motorlu konyada sehir turu yaparsak Birde dev ekran kurulup görsel olarak KASK faydalarını anlatan film izletirsek biraz olsun faydası olur.. Yani Egitim sart..
 
Katılım
12 Şub 2005
Mesajlar
504
arkadaşlar ne yazıkki Kask tek başına artık yeterli gelmiyor Kafaya alınan darbelerin enerjisi olduğu gibi boyuna aksediyor ve boyun kırılmaları yaşanıyor bunun önüne geçilebilmesi için bunun gibi kaska yardımcı korumaların takılması gerekmektedir.

14096bmwmotorradneckbra.jpg


bmwneckbracesystem2.jpg


Bu ürün dağ motoru kaskları ve Yarış motoru kaskları yani tam kapalı kasklarda kullanılabilmekte KTM ve BMW nin araştırıp geliştirdikleri bir model Fiyatı yaklaşık 395 $

Sonuçta Kaskta araştırmalar sonucu keşif edilip kullanılmaya başlanmış standartlaşmış bi korumadır devamlı araştırmacı geliştirmelere ayak uydurmamız gerekiyor yoksa olduğumuz yerde sayar dururuz.Nasılki Motorsiklet dostu bariyerler geliştirildi bu üründe ona benzer yani arkadaşlar ne kadar bizim güvenliğimiz olursa okadar içimiz rahat olmazmı?
 
Katılım
16 Ağu 2009
Mesajlar
26
Kask kullan hayatını kurtar

Merhabalar herkese arkadaşlar lütfen kasksız 100 mt bile MOTOR kullanmayın ben 06/062009 tarihinde abimi kaybettim KASK takmadığı için kendinizide arkanızda bıracaklarınızı da üzmemek için lütfen KASK takın teşekkürler :cat:
 
Katılım
9 Haz 2009
Mesajlar
282
kask muhakkak takılmalı hata kabul etmez 1 saniyeinin bile dönüşüyok allah hepimizi kazadan beladan korusun
 
Katılım
9 Ara 2004
Mesajlar
3
pehh...

Konya'da ortalık karıncalar gibi bisikletli ile doluydu. Ucuz motosikletler piyasaya çıkınca şimdi bisikletlerin yerini motosikletler aldı. Naapsınlar gariplerim birden velesbitten motura geçişte uyum sağlayamamışlar. Onlar için tek fark altlarındaki vasıtalarda birer motor takılı olması.

Maalesef senin gibi düşünenler yüzünden onlar bu halde...
İnsanları küçümsemeyip onlara alamadıkları eğitimi yada erişemedikleri olanakları sağlayabilsek...kime anlatıyorum ki!
yazındaki dipnotu okumanı tavsiye ederim..
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Maalesef senin gibi düşünenler yüzünden onlar bu halde...
İnsanları küçümsemeyip onlara alamadıkları eğitimi yada erişemedikleri olanakları sağlayabilsek...kime anlatıyorum ki!
yazındaki dipnotu okumanı tavsiye ederim..

İlk mesajını beni eleştirmek için mi yazdın :) Gene de hoşgeldin :) Ancak ben kimseyi aşağılamadım ve bundan sonra da aşağılamam. Yazdığım eleştiri amaçlıdır sadece.

Tamam şimdi bizim bireyler olarak alamadıkalrı eğitimi ve erişemedikleri olanakları nasıl sağlayabileceğimizi anlat, ben de üzerime düşeni seve seve yerine getireyim.
 
Katılım
9 Ara 2004
Mesajlar
3
İlk mesajını beni eleştirmek için mi yazdın :) Gene de hoşgeldin :) Ancak ben kimseyi aşağılamadım ve bundan sonra da aşağılamam. Yazdığım eleştiri amaçlıdır sadece.

Tamam şimdi bizim bireyler olarak alamadıkalrı eğitimi ve erişemedikleri olanakları nasıl sağlayabileceğimizi anlat, ben de üzerime düşeni seve seve yerine getireyim.
Hoşbulduk desem garip olacak:silent:.Eminim ki hem motosiklet.net camiasında, hem motorsiklet camiasında senden daha eskiyimdir.
Sana yazmamın amacı sadece insanları ''Onlar için tek fark altlarındaki vasıtalarda birer motor takılı olması'' gibi basit cümlelerle aşağılamandan dolayıdır.
Bu arada yapabileceğin bir şey olsaydı inan böyle cümleler kurmazdın.. Neyse sen mesaj sayını kabartmaya bak..Sana iyi günler.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Hoşbulduk desem garip olacak:silent:.Eminim ki hem motosiklet.net camiasında, hem motorsiklet camiasında senden daha eskiyimdir.
Sana yazmamın amacı sadece insanları ''Onlar için tek fark altlarındaki vasıtalarda birer motor takılı olması'' gibi basit cümlelerle aşağılamandan dolayıdır.
Bu arada yapabileceğin bir şey olsaydı inan böyle cümleler kurmazdın.. Neyse sen mesaj sayını kabartmaya bak..Sana iyi günler.

Yahu kardeş, bisikletten kalma alışkanlıklarını sürdürüyorlar diyorum ben orada, hepsi bu. Lütfen bundan sonrasını uzatmayalım. Bu topic bizim tartışmamızı kaldıracak bir topic değil, ciddi konu. Ayrıca mesaj sayısı kabartma gibi bir huyum yok, üyelik başlangıç tarihime dikkat edersen ne kadar sık mesaj yazdığım ortadadır. Hasbinallaaah. Sadece bana çatmak için yeni bir hesap mı açtın ne yaptın. Sadece 2 mesajın var ve ikisi de bana.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
719
kask takın takmayanları uyarın kask önemlidir

sizde kavgayı kesin güzel güzel yumuşak konuşun birbirinizi kırmayın öpüşün barışın yoksa küserim ikinizede :)
 
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
719
ben burada konu dışında tartışmaları anlamıyorum daha ılımlı olabiliriz çünki dikkat edin trafikte hep bizim bizden başka dostumuz yok birgün biriniz yolda kalırda diğer arkadaş sana yardım için durabilir ve bu senin şu anda tartıştığın kişi olabilir hayalmi sizce bence değil çünki bir motosiklet arızalansa yada yolda kalsa ilk yanında duran motorcu olur haksızmıyım bizler birbirimizle geçinemessek nasıl sahip çıkacaz birbirimize:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:05 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:03 PM ----------

mashkido ve levsy sizler örnek motorcusunuz yapmayın böyle hadi bakalım kask hakkında konuşmaya devam KASK MUTLAKA TAKILMALIDIR TAKMAYAN MOTORCU ARKADAŞLAR UYARILMALIDIR
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
ben burada konu dışında tartışmaları anlamıyorum daha ılımlı olabiliriz çünki dikkat edin trafikte hep bizim bizden başka dostumuz yok birgün biriniz yolda kalırda diğer arkadaş sana yardım için durabilir ve bu senin şu anda tartıştığın kişi olabilir hayalmi sizce bence değil çünki bir motosiklet arızalansa yada yolda kalsa ilk yanında duran motorcu olur haksızmıyım bizler birbirimizle geçinemessek nasıl sahip çıkacaz birbirimize:)

İlk defa böyle bir tartışma içine giriyorum ki pek tartışma da sayılmaz. Uslubum arkadaşa aşağılayıcı gelmiş, halbuki orada artık hiciv mi dersin ne dersin öyle bir durum var. Neyse olan oldu. Arkadaşı seviyorum :)
 
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
719
İŞTE BUDUR BRAVO EMİNİM ODA SENİ SEVİYOR BİZ BİRBİRİMİZİ SEVMESSEK KİM SEVER BİZİ :queen:
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
İŞTE BUDUR BRAVO EMİNİM ODA SENİ SEVİYOR BİZ BİRBİRİMİZİ SEVMESSEK KİM SEVER BİZİ :queen:

:cat::cat::cat:

Bu konuda, doğup büyüdüğüm yer olan bir ilçede kask takılmaması ve aynaların sökülmesi ile ilgili bir başlık ta açmıştım. Bergama'da "Aynaları sökme modası" saçmalığı... Bu başlıkta da "saçmalık" ifadesini kullandığım için özelden eleştiri mesajı almıştım. Biz bu ifadeleri neden kullanıyoruz, çünkü birbirimizi seviyoruz da ondan kızıyoruz. Yoksa "bize ne, elin oğlu" deyip geçmek te var. Ama bunu yapmıyoruz genelkde hepimiz.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Biz kendi bindiğimiz şeyin önemini ve tehlikesini kavramadığımız sürece motosikleti hiç bilmeyen otomobil sürücülerinden de motosikletlileri anlamalarını bekleme hakkımız olamaz. Biz daha ne sürdüğümüzü idrak edememişiz, bizi sıkıştıran otomobillere niye kızalım?
 
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
719
Biz kendi bindiğimiz şeyin önemini ve tehlikesini kavramadığımız sürece motosikleti hiç bilmeyen otomobil sürücülerinden de motosikletlileri anlamalarını bekleme hakkımız olamaz. Biz daha ne sürdüğümüzü idrak edememişiz, bizi sıkıştıran otomobillere niye kızalım?

:cat::cat::cat::cat::cat::cat:aynen
 
Katılım
4 Eki 2008
Mesajlar
837
arkadaşlar,bu çin malları yüzünden herkes motorcu oldu.ucuz motor,eğitimsiz vebilinçsiz gençler,sonuç ortada....andolunun birçok il ilçesi tehlikeli bu motorlardan kullananlarla kaynıyor...benim yaşadığım küçük ilçede bile hergün 3-5 kaza oluyor....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst