Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Ocak 2005
Mesajlar
107
C.tesi günü 1000 bakımı için motoru servise götürdüm.Gerçi daha 780 km. civarındaydı ama erken götüreyim dedim.Yağ değişti ve boşa dönen sol ayna garanti kapsamında değişti.Aldığımdan beri aynı şekildeydi sol ayna boşa dönüyordu.Darbe almıştır falan dediler.Anlattım durumu, darbe falanda yoktu.Baktılar gerçekten darbe izi vs. yok garantiden değiştiler.Yağ olarak Mobil1 20/50 koydular.Yağ yakmasın diye artık kalın yağmı koyuyolar diye düşündüm bir an.Başka 20/50 yağ kullanan varmı? Gerçi servis koyduğuna göre heralde bir zararı olmaz diye düşünüyorum(inşallah öyledir :) ) Bu arada servis Pazarbaşı.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
C.tesi günü 1000 bakımı için motoru servise götürdüm.Gerçi daha 780 km. civarındaydı ama erken götüreyim dedim.Yağ değişti ve boşa dönen sol ayna garanti kapsamında değişti.Aldığımdan beri aynı şekildeydi sol ayna boşa dönüyordu.Darbe almıştır falan dediler.Anlattım durumu, darbe falanda yoktu.Baktılar gerçekten darbe izi vs. yok garantiden değiştiler.Yağ olarak Mobil1 20/50 koydular.Yağ yakmasın diye artık kalın yağmı koyuyolar diye düşündüm bir an.Başka 20/50 yağ kullanan varmı? Gerçi servis koyduğuna göre heralde bir zararı olmaz diye düşünüyorum(inşallah öyledir :) ) Bu arada servis Pazarbaşı.

20/50 yi öneren servis ilk defa duyuyorum, genelde kışın 10w/40, yazın 15/50 kullanıyorlar bildiğim kadarıyla.
 
Katılım
11 Ocak 2005
Mesajlar
107
20/50 yi öneren servis ilk defa duyuyorum, genelde kışın 10w/40, yazın 15/50 kullanıyorlar bildiğim kadarıyla.

Bende çözemedim abi.Direk 20/50 yi koydular harbiden.İçime bi kurt düştü.Bende kimseden duymadım 20/50 kullandığını.birde yağ değiştikten sonra vites geçişleri sanki biraz daha sertleşti.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Metehan ne mubarek adammışsın.Ahın tuttu galiba.Geçen gün sana kızgınlıkla takım elbisenle kazasız belasız sürüşler diye yazmıştım ya bugün başıma geldi.Hemde spor motorumla.Bu akşam düğün vardı.Şehir dışında.Eniştenin otomobilde yer kalmayınca ben de mecburen atladım motora.Allahtan gece hava karanlık.Gündüz olsaydı napardım bilmiyorum.Rezil oldum aleme.Spor motor üstünde takım elbiseli biri :pr:

geçmiş olsun...

meto sök şu etiketleri plaketmi verecekler:queen:

sağane...:p o namısı motorun...:)




C.tesi günü 1000 bakımı için motoru servise götürdüm.Gerçi daha 780 km. civarındaydı ama erken götüreyim dedim.Yağ değişti ve boşa dönen sol ayna garanti kapsamında değişti.Aldığımdan beri aynı şekildeydi sol ayna boşa dönüyordu.Darbe almıştır falan dediler.Anlattım durumu, darbe falanda yoktu.Baktılar gerçekten darbe izi vs. yok garantiden değiştiler.Yağ olarak Mobil1 20/50 koydular.Yağ yakmasın diye artık kalın yağmı koyuyolar diye düşündüm bir an.Başka 20/50 yağ kullanan varmı? Gerçi servis koyduğuna göre heralde bir zararı olmaz diye düşünüyorum(inşallah öyledir :) ) Bu arada servis Pazarbaşı.

20/40 bende düşünüyorum ...otobüs kamyon yağıdır benden söylemesi...yani kışın 20/50 rotella yazında 20/40 kullanırlar...:queen:

bende düşünmüyor değilidim ama artık makina sıfırlandı 10/40 ı dayadılar yine su gibi yağ...
 
Katılım
11 Ocak 2005
Mesajlar
107
geçmiş olsun...



sağane...:p o namısı motorun...:)






20/40 bende düşünüyorum ...otobüs kamyon yağıdır benden söylemesi...yani kışın 20/50 rotella yazında 20/40 kullanırlar...:queen:

bende düşünmüyor değilidim ama artık makina sıfırlandı 10/40 ı dayadılar yine su gibi yağ...

Neyse abi hayırlsı.Bakalım ilerki zamanlarda motorun durumu ne olacak.İnşallah almayız pistonları elimize :queen:
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
Metehan ne mubarek adammışsın.Ahın tuttu galiba.Geçen gün sana kızgınlıkla takım elbisenle kazasız belasız sürüşler diye yazmıştım ya bugün başıma geldi.Hemde spor motorumla.Bu akşam düğün vardı.Şehir dışında.Eniştenin otomobilde yer kalmayınca ben de mecburen atladım motora.Allahtan gece hava karanlık.Gündüz olsaydı napardım bilmiyorum.Rezil oldum aleme.Spor motor üstünde takım elbiseli biri :pr:

aynı duyguyu dünde ben yaşadım düğün varmış benim motorda serviste arkadaştan cupperini ödünc aldım takım elbiseyle kullanınca millet bön bön bakıyo:) kendimi paylanco gibi hissettim:D ama düşmedim tabi o daha beter bişi olmalı:D
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
sevgili arkadaşlar son zamanlarda cbflerde şu granaj koruma demirini görmekteyim...50-55 ytl olduğu öğrendim...alt koruma demirine sabitleniyor ve makina yattığında çızık bile olmuyor...bilginiz olsun...kuryelerde görüyorum...






24-02-2008, 14:12 PM


vlad 1.5 saattir şu mesajımı arıyorum...1.5 yıl önce yazmışım bu mesajı...ve her zaman ihtiyac olduğunu düşündüm...neden keko işi dedim acaba...estetik açısından olabilir desem görüntüyede olumlu katkısı var...taktım kafaya valla...demiş olamam...:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:32 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:29 PM ----------

Neyse abi hayırlsı.Bakalım ilerki zamanlarda motorun durumu ne olacak.İnşallah almayız pistonları elimize :queen:

:cat: hayırlısı olsun...pistonu ele alsanda masrafı en fazla 250 tutar silidnri piston gömlek...krank sorunu yaşamazsın...vebim gibi pipirikli olursan hadi onuda değiştiriverin dersen +160 gayme daha ödersin...:p
 
Katılım
24 Haz 2009
Mesajlar
225
Walla forumu sizlere imrenerek okuyorum.Heleki o şehirler arası gezilere motorlarla çıkıp burayada fotoları koymuyormusunuz bitiyorum işte o olaya.işte diyorum hayat bu.Tam benim tarzım.ALLAH'ın izniyle bende aranıza yakın bi zamanda katılıcam.

Forumu okurken birşey aklıma takıldı ve sormak istedim.Bu motordaki rolanti devri arabalardaki gibi vitesi 1'e alıp debriyajı yavaş yavaş bıraktığınızda o rolanti devri motoru hareket ettirmeye yetiyormu yoksa az da olsa bi gaz vermek gerekiyormu?Merak ettim birden:)Ben baya ilginç bi adamımdır sorularımdan da belli olduğu gibi:)
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Walla forumu sizlere imrenerek okuyorum.Heleki o şehirler arası gezilere motorlarla çıkıp burayada fotoları koymuyormusunuz bitiyorum işte o olaya.işte diyorum hayat bu.Tam benim tarzım.ALLAH'ın izniyle bende aranıza yakın bi zamanda katılıcam.

Forumu okurken birşey aklıma takıldı ve sormak istedim.Bu motordaki rolanti devri arabalardaki gibi vitesi 1'e alıp debriyajı yavaş yavaş bıraktığınızda o rolanti devri motoru hareket ettirmeye yetiyormu yoksa az da olsa bi gaz vermek gerekiyormu?Merak ettim birden:)Ben baya ilginç bi adamımdır sorularımdan da belli olduğu gibi:)

http://www.motosiklet.net/forum/etk...ya-hadim-doga-harikesi-yerkopru-selalesi.html

Buyur kardeş sana güzel bir gezi başlıgı daha. İnşallah istediklerine bir an önce kavuşursun...
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
herşeyin bir ilki vardır...bi müddet sonra o da sıkıyor nedeni aşırı meyveli olması yüzünden...Bademliye geri dönüş yapıyorsun...:)

gece uykumu alınca gndüz bana kalıyor etoş...ben 40.000 i devirdim bu arada haydin hayırlı olsun bana...:cherry:



hayırlı olsun...




kesinlikle olmaz...ne kadar büyük lastik o gader eyi tutunma bence...ama varsa SHINKO ayarla...aynı paraya daha kalite lastik...kuryelerden olumlu yorumlar geldi...




o iş inan çok zor...birde sen tek berecemezsin...bir arkadaşında seleye bastıracak...oturmayacak ha bastıracak sadece ok...



gelelim fotolara...:bounce:




40 bin km de ama hala göstergedeki naylonu var :)
sü:cat:persin abi
 
Katılım
24 May 2008
Mesajlar
143
Eed abilerim bende sonunda babamı kandırıp aldım cbf 150 yi :) ikinci el birçok ilan bakdık herkes yamuk yaptı sonunda gittik sıfır aldık :)) resimlerini atarım daha sonra inşallah siz değerli büyüklerimiz arasına katıldım sonunda.Motorun rodajı felan nasıl yapılır hiç bilmiyorum tarif ederseniz ona göre kullancam iyi sürüşler Bu arada resimlerini en kısa zamanda atcam :)
 
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
722
hayırlı uğurlu olsun kardeşim.
ikinci el den yamuk yapmalarıdan bahsetmişin ne oldu ?
bende ikinci el bakıyorum da
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
şu yağı 20/50 koyan arkadaşlar illaki sertvise koydurmak zorunda değilsiniz yanınızda götürüp koydurabilirsiniz 15/50 alın benden söylemesi 20/50 madeni yağdır ömrü çok kısadır motoruda kasar sıcakta incelme vs bahane sıcakta yağ incelir ancak madeni olan 20/50 tuz buz olur 15/50 sentetik özellikte olduğundan dolayı motoru korur ben shell adwance 15/50 kullanıyorum kendi motorumda çoook memnunum şu an .
 
Katılım
24 May 2008
Mesajlar
143
hayırlı uğurlu olsun kardeşim.
ikinci el den yamuk yapmalarıdan bahsetmişin ne oldu ?
bende ikinci el bakıyorum da

Abi bi tane vardı bizim yaşadımız yerin 210 km uzaklığında motorla anlaıştık hayırlı olsun dedik cuma günü konuşmuşduk adama dedikki motoru pazar veya cumartesi gelip alalım siz bize vekalet gönderrsiniz devrini alırız.Adam ben sağlamcıyım dedi ok o zaman pazartesi gelelim alalım dedik adamda tamam dedi fiyatta anlaıştık hayırlı olsun dedik pzartesi günü aradık biz geliyoruz diye adam motoru başkasına sattım dedi ee biz anlaşmışdık adamın cevabı gelip almadınız kaçırdınız dedi.E kardeşim biz dedik pazar gelelim sen kabul etmedin ...

İkinciside 50 km uzaklıkdaydı bi öğrenci arkadaşda bakmaya gittik motor yan yatmış olsun dedik bişey olmaz alalım dedik gene fiyatta anlaışdık hayırlı olsun dedik. çocuk dediki devir benim üstüme deil ben devir sahibinden vekalet alim yarın getirim size devri verim hemde motorumu son son kullanmış olurum dedi.Tamam dedik yarısı gün aradı devir sahibi konya daymış 3 gün sonra gelcek dedi.3 gün sonra aradık adam arıza çıkarıomuş.En son plakayı araştırdık motorun vergi borcu var.Devir sahibide esnaf olduğundan devrini veremio ondanda vazgeçtik. Sonunda sıfırını aldık çok mutluyum.




Bu arada rodajı 1000 km mi 500 km mi?? Kitapçığında rodaj yazıo ilk 500 km sakin kullanılması yazıo ?? Bilgiler için saolun çok konuşdum :))

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:08 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:07 PM ----------

şu yağı 20/50 koyan arkadaşlar illaki sertvise koydurmak zorunda değilsiniz yanınızda götürüp koydurabilirsiniz 15/50 alın benden söylemesi 20/50 madeni yağdır ömrü çok kısadır motoruda kasar sıcakta incelme vs bahane sıcakta yağ incelir ancak madeni olan 20/50 tuz buz olur 15/50 sentetik özellikte olduğundan dolayı motoru korur ben shell adwance 15/50 kullanıyorum kendi motorumda çoook memnunum şu an .

Bakımları amcam yapcak kendisi usta daha önce elinden bayağı makine geçti onun denetimi altındayım bilgiler için teşekkür ederim.:)
 
Katılım
19 May 2009
Mesajlar
229
ya arkadaşlar şu gezi fotolarında gördüm deponun üzerindeki deri kılıf nerden bulurum kaça alırım. çok güzel bi şeymiş kafaya koydum :cat:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
ya arkadaşlar şu gezi fotolarında gördüm deponun üzerindeki deri kılıf nerden bulurum kaça alırım. çok güzel bi şeymiş kafaya koydum :cat:

İst. daki bi çok Honda Yet. Servisinde var. Ankara' da bulamazsan Mesela www.honda.com.tr den Güngör Motor un telini al. Arayıp bi sor. Çok yüksek ihtimalle elerinde vardır. Kargoyla gönderi yapıyorlar ve gayet güvenli. Ben geçen sene motoru alırken almıştım. 30 tl idi.


[img=http://img90.imageshack.us/img90/5646/img0432p.jpg]

Kınalım yarın 11 bini devirecek inşallah, nice 11 binlere :)

Bu arada bence depo kılıfı, siyah cbf ede kırmızı cbf ede siyah yakışıyor. Kırmızı depo kılıfını kırmızı motora bile pek yakıştırmıyorum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:28 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:21 AM ----------

3 oldu yazıyorum kimse cevaplamıyor bilen yokmu yahu

İnan bilgim yok. Bilende yok sanıyorum ki yorum yazılmamış hiç.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:36 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:28 AM ----------

Bu arada rodajı 1000 km mi 500 km mi?? Kitapçığında rodaj yazıo ilk 500 km sakin kullanılması yazıo ?? Bilgiler için saolun çok konuşdum :))

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:08 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:07 PM ----------



Bakımları amcam yapcak kendisi usta daha önce elinden bayağı makine geçti onun denetimi altındayım bilgiler için teşekkür ederim.:)

Hayırlı Uğurlu olsun, iyi günlerde kullan, Samsun civarlarında servis varmı bilemiycem ama, motorun sıfır, yetkili servis harici müdahale motorunu garantiden çıkaracaktır. Ayrıca rodajı 2000-2500 km lere kadar uzat. Özellikle ilk yağ değişimi yani 1000 de oluyor. İlk yağ değişimine kadar 60-70 km/h gibi takıl. 1000 den sonra 70-80 km/h. 2500 km dede bi yağ değişiminden sonra 80-90 takıl. 4000 km bakımından sonra 90-100 devam et. İlerki km lerde dahi 100 km/h ın üzerinde motoru fazla tutma. Bunu alışkanlık edinirsen temiz temiz senelerce binersin. 2000 de bir yağını değiştir. Ama ilk yağ değişimini 1000 de mutlaka yap. Hatta 500 de bile yapılabilir. Rodaj döneminde yolculu kullanmamaya, ani duruş kalkış yapmamaya özen göster. Kesinlikle gazı kapatıp hızlanma. Gazı yedire yedire hızlan. Yani gaz koluna verdiğin hareket ile motorun hızlanma eğrisi aynı olsun. Debriyajı sert kullanma. Dik bayırlarda dur kalk yapma. Motor ısınmadan yola çıkma. Ben bu rodaj kurallarını tam olarak uygulayamadım ama, bi daha sıfır cbf alacak olsam böyle yapardım.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 May 2009
Mesajlar
229
İst. daki bi çok Honda Yet. Servisinde var. Ankara' da bulamazsan Mesela www.honda.com.tr den Güngör Motor un telini al. Arayıp bi sor. Çok yüksek ihtimalle elerinde vardır. Kargoyla gönderi yapıyorlar ve gayet güvenli. Ben geçen sene motoru alırken almıştım. 30 tl idi.


[img=http://img90.imageshack.us/img90/5646/img0432p.jpg]

Kınalım yarın 11 bini devirecek inşallah, nice 11 binlere :)

Bu arada bence depo kılıfı, siyah cbf ede kırmızı cbf ede siyah yakışıyor. Kırmızı depo kılıfını kırmızı motora bile pek yakıştırmıyorum.
.

fdghszdfgs.jpg
[/URL]
[/IMG]
abi böle bişeyden bahsetmiştim acaba özel yapım falan mı hani görürseniz link veya dükkan ismi bulursanız ank ist farketmez ben ulaşırım ilgin için tşkkr :rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst