Mondial Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 May 2009
Mesajlar
173
ben biliyorum ruhsat için. 2 ay önce çıkardım. önce trafik takip brosundan ek-1 kağıdı dolduruyosunuz ( bunu takipçi dolduracak) yaklasık 50-60 tl sonra sigorta yaptırıyosunuz 40 tl dosya parası 15 tl daha sonra trafik subede yeni kayıt bölümüne veriyorsunuz orda ruhsat parası 75 tl alıyorlar plaka numarası veriyorlar söförler odasından plaka alıyorsunuz oda yada 10 yada 15 tl olmazı gerek takipçi fiyatları değişiyor her yerde pazarlık yapın ortalama 200 tlyi buluyor iyi günler.
 
Katılım
2 Haz 2009
Mesajlar
59
ben biliyorum ruhsat için. 2 ay önce çıkardım. önce trafik takip brosundan ek-1 kağıdı dolduruyosunuz ( bunu takipçi dolduracak) yaklasık 50-60 tl sonra sigorta yaptırıyosunuz 40 tl dosya parası 15 tl daha sonra trafik subede yeni kayıt bölümüne veriyorsunuz orda ruhsat parası 75 tl alıyorlar plaka numarası veriyorlar söförler odasından plaka alıyorsunuz oda yada 10 yada 15 tl olmazı gerek takipçi fiyatları değişiyor her yerde pazarlık yapın ortalama 200 tlyi buluyor iyi günler.

sevgili kasap35 sanırım sen ikinci el motorsikletten bahsediyorsun. neden bunu söyledim. ek-1 kağıdından bahsettiğin için. ek-1kağıdı araç üzerinde değişiklik gibi şeylerde yapılır. ben benim bildiğimi söyleyeyim..

birincisi. aracın faturası ve fatura kesenin faturayı kesme yetki belgesi isteniyor.
ikincisi. ötv yatırdığınıza dair belgeler.
üçüncüsü araç için trafik sigortası
dördüncüsü ise aracın uygunluk belgesi.bunları temin ettikten sonra ki motoru aldığınız yerler bunu veriyorlar. (gerçi bana faturayi kesme yetki belgesi vermediler umarım yarın problem çıkmaz). geri kalan herşey elimde. artı olarak şöförler cemiyetinden temin edeceğiz belgeler ile bunları yazdırmanız artı olarak da bildiğim kadarıyla plaka tahsisi yapıllacak. belki en güzeli adamlar haketmeseler dahi bu işleri her zaman iş takipçilerine vermek olsa gerek. sanırım en güzeli bu. hiç uğraşmıyorsunuz ve sadece imza atmak üzere gidiyorsunuz emniyete.
 
Katılım
30 Ocak 2009
Mesajlar
208
Arkadaşlar bu pazar bahsettiğim Kırklareli yolculuğumu sorunsuz yaptım.Tam 425 km.maşallah zat bana hiç sorun çıkarmadı.Üstelik yolun bazı yerlerinde sağnak yağmur altında gittim,Kırklareli merkezde sürerken ayaklarıma kadar suya girdim çıktım banamısın demedi.Tabi cumartesi kayış,yağ,buji,filtreler değişmişti.Verdiğim her kuruşa helal olsun bu makineye...
 
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
615
Arkadaşlar bu pazar bahsettiğim Kırklareli yolculuğumu sorunsuz yaptım.Tam 425 km.maşallah zat bana hiç sorun çıkarmadı.Üstelik yolun bazı yerlerinde sağnak yağmur altında gittim,Kırklareli merkezde sürerken ayaklarıma kadar suya girdim çıktım banamısın demedi.Tabi cumartesi kayış,yağ,buji,filtreler değişmişti.Verdiğim her kuruşa helal olsun bu makineye...

tebrikler limankalesi..
senin adina cok sevindim,ayrica bende oraliyim ...
toplam kac saatte gittigini ve ne kadar zaman molalar verdigini de yazarmisin bakarsin gaza gelir bende giderim:queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Nis 2008
Mesajlar
220
Ufuk,Tarhan..

Yeni motorun ruhsat çıkarması daha kolay...Takipçiye 200 liradan bahsedildi ..Rakkam doğru ise Az para değil. Asgari ucretin 1/3 ü . ..Ben evrakları doldurtup kendim takip ettim..Trafikte istenen evrakların listesi asılı...Tabiki biraz zaman ayırmak lazım...




Limankalesi.. ..

Tebrikler..425 km bir günde az bir yol değil....Hemde zorluklara rağmen...Bende limitler zorlanmadığı zaman ZAT ların bu yola dayanacagına inananlardanım..
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Arkadaşlar

Yakın tarihte Şile'ye gezi düzenlenecek.
Bizde zat 150 ciler olarak orada bir gövde gösterisi yapalım diyorum :)

İstanbul'daki arkadaşlar özellikle katılım olsun istiyorum..Tarih olarak henüz kesinleşmiş bir şey yok ama yakın zamanda belli olacak..Olmazsa biz kendimiz buluşur gezeriz..
Buradan bir nabız yoklaması yapmak istiyorum ona göre Etkinlik Duyuru kısmına başlık açacağım..

Ama gerçekten 150 ZAT katılımcılarının desteğini bekliyorum..
Bu tür bir etkinliğe katılmak isteyenler bildirebilirler mi acaba?

"Çinli minli ama aslanlar gibi Zat 150"
mottosuyla katılabilecek herkesi bekliyorum..

Evet kimler okey der bu tür bir geziye?


Mevcut Katılımcılar:
Osbourne
sero1981
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
172
Arkadaşlar

Yakın tarihte Şile'ye gezi düzenlenecek.
Bizde zat 150 ciler olarak orada bir gövde gösterisi yapalım diyorum :)

İstanbul'daki arkadaşlar özellikle katılım olsun istiyorum..Tarih olarak henüz kesinleşmiş bir şey yok ama yakın zamanda belli olacak..Olmazsa biz kendimiz buluşur gezeriz..
Buradan bir nabız yoklaması yapmak istiyorum ona göre Etkinlik Duyuru kısmına başlık açacağım..

Ama gerçekten 150 ZAT katılımcılarının desteğini bekliyorum..
Bu tür bir etkinliğe katılmak isteyenler bildirebilirler mi acaba?

"Çinli minli ama aslanlar gibi Zat 150"
mottosuyla katılabilecek herkesi bekliyorum..




arkadaşlar ben eski bi zat çı olarak iştirak ederim, corvus'u kabul ederseniz...
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Olmazmı sero :cat: hem şu corvus a da bi oturmuş oluruz :)
nasıl memnunmusun bari?
 
Katılım
30 Ocak 2009
Mesajlar
208
tebrikler limankalesi..
senin adina cok sevindim,ayrica bende oraliyim ...
toplam kac saatte gittigini ve ne kadar zaman molalar verdigini de yazarmisin bakarsin gaza gelir bende giderim:queen:

sabah 9.45 de çıktım 13.45 de kırklareline geldim.212 km 4 saat yani.Saat başı 15 dk mola verdim yani 4 saatin yaklaşık 45 dk sı molada geçti.Dönüşte aynı şekilde.90 km yi geçmedim bazen 80 le gittim.Yine 212 km 18:00 da çıktım bu sefer 3 kez mola verdim 21.30 da evdeydim.

Bence deneyin ama bakımı yaptırın yola çıkın ben genede yolda kalırım diye korkmadım değil ama macera işte.(yanıma yol üstündeki servislerin telefonlarını almıştım yinede :))
 
Katılım
2 Haz 2009
Mesajlar
59
arkadaşlar bugün ne yazık ki kendi başıma hallederim umuduyla emniyete gittim. evet hallettim.. yani herşey yolunda gibi görünüyordu. önce evde scannerin içerisinde yeni motorumun uygunluk belgesini unutmuşum onu almak için geri döndüm. ardından işime gittim ve işimdeki işlere baktım. sonra geri döndüm ve beklemeye başladım. saat 9 da aldığım sıra numarasına göre önümde 300 kişiden fazla kişi vardı ve iki memur vardı işlemleri yapan. bekledim bekledim... en sonunda memurlardan birine yaklaşarak memur bey dedim benim numaram şu. peki sizin mesainiz benim numaram gelmeden biterse ne yapacağız dedim. adam bir yüzüme baktı.. baktı.. belki dedi biraz daha çalışırız ya da geri kalanları bir şekilde alırız dedi. iyi dedim. oradanda ayrılmadım. benim yüzüsuyum hürmetine mi diyeyim adam halimize acıda ve mesainin bitmesine 10 dakika kala sen sen sen diye bizleri bir sıraya soktu ardından hepimizden evrakları almaya başladı. aaaaaaaaamaaaaaaa ne yazık ki her zamanki şanssızlığım burada da devreye girdi. ve benim evraklarımdan birisinin üzerinde bir eksiklik tespit ediverdi. satan firma (marka vermeyeyim reklam olur en azından kötü reklam) faturaya kaşe basmamıs ve aynı zamanda bulunduğum semtin bağlı olduğu ilçeyi yazmamış. düşünsenize saat 9 dan bu yana bekliyorum ve saat 17 olmuş adam evrağınız eksik diyor. oy oy oy.. çıldırdım.. tabii adama bir şey demedim. ama valla bela okuya okuya satan firmaya gittim. satan ilgili yoktu. onun yerine başkası yaptı aynı işi ama ben tüm günümü işimi bırakarak o havasız yüzlerce kişinin uğultusuyla geçirdim.

arkadaşlar aranızda hacı hoca üfürükçü kurşun döken falan varsa allah rızası için benim gıyabımda bir okusun üflesin kurşun döksün ya böyle şanssızlık olur mu.. :)) her işim böyle be.. of offf..
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
172
Olmazmı sero :cat: hem şu corvus a da bi oturmuş oluruz :)
nasıl memnunmusun bari?

herkeze selamlar

osbourne
pc arızalı olduğundan :pr: foruma gıremedım....
Allah nazardan saklasın çok memnunum çok keyifli bi makina... Yanlız scooterın bazı avantajlarıda war.. mesala dizler içeride oldugu ıçın fazla rüzgar yemıyorsun ve dogal olarak dizlerin agrımıyor :p
Keşke zatın 250 cc lıgı cıksaydı da bızde zat kullanmaya dewam etseydıkk..:salut:

Gezi konusunda tekrarlıyorum ben warıım
İRT: 505 762 28 80
MSN [email protected]
 
Son düzenleme:
Katılım
13 May 2009
Mesajlar
173
sero 1981 izmirde böle bir gezi düzenlemiş olsaydınız katılırdım faka ist malum:D size iyi geziler simdiden yolunuz açık olsun kazasız belasız..
 
Katılım
5 Nis 2008
Mesajlar
220
Yakıt tüketimi.

Herkese merhabalar......


Arkadaşlar daha öncede sizlere 1000 km aralarla zatımın yakmış olduğum benzin sarfiyatlarını , pompa fişlerinin dökümünü yaparak sizlerle paylaşmıştım.. ..1.5 ayda yaptığım son 1000 km nin fiş dökümünü sizlerle paylaşmak istiyorum..Ben yakıtından çok memnunum..Yalnız bildiğiniz gibi benim zatın üzerinde 151 hs nin karbüratörü var ......



14/ 5 20 Tl 6.54 Litre 3.06 Tl Lit.Fiyatı 252 Km

26/ 5 20 Tl 6.41 Litre 3.12 Tl Lit.Fiyat 450 Km

7/6 20 Tl 6.29 Litre 3.18 Tl Lit.Fiyat 680 Km

21/6 20 Tl 6.21 Litre 3.22 Tl Lit.Fiyat 910 Km

2/7 17 Tl 5.65 Litre 3.02 Tl Lit.Fiyat 1000 Km
________ ___________

97 Lira 31.10 Litre


Kilometre hesabında Litre ölçmek daha sağlıklı ...Km de Kuruş hesabı yanıltıcı oluyor..

Sizlerinde motorunuzun yakıtını benzincilerden aldığınız pompa fişleri ile yapmanızı tavsiye ederim...


Buna göre 1000 Km de 31.10 litre benzin yakmışım.. 100 km de 3.11 litre yakmış oluyorum.. el kitapçığında 2.8 Lt yazdığına göre Benzin sarfiyatım iyi demektir.. Muadili motorlar Suziki , Yamaha , Honda , Peugot gibi markalara göre çok tasarruflu....Bu sebepten ZAT ımı seviyorum....


Herkese kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler...
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
arkadaşlar ne zamandır olan bişeydi ama şimdi kıllanmaya başladım iyice. sorun şu
kontağı açtığım zaman sağ ayağımı koyduğum yerin altından tırrrrrrrrrr diye bir ses geliyor titreme ile birlikte, ayağımda hissedebiliyorum. motor çalışırken değil sadece kontağı açtığımda oluyor.
bu sorun bazen hiç olmuyor, bazen daha kısa sürüp duruyor ama bazende çok uzun sürüyor. sebebi nedir acaba, önemli bir sorunmudur, yoksa normalmidir
 
Katılım
1 May 2008
Mesajlar
735
arkadaşlar ne zamandır olan bişeydi ama şimdi kıllanmaya başladım iyice. sorun şu
kontağı açtığım zaman sağ ayağımı koyduğum yerin altından tırrrrrrrrrr diye bir ses geliyor titreme ile birlikte, ayağımda hissedebiliyorum. motor çalışırken değil sadece kontağı açtığımda oluyor.
bu sorun bazen hiç olmuyor, bazen daha kısa sürüp duruyor ama bazende çok uzun sürüyor. sebebi nedir acaba, önemli bir sorunmudur, yoksa normalmidir

Sanırım bahsi geçen ses, 150 zat a özel bir sorun olan benzin pompasının pompalama sırasında çıkarttığı tort tort tır tırt diye ses. Bazan yolda giderkende pompanın ses çıkarttığı oluyor. Az veya çok ses yapmasının nedenini hala anlayamadım. Bazan çok ses yapıyor bazan hiç ses etmiyor benim zat.

Eğer bahsettiğim ses ise çok kafaya takmaya gerek yok. Sonuçta ses yapması pompamızın çalıştığının göstergelerinden birisi. :queen:
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
389
aynı ses bir arkadaşımın 150 zatındada oluyor oda benzin ponpasından geldiğini söylüyor hatta benzin çok az kaldığında çok fazlalaşan bir sesi var ama çalışma anında bu ses ya kesiliyo yada motorun sesindan duyulmuyor.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
o ses bizim zatlara özgü benzin pompasının çıkarttığı tamamen normal bir sestir..
Ancak,
Eğer yolda giderken bu sesi duyuyorsanız veya ilk çalışmadan sonra ses hiç kesilmiyorsa karburatörünüz pislenmiştir..Serviste karburatör temizliği yaptırın..

Ama normal şartlarda motoru sabah her çalıştırdığınızda bu ses gelir..Hiçbir problem teşkil etmez..Tekrar söylüyorum normal bir ses bu :cat:

Ve unutmayın her zaman her türlü içten yanmalı motorun benzin deposu dibine kadar boş bırakılmamalıdır..Benzinin pisliği dibe çökerek karburatör tıkanma ihtimalini arttırır..:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst