Vitesli alma scooter al, niye?

Katılım
18 May 2009
Mesajlar
239
coq bu işler önceki mesajımdada belirttiğim gibi tercih meselesi. Sportif sürüş için vites gerekliliğine inanıyorum. Tabiki bu benim görüşüm. Özellikle küçük cc motor kullananlara bakıyorum, ilk 20 metrede 3 kez vites değiştirmek bana eziyet gelir. Hele trafikte inanılmaz eziyet. Kaza oranları konusunda, en azından ölümlü kazalar konusunda diğer modellerin daha riskli olduğunu düşünüyorum. Benim bildiğim bu, zaten kaza topiklerini takip edersen durumu anlarsın. Ayrıca bu konuda kaza adedinden çok kaza oranı önemlidir. Scooter satış adedinin fazlalığı seni yanıltmasın. Avrupa'da artık arabalar değil, iş makineleri, otobüsler bile otomatik üretilmekte. Gerçi, yurtdışına çıkmadım ama nedense filmlerde hep otomatik vitesli modeller kullanılıyor. Sponsor oluyorlar herhalde.

Balbar scooterların hepsi ufak değil. Benim motor 230 kilo. Ayrıca 125 cc vitesli motorlar scooter'lardan çokmu ağır?

sysroot senin yanından mermi gibi bir runner180 geçse amma kızarsın kimbilir:d
Ben 400 cc ile yakalayamadım adamı.

Amacım tartışmaktan ziyade herkesin tarzının farklı olduğunu belirtmektir. Scooterında dez avantajları var. İlerde bende vitesli kullanmayı düşünüyorum ama şehir içinde kullanmak için değil.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Mar 2009
Mesajlar
47
işim gereği scooter kullanıyorum trafikte bana vitesliden oldukça rahat gelio şahsıma ait viteslim var tercihim vitesli
 
Katılım
12 Eki 2008
Mesajlar
102
Ben motosiklet deneyimi olan birisi değilim. Bir gün sınıfta konu açıldı. Arkadaş bana "daha önce motosiklet kullandın mı?" dedi ve hayır dedim. Hemen sordu; "hyosung ne kadar basıyor?" , 150 diye cevapladım. Bu sefer "sen önce scooter ile başla. 150 ile giderken motorun direksiyonunu tutamazsın." dedi. Gidonu falan boşverdim de en çok kafama takılan , hedefinde vitesli bir motosiklet olan birisine scooterdan başlamasını tavsiye etmek ne kadar akıl kârı?
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
coq bu işler önceki mesajımdada belirttiğim gibi tercih meselesi. Sportif sürüş için vites gerekliliğine inanıyorum. Tabiki bu benim görüşüm. Özellikle küçük cc motor kullananlara bakıyorum, ilk 20 metrede 3 kez vites değiştirmek bana eziyet gelir. Hele trafikte inanılmaz eziyet. Kaza oranları konusunda, en azından ölümlü kazalar konusunda diğer modellerin daha riskli olduğunu düşünüyorum. Benim bildiğim bu, zaten kaza topiklerini takip edersen durumu anlarsın. Ayrıca bu konuda kaza adedinden çok kaza oranı önemlidir. Scooter satış adedinin fazlalığı seni yanıltmasın. Avrupa'da artık arabalar değil, iş makineleri, otobüsler bile otomatik üretilmekte. Gerçi, yurtdışına çıkmadım ama nedense filmlerde hep otomatik vitesli modeller kullanılıyor. Sponsor oluyorlar herhalde.

Konu scooter kullanmayın, aman almayın kaza yapmayın değil. Scooterları veya kullanıcılarını kötülemek değil. Scooter kullanmak maharet ister diyerek scooter kullanıcılarını övmeme rağmen yinede böyle bir tepki beklemiyordum açıkcası. Ayrıca konumuz 400 cc maxi scooterlar da değildi. Neyse dediğim gibi görüşlere saygı duymak lazım.
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
ben sukutırın dengesiz olduğuna katılmıyorum. aynı vitesli gibi dengeli. iyi lastik ve amortisor varsa güvenli. Ancak
tumsek-çukurlarda teker boyutu nedeniyle daha cok sarsıyo bunu gördüm. şimdi beat'i satıp cbf kullanıyorum. Tekrar sukutır kullanır mısın deseler, evet 250lik maksi olursa kullanırım. Yani güvensiz ve dengesiz olduğu dışında görüşlerine katılıyorum. bana bu önyargı gibi geliyor. Beat benim ilk motorumdu ve panik frende teker kilememe rağmen iki yalpayla toparlamıştım. Elim kolum kadar rahat kullanıyordum.
 
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
296
Lucas yanlış anlaşıldı, bence son derece haklı. Daha bugün scooter almayı düşünen bir arkadaşımı vitesliye yönlendirdim. Neden? Düşe kalka bunda öğrenir sonra vitesli alırım dediği için. Scooter başlangıç motoru değildir, düşüp kalkam için de hiç uygun değildir. Motor koruma demirlerindeki çizikle atlatılacak motor yatırma olaylarını scooterda kırık grenajla sonuçlandırırsınız onun da faturası çok kabarık olur.

Ben enduro/ss/cruiser kullanıcam benim tarzım bu diyenleri commuter motora yönlendirmek gerekir. Ben keyif adamıyım, işe motorla gider gelirim, öyle vitesle uğraşamam, eve dönerken kavun karpuz alırım, rüzgarla çok boğuşmak istemem, gazı verdim mi 120'e zart diye çıkmalıyım, öyle hoplamayla zıplamayla uğraşamam diyen adam scootera yönlendirilir.

Topici yanlış anlayan arkadaşlara da cevap vermek gerekirse, scooterın denge sorunu olduğu yanlış bir kanı, alıştıktan sonra her türlü motorla düşük hızda dengeli ilerlersiniz. Tek sorun çukurlar, onun da üstesinden 16 inch jantlı scooterlar rahatça gelir.

Antalya'da scooter kazasının çok olması çok normal. Antalya'da kaç tane scooter kaç tane vitesli var. Bir orantılayın lütfen.

Hız konularına girmeyi istemem ama 800 cc scooterlar olduğunu hatırlatırım.
 
Katılım
24 Haz 2008
Mesajlar
1,259
Lucas dediklerinin çoğunda sana katılıyorum ama bence hiç trafiğe çıkmamış birinin (araba filan kullanmamış ehliyeti olmayan kişiler) motora scooterla başlaması bence önemli çünki trafiği daha rahat öğreniyosun uğraşcak bir debriyaj bir fren bir vites olmadığından etrafı daha rahat gözlüyosun bana yararı çok oldu en azından öle düşünüyorum vitesli bir motora bindiğimde trafikdeki tehlikleri daha rahat algılıyorum bir nevi tecrübe sağlıyor sana ama dediğim daha çok gençler için geçerli trafikde zaman geçirmiş araba sürücüleri için geçerli değil tabi .
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Lucas yanlış anlaşıldı, bence son derece haklı. Daha bugün scooter almayı düşünen bir arkadaşımı vitesliye yönlendirdim. Neden? Düşe kalka bunda öğrenir sonra vitesli alırım dediği için. Scooter başlangıç motoru değildir, düşüp kalkam için de hiç uygun değildir. Motor koruma demirlerindeki çizikle atlatılacak motor yatırma olaylarını scooterda kırık grenajla sonuçlandırırsınız onun da faturası çok kabarık olur.

Bende aşağı yukarı aynı şeyden bahsetmiştim, fakat konu düşüp scooter'in sağını solunu kırmak değil, scooteri kullanan kişinin kolunu bacağını kırmaması.
Aman vitesli öğrenmek zormuş, acemiliğimi atmam için scooter kullanmak gerekiyormuş düşüncesi bazı arkadaşlarca empoze edilmesi kötü sonuçlar doğurur. Düşecek olan scooterla da düşer, vitesli ile de düşer fakat, scooter ile düşme olasılığı çok daha fazladır. Ölümlü ölümsüz kazalardan bahseden arkadaş ise, insanların ciddi sakatlıklar geçireceğini, bir daha değil scooter bisiklete dahi binemeyecek durumlara gelebileceklerini göz ardı etmiş. Kaza yapınca illa ölmek mi gerekiyor? Sakat kalmak, veya aylarca hastanelerde yatmak, işinizden gücünüzden olmak ciddi birşey değil midir bu Ülkede?
 
Katılım
9 May 2009
Mesajlar
13
Foruma yeni üye olan arkadaşlar genellikle ilk yada ikinci mesajlarında;
Şunu mu alayım, yoksa bunu mu?
Çinli alsam mı almasam mı?
Vitesli alıcam ama bilmiyorum, acaba öğrenebilir miyim?
Bisiklet kullanabiliyorum, 600 cc ile başlasam mı?

vs.vs. gibi sorular sorarlar. Herkes kendi kanaatine göre cevap verir, yardımcı olmaya çalışır. Zaten sitenin en önemli amaçlarından en başında geleni de aynı amaç için bir araya gelmiş insanların birbirlerine yardımcı olmalarıdır. Neyse konuyu fazla dağıtmadan, şunu sormak yada gündeme getirmek istiyorum.
Çok konu gördüm ki, yeni başlayacağım CBR 125 mi alayım, YBR 125'mi, yada farklı bir kaç marka arasında gidip gelen hep aynı sorular.
Bazı görüşlerine saygı duydugum ama asla katılmadığım arkadaşlar hemen olaya müdahale eder, "ilk deneyiminse vitesli alma scooter al, alıştır kendini".
Şimdi bu düşünce tarzından yola çıkarak,
1- Vitesli motor kullanmayı tercih etmiş, benimsemiş ve öğrenmeyi göze almış insanlara neden scooter tavsiye edersiniz?
2- Scooter kullanmak vitesli motor kullanmaktan daha zordur. Lastikleri daha ufaktır, dengede durmak daha zordur, ani frenlerde kayıp düşmeniz daha kolaydır, en ufak bir çukurda dengenizi sağlayamamanız daha basittir. Bunların bilincinde olarak mı scooter kullanmalarını tavsiye ediyorsunuz?
3- Scooter ile ilk motosiklet deneyimini yaşadığında, 3-5 ay sonra yada 1-2 yıl içinde ben artık piştim, vitesli kullanabilirim dediğinde, anasının karnından doğduğundaki vites,debriyaj ilişkisi bilgileriyle mi vitesli motoru kullanacaktır, yoksa scooter kullandığı dönemler hayatının boşa geçmiş dönemleri midir?
4- Hepiniz ilk motosiklet deneyiminizi scooter ile mi yaşadınız? Evet arkadaşımda vardı, arada alır mahallede turlardım mı diyorsunuz?
5- Scooter kullanmanın ne kadar beceri istediğini hiç bir scooter kullanıcısı arkadaşınız dostunuz size söylemedi mi? Hem scooter hem vitesli motosiklet kullanmış hiç bir arkadaşınızdan, vitesli motor trafikte zahmetli ama kullanmak daha kolay gibi bir cümle işitmediniz mi?
6- Bana katılmak zorunda değilsiniz, düşüncelerinizi değiştirmek zorunda hiç değilsiniz, fakat insanların düşüncelerini de yanlış yönde değiştirmemelisiniz.
7- Kişiye, şahsa, herhangi bir konu başlığına özel olarak açılmış bir konu değildir. Tamamiyle kendi görüşlerimden ibarettir.

Bu yazıyı yazan arkadaş çok biliyor anlaşılan.
Bence insanları yönlendirmeye çalışan sen oluyorsun bu durumda.
Kim ne istiyorsa binsin, senin söylediklerin sadece sana göre doğru olanlar bunu unutma.
Son olarak senin yazdığın yazının aynısını vitesli motora göre çevirip yazabilirdim ve aynı soruların tersini bende sorabilirdim.
Fakat yazdığıma değmez.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Bu yazıyı yazan arkadaş çok biliyor anlaşılan.
Bence insanları yönlendirmeye çalışan sen oluyorsun bu durumda.
Kim ne istiyorsa binsin, senin söylediklerin sadece sana göre doğru olanlar bunu unutma.
Son olarak senin yazdığın yazının aynısını vitesli motora göre çevirip yazabilirdim ve aynı soruların tersini bende sorabilirdim.
Fakat yazdığıma değmez.

Peki teşekkür ederim :) Çok şey yazabilirdim bende ama dediğiniz gibi yazdığıma değmez.
 
Katılım
12 Eki 2008
Mesajlar
77
Peki teşekkür ederim :) Çok şey yazabilirdim bende ama dediğiniz gibi yazdığıma değmez.


Haklısın abi,bu aralar bende fark ettim herkes,vitesli alma scooter al diye..

bende motora ilk başladıgım zaman arkadaşın scooterına biniyim bir dedim..daha önce bisiklet kullanmıştım sadece.bindim dengeyi kuramıyom,gidonda rahatsız oldum,sandalyede oturur gibi oturuyoz,rahat olamıyom..ondan sonra ninja 250r nin üstüne atladım oh be dedim ne güzelmiş vitesli,dengeyi gerçekten çok daha rahat kurabiliyorsun onu anladı.

diyeceğim o ki scooter kullanıcılarını lafım yok,ama kullanmak zor vitesliye göre..

Arkadaşlara rica ediyorum kimseye vitesli,scooter al demeyin lütfen.hangisine ilgi duyuyorsa ona binsin.herkesin zevki başkadır....

Saygılar..

Okan..
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
scooter bir geçiş motoru değil, farklı bir kategoridir. başka biri yazsa katılırdım ama Lucas'ın stiline gıcığım :p
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
1,071
Ben 37 yaşımdayım. Hayatımda daha önce hiç motosiklet kullanmamıştım. Ama sıkı bir araba ve bisiklet sürücüsüyüm. Burada kimseyede yanlış örnek teşkil etmek istemem ama ilk gördüğüm an GV250 yi aldım. Bindim. O kadar. 180 kg lık motosikletimin arkasına eşimide alarak Harran'a gittim geldim. Şu an 10 ayda 10000 km yol yaptım. Ne motorumda ne de bende herhangi bir olumsuzluk yok.
İsteyen scooter la başlasın isteyen vitesli ile..
Ama şurası bir gerçek uzun yola çıkacaksan altında KESİNLİKLE AMA KESİNLİKLE vitesli motor olacak.. Bunun tartışması yoktur..
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
insan schooter a alışınca ne bileyim hani aslında bisikletten farkı yok çünü fren vites debriyaj farklı.arka fren ayaktan sen diğerinde elindeydi ama o şimdi debriyaj oldu :S e ama yıllardır arka frendi o? hadi bakalım hatlar karıştı koy yerine.tamam başta yazarsın kafana ama acil durumda? alışkanlık arka fren diye bas debriyaja vs vs.. başıma geldi ordan biliyorum.150 cc schooter dan 1500cc vitesliye geçiş yaptım oradan biliyorum =) en iyisi seri olmayan fazlada hızlanamayan bi vitesliyle başlamak.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Ya arkadaşlar ne kadar iddialı konuşuyorsunuz..Herkes yok kesin şöyle yok kesin böyle bilmem ne diyip durmuş..

İsteyen istediği motorla başlar..
Scooter, vites olayı zor gelen bir insana önerilebilecek bir makinedir evet..
Ama vitesliye geçmek için scooter ile başlanılmaz evet..
Scooter ın lastiği küçüktür hop hop k.çını vurursun seleye evet..
Ama şehiriçi sürüşü vitesliye göre inanılmaz rahattır evet..(dur-kalklar vs.)
Uzun yola scooter ile grallar gibi gidilir evet..
Bkz. 800 cc bir scooter
bmw-sgt-800.jpg


10 yıllık 4 teker şöförlüğünden scooter a terfi(!) eden birisi olarak kararımdan inanılmaz mutluyum..
Çevir gaz elciğini bas git ya bundan daha rahat bir şey varmı?

Herhangi bir konuda iddialı olmaya gerek yok..Mantıklı düşünüp 2 tarzında artı ve eksi yönlerini ortaya koyun nedir bu hır-gür?
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
lucas DENECEK BİŞİY YOK DOSTUM :)

sonuçta herkesın kendı fıkır ve dusuncelerı on planda kalıyor,
arada kulaktan duyma sözler ile ilerlemek tüm dostlarımızın elınde olan bişiyidir,

scoter vıteslıye nazaran daha basıt gıbı gorunur,
gaza basarsın gıder,
ama elbettekı tehlıkelıdır,
scoter bısıklet mantıgı ıle düşünüldüğü zaman,
adam bisiklet kullanıyor zaten vıteslı alsın dıye adlandırılır ve onerılır aslında:)

yani vıteslı kullanmak daha bir başkadır aslında,
vıteslı kullanan scoterda sıkıntı yasamaz,
ama scoter ıle baslayan bırı vıteslıde yıne zorlanır,

benım tercıhım vıteslı ıle baslamaktır,
ilk başlangıc oldugundan ıkısınıde surmek ıcın çaba gerekecek,
o nedenle vıteslı daha mantıklı...
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Konu başlangıç motosikleti değil arkadaşlar, tekrar ediyorum, CBR 125 alayım mı diye soran arkadaşa scooter ile başla diyenleredir bu konunun açılma maksadı. Scooter ile başlamak istiyorum diyene hayır vitesli ile başla denilemez, demiyorum da.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst