Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
1,083
arkadaşlar ben de aranıza bugün katıldım 2009 honda cbr 125 kırmızı siyah var bnde.İstanbul Üsküdar'da oturuyorum ismim doğucan kısaca doğu diyebilirsiniz.Sormak istedikleriniz varsa buyrun.
hoşgeldin hocam :rendeer:

2008 modellerin gidonu birazcık daha yüksek dikkatle inceledim bana öyle geldi: )
2006 ve ustu modellerın seklı bıraz degısıkmı yoksa banamı ole geldı..?

evet arkadaşlar banada biraz öyle geliyor ama 2008 2009 öncekilerinden baya farklı :wiinkk:


arkadaşlar bide bi sorum olacaktı zinciri yağlarken galiba biraz fazla yağladım bugün ilk kez yağladım ben motor eskisi kadar atik değil sanki belkide psikolojik bilmiyorum ve galiba disk üzerinide biraz gelmiş arka fren hiç tutmuyor gibi çok az tutuyor komple yıkadım yine aynı acemilik işte :queen:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
sağolasın hemen yaptırmıcam zaten zevk amaçlı kullanıyorum motorumu , servise gitmeden, düzgün bir şekilde yapan varsa yazsın inşallah


CBR125'de kullanılan ampul: 12V35/35W ve HS2 Duy tipi.
Oto elektrikçilerinde, yedek parça ve aksesuarcılarında, hatta belki benzin istasyonlarında bile bulabilirsin. Fiyat 3-5 TL civarı birşeydir.

Farları beyaz yapmak istersen de, Philips'in alt firması tarafından üretilen: Exelite-Premium Halojen ampullerden bulup takabilirsin. Bildiğim kadarıyla CBR125 için duy tipi uyumlu tek halojen beyaz ampul budur. Bunun da fiyat 35-40 TL civarı olması lazım.

Eğer elinden azıcık iş geliyorsa ampulü kendin değiştirebilirsin, servise gitmene gerek yok.

Öncelikle kadranı tutan 2 plastik parçayı sökmen gerekiyor. Bu parçaları tutan 6 tane vida vardır. 4 tanesi cam üzerinde, diğer ikisiyse plastik parçaların alt uzantısındadır. Yıldız tornavidayla bunları söküyorsun. Yalnız hangi vidayı nereden söktüğünü unutma çünkü hepsi aynı değil.
Sonrasında kadranı tutan sağda ve solda birer adet; toplam 2 tane kalın vida göreceksin. Anahtarla bunları da söktükten sonra, kadranı alt bağlantılarını sökmeden yana doğru kaydırabilirsin.
Oluşan boşluktan elini sokup, far ampullerini tutan demir kelepçeyi açarak farı tastan dışarı çıkartıyor ve ampulleri söküp yenilerini takıyorsun. Ampulleri taktıktan sonra duyları yerine takarken, far tasına iyice oturduğundan emin ol ve kelepçeleri kapat.
Sonrasında aynı işlemleri sırasıyla tersine uygula.
Alan biraz dar olduğu için belki ilk seferde biraz uğraşabilirsin ama yapamayacağını sanmıyorum.

Kolay gelsin.

2006 ve ustu modellerın seklı bıraz degısıkmı yoksa banamı ole geldı..?

Bildiğim kadarıyla renk-desen harici hiçbir fark yok, ben de inceledim ama dikkatimi çeken birşey olmadı.

arkadaşlar bide bi sorum olacaktı zinciri yağlarken galiba biraz fazla yağladım bugün ilk kez yağladım ben motor eskisi kadar atik değil sanki belkide psikolojik bilmiyorum ve galiba disk üzerinide biraz gelmiş arka fren hiç tutmuyor gibi çok az tutuyor komple yıkadım yine aynı acemilik işte :queen:

Zincir gerginliğine bir bakmanı öneririm, belki bollaşmış olabilir.
Disk üzerindeki yağı, balata temizleyici ile temizleyebilirsin.
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
1,083
çok teşekür ederim. hocam peki zincir gevşemesi zincir yağını fazla kaçırdığımda olabilirmi.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Rica ederim.
Hayır, zincir yağını fazla kaçırmakla zincir gevşemesinin pek bir alakası yoktur, en fazla yağ sağa sola sıçrar, jantı, lastiği ve çatalı kirletir.
Motor kullanıldıkça zamanla zincir kendini salmaya başlar ve belli aralıklarla gerilmesi gerekir.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
Rica ederim.
Hayır, zincir yağını fazla kaçırmakla zincir gevşemesinin pek bir alakası yoktur, en fazla yağ sağa sola sıçrar, jantı, lastiği ve çatalı kirletir.
Motor kullanıldıkça zamanla zincir kendini salmaya başlar ve belli aralıklarla gerilmesi gerekir.

:cat::cat::cat:
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
33
hondateam34, ahmet93 teşekkürler.:)

ne demek ben teşekkür ederim :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:59 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:57 PM ----------

arkadaşlar aranıza yeni katıldım adım onur...
4 aylık bir cbr125 ım var hemde kırmızı...aşığım ben ona:D

hoşgeldin arkadaşım.ya bişi sorucam resimde dikkatimi çekti de.Senin aldığın cbr 125'in kafa grenajı 2005 600rr kafa grenajı gibi mi yani yeni kasa mı yoksa bana mı öle gelior :mrgreen: güle güle kullan buarada
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
1,083
Rica ederim.
Hayır, zincir yağını fazla kaçırmakla zincir gevşemesinin pek bir alakası yoktur, en fazla yağ sağa sola sıçrar, jantı, lastiği ve çatalı kirletir.
Motor kullanıldıkça zamanla zincir kendini salmaya başlar ve belli aralıklarla gerilmesi gerekir.
galiba yağı biraz silsem iyi olacak tekrar çok teşekür ederim hocam :rendeer:

arkadaşlar aranıza yeni katıldım adım onur...
4 aylık bir cbr125 ım var hemde kırmızı...aşığım ben ona:D

hoşgeldin onur sanki avatardaki motor türkiyeye gelmeyen avrupa versiyonu olanlardan dimi :mrgreen:
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
CBR125'de kullanılan ampul: 12V35/35W ve HS2 Duy tipi.
Oto elektrikçilerinde, yedek parça ve aksesuarcılarında, hatta belki benzin istasyonlarında bile bulabilirsin. Fiyat 3-5 TL civarı birşeydir.

Farları beyaz yapmak istersen de, Philips'in alt firması tarafından üretilen: Exelite-Premium Halojen ampullerden bulup takabilirsin. Bildiğim kadarıyla CBR125 için duy tipi uyumlu tek halojen beyaz ampul budur. Bunun da fiyat 35-40 TL civarı olması lazım.

Eğer elinden azıcık iş geliyorsa ampulü kendin değiştirebilirsin, servise gitmene gerek yok.

Öncelikle kadranı tutan 2 plastik parçayı sökmen gerekiyor. Bu parçaları tutan 6 tane vida vardır. 4 tanesi cam üzerinde, diğer ikisiyse plastik parçaların alt uzantısındadır. Yıldız tornavidayla bunları söküyorsun. Yalnız hangi vidayı nereden söktüğünü unutma çünkü hepsi aynı değil.
Sonrasında kadranı tutan sağda ve solda birer adet; toplam 2 tane kalın vida göreceksin. Anahtarla bunları da söktükten sonra, kadranı alt bağlantılarını sökmeden yana doğru kaydırabilirsin.
Oluşan boşluktan elini sokup, far ampullerini tutan demir kelepçeyi açarak farı tastan dışarı çıkartıyor ve ampulleri söküp yenilerini takıyorsun. Ampulleri taktıktan sonra duyları yerine takarken, far tasına iyice oturduğundan emin ol ve kelepçeleri kapat.
Sonrasında aynı işlemleri sırasıyla tersine uygula.
Alan biraz dar olduğu için belki ilk seferde biraz uğraşabilirsin ama yapamayacağını sanmıyorum.

Kolay gelsin.



Bildiğim kadarıyla renk-desen harici hiçbir fark yok, ben de inceledim ama dikkatimi çeken birşey olmadı.



Zincir gerginliğine bir bakmanı öneririm, belki bollaşmış olabilir.
Disk üzerindeki yağı, balata temizleyici ile temizleyebilirsin.

O ampuller hiç biyeri sökmeden de değiştiriliyo ya ama ufak eller gerek o yayı bulup çekmek zor o kadar geri kalanı kolay biraz çiziliyo tabi eller gidon yüzünden ama kafayı sökmekten iyidir.
 
Katılım
8 May 2007
Mesajlar
2,060
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar motorumu biraz önce sattık :salut:
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
1,946
cbr125 farkı alıcısı her zaman var hayırlı olsun uzulmeye degmez daha guzellerını alırsınız :D
 
Katılım
8 May 2007
Mesajlar
2,060
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sağolun arkadaşlar :rendeer: :pale:Ne alırsam aliim cıbırın yeri başka :pale: Kawa 250 düşünüyorum artık ama hemen değil, sağol Metehan :rendeer:
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
443
arkadslar benim bir sorunum var 5 gun once motorun aküsu durdugu yerde bitmiş(7 gun kontak açılmadı) iterek calıstırdım ve 3 km surdum tekrar park ettim kilitledim brandayı giydirdim(5gun kullanmadım) ve bugun gine calısmadı tekrar iterek calıstırdım motor daha 2 aylık nedeni ne olabilir ne yapmalıyım
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst