Ali 3. sınıfa giden zeki bir çocuktur.
Bir gün öğretmeni Ali'ye 'Siyaset' nedir diye sorar.
Ali düşünür ama o çocuk aklıyla cevap veremez. Eve gider kitaplara bakar ama hiçbir şey anlayamaz. O da babasına sormaya karar verir.
—Baba, Siyaset nedir? Baba düşünür.
Ali'ye uygun bir yolla anlatmak ister.
—Bu evde parayı getiren kim oğlum?
—Sen...
—Ben kapitalist rejimim.
—Peki, parayı alıp bizim yiyecek içecek ve giyecek gibi ihtiyaçlarımızı karşılayan kim?-Annem...
—O da hükümet.
—Peki, küçük kardeşinle kim ilgileniyor?
—Dadım...
—Dadın işçi, kardeşin gelecek, sen de halksın o zaman.
Ali her şeyi not alır ve uyur.
Gece garip seslerle uyanır. Bir de bakar ki kardeşi ağlıyor. Yanına gidince altına pislediğini anlar.
Hemen annesini kaldırmaya gider. Ama ne yaparsa yapsın anne kalkmaz. Bu arada salondan gelen sesleri merak eder ve salona gider.
Babasıyla dadısını uygunsuz yakalayan Âlinin ağzından aynen şu kelimeler dökülür:
—Kapitalist rejim işçiyi sömürüyor, hükümet uyuyor, gelecek ..k içinde, halk ne yapsın...![]()
manyak güzelmişş çok uzun zamandır gülmedim bölee güzel fıkrayaGüncelledim..Gülmek isteyen varsa okusun :queen:
HANIMINDAN KORKAN. . .
Elazığ'da adamın biri kahveye girer ve:
-Hop abeler,bidakka.Hanımından gorhanlar ayağa gahsın! der.
Ani bir gürültü,haydaaaa! Herkes ayakta.Birkişi hariç... Kahvenin tamamı hayretler içinde.
Soruyu soran adam oturana yaklaşır ve:
-Abe helal olsun be,deliganlı adam mışsın! Harbiden sen hanımından korkmaz mısın?
Adam nefesedir. Heyecanı biraz geçince: -
Yav kardaşım ele bi laf etinki dizlerim gırıldı galhamadım! der. :queen::queen:
Boğazda bir turist rehberi ile yabancı bir turist arasında şu konuşmalar gecer:
-Bu saray ne kadar zamanda yapılmış?
-5 yılda,
-Yazık bizde olsa 1 yılda biterdi.
Biraz sonra:
-Bu cami ne kadar zamanda yapılmış?
-2 yıl,
-Yazık bizde olsa 3 ayda biterdi,
Rehber bu konuşmalara çok sinirlenir. Biraz sonra bir tarihi eser daha görürler. Turist tekrar sorar:
-Bu yalı ne kadar zamanda yapılmış,
-2 ayda
-Yazık bizde olsa 1 haftada biterdi.
Bizimkisi iyice sinirlenir. Tam bu sırada Boğaz Köprüsünün altına gelirler.Turist yukarıyı göstererek:
-Bu köprü ne kadar zamanda yapıldı,diye sorunca.
Rehber şaşkın bakışla kafayı kaldırır ve şaşkınlıkla cevaplar:
-Hangisi? Bu mu? Bu dün burada yoktu , ne zaman yaptılar yahu! :mrgreen::mrgreen:
Ali 3. sınıfa giden zeki bir çocuktur.
Bir gün öğretmeni Ali'ye 'Siyaset' nedir diye sorar.
Ali düşünür ama o çocuk aklıyla cevap veremez. Eve gider kitaplara bakar ama hiçbir şey anlayamaz. O da babasına sormaya karar verir.
—Baba, Siyaset nedir? Baba düşünür.
Ali'ye uygun bir yolla anlatmak ister.
—Bu evde parayı getiren kim oğlum?
—Sen...
—Ben kapitalist rejimim.
—Peki, parayı alıp bizim yiyecek içecek ve giyecek gibi ihtiyaçlarımızı karşılayan kim?-Annem...
—O da hükümet.
—Peki, küçük kardeşinle kim ilgileniyor?
—Dadım...
—Dadın işçi, kardeşin gelecek, sen de halksın o zaman.
Ali her şeyi not alır ve uyur.
Gece garip seslerle uyanır. Bir de bakar ki kardeşi ağlıyor. Yanına gidince altına pislediğini anlar.
Hemen annesini kaldırmaya gider. Ama ne yaparsa yapsın anne kalkmaz. Bu arada salondan gelen sesleri merak eder ve salona gider.
Babasıyla dadısını uygunsuz yakalayan Âlinin ağzından aynen şu kelimeler dökülür:
—Kapitalist rejim işçiyi sömürüyor, hükümet uyuyor, gelecek ..k içinde, halk ne yapsın...![]()