Suzuki Suzuki AN 125 HK Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
384

Toksom kardeşim ne kadar teşekkür etsem azdır başta sana ve üşenmeyip tek tek yazan gökay a, (sahi o nerelerde acaba )

İşte forumun güzelliği bu

Dediğim gibi motor sıcak soğuk farketmiyor sürekli stop ediyordu, trafikte filan 3-4 gündür rezil olmuştum...yazılarınız üzerine indim şimdi aşağıya , koltuğu söktüm , kabloları buldum, aynı gökayın dediği yer dibinden yırtılmış bıçakla kestim yeniden taktım ve 10 dk. sürdü hepsi...

Sağolun varolun....

Bu arada toksom sen nerdesin istanbulda hatırladığım kadarı ile Anadolu yakasındasın servisten kurtardığım bu parayla reca ediyorum bir karaköy güllüoğlu yapalım :)

Tekrar selamlar saygılar
 
Katılım
19 Nis 2008
Mesajlar
112
Rica ederim omercem. Burada asıl emek gökay kardeşimizin, ben ona nasıl oluyor da oluyor? diye sormuştum, üşenmemiş oturmuş yazmış adam, böyle iken böyle diye. Sağolsun.

Bir uyarı: Bu problemin tekrarlama ihtimali yüksek deniyor.
Başka forumlardaki rivayetlere göre Suzuki yetkili servis garanti kapsamında bedelsiz olarak aşağıdaki çözümleri uyguluyormuş:
a) Vakum hortumunu daha sert bir malzemeden olan yenisi ile değiştiriyorlar.
b) Yeni vakum hortumunu selenin bagajı altında sıkışıp delinmeye/çatlamaya uğramayacak şekilde, başka bir yerden geçiriyorlar.
Servisin bu işi bedelsiz yapacağına "ne yalan diyeyim" pek inanmıyorum ama. Duyanınız, bileniniz var mıdır arkadaşlar?

Omercem, doğrudur Anadolu yakasındayım.
Şu "IstAN125" buluşmasını yapalım artık. Bunca zamandır forumda uzaktan uzağa tanışıklığımız var, bir de yüzünüzü görelim diyorum. Bir haftasonu buluşması planlasak mı? Karşıdakiler, Anadolu yakasına gelir misiniz? Şile tarafı olur, gözünüz yiyorsa Ağva'ya gidelim. Olmaz ise Riva olur, Beykoz olur, Anadolu Kavağı olur. Karşı tarafı (Avrupa yakası) yazmıyorum, deplasmana gitmemek için. :queen: Ne dersiniz? Istanbul Suzileri olarak bakalım kaç kişi toparlayabiliyoruz. Yorumlarınızı alalım gençler.
 
Katılım
5 Ağu 2008
Mesajlar
53
Kardeşler vakum hortumuna kesin çözüm buldum diyebilirim artık!!!!


Arkadaşlar yanılmıyorsam gökay arkadaşımız tarif etmişti hani ucundan çatlıyo (evet benimkide öyleydi) ama orayı kesip takmak ta çözüm değil bence (yani geçici bir çözüm)


Gelin şu işi kalıcı çözüme bağlayalım.

Arkadaşlar vakum hortumu çatlayınca oturdum araştırdım.;

1- Hangi sebeple çatlar?
2- Hortumu Nereden bulucam?
3- Sorun tamamen giderilir mi?


1- Arkadaşlar kesinlikle söylüyorum öyle sağa sola çarpmadan dolayı çatlamıyormuş, sonuçta plastik bir hortum içinden kimyasal ve sıcak (yağ) birşey geçtiğinde zamanla çatlarmış.

2- Ben topkapı oto sanayi (islam civata sırası) nde hortumcular var arkadaşlar.
(bilmiyordum aradım taradım araştırdım buldum :)

Arkadaşlar hortumun özellikleri : 28 bar basınca 130 C derece sıcaklığa dayanıklı.

Bizim orjinal hortumun et kalınlığının yaklaşık 3-4 katı et kalınlığı var.

Hortumun ortasında (yani et kalınlığından bahsediyorum) örgülü bir kısım var.

Zaten elinize aldığınızda diğer hortumdan çok daha sağlam olduğunu anlayabiliyorsunuz.

Fiyatı yarım metresi 5 tl. (yarım metresini 2 kez kullanabilirsiniz fakat gerek kalmayacak gibi sapasağlam oldu.

3-maşaallah diyelim. (her yola çıktığımdan sonra durunca gözle kontrol ediyorum. Yada tornavidayla yağ koyulan yer varya oraya bakıyorum bir sorun yok...

Şimdilik bu kadar herkese kazasız belasız sürüşler...
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
384
Vakum hortumu hk.

Arkadaşlar Suzuki Türkiye 'ye konuyu sordum Suzuki Türkiye Servis Sorumlusu ALi Beyin Cevabı Aşagıda; Selamlar Kolaylıklar ;
Merhaba Ömer Bey,


Ömer Bey; Bazı AN125 motosikletlerde çok nadir olarak vakum hortumu kopması yaşanmıştır. Fakat aşırı yüklü kullanım, düzensiz periyodik bakım ve yumuşak arka süspansiyon ayarı gibi hususlar buna neden olmuşlardır. Hiçbir şekilde malzeme hatası yaşanmamıştır.

Fakat sizin yaşadığınız sorunun teşhis edilmesi ve giderilmesi yetkili servisin görevidir. Bunun bedelli veya garanti dâhilinde olup olamayacağı bu servis kontrolünden sonra anlaşılacaktır.

Suzuki Türkiye olarak konusunda uzman ve tecrübeli yetkili servis arkadaşlarımız mevcuttur. Sizden ricamız motosikletinizi belirtilen özellikte internet sitemizde adı geçen atölyelere götürmenizdir. Telefon numaranız İstanbul Avrupa yakası olduğu için size Maslak’ ta bulunan Yücel Motor’u önerebiliriz. 0212 276 21 87

Bilgilerinize sunar Suzuki markasını tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.

Saygılarımızla,

Herkese Selamlar ve Kolaylıklar
 
Katılım
19 Nis 2008
Mesajlar
112
Bizim forum gerçekten de bir harika !
omercem ve ksayar emeğinize sağlık arkadaşlar.

Elbette, Suzuki Türkiye yetkilisinin cevabı politik ve mümkün mertebe suya sabuna dokunmayan cinsten olmalıydı.

Vakum hortumu çatlaması problemi, Suzuki Türkiye'ye doğru şekilde aksettirilmemiş gibi görünüyor. Muhtemelen bu küçük scooterın, bu küçük problemi servislerde çözülüp, merkeze pek yansımadı. Veya problemi yaşayan arkadaşlar bu forumlardan çözümü öğrenip, tatbik edip, servise bile gitmeden kendi kendilerine bu sorunu çözdüler. Zira geçmiş sayfalara bakarsak, çoğunluğun zaman içerisinde bu problemi yaşadığını görüyoruz. Yani bu, onların deyimi ile "çok nadir" olan bir problem değil kesinlikle.

İkinci olarak, özellikle bu foruma yazan arkadaşların hemen hepsi, motoruna gözü gibi bakan kişiler. 88 sayfadır yazılanlar ortada. Motoru bakımına zamanında götürüyoruz, araştırıyoruz, soruyoruz. Motorlarımızı kesinlikle hor kullanmıyoruz. Kimse burada motorunu su damacanası taşımak için kullanmıyor. Ancak Suzuki Türkiye bu scooter iki kişilik değildir, kesinlikle iki kişi binilmemelidir, o zaman ürün garanti kapsamından çıkar, çanak çömlek patlar diyorlarsa onu bilemem. Eğer öyle ise, bu motoru büyütmenin zamanı geldi de geçiyor demektir.

Kendimden örnek vereyim, motorumu "aşırı yüklü" kullanmadığımı düşünüyorum. Bu problem ortaya çıktığı güne kadar, motora bir kez bile artçılı binmemiştim. Düzenli ve hep kitabına uygun şekilde "periyodik bakım" yaptırdım. Bakımlar hep "yetkili servisinde" yapıldı. Arka süspansiyon ayarı nasıl yapılır, hiç bir fikrim yok. Ben motoru yetkili servisine götürdüm, onlar ne yaptıysa yaptı.

Netice olarak, yetkilinin saydığı durumlardan hiçbiri benim için geçerli değil. Geriye sadece malzeme hatası kalıyor. Ya sizce?

Tabi ki, gerçekten "malzeme hatası" kaynaklı bile olsa, yetkilinin bunu hemen (hele yazılı olarak) kabullenmesini beklemek saflık olur. Yine bu şekilde bir yanıt verip, gelin yetkili servise bir bakalım diyecektir. Muhtemelen motorlarımızı yetkili servise götürünce itiraz etmeden ve bedelsiz olarak bu "vakum hortumu çatlaması" problemini çözecekler. Ben kendi adıma verilen cevaptan bunu anlıyorum. Bir sonraki bakıma gittiğimde bu problemi yetkili servise söyleyip çözmelerini talep edeceğim. Sök-Kes-Tak modeli buraya kadar.

Aramızda "vakum hortumu çatlaması" problemi ile gidip de, yetkili serviste bu problemi çözülen arkadaş var mıdır? Şu anda nasıl bir uygulama yapılıyor? Paylaşmanızı rica ederim.
omercem ve ksayar tekrar emeğinize sağlık arkadaşlar.
 
Katılım
5 Ağu 2008
Mesajlar
53
saol toksom kardeşim...

Bizim forum gerçekten de bir harika !
omercem ve ksayar emeğinize sağlık arkadaşlar.

Elbette, Suzuki Türkiye yetkilisinin cevabı politik ve mümkün mertebe suya sabuna dokunmayan cinsten olmalıydı.

Vakum hortumu çatlaması problemi, Suzuki Türkiye'ye doğru şekilde aksettirilmemiş gibi görünüyor. Muhtemelen bu küçük scooterın, bu küçük problemi servislerde çözülüp, merkeze pek yansımadı. Veya problemi yaşayan arkadaşlar bu forumlardan çözümü öğrenip, tatbik edip, servise bile gitmeden kendi kendilerine bu sorunu çözdüler. Zira geçmiş sayfalara bakarsak, çoğunluğun zaman içerisinde bu problemi yaşadığını görüyoruz. Yani bu, onların deyimi ile "çok nadir" olan bir problem değil kesinlikle.

İkinci olarak, özellikle bu foruma yazan arkadaşların hemen hepsi, motoruna gözü gibi bakan kişiler. 88 sayfadır yazılanlar ortada. Motoru bakımına zamanında götürüyoruz, araştırıyoruz, soruyoruz. Motorlarımızı kesinlikle hor kullanmıyoruz. Kimse burada motorunu su damacanası taşımak için kullanmıyor. Ancak Suzuki Türkiye bu scooter iki kişilik değildir, kesinlikle iki kişi binilmemelidir, o zaman ürün garanti kapsamından çıkar, çanak çömlek patlar diyorlarsa onu bilemem. Eğer öyle ise, bu motoru büyütmenin zamanı geldi de geçiyor demektir.

Kendimden örnek vereyim, motorumu "aşırı yüklü" kullanmadığımı düşünüyorum. Bu problem ortaya çıktığı güne kadar, motora bir kez bile artçılı binmemiştim. Düzenli ve hep kitabına uygun şekilde "periyodik bakım" yaptırdım. Bakımlar hep "yetkili servisinde" yapıldı. Arka süspansiyon ayarı nasıl yapılır, hiç bir fikrim yok. Ben motoru yetkili servisine götürdüm, onlar ne yaptıysa yaptı.

Netice olarak, yetkilinin saydığı durumlardan hiçbiri benim için geçerli değil. Geriye sadece malzeme hatası kalıyor. Ya sizce?

Tabi ki, gerçekten "malzeme hatası" kaynaklı bile olsa, yetkilinin bunu hemen (hele yazılı olarak) kabullenmesini beklemek saflık olur. Yine bu şekilde bir yanıt verip, gelin yetkili servise bir bakalım diyecektir. Muhtemelen motorlarımızı yetkili servise götürünce itiraz etmeden ve bedelsiz olarak bu "vakum hortumu çatlaması" problemini çözecekler. Ben kendi adıma verilen cevaptan bunu anlıyorum. Bir sonraki bakıma gittiğimde bu problemi yetkili servise söyleyip çözmelerini talep edeceğim. Sök-Kes-Tak modeli buraya kadar.

Aramızda "vakum hortumu çatlaması" problemi ile gidip de, yetkili serviste bu problemi çözülen arkadaş var mıdır? Şu anda nasıl bir uygulama yapılıyor? Paylaşmanızı rica ederim.
omercem ve ksayar tekrar emeğinize sağlık arkadaşlar.

saolasın toksom kardeşim.

Karşılaştığımız problemleri ve çözümlerini paylaşırsak hem zevkli bir forum hemde problemlerle daha kolay halledebiliriz.

Allaha şükür ki motorlarımız aslında kendi sınıfındaki motorlara nazaran çok az problem veriyor. (hele ki çan çin çong lar ) :))

3000 km ye geldim 350-400 km önce vakum hortumu sorunuyla karşılaştım ki onuda çözdüm (hala problem yaşayan varsa elimden gelen yardımı yaparım...)
Dün servise gittim motoru aldığım dönemlerde yetkili servisti fakat şimdi suzuki motosikletin sitesinde servisler bölümünde orayı göremiyorum.

yağ ve yağ filtresi değişim zamanı geldi. Castrol 10 W 40 4 zamanlı motorlar için scooter motor yağı aldım. (Onuda araştırmıştım.)

Neyse servisteki arkadaşa sordum yağ filtresi varmı
__ değişmesine gerek yok onda zaten yağ filtresi yok dedi.

__ Hemen kitapçığı çıkardım ilgili sayfayı açtım bak bu sayfada yağ filtresinin değişimini gösteriyo silindir şeklinde bak burada var o ne dedim :)

__ Yağ süzgeçi dedi :) (yok böyle bişey)

__ Tamam o varmı dedim yok dedi.

__ Ona hava tutuyoruz biz dedi.

__ Tamam iyi hava tutalım yağımıda kendim aldım kaça değiştirirsin dedim.

__ 15 tl işçilik alırız dedi.

Yaptırmadım.

Arkadaşlar çok zor olmadığını düşünüyorum ve bu hafta inşallah yağını değiştiricem. Yağ filtresinide bi servisten alıp onuda değiştiricem.

Hepinize kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
5 Nis 2009
Mesajlar
3
Tum forum kullanicilarina selamlar.Ksayar bende motorun yag filitresini ve yagini aldim kendim degistiemeyi dusunuyorum bu aksam uzeri denedim ama fazla vaktim olmadigimdan ve teknik konularda her zamanki gibi yeteneksiz oldugumdan beceremedim.:) Yagini degistirirken bir kac fotograf cekip siteye koyarsan sevinirim, zira internette bi turlu fotografli anlatimini ve an125 kullanim kilavuzunu bulamadim.
 
Katılım
19 Nis 2008
Mesajlar
112
Arkadaşlar çok zor olmadığını düşünüyorum ve bu hafta inşallah yağını değiştiricem. Yağ filtresinide bi servisten alıp onuda değiştiricem.
...

:queen::queen::queen:
ksayar, kardeşim sen iyisi mi bir dükkan aç.. Gir şu AN125 scooter teknik servis işine.. Bütün forum ailecek müşterin oluruz görürsün bak.. AN125'leri biz sana getirelim.. Böylece kafamız da rahat olur..
:queen::queen::queen:
sevgiler.. kolay gelsin.. görüşürüz..
 
Katılım
5 Ağu 2008
Mesajlar
53
ksayar an 125 yetkili servis :) :) :) yok be dostum naptın

:queen::queen::queen:
ksayar, kardeşim sen iyisi mi bir dükkan aç.. Gir şu AN125 scooter teknik servis işine.. Bütün forum ailecek müşterin oluruz görürsün bak.. AN125'leri biz sana getirelim.. Böylece kafamız da rahat olur..
:queen::queen::queen:
sevgiler.. kolay gelsin.. görüşürüz..

:p:p:p

Toksom kardeşim yok daha neler :queen: :queen: :queen:

Ben bu servislere güvenmiyorum dostum ilk yağ değişimimi onlara yaptırdım.
Yağın markası ne abi dedim abi markayı boşver hayabusalara bile bunlardan koyuyoruz dediler :farao: :farao: :farao:

Ya varmı böyle bişey :pr:

Adam yağ filtresi yok dedi sonra ona süzgeç dedi ya:pr::pr:

Şimdi nasıl güvenip vereyim sen söyle Allah aşkına.

Walla dostum abimin elektrikçi dükkanı var alet edavat yönünden şanslıyım (hani buji değiştirecek olsam buji anahtarı da var ) :):)

Kendim zaten makina tamircisiyim yani çalıştığım şirkette teknik servisim.

Biliriz yani pense tornavida tutmayı (ya ammada mütevaziyim ha ) :)

Motorsikletten scooterdan anlamam ama elimizden geldiğince yaparız içimizde rahat eder be dostum napalım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:31 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:23 AM ----------

Tum forum kullanicilarina selamlar.Ksayar bende motorun yag filitresini ve yagini aldim kendim degistiemeyi dusunuyorum bu aksam uzeri denedim ama fazla vaktim olmadigimdan ve teknik konularda her zamanki gibi yeteneksiz oldugumdan beceremedim.:) Yagini degistirirken bir kac fotograf cekip siteye koyarsan sevinirim, zira internette bi turlu fotografli anlatimini ve an125 kullanim kilavuzunu bulamadim.

Yağ filtresini ben daha almadım. Gittiğim yerde yokmuş. Yücel motora gidip bakıcam bide orada vardır büyük bir ihtimal.

Sen yağ filtresini kaça ve nerden aldın ?

Peki bu yağ filtresi tel bir malzemeden yapılmış basit bir şeymi yani kompresörle hava tutttuğumuzda yada yıkasak temizlenecek birşeymi? Yoksa böyle içi süngerli falan daha kompleks bişeymi ?

Yağ ve yağ filtresi değişimimde fotoğrafları çekip koymaya çalışıcam. İnşallah yapabilirim.

Hepinize kazasız sürüşler iyi forumlar
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
99
Ben 10 gün önce 5000 km bakımına gittim arkadaşlar.
Yağ filtresini temizliyoruz
Bujiyi temizliyoruz
Debriyajın durumuna açıp bakıyoruz
Yağını değiştiriyoruz
Hava filtresini temizliyoruz dediler
Maliyeti 45 tl çıkardılar bu işlem sonunda .Bende dedimki yağ filtresini temizlemek yerine değiştirelim dedim + 35 liranı alırım dedi.Bende tamam o zaman sadece temizleyelim dedim.10 000 kesinlikle değiştirmek gerekiyormuş bu şekilde söylediler.Bakıyorum her şehirde bu işlemler farklı fiyata.Bayiliklerin kontrol edilmesi gerekioyor bence.Bu şekilde kim ne koparırsa ooo.Son birşey her 1000 km de gel yağ değişimi ve hava filtresi temizleme işlemi yapıcaz dedi.Bu iş içinde kesin 25 tl alır kafadan.Her 1000 gitmek şart mı ?ben çok çabuk yapıyorum km leri.10 gün kadar önce 5000 gittim 4-5 gün sonrada 6000 geliyor.Siz nasıl yapıyorsunuz bu işleri ?
 
Katılım
19 Nis 2008
Mesajlar
112
Burada bence bir yanlış anlaşma olabilir. Belki, gel bir gözle kontrol edelim manasında söylemiştir. Onda da para almaması lazım. Hava filtresinin temizliğini anlarım, ama her 1000km'de bir servise yağ değişimi için gidilmez. Gittiğin yer yetkili servis mi?

Suzuki yetkili servisinde (Kartal'da Altan Motor) bana 3.000km'den sonra AN125'in bakımları her 3.000km'de bir yapılacak demişlerdi. Kitapçığında da o şekilde yazıyor. Yani motorda sorun olmadığı sürece bakıma 3000km, 6000km, 9000km, 12000km... şeklinde gidilecek.

Senin durumunda, motoruna en son 5000km'de bakım yaptırdığına göre, bir sonraki rutin bakımı için 8000km'de gitmelisin, diye düşünüyorum. Ben olsam öyle yapardım.

Önceki sayfalarda bakım ve parça fiyatları ile ilgili mesajlar var, oradan servis fiyatlarını kontrol edebilirsiniz. Örneğin:
http://www.motosiklet.net/forum/mot...ri-bilgi-paylasim-basligi-68.html#post1375288
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
99
Yetkili servis evet sürekli oaraya gidiyorum zaten.Ben de 3000 - 5000 - 7000 die biliyordum ama ayne n öyle dedi bana.Her 1000 km bir yağ değiştiricen.Hatta 1000 km yaptın gelicen yağ değişimi bi 1000 daha yapınca komple bakım yapılması gerekiyor aksatma dedi.
 
Katılım
19 Nis 2008
Mesajlar
112
Yetkili servis evet sürekli oaraya gidiyorum zaten.Ben de 3000 - 5000 - 7000 die biliyordum ama ayne n öyle dedi bana.Her 1000 km bir yağ değiştiricen.Hatta 1000 km yaptın gelicen yağ değişimi bi 1000 daha yapınca komple bakım yapılması gerekiyor aksatma dedi.

Yok dostum olmaz öyle şey. 1000km'de bir yağ değişmez. 3000km'de bir, motoruna komple bakım yapılırken yağı da değişecek. Aralarda duruma göre, motorun çekişi düşerse, benzin sarfiyatın artarsa vs., hava filtresini temizletebilrsin veya kendin yaparsın. Onun dışında bildiğin gibi devam et, 8000km'e kadar servise uğrama.
Kullanım kitapçığında birşeyler yazıyordu. Akşam bakar foruma yazarım.
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
Yetkili servis evet sürekli oaraya gidiyorum zaten.Ben de 3000 - 5000 - 7000 die biliyordum ama ayne n öyle dedi bana.Her 1000 km bir yağ değiştiricen.Hatta 1000 km yaptın gelicen yağ değişimi bi 1000 daha yapınca komple bakım yapılması gerekiyor aksatma dedi.

İşleri kesat heralde :)
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
99
Valla şu garanti süresi bitse hemen ustayı değiştiricem ama su kaşe olayından dolayı mecburum...
 
Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
41
Merhaba arkadaşlar bende bu yaz suzuki an 125 kullanıcıları arasına katılmak istiyorum.

Fakat Çanakkalede bu modeli bulamadım distribütörde de yok dediler. (Tek sıkıntım bu)

İstanbuldan almayı düşünüyorum. Eğer istanbuldaki arkadaşlar yardımcı olurlarsa nerede bulabileceğim konusunda çok makbule geçecek.

Çanakkaleden sevgiler... Herkese kazasız belasız sürüşler.

Saygılar..:cat:
 
Katılım
5 Nis 2009
Mesajlar
3
:p:p:p

Toksom kardeşim yok daha neler :queen: :queen: :queen:

Ben bu servislere güvenmiyorum dostum ilk yağ değişimimi onlara yaptırdım.
Yağın markası ne abi dedim abi markayı boşver hayabusalara bile bunlardan koyuyoruz dediler :farao: :farao: :farao:

Ya varmı böyle bişey :pr:

Adam yağ filtresi yok dedi sonra ona süzgeç dedi ya:pr::pr:

Şimdi nasıl güvenip vereyim sen söyle Allah aşkına.

Walla dostum abimin elektrikçi dükkanı var alet edavat yönünden şanslıyım (hani buji değiştirecek olsam buji anahtarı da var ) :):)

Kendim zaten makina tamircisiyim yani çalıştığım şirkette teknik servisim.

Biliriz yani pense tornavida tutmayı (ya ammada mütevaziyim ha ) :)

Motorsikletten scooterdan anlamam ama elimizden geldiğince yaparız içimizde rahat eder be dostum napalım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:31 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:23 AM ----------



Yağ filtresini ben daha almadım. Gittiğim yerde yokmuş. Yücel motora gidip bakıcam bide orada vardır büyük bir ihtimal.

Sen yağ filtresini kaça ve nerden aldın ?

Peki bu yağ filtresi tel bir malzemeden yapılmış basit bir şeymi yani kompresörle hava tutttuğumuzda yada yıkasak temizlenecek birşeymi? Yoksa böyle içi süngerli falan daha kompleks bişeymi ?

Yağ ve yağ filtresi değişimimde fotoğrafları çekip koymaya çalışıcam. İnşallah yapabilirim.

Hepinize kazasız sürüşler iyi forumlar

Selamlar, parcalari sirkecide taras motordan aldim.
Yag filitresi 10 ytl
Hava filitresi 15 ytl
Yag filitresini ben yikamayi denemedim sanirim yikanirasa bozulur gibi duruyor.:)
 
Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
41
Merhaba arkadaşlar bende bu yaz suzuki an 125 kullanıcıları arasına katılmak istiyorum.

Fakat Çanakkalede bu modeli bulamadım distribütörde de yok dediler. (Tek sıkıntım bu)

İstanbuldan almayı düşünüyorum. Eğer istanbuldaki arkadaşlar yardımcı olurlarsa nerede bulabileceğim konusunda çok makbule geçecek.

Çanakkaleden sevgiler... Herkese kazasız belasız sürüşler.

Saygılar..:cat:


Güncel :)

Arkadaşlar scooteri aldığınız yerleri yazabilirseniz olmazsa bende telefonla ararım kısa zamanda edinmek istiyorum.

Saygılar...
 
Katılım
23 Ağu 2008
Mesajlar
212
arkadaşlar motorun bakımlarına kullanma klavuzunda yağ her 3000 km de bir yazar fakat serviste 2000 de bir dedi problem değil gerçi kendi yağımı kendim değiştiriyorum servise götürmüyorum zaten motorda bir arıza çıksa diyecekleri laf belli kullanıcı hatası garanti dışı :D motorun yağ değiştirmesi çok basit bi yağ değişimi için servise gidip onca para dökmeye gerek yok her 2000 km de bir değiştirebilirsiniz daha yeni değiştirdim yağını motorun resim isteyen arkadaşların şansına keşke önce foruma bi baksaydım ama elimden geldiğince tarif edeyim

motorun sağ tarafında yani egzos tarafında altına eğilim bakın bir tane vida var 14 anahtarla açılıyor motorun yanında verilen takımlarla açamazsınız sol taraftaki yani suzuki yazan kapağın ordakini motorun yanınada verilen takımlarla açabilirsiniz sakın onu açmayın o şanzumanın yağının vidası tabi şöylede birşey var bizimki gibi scooterlarda genelde şanzuman yağı diye bişey yok motor yağı aynı zamanda şanzuman yağı yerine geçiyor şimdi o vidayı açıp yanlışlıkla yağı salarsak ne olur hiç bişey olmaz hemen vidayı yerine takıyoruz sağ tarafta 14 numara anahtarla açılan vidayı açıyoruz içinden aşağı yukarı 750 ml yağ çıkması lazım 750 ml alıcak kadar bi kap koymanızı tavsiye derim motorun bütün yağı aktıktan sonra vidayı yerine takıyoruz ön tarafta ayaklarımızı koyduğumuz yerde küçük bi kapak var bir tane vida tutuyor onu açıyoruz üzerinde 750ml yazan parlak renkli bir vida var elimizle açabiliriz onu açıp içine 750 ml yağ koyuyoruz vidayı kapatıyoruz motor orda sehbadayken sağ taraftaki yağ ibresinden bir kere son kontrol yapın yağ değişimi tamamlanmıştır rahat rahat motorunuza binebilirsiniz çok basit bir işlem herkes kendi yapabilir

fakat motorun içinden çıkan yağı lütfen doğaya atmayalım yağ toplama merkezleri var oraya verin yada bir motor tamircisine verin onalar teslim ederler doğayı motor yağı ile kirletmeyelim

yağ seçimine gelince hep shell in yağını kullandım fakat en son yağ değişiminden castrol 20 50 üzerinde scooter resmi olan modeli aklıma gelmeyen bi yağ kullandım shell in yağı bu yağın yanında zeytin yağı motordaki titreme bile kayboldu BP istasyonlarından bulabilirsiniz castrol yağlarını

kazasız belasız sürüşler

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:51 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:48 PM ----------

İşleri kesat heralde :)

aynen katılıyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst