Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Nis 2007
Mesajlar
392
bi ustayla görüştüm yağ yakmayla ilgili catrol yağını hiç beğenmediğini bu yağın yağ eksiltmesi yaptığını söyledi benim motora volvolin marka hollanda malı tam sentetik yağ koyarsam yağ yakmıyacağını iddia etti sorunsuz 3000km gidersin dedi şaşırdım kaldım 12000km bakımında koymayı düşünüyorum
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
bi ustayla görüştüm yağ yakmayla ilgili catrol yağını hiç beğenmediğini bu yağın yağ eksiltmesi yaptığını söyledi benim motora volvolin marka hollanda malı tam sentetik yağ koyarsam yağ yakmıyacağını iddia etti sorunsuz 3000km gidersin dedi şaşırdım kaldım 12000km bakımında koymayı düşünüyorum

bu grüş her ustaya göre degişir.
bana göre castrolün üstüne yag tanımam:cat:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
bi ustayla görüştüm yağ yakmayla ilgili catrol yağını hiç beğenmediğini bu yağın yağ eksiltmesi yaptığını söyledi benim motora volvolin marka hollanda malı tam sentetik yağ koyarsam yağ yakmıyacağını iddia etti sorunsuz 3000km gidersin dedi şaşırdım kaldım 12000km bakımında koymayı düşünüyorum

15w/50 tam sentetik yağ kullanın bence yağ yakma olayını minimuma indirmek için. 10w/40 tan kalın olduğundan kaynama ve buharlaşma katsayısı çok yüksek ve sentetik teknelojisi buharlaşmaya karşı en dirençli ve kaliteli yağ çeşidi. Valvolinenin 10w/40 full sentetik yağı var. Ama 15w/50 ful sentetik yağı varmı bilmiyorum. Yazın bu sıcaklarda 10w/40 yağ kullanırsan birde yarı sentetik veya mineral bazlı yağ ise, bunun yanında kullanım tarzın tapa gaz şeklindeyse zaten yağ eksiltme olayından kurtulamazsınız. Bu mevsimde bizim motorların yağ yakmaması için veya yağ eksiltme durumunu minumuma indirgemek için 15w/50 tam sentetik yağ ve motoru sıkıştırmadan sakin kullanım. Uzun yolda 80-90 km/h ı geçmemek şeklinde sürüş. 15w/50 tam sentetik yağlarında 10w/40 lardan neredeyse iki kat pahalı olduğunu öğrendim. Aslında paraya kıyıp motora koydurmak lazım. Online satış yapan bir web sitede motul 15w/50 tam sentetik 1 lt yağ 50 tl. Elf veya Mobil tam hatırlayamadım 15w/50 tam sentetik 1 lt 35 tl ye görmüştüm. 10w/40 tam sentetiklerden oldukça pahalılar. Ama 15w/50 tam sentetik yağı bizim motorlar için yazın tek geçerim.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Şu ybr nin sürüşünü, gidişini, oturuş pozisyonunu vs çok merak ediyorum. Bakalım denemek bir gün kısmet olacak mı. Geçenlerde yetkili satıcısında inceleme fırsatım oldu. Dikkatimi çok fazla çeken, arka yolcunun ayak koyduğu basamakların metal aksama bağlantı şekli ve bağlandığı yer biraz zayıf dizayn edilmiş gibi geldi. Sanki sağlam bi bassanız kırılıvericekmiş gibi. Göründüğünden daha sağlam olabilir elbette ama zayıf görünüyor.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Şu ybr nin sürüşünü, gidişini, oturuş pozisyonunu vs çok merak ediyorum. Bakalım denemek bir gün kısmet olacak mı. Geçenlerde yetkili satıcısında inceleme fırsatım oldu. Dikkatimi çok fazla çeken, arka yolcunun ayak koyduğu basamakların metal aksama bağlantı şekli ve bağlandığı yer biraz zayıf dizayn edilmiş gibi geldi. Sanki sağlam bi bassanız kırılıvericekmiş gibi. Göründüğünden daha sağlam olabilir elbette ama zayıf görünüyor.

bende 06 da ybr vardı 0 km almıştım çok talihsizlik yaşadım çocuklar seramikle motorun her yerine kalp yaptı rüzgardan 3-4 sefer düştü hiç kaza olmadı Allaha şükür ama diğer insanların yüzünden yaşadığım talihsizlikler motoru satmama neden oldu hevesim kaldı memnundum.....sonra cbf aldım onuda biliyorsunuz zaten ama şunu diyebilirimki bence honda yamaha kadar parça kalitesine özenmeli yamaha parça konusunda kesinlikle daha kaliteli... tarafsız görüşümdür...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
bende 06 da ybr vardı 0 km almıştım çok talihsizlik yaşadım çocuklar seramikle motorun her yerine kalp yaptı rüzgardan 3-4 sefer düştü hiç kaza olmadı Allaha şükür ama diğer insanların yüzünden yaşadığım talihsizlikler motoru satmama neden oldu hevesim kaldı memnundum.....sonra cbf aldım onuda biliyorsunuz zaten ama şunu diyebilirimki bence honda yamaha kadar parça kalitesine özenmeli yamaha parça konusunda kesinlikle daha kaliteli... tarafsız görüşümdür...

Ybr lerin motor açmadan yaptıkları 100 binlerce km olayına hastayım zaten oldum olası, acaba cbf lerde böyle dayanıklıdır da daha 2007 den beri piyasada olduklarından mı çok fazla km yaparak ybr gibi kendini kanıtlama imkanı (zamanı) olmadı ? Yoksa ybr ile karşılaştırırsak bizim motorların kalitesi böyle sorunsuz 100 binler yapabilecek kapasitede mi, ne dersiniz ? Çok merak ediyorum acaba benim motor kaç bine gelince ben bittim. Artık pistonumu segmanımı çartımı curtumu değiştir diyecek.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Ybr lerin motor açmadan yaptıkları 100 binlerce km olayına hastayım zaten oldum olası, acaba cbf lerde böyle dayanıklıdır da daha 2007 den beri piyasada olduklarından mı çok fazla km yaparak ybr gibi kendini kanıtlama imkanı (zamanı) mı olmadı ? Yoksa ybr ile karşılaştırırsak bizim motorların kalitesi böyle sorunsuz 100 binler yapabilecek kapasitede mi, ne dersiniz ? Çok merak ediyorum acaba benim motor kaç bine gelince ben bittim. Artık pistonumu segmanımı çartımı curtumu değiştir diyecek.

şimdi durum şöyle elbette cbf de uzun km ler dayanacak yapıda bi makina ancak daha düzeltilmesi gereken çok işçilik sorunu var benim ybr ye göre gördüğüm eksiklikler şunlardı bikere zincir oring değil dolayısıyla yolda ses ve dayanıklılık çok düşük plastik aksam cbf de baya kalitesiz gösterge paneli aşşağıda merdiven altında yapılmış gibi kimilerin km dişlileri arızalı titreme yapıyor ybrnin gayet kaliteli, kontak zaten saymıyorum kontak arızası çeken çok... motor aksamına gelince cbf in motoru sıcak havalarda kapaktan terleme yapıyor contayı değiştirmeden hergün siliyordum orayı...sonra blanser denilen parça 10 binlerde arızalanarak kötü seslerin gelmesine neden oluyor makinadan..yağ eksiltiyor ybr de hiç rastlamadım.... ybr ye göre biraz daha seri olması ve koltuğunun daha rahat sürüş sağlamasından başka cbf in hiçbir artısını sayamayacağım..
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
şimdi durum şöyle elbette cbf de uzun km ler dayanacak yapıda bi makina ancak daha düzeltilmesi gereken çok işçilik sorunu var benim ybr ye göre gördüğüm eksiklikler şunlardı bikere zincir oring değil dolayısıyla yolda ses ve dayanıklılık çok düşük plastik aksam cbf de baya kalitesiz gösterge paneli aşşağıda merdiven altında yapılmış gibi kimilerin km dişlileri arızalı titreme yapıyor ybrnin gayet kaliteli, kontak zaten saymıyorum kontak arızası çeken çok... motor aksamına gelince cbf in motoru sıcak havalarda kapaktan terleme yapıyor contayı değiştirmeden hergün siliyordum orayı...sonra blanser denilen parça 10 binlerde arızalanarak kötü seslerin gelmesine neden oluyor makinadan..yağ eksiltiyor ybr de hiç rastlamadım.... ybr ye göre biraz daha seri olması ve koltuğunun daha rahat sürüş sağlamasından başka cbf in hiçbir artısını sayamayacağım..

Zaten ben şimdiki Ybr yi eski Honda titanlara benzetiyorum. Dayanıklılık konusunda. Titan bir efsaneydi, halen getirtilmeye devam rekabet çok güzel, dengeler çok farklı olurdu bence. Titanların ikinci ellerine bakıyorum hala 2500-3000 tl isteyenler var. Demek 5-6 senelik, belkide daha eski motora bu fiyatlar verilebiliyor. Veya verenler var.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Zaten ben şimdiki Ybr yi eski Honda titanlara benzetiyorum. Dayanıklılık konusunda. Titan bir efsaneydi, halen getirtilmeye devam rekabet çok güzel, dengeler çok farklı olurdu bence. Titanların ikinci ellerine bakıyorum hala 2500-3000 tl isteyenler var. Demek 5-6 senelik, belkide daha eski motora bu fiyatlar verilebiliyor. Veya verenler var.

dostum zaten titan bi efsanedir şimdi 0 km sini bulsam alırım bildiğim en sorunsuz motorlardan biridir....
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Ağu 2008
Mesajlar
556
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yapmayın beyler hondanın üstüne bu kadar gitmeyin.Zaten bi sattıkları cbf150 var.Onu da satamıcaklar artık :p

Bu gidişle honda kepenk kapatacak türkiyede :cherry:
 
Katılım
19 May 2009
Mesajlar
229
bi parçası ucuz diye seviniyoduk artık o da yok :pr: benimde motor soğukken duman oluyo oda ''bak ben yağ yakıyorum'' anlamına geliyo herhalde makine 24 000 de ama bunları okuduktan sonra cbf nin heryeri makine olsa ne yazar demek geliyo ins içinden :pr:
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Ybr lerin motor açmadan yaptıkları 100 binlerce km olayına hastayım zaten oldum olası, acaba cbf lerde böyle dayanıklıdır da daha 2007 den beri piyasada olduklarından mı çok fazla km yaparak ybr gibi kendini kanıtlama imkanı (zamanı) olmadı ? Yoksa ybr ile karşılaştırırsak bizim motorların kalitesi böyle sorunsuz 100 binler yapabilecek kapasitede mi, ne dersiniz ? Çok merak ediyorum acaba benim motor kaç bine gelince ben bittim. Artık pistonumu segmanımı çartımı curtumu değiştir diyecek.

100 binlerce diyerek abartmadin mi abicim:cherry::queen:görende herkes ybrsiyle 3-4 kere km ceviriyo sanacak yaw:cherry::cherry:
 
Katılım
1 Tem 2008
Mesajlar
637
laf arasında geçen bizim garajdaki bir cbf 150 sahibi benim motorun deposunu demirine kadar inesiye çizmiş bırakmış.

kıskanmayın oglum bu kadar :p
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
100 binlerce diyerek abartmadin mi abicim:cherry::queen:görende herkes ybrsiyle 3-4 kere km ceviriyo sanacak yaw:cherry::cherry:

Yüzbinlerce tabiri biraz abartılı olmuş olabilir ama ben bi cbf kullanıcısı olarak ybr yi, motor kapağı açmadan, yani sıfır motor istemeden uzun km ler yapmak konusunda cbf ten daha önde görüyorum. Bu cbf lerin 2007 den beri piyasada olmasından mı kaynaklanıyor. Yani henüz kendini kanıtlayabilecek en azından bi kaç seneye daha mı ihtiyacı var. Yoksa ybr bu motor konusunda gerçekten daha mı iyi bilemiyorum. Bi kaç sene sonra belli olur. Şöyle 5-6 senelik cbf lere bakarız. Bakalım ne durumdalar :)
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Yüzbinlerce tabiri biraz abartılı olmuş olabilir ama ben bi cbf kullanıcısı olarak ybr yi, motor kapağı açmadan, yani sıfır motor istemeden uzun km ler yapmak konusunda cbf ten daha önde görüyorum. Bu cbf lerin 2007 den beri piyasada olmasından mı kaynaklanıyor. Yani henüz kendini kanıtlayabilecek en azından bi kaç seneye daha mı ihtiyacı var. Yoksa ybr bu motor konusunda gerçekten daha mı iyi bilemiyorum. Bi kaç sene sonra belli olur. Şöyle 5-6 senelik cbf lere bakarız. Bakalım ne durumdalar :)

bence hor kullanilmiş bir ybr bile 50-60 bin km yag yakmadan gitmesi gerekirki yag degişimlieri düzenli yapilmiş bir ybr 100 bini görürür diye tahmin ediyorum ki görenlerde var...Sahibindende yüksek kmli bi kaçcbf 150 görüyorum hemen hemen hepside motor yaptirmiş en son ankarada vardi bi cbf 150 54 binde motor yapilmiş:wiinkk:
 
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
145
Merhaba Arkadaşlar,

2 ay önce aldığım cbf150 den ÇOK memnun olmama rağmen büyütmek için satmayı düşünüyorum. fazer veya cbf600 abs istiyorum bakalım, kısmet.

Ama şu son birkaç günün yazılarına birkaç yorumum olacak:

1- bu bir "cbf bilgi paylaşım" sayfasıdır, yani "kötüleme" yada "ybr övme" sayfası değil. Son mesajlara bakıyorum da ne kadar ybr sahibi arkadaş varsa, burda.
Hoşgeldiniz tabiiki ama yine de marka savunucuğu için doğru sayfada değilsiniz.
Bir an "yanlış sayfaya mı girdim" dedim, şaka yapmıyorum.

2- Yağ yakma olayı problem olabilir (bende olmadı) ama yine de herkes te olacak diye birşey yok.

3- Shad çanta gerçekten kötü ses yapıyor, bir sonraki çantam Kappa olacak.

Tekeriniz düz bassın.
 
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
31
Süpersiniz ya commuter motordan racing performansı bekleyip binlerce km kullanın sonrada yağ yaktı şöyle kötü böyle kötü deyin. Bu şekilde kullandıktan sonra bırakın sadece yağ yaksın dua edinde başınızı yakmasın...
 
Katılım
1 Tem 2008
Mesajlar
637
Merhaba Arkadaşlar,

2 ay önce aldığım cbf150 den ÇOK memnun olmama rağmen büyütmek için satmayı düşünüyorum. fazer veya cbf600 abs istiyorum bakalım, kısmet.

Ama şu son birkaç günün yazılarına birkaç yorumum olacak:

1- bu bir "cbf bilgi paylaşım" sayfasıdır, yani "kötüleme" yada "ybr övme" sayfası değil. Son mesajlara bakıyorum da ne kadar ybr sahibi arkadaş varsa, burda.
Hoşgeldiniz tabiiki ama yine de marka savunucuğu için doğru sayfada değilsiniz.
Bir an "yanlış sayfaya mı girdim" dedim, şaka yapmıyorum.

2- Yağ yakma olayı problem olabilir (bende olmadı) ama yine de herkes te olacak diye birşey yok.

3- Shad çanta gerçekten kötü ses yapıyor, bir sonraki çantam Kappa olacak.

Tekeriniz düz bassın.

bizimkiler (en azından sedatla benimkiler) sadece ufak takılmalar alperay, herhangi bir husumet cabası olarak algılama. hele marka savunuculugu falan aklımın ucundan geçmez ki zaten cbf de sevdigim ve ara ara sahip olmayı da düşündügüm ( ama çok kısa sürüyor :) ) bir motosiklet.

yag yakma olayı herkezin basına gelmemekle birlikte görüyoruz ki bir kaç kişinin müzdarip oldugu bir sorun. konuşulması da gayet dogal. rahatsız olmanı gerektirecek bir durum yok ortada.

ben de shad kullanıyorum 28 litrelik. ses sorunu yaşamadım. belki baglantı somunlarını kontrol etmen veya arka bagaj tablan ile canta tablası arasına ince lastik koyman sorununu çözer.

tekerin düz basmasın, dönemessin mazallah virajları :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:40 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:32 AM ----------

Süpersiniz ya commuter motordan racing performansı bekleyip binlerce km kullanın sonrada yağ yaktı şöyle kötü böyle kötü deyin. Bu şekilde kullandıktan sonra bırakın sadece yağ yaksın dua edinde başınızı yakmasın...

yok arkadaş, burada haksızsın işte. bu motorlardan yapabildikleri dahilinde her türlü hor kullanımdan sağ çıkmaları beklenir. en azından ben öyle bekliyorum. bunlar ticari olarak da kullanılan agır hizmet motorlarıdır. eğer bu sorun forumda 5-6 kullanıcıdan fazlasının başına geliyorsa, ayan beyan üretim hatasına işaretdir. yok 3-4 ü geçmezse o zaman münferittir denir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst