Vites Aralıklarında Yakıt Farkı

Katılım
5 Haz 2009
Mesajlar
18
Tekrardan selamlar..
Herzaman aklıma takılan bir soruyu sormak istedim.3 vites 20 km hız ile 4-5 vites 20 km arasında yakıt farkı nedir acaba.Yavaş gidince daha az benzin yakar mantığı dogrumu acaba,eğer dogru ise sehir içinde kalkışlarda daha az benzin yakması gerekmiyormu..? Motorun en az benzin yaktığı hız ve vites aralığı hangisidir.
Teşekkürler...
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,741
motorun benzın yakması cevirdigi dişli saysındaki devire baglıdır sehir içinde cok olmasının sebebi devamlı dur kalklarda motoru 1. vteste kaldrrken extradan gaz vermekten.

1. viteste 8 bin devrde gtcegne 2. vteste 5 bin devrde git bu yakıt tutumu olur buna görede hesaplayabilrsn ;)
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
5.viteste 20 km hızla gitmen için 800 devirde gitmen lazım 1000 devirin altında motor söndüğünden 5. vitesle 20 ile gidemezsin motor söner

motorun son viteste sönmeden gaz yiyerek çevirdiği en düşük devir en düşük tüketimdir
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
motorun benzın yakması cevirdigi dişli saysındaki devire baglıdır sehir içinde cok olmasının sebebi devamlı dur kalklarda motoru 1. vteste kaldrrken extradan gaz vermekten.

1. viteste 8 bin devrde gtcegne 2. vteste 5 bin devrde git bu yakıt tutumu olur buna görede hesaplayabilrsn ;)

O mantık yanlış..
6 viteste 80 ile gideceğine 4. viteste 80 ile gidersen motorun daha az yakacaktır..
Devir ve hız orantısı :cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Ara 2007
Mesajlar
447
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yaptıgın hız . cevirdigin devir . vites . zorluk bunların hepsı yakıta etkı eden faktorlerdir asla tek başlarına bişi ifade etmezler 40 la gıdıyorum tasarruf edıyorum dıyemessın 5. vitesdede 40la gidebılırsın 1. vitesdede yada hep yuksek vıtesde kullanıosundur az devir yapıodur ama motor zorlandıgı ıcın aynı benzınle sagladıgı performansı saglıyamaz duz yolda yarım gazla 90 la gıdıosa hafıf yokus yukarı aynı gazı yakarsın 60 la gıdersın buda kmde yaktıgın yakıtıt artırır hep 5 bın devirdi gıdıyosundur ama 2 vıtesde 5000 devirde gıtmekle 5 . vitesde 5 bın devırde gıtmek arasındakı fark sudur dakıkada yaktıgın mıktar aynıdır ama gıttıgın mesafe cok daha azdır dolayısıyla aynı mesafeyı 10 dakka yerıne 6 dakkada gıdersın boylece 4 dakıka daha fazladan benzın yakmıs olursun en tasaruflu kullanıs düşük devirde motor fazla zorlanmadan en hızlı şekılde gıdebılmek bunların hepsını ayarlamak lazım
 
Katılım
5 Haz 2009
Mesajlar
18
Yorumlarınız için teşekkürler,dikkate alacağım söylediklerinizi..
 
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
yaptıgın hız . cevirdigin devir . vites . zorluk bunların hepsı yakıta etkı eden faktorlerdir asla tek başlarına bişi ifade etmezler 40 la gıdıyorum tasarruf edıyorum dıyemessın 5. vitesdede 40la gidebılırsın 1. vitesdede yada hep yuksek vıtesde kullanıosundur az devir yapıodur ama motor zorlandıgı ıcın aynı benzınle sagladıgı performansı saglıyamaz duz yolda yarım gazla 90 la gıdıosa hafıf yokus yukarı aynı gazı yakarsın 60 la gıdersın buda kmde yaktıgın yakıtıt artırır hep 5 bın devirdi gıdıyosundur ama 2 vıtesde 5000 devirde gıtmekle 5 . vitesde 5 bın devırde gıtmek arasındakı fark sudur dakıkada yaktıgın mıktar aynıdır ama gıttıgın mesafe cok daha azdır dolayısıyla aynı mesafeyı 10 dakka yerıne 6 dakkada gıdersın boylece 4 dakıka daha fazladan benzın yakmıs olursun en tasaruflu kullanıs düşük devirde motor fazla zorlanmadan en hızlı şekılde gıdebılmek bunların hepsını ayarlamak lazım

:cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat:

başka diyecek bişey kalmamış...
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
Bu olay gaz oranına bağlı örneğin benim annem arabayla 4 viteste 70 km le gidiyor 5litre yakıyor ben 3ü vitesle gidiyorum 4.5 litre yakıyor bu durumda annem daha cok gaza basıyor:)
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
666
rölantiden bahsetmiyorum
normal devirde yani yakıt hava karışımının normal olduğu devirde bir motor ne kadar yakar
devir sayısı ile orantılı olarka yakar
yani aynı hızda gidebildiğiniz en yüksek viteste gitmek yakıt sarfiyatınızı düşürürü

misal
5.vites 4000 devir hız 70
4.vites 6000 devir hız 70
3.vites 8000 devir hız 70
bu durumda hızımız hepsinde aynı olmasına rağmen 5. viteste 4 birim yakıt 4. viteste 6 birim yakıt 3. viteste ise 8 birim yakıt yakarız

ama unutmayalım 3 kuruş tasarruf için kendimizi riske atmayalım
hatırlamakta fayda var doğru vites seçimi nasıl yapılıyordu
motosiklette doğru vitesten ziyade doğru devir kavramı var arkadaşlar
gaz açtığınızda tepki verecek (hızlanacak) kapattığınızda kompresyona girecek (yavaşlayacak) devir doğru devirdir, bu devre tekabül eden vites ise doğru vitestir

yani 5. viteste 4000 devirde gidip ihtiyaç duyduğumda motor gaz yemeyecekse gaz yiyecek devre tekabül eden viteste gitmek daha GÜVENLİ

not: vites devir hız değerleri sallamasyondur
yakıt sarfiyatı devir ile direkt olarak orantılıdır
 
Katılım
19 Eyl 2008
Mesajlar
283
:) yahu ben keyifle ağız tadıyla motor süremedikten sonra ne anlamı var bu tutkunun:) yola çıkcam mesela ulen 4 de gidiyoruz burdamı çok yakıyodu 3temi çok yakıyodu...yok yok deviri düşür hay allah olmadı...ulen boşamı atsam...kanser olurum ben öyle :) bas gitsin yaa
 
Katılım
1 Nis 2009
Mesajlar
731
:) yahu ben keyifle ağız tadıyla motor süremedikten sonra ne anlamı var bu tutkunun:) yola çıkcam mesela ulen 4 de gidiyoruz burdamı çok yakıyodu 3temi çok yakıyodu...yok yok deviri düşür hay allah olmadı...ulen boşamı atsam...kanser olurum ben öyle :) bas gitsin yaa

Yakıtın 3 te 2 si vergi olan ve dünyanın en pahalı yakıtını kullandığmız bir ülkede yaşıyoruz. Refah seviyemizde pek iyi sayılmaz.
 
Katılım
11 Şub 2009
Mesajlar
76
:) yahu ben keyifle ağız tadıyla motor süremedikten sonra ne anlamı var bu tutkunun:) yola çıkcam mesela ulen 4 de gidiyoruz burdamı çok yakıyodu 3temi çok yakıyodu...yok yok deviri düşür hay allah olmadı...ulen boşamı atsam...kanser olurum ben öyle :) bas gitsin yaa

dostum bunun hesabını yapmak lazım benzim 3.24 oldu ayrıca ilk başta bende senin gibi düşünüyordum bir depo benzin ile tasarruf yapıp 100 km daha yol yapınca doğru yolu buldum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst