alt motor yagı

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Eyl 2008
Mesajlar
57
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar yamaha servisine yag değişimine motoru götürdüğümde 10w40 yamalube koyuyorlar sizce bi sorun olurmu
sizin tavsiye ettiğiniz bi yag varmı + yarı sentetik yazan yaglar dahamı kaliteli oluyor + rektefe isteyen motorda ne gibi şeyler gözükür örneğin alt motor kapagından pistonun sesi yüksek çıkıyorsa bi sorun olurmu
allaha çok şükür motorumda ve alt motorumda hiç bi sorunum yoktur ama arkadaşım da da var rx 115
alt motora rektefe yaptırdı 2003 model olmasına ragmen nedenini sordum alt motor kapagından yüksek ses geliyor dedi motor ısınınca ses kesiliyor dedi ama içim rahat etmedi diyerekten rektefeye sokmuş motoru neyse bu konular hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim:rendeer:
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
90 numara yağ koydur.
10-40 ne demek ya :)
4 zamanlı değil bu motosiklet 2 zamanlı ve sadece sanzuman dişlilerini yağlıycak
Servisteki ustaya sor bakalım kaç yıllık ustaymış :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Eyl 2008
Mesajlar
57
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
90 numara nasıl oluyor
 
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
283
zaten kırmızı şanzuman yağı dediğiniz yağ 80-90 numara şanzuman yağıdır
 
Katılım
16 Nis 2008
Mesajlar
59
zaten kırmızı şanzuman yağı dediğiniz yağ 80-90 numara şanzuman yağıdır

doğru 80/90 zaten kırmızı.difransiyel ve şanzuman yağı ağır dişli yağı olarak ortak kullanılır.
benim dediğim yeni seviye sadece şanzumanda ve hidrolik direksiyonda kullanılan daha hassas ve kaynama derecesi yüksek bi yağ ee birazda pahalı.
 
Katılım
8 Haz 2008
Mesajlar
267
arkadaşlar o bahsettiğiniz kırmızı yağ atf yağımı. eğer atf ise o yağ ince gelir. çünkü atf otomatik şanzumanlarda ve hidrolik direksiyonlarda kullanılır. 80-90 veya 90lık yağ kullanılması gerekir bence:silent:
 
Katılım
13 Eyl 2005
Mesajlar
2,547
doğru 80/90 zaten kırmızı.difransiyel ve şanzuman yağı ağır dişli yağı olarak ortak kullanılır.
benim dediğim yeni seviye sadece şanzumanda ve hidrolik direksiyonda kullanılan daha hassas ve kaynama derecesi yüksek bi yağ ee birazda pahalı.

Otomatik vites kutularında ve bazı diğer hidrolik sistemlerde kullanılan hidrolik vites kutusu yağından bahsediyor arkadaş.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Eyl 2008
Mesajlar
57
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
alt motor dediğim şanzıman yagı 80-90 çok ince gelmez mi arkadaşlar 2 zamanlı oldugu için motor uzun yolda çok ısınıyor
 
Katılım
8 Haz 2008
Mesajlar
267
zaten 80-90 yağ kalın bi yağ şanzuman için kullanılabilir. numaralar düştükçe yağ incelir.
yani senin dediğin 10w40 daha ince bi yağ 4 zamanlı motor yağı.
 
Katılım
6 Mar 2009
Mesajlar
1,912
tahminimce üst motor silindirler, pistonlar alt motor da şanzuman kısmı oluyo? bu hesapla bir bmw 1200 gs' nin içinden nasıl çıkılır ki? sağ motor, sol motor, alt motor.. pehh boeing 747 mübarek..:cherry:

Hahahahuha Göbeğim çatladı walla !

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:11 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:10 AM ----------

Sağ motorun alt motru,üst motoru, Alt motorun sağ tarafı , sol tarafı....Puhahah
 
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
585
sayın eemrullah dostum;
bu üstte gerçekleşen muhabbet tamamen benim şahsi samimiyetimden kaynaklanmaktadır. yoksa işin içinde herhangi bir laubalilik yada salakça bir niyet yoktur.
konu komik gelişti o yüzden yazdım.saygılar.


ek olarak; motor, motordur. altı üstü yoktur. eğer aynı bloğu paylaşıyorsa ve birbirine bağımlı parçalardan oluşuyorsa o motor yegane bir motordur.

bunu niye söylüyorum? çünkü; ilerde bir ustayla yine bu şekil alt motoruma ne yağ koyayım, üst motor titriyor falan gibi mevzulara girersen adam senin için farklı düşünebilir.. en azından seni anlamayabilir..

madem burası bir karşılıklı yardımlaşma platformu, ben de bunu belirteyim dedim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Eyl 2008
Mesajlar
57
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sayın eemrullah dostum;
bu üstte gerçekleşen muhabbet tamamen benim şahsi samimiyetimden kaynaklanmaktadır. yoksa işin içinde herhangi bir laubalilik yada salakça bir niyet yoktur.
konu komik gelişti o yüzden yazdım.saygılar.


ek olarak; motor, motordur. altı üstü yoktur. eğer aynı bloğu paylaşıyorsa ve birbirine bağımlı parçalardan oluşuyorsa o motor yegane bir motordur.

bunu niye söylüyorum? çünkü; ilerde bir ustayla yine bu şekil alt motoruma ne yağ koyayım, üst motor titriyor falan gibi mevzulara girersen adam senin için farklı düşünebilir.. en azından seni anlamayabilir..

madem burası bir karşılıklı yardımlaşma platformu, ben de bunu belirteyim dedim.

bizim hatayda genelde bu lafı kullanırız onun için alt motor dedim neyse konuya dönelim hala karar veremedim yağ için
80w90 için kimi ince diyor kime de hidrolik yagı diyor anlamadım gitti + hangi markayı tavsiye edersiniz + sentetik yag daha mı iyi:pale:
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
80w90 değil
650 ml 90 numara dişli yağı diyceksin onlar koycaklar
80 90 diye kim dedi arkadaşım bilende yazıyo bilmeyende :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Eyl 2008
Mesajlar
57
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
80w90 değil
650 ml 90 numara dişli yağı diyceksin onlar koycaklar
80 90 diye kim dedi arkadaşım bilende yazıyo bilmeyende :)
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler yarın ustaya söyleyeyim bu yagı bilecekmi acaba:cherry: herşey için tşkler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst