2009 Wsbk , Wss , Takvim, Pistler, Takımlar Ve Kenan Sofuoglu

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
Eğer uydu, digiturk, dplus vs. yoksa en güzel seçim bunlardan birine sahip olan bir kahveye gidip, çayını yudumlayarak seyretmek olacaktır yarışı...

Tabi kahvede, güzel bir pazar günün 13.30'unda "aç bakayım ordan motosiklet yarışını" dediğinde bütün gözler sana döndükten sonra sopalanarak kavalanmamayı başarabilirsen. :p
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Tabi kahvede, güzel bir pazar günün 13.30'unda "aç bakayım ordan motosiklet yarışını" dediğinde bütün gözler sana döndükten sonra sopalanarak kavalanmamayı başarabilirsen. :p

Valla ben 2005'de F1 yarışı için aynısını denemiştim. Amcalar başta biraz garipsediler tabii karadeniz TV falan açıktı rahatlarını bozduk illa ki :p

Ama dayak atmadılar bak:)
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
SBK'nin sitesinden yaptigi yayini, ben bir web sitesi uzerinden size izlettiremezmiyim acaba?
Yani ben o yayini burada bir siteye gomsem ve her hafta ayni çileyi çekmeseniz diyorum.:)
Varmidir bunun alt yapisini hazirlayabilecek bir cengaver içimizde.
Masraflari ben hallederim.:wiinkk:
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
Tabi kahvede, güzel bir pazar günün 13.30'unda "aç bakayım ordan motosiklet yarışını" dediğinde bütün gözler sana döndükten sonra sopalanarak kavalanmamayı başarabilirsen. :p

Eeeee bizde bir böyle iki böyle alıştırırız amcaları motosiklet yarışlarına....:mrgreen:
 
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
516
Son viraja 3. giren Kenan yarışı 5. bitirdi. Ne olduğunu göstermediler.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Sanirim Lascorz Kenani pist disina dogru itti.
Bu arada da her ikisi de Aitchison'a geçildi.
Halbuki onundeki dusunce Kenan podyum gorecek diye baya umutlanmistim.
Ama Lascorzdan bir turlu kurtulamadi.
 
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
516
Yarışı izlerken, netten de sürekli Kenan'ın tur zamanlarını Crutchlow ve Laverty ile karşılaştırdım. Kenan ile Laverty arasında zaman zaman 1.5 saniye'ye çıkan tur süreleri oluştu.

Andrew Pitt ile Kenan yarış içinde neredeyse birbirlerini deviriyorlardı, bu da onlara çok zaman kaybettirdi. O noktadan sonra Kenan ilk 4 isimden daha iyi bir tur zamanı yapamadı hiç.

Laverty ve Crutchlow uçup gidiyor, işin ayrıntılarını ve perde arkasını tam olarak bilmesek de, artık Kenan'ın Motoru hazır değildi bahanesini geçerli bulmuyorum. Umarım gelecek yarışta herşey Kenan için daha iyi olur.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Yarışı izlerken, netten de sürekli Kenan'ın tur zamanlarını Crutchlow ve Laverty ile karşılaştırdım. Kenan ile Laverty arasında zaman zaman 1.5 saniye'ye çıkan tur süreleri oluştu.

Andrew Pitt ile Kenan yarış içinde neredeyse birbirlerini deviriyorlardı, bu da onlara çok zaman kaybettirdi. O noktadan sonra Kenan ilk 4 isimden daha iyi bir tur zamanı yapamadı hiç.

Laverty ve Crutchlow uçup gidiyor, işin ayrıntılarını ve perde arkasını tam olarak bilmesek de, artık Kenan'ın Motoru hazır değildi bahanesini geçerli bulmuyorum. Umarım gelecek yarışta herşey Kenan için daha iyi olur.

Kenan'in motorun ayarlari tamamlanmis gibi geldi bana.
Bu gun harikaydi.
Fakat hiz sorunu var.
Arkasindakinden bir turlu kurtulamadigi gibi ön guruba da yaklasamadi.

SBK ya baktigimizda Hondalar'in ustlere dogru tirmanmaya basladigini goruyoruz.
Yani Ten Kate takimi Ss lerle mesai harcamaya baslayacak demek bu.:)
Saniyorum onumuzdeki yarisa kadar motorlar hazir olur.

Bence Kenan'in lastiklerle de sorunu var.
Michelin'e uzerinde Pirelli yazan lastikler yaptirsak, yedirebilirmiyiz acep?:p
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Kenan ve Pitt gibi kaliteli iki pilotun, müşteri motoru kullanan bir pilottan (Laverty) tur başına 1 saniye fark yemesi pilotajla açıklanamaz. Kenan yine bildiğimiz Kenan. Sezonun ilk yarışına bakarsak olay gayet açık ve net ortada. 2008 600RR kullanan Ten Kate takımı pilotları, 2009 600RR kullanan hem Parkalgar (Laverty) hem Stiggy(West) hem de Yamaha' (Crutchlow) dan hızlı. Ten Kate ne zaman 2009 600RR'a geçiş yaptı, o zaman geri kaldılar. Bu, motorla ilgili birşeylerin yanlış olduğunu ve hala düzeltilmediğini gösterir. 2008 motoruyla devam etmiş olsalardı şampiyonada hem Kenan hem de Pitt şu an çok farklı yerde olurdu.

Ten Kate gerekirse 2009 karenajlarını kullanan 2008 model kazanmaya hazır bir motorla yarışmayı göze almalı. Ben takım patronu olsam bunu kesinlikle denerdim. Çünkü pilotların şampiyonayı kazanma umutları -2 yarış daha böyle devam ederse- sona erecek.
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Yahu bu is muhendislik isi.
Su civatayi sikayim, orasina biraz azot basayim falan meselesi degil.
Dogru ayari bulmak için pilotun da dogru tespit yapmasi gerekiyor.
Ben bu gun Kenan'in virajina baktim sanki çag atlamis gibiydi.
Zaten o da olmasa arkasindaki çig çig yiyecekti onu.
Motor hizlanmiyor.
Fakat, 3-4 vitesten sonra da acaip atak yapiyor.
Saniyorum ayarsizlik vites geçisleri ve tork-beygir arasindaki devir araliginda.
Bunu da kenarda oturan adam degil pilot soyleyecek.
Yani daha fazla antreman ve daha fazla geri bildirim lazim.
Takim senle ilgilenmiyorsa bu nasil olacak?
2 Haftadir SBK motorlarini duzeltsinlerde SS lerle ilgilenmeye baslasinlar diye dua etmeye basladim.
Bu hafta Hondalari onlerde gorunce biraz umutlandim.:)
Belki SBK tamam biraz da SS makinalara bakalim deme ihtimalleri var.

Daha once yine bu topicte Laverty'e dikkat! diye yazmistim.
Crutchlow mu ne karin agrisiysa Yamaha gibi bir motoru potaya soktu.
Yamaha tarihinde gorulmus sey degil bu.:)
Ingiliz ekolunden gelen pilotlar bunu hep yapiyor.
Benim bildigim Yamaha bu sükseyi uzun süre götüremez ama Laverty Honda kullaniyor ve buyuk bela olacak.
Gerçi bu Kenan'a yarayabilir.

Bir baska dert de Kenan motosikleti çok naif kullaniyor.
Iyi gard aliyor ama agresif degil.
Biraz daha bu isin pustluguna kaçmasi lazim.
Elindeki uçunculugu bosu bosuna son metrelerde kaptirdi.

Kisacasi bu motosikletlerin biraz daha hizlanmasi gerekiyor.
Gerisini Kenan halleder.:cat:
 
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
516
Ben de Kenan'ın bazı noktalarda çok sert hareketler yaptığını düşünmüştüm.

Tabi Coq "Kenan naif kullandı" diyorsa bir bildiği vardır. :)
 
Katılım
16 Ocak 2009
Mesajlar
416
Beni bugüne kadar beni 5-6 Pilot çok etkilemiş ve seyretmekten keyif almışımdır . bunlardan biride WSB da yarışan Ben Spies tir . Haga zaten tartışılmaz fakat Haganın başına bela oldu adam ;). ve o kullanım stline hastayım . biraz daha tecrübe sahibi olursa daha az düşerse ve yarış tamamlarsa . ki bunları yapacağından eminim (geleceğin Rossisini şimdiden takip edin derim ). yarışlar aheyecan katan biri ve asla 2. liği düşünmüyor direk kafaya oynuyo
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ben de Kenan'ın bazı noktalarda çok sert hareketler yaptığını düşünmüştüm.

Tabi Coq "Kenan naif kullandı" diyorsa bir bildiği vardır. :)

:)
Sonradan okuyunca kelimeleri yerli yerinde kullanmadigimi fark ettim.
Demek istedigim sey, Kenan diger pilotlarla olan yaris içerisindeki munasebetlerinde naif davraniyor olacakti.:)
Bu konuda zaman zaman isin pustluguna kaçmakta yarar vardir.

Simdi yazacagim seyi yanlis anlamayin.
Yani bunu yapsin diye yazmiyorum.
Zaten durum o halde degil.
Kuçuk bir ornek, daha dogrusu bir soru sorayim sizlere.
Vereceginiz cevaplara gore konuyu gelistirelim.


Diyelimki sampiyonluga giden bir pilotsunuz.
En yakin rakibinizle aranizda bir puan fark var.
Siz ondesiniz.
Atiyorum sizin 381 puaniniz var.
Rakibiniz de 380 puanda.
Diger yarisçilara fark atmissiniz.
Yani yaris ikiniz arasinda.
Son yaris.
Yarisin bitmesine bir kaç tur kalmis.
Rakibiniz onunuzde gidiyor.
Ne yapsaniz, bir turlu yakalayamiyorsunuz.
Yan yana gelmeyi basarabilseniz dahi uzayip gidiyor.

Eger yarisi kazanirsa o sampiyon olacak.
Ne yaparsiniz?
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Tekme atarım ::blusssh:

Şaka bir yana , mümkün olduğunca virajda rakibi içerden kesip viraj dışına atmaya çalışırım :cherry:

Olur böyle şeyler adı üzerinde yarış :)
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
:)
Sonradan okuyunca kelimeleri yerli yerinde kullanmadigimi fark ettim.
Demek istedigim sey, Kenan diger pilotlarla olan yaris içerisindeki munasebetlerinde naif davraniyor olacakti.:)
Bu konuda zaman zaman isin pustluguna kaçmakta yarar vardir.

Simdi yazacagim seyi yanlis anlamayin.
Yani bunu yapsin diye yazmiyorum.
Zaten durum o halde degil.
Kuçuk bir ornek, daha dogrusu bir soru sorayim sizlere.
Vereceginiz cevaplara gore konuyu gelistirelim.


Diyelimki sampiyonluga giden bir pilotsunuz.
En yakin rakibinizle aranizda bir puan fark var.
Siz ondesiniz.
Atiyorum sizin 381 puaniniz var.
Rakibiniz de 380 puanda.
Diger yarisçilara fark atmissiniz.
Yani yaris ikiniz arasinda.
Son yaris.
Yarisin bitmesine bir kaç tur kalmis.
Rakibiniz onunuzde gidiyor.
Ne yapsaniz, bir turlu yakalayamiyorsunuz.
Yan yana gelmeyi basarabilseniz dahi uzayip gidiyor.

Eger yarisi kazanirsa o sampiyon olacak.
Ne yaparsiniz?

Michael Schumacher'in 97'de yaptığı gibi Türk'lük cinlik yapıp direksyonu Jacques Villeneuve'ün üstüne kırarım ve....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Ön tekerleğim arabasının yan hava girişine denk gelir, ben pistten kum havuzuna uçup yarış dışı kalırım, o da yarışı 3. bitirip dünya şampiyonu olur:p

Cidden... Bana bu soruyu sorsan, "Türk'lük cinlik yapmam, ikinci olur şampanyayı başından aşağı boca ederim" derdim. Bu yüzden de benden asla yarış marış pilotu olmaz :cherry: Çok yufka yürekliyim:queen:

Kenan döker mi peki ? O dökmez, zira şampanya patlatmıyor.

İşin şakası bir yana, Schumacher'in o yıl son yarışta 1 puan öndeyken kendinden hızlı olan rakibiyle mücadele etmek yerine yarış dışı bırakmak maksadıyla üzerine kırmasından sonra gözümde üç kuruşluk değeri kalmadı. Belki 5 şampiyonluk ve milyar dolara yakın para kazandı ilerleyen yıllarda, ama 5 değil 15, milyar değil trilyon dolar kazansa ne yazar. O harekettenden sonra ağzıyla kuş tutsa kaç yazar. O manevrayla kendi kazdığı kuyuya düştü ve rakibi Jacques Villeneuve hakederek şampiyon oldu. Olmasaydı Schumacher'den çok daha fazla nefret edecektim o kadar.

Ben şahsen Kenan'ın böyle birşey yapmasını istemezdim. İnsanlar mücadele, hırs, kıran kırana yarışlar ve hatta kaza bile görmek istiyorlar. Ama rakibi yarış dışı bırakmak maksadıyla üzerine kırmak kabul edilebilir çizginin ötesinde. Bir de Türk olduğumuz gerçeği eklenince... Böyle bir olay olursa Kenan'a Avrupa'da gerçekten çok kötü gözle bakılırdı diye düşünüyorum. Ama neyse ki böyle bir derdimiz yok. O zaten bileğinin hakkıyla Dünya Şampiyonu olmayı başardı:cat:
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Hay hay koyalım:) (laf aramızda ben bu embed hadisesinden çakmıyorum. Bi el atıversene modum :pale:)

[YT]104PPJ3tpSg[/YT]
[YT]Wk2MszhoM9A[/YT]
[YT]o2MeWpZSeL8[/YT]
[YT]SrZNyMUkml0[/YT]

Çakal Rossi seni :)

Eline sağlık modum :)
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
[YT ][ /YT] kodları arasına youtube linkinde = 'den sonra gelen kısmı yapıştıracaksın. :wiinkk:

Rossi'nin son videoda yaptığı şey tam yukarıda bahsettiğim olay :cherry:

Afiyet olsun :cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst