Yeni başlıyorum, tavsiyeler

Katılım
29 Nis 2009
Mesajlar
5
Merhaba, ilk öncelikle aranıza yeni katılmama rağmen bu forumu çok sevdiğimi söylemeliyim.

Bu motorsiklet olayına yeni başlıyorum. Gerçi araç ehliyetim var ama her zaman bir motorsiklet istemişimdir. Tabii yeni olduğumdan şimdilik Super Sport sınıfının 125cc lik modellerinden birini almayı düşünüyorum. Şimdilik gözüme çarpanlar Honda CBR 125R ve Yamaha YZF R125 ama tabii sizler diğer modelleri de bildiğinizden size danışmak istetim. Bu modeller nasıldır veya tavsiye edebileceğiniz modeller var mı? Bütçem 9000 - 10.000 TL, tabii bu aralığa kask, çeket, eldiven, dizlik ve birkaç gerekli koruma giysileri dahil. Motorsiklet temiz olduktan sonra 2. El olması benim için pek fark etmez.

Asıl beni düşündüren konu ise boyumum 1,65 olduğundan motorsiklet üstündeyken ayağımın yere basıp basamayacağı. Şehrimdeki gördüğüm satıcılarda bu modeller olmadığından deneme şansım olmadı.

Bu konularda yardımcı olabilirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
6,872
öncelikle hoşgeldiniz ::tutkuy:: illa ufak motorla başlıyacaksın diye birşey yok BEN OLSAM ufak motoru olan arkadaşlarımdan rica eder birkaç vitesli motor turu atardım sonra da alırdım bi KAWASAKI ER-6F trafiğe kapalı alanda çok yavaş sürerdim . zamanla o motorun sahibi olduğunu gayet te güzel sürdüğünü görürsün :cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
325
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dostum hoşgeldin,

1,65 boyunda bir adam çok rahat bir şekilde supersport makina kullanabilir,aklında bişey kalmasın.

Bence bir 125'lik yol motoru al,yaklaşık 1-2 ay kadar aktif olarak kullandıktan sonra belki de supersport değil cruiser isteyeceksin...

Belki yine spor ama biraz daha rahat F klasmanında bir alet isteyeceksin...

Zaman gösterir.

Supersportlar güzeldir,ama pek çok dezavantajları da vardır.

Ama illaha da supersport diyosan,cbr yerine yamaha r125 tercih et.
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
6,872
125 lik SSlara çok para istiyorlar eğer gerçekten öğreneyim sonra büyütücem dersen yamaha ybr. yada honda cg125 apache 150 gibi bir motor al sonra öğrendim dersen gerçi hiçkimse tam öğrenmiş değildir ama anladın sen onu işte ozaman satar yeni makinanı alırsın
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
968
Oncelikle hoşgeldin demek istiyorum.

Bu işe giriseceksen belli şeyleri göze alman gerekiyor.

1- Türkiyedeki bu bozuk yollara rağmen ben bu aleti sürerim. Diyorsan bozuk yollardan kaynaklanabilecek kazalardaki hasarları karşılayabilecek maddi güce sahibim ve olası sakatlanma yada iyileşme sürecindeki sıkıntıları aşabilirim diyor olmaz lazım.

2- Eğer Türkiyede motosiklet kullacaksan diğer araç sürücülerinin seni farketmiyor olduğunu bastan kabullenman lazım. yoksa sırf bu yüzden basına tatsız yada (Allah korusun) geri dönüşü olmayan olaylar gelebilir. Bunu da goze almalısın.

3- Gece yarısı giderken birkaç sarhoş serserinin sirf eğlence olsun diye seni sıkıştırıp senin ölümüne sebebiyet verme ihtimalini de goze almalısın.

4- İlk 3maddeye tamam diyorsan bunun da yanında full koruma ekipmanına sahip olmalısın. Eğer iyisinden alırım diyorsan bunlar 125cc alt sınıf motosiklet ile beraber olunca ciddi bir fiyata ulaşıyor.

Ben şahsen su yazdığım nedenler yüzünden motosiklete binemiyorum. Cünkü ben bunları kabullenemedim. Evet belki motosiklet kullanmak eşi benzeri bir olmayan zevk ama oluşabilecek bir sakatlanma durumunda o zevkten mahrum kalmakla beraber oluşabilecek sakatlanmadan dolayı insan hayatının geri kalanını elem içinde geçirmek zorunda kalabilir. Yer yüzünde para ile satın alınamayacak tek şey sağlıktır.

Umarım bu yazıma sert eleştiriler gelmez :)
Saygılar.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
325
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çok doğru yazmışsın arkadaş...

:cat:

Gel seni de endurocu yapalım...

İsterse yol olmasın yine sıkıntısız gidersin.:p
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
6,872
Oncelikle hoşgeldin demek istiyorum.

Bu işe giriseceksen belli şeyleri göze alman gerekiyor.

1- Türkiyedeki bu bozuk yollara rağmen ben bu aleti sürerim. Diyorsan bozuk yollardan kaynaklanabilecek kazalardaki hasarları karşılayabilecek maddi güce sahibim ve olası sakatlanma yada iyileşme sürecindeki sıkıntıları aşabilirim diyor olmaz lazım.

2- Eğer Türkiyede motosiklet kullacaksan diğer araç sürücülerinin seni farketmiyor olduğunu bastan kabullenman lazım. yoksa sırf bu yüzden basına tatsız yada (Allah korusun) geri dönüşü olmayan olaylar gelebilir. Bunu da goze almalısın.

3- Gece yarısı giderken birkaç sarhoş serserinin sirf eğlence olsun diye seni sıkıştırıp senin ölümüne sebebiyet verme ihtimalini de goze almalısın.

4- İlk 3maddeye tamam diyorsan bunun da yanında full koruma ekipmanına sahip olmalısın. Eğer iyisinden alırım diyorsan bunlar 125cc alt sınıf motosiklet ile beraber olunca ciddi bir fiyata ulaşıyor.

Ben şahsen su yazdığım nedenler yüzünden motosiklete binemiyorum. Cünkü ben bunları kabullenemedim. Evet belki motosiklet kullanmak eşi benzeri bir olmayan zevk ama oluşabilecek bir sakatlanma durumunda o zevkten mahrum kalmakla beraber oluşabilecek sakatlanmadan dolayı insan hayatının geri kalanını elem içinde geçirmek zorunda kalabilir. Yer yüzünde para ile satın alınamayacak tek şey sağlıktır.

Umarım bu yazıma sert eleştiriler gelmez :)
Saygılar.

:cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat:
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
yeni başlıyacaksan tavsiyem hiç başlama, başlaması kolay bırakması zor bu illeti bakma biz tiryakiyiz :mrgreen: :mrgreen:
 
Katılım
5 Mar 2009
Mesajlar
377
arkadaşım cbr baya bi ufak motor senin işini görür. hemde ucuz 5 milyal ama diğerleri buna toz yutturur.
bide derbi die bi marka var derbi gpr 125 ss dir tam senin istediğin gibi 29 bg gibi bi gücü vardı. ama pahalı parçaları boyum kısa diosan cbr al bence sonra büyütürsün. yani hatta sen 2 ci el cbr al. 3 milyara filn onu sat bi hayabusa yada r1 yada cbr 1000 yada ducati vs4 factory al. uçç...

bide bu arada arkdaşım bilmiyosan ve ehliyetin yoksa sıfır makina alma. niye mi çünkü yeni makinayı rodajını filn tam yapamazsan yazık olur. başlarda bi debriyaj sorunu olur yepyeni motoru durkalklarla mahfetme.
ama param çok diyosan o başka.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Haz 2008
Mesajlar
435
ben olsam 2. el cbr 125 alırdım ucuz ve kaliteli hem ss sınıfına alışmaya başlarsın hemde motor kültürüne
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Senin iLacın ;

2007/2008 Model ; 10ooo km nin altında ; kazasız sorunsuz ciziksiz ; Bir CBR 125 R dır :D
 
Katılım
31 Eki 2008
Mesajlar
88
ya keşke motorlarda ayakkabı vb.. gibi boy boy beden beden olsa:cherry: arkdaşın boyu küçük tedirgin benim boyum uzun dahada tedirginim:D düşünsene bayiye gidiyon beğeniyorsun motoru boya göre sipariş veriyon:mrgreen: süper olurdu yha

-usta bana bi 1.85 600rr:bounce: ( markketten sigara alır gibi oldu:D)

arkadaşa tavsiyeniz cbr125 bisürü seçenek var 3 ay sonra ben topic açınca bakalım ne önereceksiniz :mrgreen:

bu arada cbr125 cidden çok güzel makina boyunda uygun zaten fazla kasmaz:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Öncelikle aramıza hoşgeldin.

Bir yıllık motorcuyum, deneyimlerim doğrultusunda fikirlerimi yazayım.

Ehliyet
Motosiklet kullanmak için A2 şart, ehliyetsiz yakalanman 800 lira ceza olarak geri dönecektir, ehliyet almak 270 lira.

Kask
İlk kaskın ne istediğini öğrenmen için önemli. Ben ilk kask olarak LS2 Delta çeneden açılır modeli almıştım, çene kısmını çok açmadığım için ikinci kaskımı full face Lazer Vertigo aldım. İlk kask olarak çeneden açılır, güneş vizörlü Nolan veya Cox gibi bir kask almanı tavsiye ederim, kullanımın doğrultusunda 2. kaskını daha rahat seçersin.

Mont-dizlik-eldiven
Bunlar genellikle standarttır, ilk motorun için her marka işini görür. İleride motoru büyütünce ona göre tercih yaparsın.

Motor
Superspor modeller ilgi çekici aletler, ancak motosiklet sadece hızdan ibaret değil. Motosiklet almayı ilk düşündüğüm zaman CBR125 veya Hyosung GT250R istiyordum, daha sonra CBR'ın ufak Hyo'nun da pahalı olması sebebiyle CBF150 aldım. CBF'le bir yılda 10 bin km yol yaptım, tarzımın SS olmadığını anladım. CBF'i (son hızım 110-120 olmasına rağmen) genellikle 80km/sa hızla kullanıyorum, sabah 5'te motorla dışarı çıkınca da açık yol bulsam bile gazlamaktansa sakin sakin gezip ağaç kokularını içime dolduruyorum, haftasonu çadırımı motora yükleyip kampa gidiyorum, motorla Hindistan'a gitme hayalleri kuruyorum. SS'leri çok beğenmeme rağmen ruhumun endurocu olduğunu CBF'i bir yıl kullanınca çözdüm. CBF'ten sonra BMW F650GS almak istiyorum.

Sen de ilk motorunu buna göre seç. CBR125 güzel bir motor, boyuna da çok uygun. Yamaha YZF-R125 aşırı güzel bir motor, ama biraz fazla pahalı. CBR da YZF de sana bir yıl (hatta birkaç ay) sonra küçük gelecek, dolayısıyla YZF alıp satarken zarara girmen anlamsız olur. Tavsiyem CBR ile başlaman.

Dersen ki "ben motora alışayım, ilk model önemli değil", Yamaha YBR125 veya Honda CBF150 de düşünebilirsin. CBF boyunu göz önünde bulundurunca biraz büyük gelebilir, YBR biraz daha rahat olacaktır. Bu iki motor da CBR ve YZF'ye göre daha ucuz yedek parçaya sahip, az grenajları olduğu için düşürünce zarar görme olasılıkları da çok daha az (emin ol acemilikten motoru düşüreceksin, ben aldığım gün düşürmüştüm).

Benden bu kadar :) ha bir de ilk başlardaki deneyimlerimi blogumdan okuyabilirsin, http://khutuck.blogspot.com :)
 
Katılım
29 Nis 2009
Mesajlar
5
Yardımlarınız için teşekkürler. Büyük ihtimalle 2. el bir CBR 125R alıcağım. Kask, mont, dizlik ve eldiven için gözüme çarpanlar oldu ama onlarıda biraz araştırdıktan sonra karar vericeğim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst