Derbi Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Mar 2009
Mesajlar
166
Arkadaşlar bugun benım motoru bayağı bir yordum. biliyosunuz daha 600km de falan rodaja bile girmedi. en son akşam gelirken yağ ışığı yandı. kenara cektım stop ettim. söndü 2 km sonra tekrar yandı. bende bıraktım garaja. yağı daha 3 hafta önce değiştirdim ama ozamn bilmiyodum elf in 2t yarı sentetik yağını koymustum. Sizce ne olmus olabilir? şimdi birdaha bakmadım yarın falan bakıcam durum nedir? Birazda yanık kokusu geliyodu :)
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
Arkadaşlar bugun benım motoru bayağı bir yordum. biliyosunuz daha 600km de falan rodaja bile girmedi. en son akşam gelirken yağ ışığı yandı. kenara cektım stop ettim. söndü 2 km sonra tekrar yandı. bende bıraktım garaja. yağı daha 3 hafta önce değiştirdim ama ozamn bilmiyodum elf in 2t yarı sentetik yağını koymustum. Sizce ne olmus olabilir? şimdi birdaha bakmadım yarın falan bakıcam durum nedir? Birazda yanık kokusu geliyodu :)

Yağ ışığı yandığı zaman 1,5 lt kapasiteli sele altındaki yağ deponda yarım lt yağ kalmış anlamına gelir. Yağ ışığı yandığı zaman 2t tam sentetik yağ ile selenin altındaki yağ deposunu fulle.

Copy_x, hoşgeldin. Önceki sayfada Ketchup'ın ilanı var, ordan bakabilirsin. Usta konusu hepimizin derdi. Motorun farklı problemleri için farklı ustalara götürüyoruz genelde. Bende bir kere su pompasının su kaçırması olayı oldu, Maslak Ferco motor onardı. Tabi motorum garantili olduğu için ücretsiz onarmıştı. Ücretli onarımda bayağı güzel kazık yeniyor. Bir problem çıktığı zaman aslında en güzeli elden geldiğince kendi imkanlarınla çözmek. Burda birçok bilgili insan var, onlar seni yönlendirecektir.

Erdem Er6n'in çok güzelmiş, güle güle kullan. GPR'ını satmak durumunda kaldığına üzülüyorum fakat ihtiyaç bu, umarım en kısa zamanda satılır.

Astral Sen ne yapmışsın böyle Runner'a. Vallahi bravo, iyi işçilik. Seni cepten aradım birkaç kez, mesaj da attım, cevap gelmedi. Numaran mı değişti? Çarşıların en azından birinde buluşsak diyorum.

Bu arada arkadaşlar, Giannelli komple egzosum geldi. Bir set Michelin Pilot Activ lastikleri de aldım. İkisi de arkadaşta duruyor. Şimdi geri dönüp bunları motoruma takmayı iple çekiyorum. Ekstra olarak NGK iridyum buji + Motul 710 motor yağı + 10/40 şanzıman yağı değişimiyle beklentim bayağı yüksek. Sonuçları burdan yazarım.

Herkes kendine çok iyi baksın, görüşmek üzere.


Orhan sen bu gidişle athena kit falan da yapıcan anlaşıldı :)
Ben de 710 motul aldım 2 litre. Sen ne kadara aldın motulun litresini??
Bu arada depoda yarım litreden fazla castrol yağ var onu nasıl boşaltıp komple motul koyabilirim fikri olan var mı???
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
orhan harbiden senin makine canavar olacak :) komple gianelli+ yeni lastikler+ iridium buji vs. filan.... şimdiden maşallah diyelim nazar değmesin :)

koray abi motul yağı nereden ne kadara aldın bilgi verirsen sevinirim ben bulamamıştım.
 
Katılım
22 Mar 2009
Mesajlar
166
KOROMAKO kardeş ben daha yağı 3 hafta önce değiştirdim ve sadece 150km falan gittim nasıl bukadar hızlı yağ azaltabilir ki? Yağ mı yakıyo motor? yakıyosa neden yakıyodur? Fazla devirli kullanmamdan mı?
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
KOROMAKO kardeş ben daha yağı 3 hafta önce değiştirdim ve sadece 150km falan gittim nasıl bukadar hızlı yağ azaltabilir ki? Yağ mı yakıyo motor? yakıyosa neden yakıyodur? Fazla devirli kullanmamdan mı?

Yağ deposunu bir kontrol et derim. Bir de şu var: Benim motor 1200 km civarlarında 1 litre yağı yakarken bazı arkadaşlarımızın motorları 500 km civarlarında 1 litre yağı yakabiliyor. Bunun bir ayarı olduğu söyleniyor. Servis bana 1200 km normal demişti, ben de fazla irdelemedim o yüzden.

Deponda yağ çok azalmışsa fulle yağı. Kaç ml aldığına bak, 150 km de kaç ml yakmış anlayalım.

orhan harbiden senin makine canavar olacak :) komple gianelli+ yeni lastikler+ iridium buji vs. filan.... şimdiden maşallah diyelim nazar değmesin :)

koray abi motul yağı nereden ne kadara aldın bilgi verirsen sevinirim ben bulamamıştım.

Internetten biraz araştırma yaptım ve bir distribütörle tanıştım. 30 tl / 1 litre fiyattan bana verdi. Hatta stoklarına bakacak, toplu alımlarımızda bize güzellik yapacak. Adam 2t konusunda çok bilgili ve tam bir motor tutkunu. Bizim motorlarda kullanılacak en doğru yağ olduğunu söyledi. Motulun üzerinde bizim derbilerin silüeti var zaten :)

Evet castrole göre vs daha pahallı ama hem performansı arttırır dedi, hem de fazla duman atmaz dedi. Bundan sonra ben de motul kullanıcam. 1000 km kullan dedi, motor kurumları vs dışarı atsın dedi ondan sonra performansındaki artışı hissedeceksin dedi.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Mar 2009
Mesajlar
166
peki şimdi ben daha önceden elf 2t yarı sentetik koymustum şimdi ne koymam gerekiyo? castrolun hangisini önerirsiniz. Bide eski yağı boşaltmam mı gerekiyor yoksa üstüne eklesem olur mu?
 
Katılım
6 Ara 2008
Mesajlar
316
peki şimdi ben daha önceden elf 2t yarı sentetik koymustum şimdi ne koymam gerekiyo? castrolun hangisini önerirsiniz. Bide eski yağı boşaltmam mı gerekiyor yoksa üstüne eklesem olur mu?

acemı kardes sana bır lınk atıyorum bu lınktenn yag ıhtıyacını karsılıyabılrsın castrol 2t race yagı sıparıs ettt 20 tl yeee halledebılrısn oky kardesımmm bu arada makınanı sahıbındene vermıssın hayırdır bınerken satmakmı ıstedın haaaa :mrgreen:
 
Katılım
22 Mar 2009
Mesajlar
166
acemı kardes sana bır lınk atıyorum bu lınktenn yag ıhtıyacını karsılıyabılrsın castrol 2t race yagı sıparıs ettt 20 tl yeee halledebılrısn oky kardesımmm bu arada makınanı sahıbındene vermıssın hayırdır bınerken satmakmı ıstedın haaaa :mrgreen:

Vayy dikkatinden kaçmamış.. yok bee kardeşim dedim bakalım motorun alıcısı falan nasıl. zaten bilerek yüksek fiyat yazdım ki satılmasın. ben zaten aşık oldum motora 1 ayda :)
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
peki şimdi ben daha önceden elf 2t yarı sentetik koymustum şimdi ne koymam gerekiyo? castrolun hangisini önerirsiniz. Bide eski yağı boşaltmam mı gerekiyor yoksa üstüne eklesem olur mu?
motul 710 2t yada castrol power 1 racing 2t yağ kullanacaksın. eski yağı boşaltabilirsen daha iyi olr ama boşaltmak zor gibi geldi :)
castrol'ü BP istasyonlarından (kızılelmadaki bp de yok boşuna bakma :) ) ya da bauhause'dan alabilirsin.
motul'u nereden bulabileceğimi ben de daha bilmiyorum :pale:
motorunun 150 km de 1 lt yağ yakması çok ilginç ilk defa bu kadar çok yakan duydum. koray abinin de dediği gibi bizim motorların yağ tüketimi 500km ile 1200 km arasında değişiyor.
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
ara sıra başlıgınızı takip ediyorum. paylaşımlarınız çok kaliteli, tebrik ederim.
merak ettigim için bir soru soruyorum. caddebostan sahil yolunda viraj yapan gpr125 (zannedersem rengi beyazdı) kim? eger buradan yazmaya çekiniyorsanız özel mesaj atabilirsiniz.
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
orhan askerde olduğuna göre kesin bilodur :)
adam lastikleri de michelin yaptıktan sonra yardırıyo demekki :)
nasıl viraj yapıyodu?? kesin yatırmıştır makinayı dehşet bi şekilde?? güzel kullanıyo çocuk şahit oldum bir kere alayımızı ayıklar yani yolda
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
peki şimdi ben daha önceden elf 2t yarı sentetik koymustum şimdi ne koymam gerekiyo? castrolun hangisini önerirsiniz. Bide eski yağı boşaltmam mı gerekiyor yoksa üstüne eklesem olur mu?

Benzincilerde yağ boşaltma işlemini ücretsiz yapıyorlar. Bi pompası var, onunla çekip alıyo yağı. Bizim yağ soğuk olacağı için biraz serttir, yavaş boşalır ama BP'lerde ücretsiz boşaltıyorlar bilgin olsun. Ben de ilk aldığımda Shell'den yarı sentetik koymuştum. 10km kullanıp boşalttırdım. Shell de yağın parasını geri vermişti helal olsun =)

O yanlayan da kesin Bilo'dur evet =)
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,395
Evet , sahil yolunda viraj yapanin bilo oldugunu dusunuyorum bende , uzun zamandir formum'da sesi cikmiyor ama.


Acemi castrol power 1 racing 2t satin almak istersen dolapdere isiklarda kucuk bir yag istasyonunda bolca mevcut locasyon hakkinda bilgi almak istersen yardimci olabilirim.

Koraycim bak erdem yag bosaltma islemini aciklamis sende bu sekilde yap istersen.
 
Katılım
6 Ara 2008
Mesajlar
316
motul 710 2t yada castrol power 1 racing 2t yağ kullanacaksın. eski yağı boşaltabilirsen daha iyi olr ama boşaltmak zor gibi geldi :)
castrol'ü BP istasyonlarından (kızılelmadaki bp de yok boşuna bakma :) ) ya da bauhause'dan alabilirsin.
motul'u nereden bulabileceğimi ben de daha bilmiyorum :pale:
motorunun 150 km de 1 lt yağ yakması çok ilginç ilk defa bu kadar çok yakan duydum. koray abinin de dediği gibi bizim motorların yağ tüketimi 500km ile 1200 km arasında değişiyor.

kadır arkadasıma katılıyorum bende tam 500 km yaptımm ve yag tankım bosaldııııı yagı koyunca olcmustummmmm ve arkadaslar benım makına turkıyenın en uzun tunelı olan ordu tunleınde tam tamına 150 kmh yaptım sızce nasıl makına hakkını vermısmmıı tabıkı bendekı kılo farkıda var 95 kılo yum yorumlarınızı beklıyorum:rendeer:
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
Ooo süpper o zaman yarım litre yağ var depoda boşalttırıp bi motul koyayım bakalım ne değişecek.. Hem performans hem de duman atma konusunda kullanımdan sonra sizinle görüşlerimi paylaşırım
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
kadır arkadasıma katılıyorum bende tam 500 km yaptımm ve yag tankım bosaldııııı yagı koyunca olcmustummmmm ve arkadaslar benım makına turkıyenın en uzun tunelı olan ordu tunleınde tam tamına 150 kmh yaptım sızce nasıl makına hakkını vermısmmıı tabıkı bendekı kılo farkıda var 95 kılo yum yorumlarınızı beklıyorum:rendeer:

derbici selamlar, yol düz müydü? Ben hafif yokuş aşağı 155 gördüm. Ama naked'ın ayrodinamiği biraz daha farklı olduğu için 3-5km son hızı düşük olabilir. Diğer arkadaşlar 160 görüyorlar.
 
Katılım
6 Ara 2008
Mesajlar
316
derbici selamlar, yol düz müydü? Ben hafif yokuş aşağı 155 gördüm. Ama naked'ın ayrodinamiği biraz daha farklı olduğu için 3-5km son hızı düşük olabilir. Diğer arkadaşlar 160 görüyorlar.

valla erdemcım benımkının son hızı buu valla aldıgımdan berı ılkDEFA YAPTIM YA BENIM KILODANDA FARK EDIYORR TABIKI YOLUSORMUSSUN EVET DUZDUU VE TUNELIN ICINDEYDIIIIII
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
valla erdemcım benımkının son hızı buu valla aldıgımdan berı ılkDEFA YAPTIM YA BENIM KILODANDA FARK EDIYORR TABIKI YOLUSORMUSSUN EVET DUZDUU VE TUNELIN ICINDEYDIIIIII

Abi düz yolda 150 çok iyi rakam. Zaten oluru da 150. 160 basan arkadaşlar hafif yokuş aşağı basıyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst