Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
ulen meto gelir gelmez insanların aklını çeldin ha:p neyse doğru demişin taktik dogru:cat: ama singer dikiş makinası yağından ben asla vazgeçmem:p

Metehanın hiç bir suçu yok zaten kafamda olan birşeydi o:p Önceden kullanmıştım gresi memnundum fakat işte pisliği çok olduğu için spreye döndüm ama anladımki gres daha mantıklı:)


Kingman30 çok teşekkürler yağ eksiltme diyoruz da zaten motorun yağını her 1000kmde değiştirsek 1000km'de ne kadar yağ eksiltir ki?


Kardeşim hiç kafana takma al Cbf i bin:cat: Yağ eksiltme dediğimiz sorun değil merak etme yani yağ yakıyor tamam ama bu ciddi bir oranda değil yani tehlike teşkil etmiyor:cat: Zaten biraz yağ yakmasıda iyidir motorun:wiinkk: Tamamen senin kullanımına bağlı aslında istersen hiç yağ yakmaz nazik kullanırsan ama eğer zorlarsan motoru 1000 km de işte 1 mm kadar eksiliyor yağ seviyesi oda 100ml falan sanırm ölçek olarak:wiinkk: Ayrıca 2000 km de bir yağını değiştirirsen iyi olur:cat: Neden dersen yağ yaktığından, motor sorunlu olduğundan değil bunu bir bebek gibi düşün altını temizlersen bebeğin rahat eder dimi bunda da yağını değiştirirsen motorun ne kadar daha rahatladığını anlarsın yağ gibi akar motorun inan:cat: Bak benim 2300 km oldu yağ değişeli bugün yarın değiştircem yine şuan motor bana çok keyifli gelmiyor açıkcası ama yağı değişince vitesler yumuşacık oluyor, motorun sesi kesiliyor, yağ özelliğini kaybetmeye başlayınca çok azda olsa vibrasyona yol açabiliyor:cat: Yani uzun lafın kısası yağ önemli:wiinkk:


arkadaşlar yağ eksiltmeden ziyade bence daha önemli bir sorunda motorun sibop ayarının çok çabuk bozulnası değilmi ? ben hem 1000 km bakımında hemde yeni yaptırdığım 4000 bakımında sibop ayarı yaptırdım ama ne hikmetse daha aynı gün yine ses geliyo şıkır şıkır sizdede oluyomu ?


Hocam naptın sen ya 1000 bakımında sibop ayarımı olur:silent: Hadi 4000 bakımında yaptıranları duydumda 1000 bakımında neden yaptılar:cyclopsan Benim şuan 10300 km de ve 12000 bakımında belki yaparlar ki zannetmiyorum 16000 veya 20000 bakımında yaparlar sanırım ama öle dediğin gibi bir ayarsızlık yok motorda:silent:
 
Katılım
26 Ara 2008
Mesajlar
1,205
Cevaplar için teşekkürler ben şu motoru bir alayım 2000 değil 1000km'de bir yağını değiştiricem abi yeterki alayım.:)(Ha çok değiştirince bir zararı olmasın:))

Peki son bir soru daha:) şimdi bu motorun farkları motorun devri ile alakalı imiş yani devir yüseklince daha bir aydınlatıyor düşünce kısıyor bunu çözen arkadaş varmı yani bu bir sorun olurmu ilerde.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Cevaplar için teşekkürler ben şu motoru bir alayım 2000 değil 1000km'de bir yağını değiştiricem abi yeterki alayım.:)(Ha çok değiştirince bir zararı olmasın:))

Peki son bir soru daha:) şimdi bu motorun farkları motorun devri ile alakalı imiş yani devir yüseklince daha bir aydınlatıyor düşünce kısıyor bunu çözen arkadaş varmı yani bu bir sorun olurmu ilerde.

bak şimdi kafanda bisürü soru işareti var ama sana diyeceğim motorunu al git bin buradaki en sorunlu motor benimkiydi dogrudur ama sebepleri sayayım ben tam bir motor düşmanıyım:pmotora hep madeni yağ koydum hep yüksek devirli kullandım araziye çıkıp enduro yaptım bakınız sayfa(256)yapılmayacak eziyetleri yaptım altımda ducatide olsa durum bundan farklı olmazdı yalnız uyaracağım seni kesinlikle madeni yağ 20/50 20/40 koyma motoruna çabuk deforme olur onun yerine 10/40 10/50 gibi kalite sentetik yağ kullan ben 50 dereceye yaklaşan bodrum sıcağında yaşadım bu olumsuzlukları uzun süre şehir içi kullanım vs....hararet yaptı vs vs yüksek devirleri saymıyorum bile neyse o halde bile 1 kez yolda kalmadım 12500 km boyunca ha vitesten atma olayının kesin nedenide şudur vites geçirirken vitesi tam geçirmessen yani ayağının ucuyla yaparsan atar bunu her vitesli motor yapar benimde başıma geldi ama önemseme tam geçirdikten sonra sorun olmaz.....Al motorunu güle güle bin...

bide fotograf..:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Cevaplar için teşekkürler ben şu motoru bir alayım 2000 değil 1000km'de bir yağını değiştiricem abi yeterki alayım.:)(Ha çok değiştirince bir zararı olmasın:))

Peki son bir soru daha:) şimdi bu motorun farkları motorun devri ile alakalı imiş yani devir yüseklince daha bir aydınlatıyor düşünce kısıyor bunu çözen arkadaş varmı yani bu bir sorun olurmu ilerde.

Evet kardeşim motorun derviyle doğru orantılı far ama sorun olmuyor merak etme:cat: Sürekli yansa daha iyi olurmu dersen tabiki daha iyi olur mesela gece ışıkta dururken görünebilirliğin düşüyor fakat bu sorun değil merak etme:wiinkk:

Farların sürekli yanmasını sağlayabilirsin direk aküden çekersin bir kablo birde anahtar takarsın ona ama bu seferde garantiden çıkartıyorlar :farao: En iyi çözüm sis farı takmak hiç normal farı kurcalama hem garantiden de çıkmaz:wiinkk:

10000 kusur km deyim ve gece gündüz yağmur çamur kullandım motoru hiçte tehlike yaratmadı farlar bana merak etme:wiinkk:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
ulen meto gelir gelmez insanların aklını çeldin ha:p neyse doğru demişin taktik dogru:cat: ama singer dikiş makinası yağından ben asla vazgeçmem:p

o yağ çok ince be kankam...onu ben kontak için ve kappanın anahtar yuvası için bazen kullanıyorum...şaka mı yapıyon yoksa valla anlamadım...


peki ben size birşey diycem...neden küçük cc makinalar kayışlı değil...haydi burdan yakın...aktarma organları yakın bir gecelecekte kayışa dönmesi mantıklı değilmi...

size soruyorum cbf ybr apaçin zinciri olmasaydı da scooter hesabı kayışlı olsaydı ne olurdu...işin teknik kısmına ve maliyetine bir bakın düşün lütfen...kayışlı motor demek daha az bakım daha az aşınma daha az maliyet daha az pislik demek yanlışmıyım...illa koca koca bmwlerdemi olmalı..
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
o yağ çok ince be kankam...onu ben kontak için ve kappanın anahtar yuvası için bazen kullanıyorum...şaka mı yapıyon yoksa valla anlamadım...


peki ben size birşey diycem...neden küçük cc makinalar kayışlı değil...haydi burdan yakın...aktarma organları yakın bir gecelecekte kayışa dönmesi mantıklı değilmi...

size soruyorum cbf ybr apaçin zinciri olmasaydı da scooter hesabı kayışlı olsaydı ne olurdu...işin teknik kısmına ve maliyetine bir bakın düşün lütfen...kayışlı motor demek daha az bakım daha az aşınma daha az maliyet daha az pislik demek yanlışmıyım...illa koca koca bmwlerdemi olmalı..

yok be meto valla şaka değil ama ben bizim düldülün zincir koruması var ondan ince yağla hallediyorum 4-5 günde bir sürüyorum mis gibi hiç sorun çıkartmadı...belki bu cbf de olmaz millet uyar kullanır zincir koruma yok alt için jant aynen simsiyah :psonrada bana sayarlar iyisimi ne biliyosanız onu yapın:p
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
abi yağ olsunda zincirle dişli arası kaygan olsun aşına olmasın...istersen Arko Krem sür sen bilin...:p
 
Katılım
6 Şub 2009
Mesajlar
26
arkadaşlar
kaza yaptım yetkili servisteki arkadaş krokiye bakıp ekspertiz senin aleyhine rapor yazabilir dedi pazartesi yi beklemem gerekiyor bilgisi olan resme bakıp bişey söyleyebilirmi?

diyecektim ama resmi yükleyemedim
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
peki ben size birşey diycem...neden küçük cc makinalar kayışlı değil...haydi burdan yakın...aktarma organları yakın bir gecelecekte kayışa dönmesi mantıklı değilmi...

size soruyorum cbf ybr apaçin zinciri olmasaydı da scooter hesabı kayışlı olsaydı ne olurdu...işin teknik kısmına ve maliyetine bir bakın düşün lütfen...kayışlı motor demek daha az bakım daha az aşınma daha az maliyet daha az pislik demek yanlışmıyım...illa koca koca bmwlerdemi olmalı..

Tam tersi, şöyle, 18000 km mondi scooter kullandım. Kayışın maximum ömrü 6000 km, bu km de çıkan kayışta zaten yer yerçatlamalar başladığını görüyorsun. Belki 7000-7500 gider bilemem ama, kopma ve yolda kalma riskiyle gidersin. Bu kayış değişimi de işçilik ücreti ile beraber 50 tl idi. geçen sene. Bu otomatik viteslerde birde varyatör seti denilen bi olay var. Yani aktarma organlarının bütünü, krank milindeki gücü arka tekere ileten sistem. Bu sistemdeki parçaların (debriyaj balatası, bilyeler,yaylar vs) bunlarda 10-12000 km gibi gidiyor. buda 70-100 tl arası idi. Hele birde siz burgman 400 ve emsali maxilerin bu parçalarına ait fiyatlarını araştırsanız dudağınız ucuklar. kayış 250 tl, varyatör kiti 700 tl. Ve bu parçalar maksimum 20-25 bin gidiyor bir burgmanda, Dolayısıyla kesinlikle cbf 150 katagorisindeki motorlara kayışlı aktarma tam anlamıyla zarar olur. Fakat şu var ki cc hacmi yükseldikçe ilgili modellere ait motorların zincir dişli setlerinin fiyatlarıda hayli artıyor. Ama 150-200 cc sınıfına ailt zincir dişli vs. hayli ucuz denilebilir. Düşük cc için zincir daha avantajlı, cc arttıkça bu fark git gide kapanıyor.

Ark..lar bu arada yarın kardeşimle ben 2 cbf yarın bi gezi planlıyoruz. Kocaeli' den Ya Bursa-Uludağ, yada Bolu-Gölcük. günübirlik bir gezi. Bolu-Gölcük 195 km. Yani eğer buraya gidersek 390 km yol yapıcaz gün içinde. Bolu istikameti günübürlik biraz yorucu olur diye endişeleniyorum. Belki Uludağa yöneliriz. Uludağ 130-140 km kadar olması lazım=280 km. Bakalım yarın ne olacak. Foto ve deneyimleri paylaşırım.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
:p:queen::arko denerim bi ara extra kaygan :p
İyi fikir aslında nemlendiricili olanındanmı sürsek daha iyi yoksa yağlı kremdenmi:p

kırışıklıkları önleyen var...zincir arasına girer hem daha etkili 5.5 php...:p




arkadaşlar
kaza yaptım yetkili servisteki arkadaş krokiye bakıp ekspertiz senin aleyhine rapor yazabilir dedi pazartesi yi beklemem gerekiyor bilgisi olan resme bakıp bişey söyleyebilirmi?

diyecektim ama resmi yükleyemedim

geçmiş olsun nasıl oldu anlatırmısın...nerelerde hasar var...hata sendeyse motorun masrafları sende kalır...rapor yazılırken en azından karşı taraftan ricacı olabilirsin hatayı o tarafa yıkabilirsin onda hasar yoksa tabi...

ben tahmin edeyim istersen...karşı taraf önüne çıktı sende motoru devirdin karşı tarafta hasar sıfır sende hasar var...eğer durum buysa sigorta sana para ödemez bildiğim kadarıyla...sigorta iki tarafdada hasar

ethemm76 benimki çok fantastik bir düşünceydi...astarı yüzünden pahalı desene...
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Mar 2006
Mesajlar
561
metehan arkadaşım bu sibop ayarı konusnda yorumlarını bekliyorum
servisteki ustanında söylediği bu cbf biraz zorlarsan sibop ayarını bozar şeklinde ama ben zorlamadığım halde ısınınca siboplar şıkır şıkır belli ediyo kendini
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
metehan arkadaşım bu sibop ayarı konusnda yorumlarını bekliyorum
servisteki ustanında söylediği bu cbf biraz zorlarsan sibop ayarını bozar şeklinde ama ben zorlamadığım halde ısınınca siboplar şıkır şıkır belli ediyo kendini

abi valla inan o konuda bende bişey diyemeyeceğim...uzun süreli sıkıştırmalarda dip gazlarda böyle olacağı söylendi ayar bozuluyor 4000 de bir bende sübap ayarı yaptırıyorum...sübap ayarından sonra bir senkronize şekilde çalışma ve az tüketim devresi başlıyor...sonrası yine sert kullanım dip gaz ve yine sübap ayar gereksinimi...bu iş bu kadar kolay olmamalı benim bildiğim...
 
Katılım
19 Mar 2006
Mesajlar
561
uzun yolda 90 ı geçerken motordan bi uğultu geliyo sanki bi boşluk var gibi vuruntu gibi bende zorlamıyorum sizdede oluyormu bunlar
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
uzun yolda 90 ı geçerken motordan bi uğultu geliyo sanki bi boşluk var gibi vuruntu gibi bende zorlamıyorum sizdede oluyormu bunlar

biraderim inan bu detaylara bence takılma...takılmadığım için motorumu satmadan stres yapmadan 35000 km lere geldim...sizede tavsiye ederim...motor hacmi zaten düşük vibrasyon az çıkan ses ortada...ben derimki takılmayın bunlara...motor gidiyormu gidiyıor...dont worry be happy başkan...:p
 
Katılım
3 Nis 2009
Mesajlar
53
ya bende presto hs200gs texas200 cc diye geçer kanuni racern aynısından var 2007 modeL birisiyle konuştuk 52 bin kmde 2006 modeL cbf150 veriyo üstede 200 ytL veriyo sizce kabuL etmeLimiyim ? motorun sorunu bprcu harcı yok
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst