Honda Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Ağu 2008
Mesajlar
556
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
:pr::pr::pr:
crazy
bu gün bir arkadaşımın cbf 250 ile benim yanıma kadar ugramasını söyledim. saolsun kırmadı beni.tek kişi ile 117 ye çıktım üzerine yattım 125 e kadar geldi düz yolda ve düz yol bitene kadar durmadan bastım dahada çıkmadı.
ibre yanlıştır diyerek cbr 600 rr ile yan yana gittik ve ibresinin de dogru oldugu ortaya çıktı. dedikki birde sym gts 250 ile ölçtük ibre yine dogru çıktı. 125 üzerine yatarak bulunan rakam
ve sym gts ile yarış ettirdik bu arada sym gts 250 yarış motoru degil bir scooter gts ilk anda arkada kaldı fakat 120 de tıkılan cbf yi bir geçişi vardıki cavvvv diye 21 hp motoru ile fark bile attı
sözün kısa sı motor 125 den sonraki süratleri iniş aşagı yada rüzgar arkadan eserse gidiyor vasat bir motor dedim hep dener öyle konuşurum boş konuşmayı sevmem

Vasat dediğin motorla bugün 210 km yaptım.Bir kısmı şehir içi bir kısmı şehirlerarası bölünmüş yol.Bir kısmı otoban.110 km hızın altına hiç düşürmedi beni.Rampaları 100 km hızla tırmandım.Bütün arabaları arkamda bıraktım.Hafif rampalarda 110'un altına inmedi.Şehirlerarası bölünmüş yolda 110'u geçmemek gibi bir huyum vardır.Sağolsun 110'un altına hiç düşürmedi.Otobana geldiğimde 115'in altına inmedim.120 km hızla gittim.Yer yer 130'u gördüm.Çok isteseydim 140'ı da görürdüm.Otoban için vasat bir motor diyosan haklısın.Otobanda 140'ın altına düşürmemesi lazım.Sadece bir 10 km daha fazla hız yapsaydı dedim otobanda.Ancak ben çok dert etmem.120 ortalama ile giderim.İki teker için bu hız yeterlidir derim.Otoban motoru istiyosan zaten 500 cc'nin altına inmiyeceksin.

5 saat üstünden inmeden gezdim.Düşük viteslerde yüksek devirdeki vibrasyon yüksek viteslerde hiç yok.Vibrasyon 120 km hızın üzerine çıkınca başlıyo.Daha düşük hızlarda rahatsız edici hiç bir durum yok.

90 km hızla motoru yatırarak geniş virajı alabildim.Motorun ağırlık merkezi çok iyi ayarlanmış.Yol tutuşu mükemmel.Yılan gibi kıvrak motor.Arka lastik yüksek hızlarda iyice ısınıyo.Daha iyi yol tutuyo.Ani bir fren yapayım dedim.Ön freni sıkmadan sadece arka fren pedalına son gücümle yüklendim.Hiç kitlenmeden kızaklamadan motoru anında durdurdu.

Rahatlıkla 110 km sabit hızla giderken dur bi 120'yi göreyim dediğinde motor hayır demiyo.Hemen 120'ye çıkıyo.Yol durumuna göre 130'un üstüne bile çıkıyo.3 km'lik tırmanma şeridini 100 km hızla çıkıyo.Daha ne olsun.Kusura bakma ama ben bu motora vasat diyemem.İzin verde bu kadar uygun fiyatıyla , bu kadar az yakıt tüketimiyle de birazcık otobanda gideceğin yere 10 dakika sonra götürsün.
 
Katılım
12 Eki 2008
Mesajlar
159
cbf 250 gayet yeterli bi motor tam bir geçiş motoru kim nedersedesin!..sağlam ve torklu makina..
 
Katılım
29 Tem 2007
Mesajlar
3,386
şimdi bu motor alınırmı alınmazmı arkadaşlar onu söleyin :) 125ccden 250ccye geçiş yapiyim diyorum:) fakat sizin motorlarınızın diğer cbx olanı daha cazip gelmeye başladı. 2hp fazla olmasından mıdır nedir daha bir çekici geliyor.satılık ilanlarınızı özel mesajla gönderirmisiniz ?:) iyi sürüşler :)
 
Katılım
12 Eki 2008
Mesajlar
159
digi_boy26 piyasada 250 lik alternatif kaliteli başka motor yok bu 1..cbf 250 cbx 250 ye göre daha iyi özellik bakımından ve ivmelenme olarak yani geçiş motoruda diye biliriz..250 lik motorlar hızlanmalarda sollamalarda gerekse tork bakımından çok fark ediyor 125 lik motorlara göre..dediğin 2 hp farkı hiç birşeyi değiştirmiyor..
 
Katılım
14 May 2007
Mesajlar
419
Arkadaşlar bağzılarımız bu motor için vasat (yani ortalama özellelliklerde) bir motor diyor. Peki neye göre diyorsunuz bu vasat sözcüğünü? Otobanda hız yapmıyor diye mi kullanılıyor? yoksa ormanlarda crosslar gibi hoplayıp zıplamadığı içinmi kullanıyorsunuz? Ya da ivmelenmesi yavaş diye mi?

Ben cbf250 ile ilgili şunları bilmeyenlere hatırlatmak istiyorum :
CBF250 "NAKED" sınıfına giren bir motordur. Yani dizaynı genellikle şehir içine uygun olarak tasarlanmıştır. Ne otobanda sporttouringler gibi hız yapmak için, ne SS ler gibi viraj aralarında yüksek ivmeyle hızlanabilsin diye, ne dağlarda ormanlarda crosslar gibi keçi gibi dolanabilsin diye, ne de endrotouringler gibi binlerce km yol gidebilmek için tasarlanmamıştır. ama bu motorla birçoğumuz toprak yollarda da uzun yollarda da şehir içinde de otobanlarda da kullanabiliyoruz. Demekki bu motor gerçektende sınıfında iyi bir motor.
ve ayrıca bir motorun iyi olması sadece teknik özelliklerde iyi olmasında da yetmiyor. ikinci el piyasası sağlam, yedek parçası bol ve hatta yan sanayisi de gayet kaliteli ve uygun fiyatlı.

cbf 250, örneğin cbf150 ve cbf600 le kıyaslandığında gerçektende vasat bir motordur bencede :)
 
Katılım
6 Eyl 2007
Mesajlar
323
arkadaşlar bu motorun yakıt tüketimi nedir ?
depo full leyip tam olarak ölçen oldumu acaba,100km de kaç litre yakar ?
bu aralar bu motoru düşünüyorum ama yakıt tüketimini hiç bilmiyorum

iş ciddiye binince daha ayrıntılı sorular yönelticem sizlere :)
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
191
yapıressamı teşekkür ederim zahmete girip resim çektin ve buraya yükledin. ama benim resimde tam göremediğim birşey var.. tutamaçlara kaynakmı yaptırdın çanta demirini?

evet doğrudur...demir uygun yerinden kesildi kaynak yapıldı...istenirse çantayı çıkarabiliyorsun demir yerinde kalır...

bende aynalarımdan arkayı daha iyi görebilmek aynaları yükseltmek için ...ayna dibine ters diş aparat dedikleri bir parça arıyorum...bilgisi olan arkadaşım paylaşsın...birde yazlık arka lastik alıcam...
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
cbf 250 VASAT BİR MOTOR DUR
neye göre niçin vasattır.

1=0-100 km hızlanma rakibi gt 250 ye göre zayıftır.ybr 250 ye göre zayıftır. yamaha rx 135 e göre zayıftır. hatta kendinden küçük cc de olan dylan 150 ile ve sym hd 171 cc ile aynı kalkışı yapmaktadır.0-100 12 sn dir

2=yakıt 1 litre ile23 km gitmektedir.uzun yolda bu bence az bir yakıt degildir.neye göre 600 cc ye göre bandit uzun yolda cbf 250 gibi giderse yani 120 130 km gibi bir hızla 600 cc lik bandit 1 litre ile 23 km gidebilir. denen miştir.fazer 600 ve cbf 600 da da durum aynıdır. aynı yakıtla daha büyük bir cc le dolaşmak istedigin zaman altında güç olması iyi degilmi?artı cbf 250 5milyar vereceğime 7 milyar verip bandit alırım.yada er 5 alırım

3=saglam makina denmiş asla katılmıyorum kaliteli motorlar arasına koymuyorum.saglamlıkta cg 125 cbf 250 yi 3 katlar. eksantirik gerdirme derdim nede marş motoru kömürü ile ugraşmak benzini at bin saglam motor binmeyenler için saglam gelmiş olabilir.


4=amatüsörleri sert, şehir içi biraz da yol bozuksa eyvah iç organların yeri degişiyor. uzun yolda sert süspansiyon asvaltın bozuk yamalı kısımlarına girmeye görsün arkasını attırır. bir seferinde tek elle tutuyordum ki kafa sallamayı bile başardı.bir daha tek elle bu motoru tutmadım. affetmiyecek. arka firen öyle sertce köklemeye gelmez kayar. bu motor ön firenle duruyor. ön diskin oralarden ses peyda oldu disk firenden geliyor. oralarda birşey eksik başka motorlarda bu sorun yok. isterseniz diskin oradaki blataların takıldıgı yeri oynatın sanki boşta gibi çok ugraştım ama sesi kesemedim
arka amatüsörün oralardan ses geliyor bulamadım.en çok da bir topluluk yanında duracaksam hemen motoru stop ediyorum dikkat çekmesin fokurdak çin motoru sesi gibi çalışmasını duymasınlar diye
okadar motora bindim az kalsın motordan sogutacaktı beni bu motor ya allahtan düşmedim. düşşsem ocagıma incir agacı dikecek di
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
339
cbf 250 VASAT BİR MOTOR DUR
neye göre niçin vasattır.

1=0-100 km hızlanma rakibi gt 250 ye göre zayıftır.ybr 250 ye göre zayıftır. yamaha rx 135 e göre zayıftır. hatta kendinden küçük cc de olan dylan 150 ile ve sym hd 171 cc ile aynı kalkışı yapmaktadır.0-100 12 sn dir

2=yakıt 1 litre ile23 km gitmektedir.uzun yolda bu bence az bir yakıt degildir.neye göre 600 cc ye göre bandit uzun yolda cbf 250 gibi giderse yani 120 130 km gibi bir hızla 600 cc lik bandit 1 litre ile 23 km gidebilir. denen miştir.fazer 600 ve cbf 600 da da durum aynıdır. aynı yakıtla daha büyük bir cc le dolaşmak istedigin zaman altında güç olması iyi degilmi?artı cbf 250 5milyar vereceğime 7 milyar verip bandit alırım.yada er 5 alırım

3=saglam makina denmiş asla katılmıyorum kaliteli motorlar arasına koymuyorum.saglamlıkta cg 125 cbf 250 yi 3 katlar. eksantirik gerdirme derdim nede marş motoru kömürü ile ugraşmak benzini at bin saglam motor binmeyenler için saglam gelmiş olabilir.


4=amatüsörleri sert, şehir içi biraz da yol bozuksa eyvah iç organların yeri degişiyor. uzun yolda sert süspansiyon asvaltın bozuk yamalı kısımlarına girmeye görsün arkasını attırır. bir seferinde tek elle tutuyordum ki kafa sallamayı bile başardı.bir daha tek elle bu motoru tutmadım. affetmiyecek. arka firen öyle sertce köklemeye gelmez kayar. bu motor ön firenle duruyor. ön diskin oralarden ses peyda oldu disk firenden geliyor. oralarda birşey eksik başka motorlarda bu sorun yok. isterseniz diskin oradaki blataların takıldıgı yeri oynatın sanki boşta gibi çok ugraştım ama sesi kesemedim
arka amatüsörün oralardan ses geliyor bulamadım.en çok da bir topluluk yanında duracaksam hemen motoru stop ediyorum dikkat çekmesin fokurdak çin motoru sesi gibi çalışmasını duymasınlar diye
okadar motora bindim az kalsın motordan sogutacaktı beni bu motor ya allahtan düşmedim. düşşsem ocagıma incir agacı dikecek di



vurrrr balyozu vur cekıcııııı kır motoru at copeee :queen: :cherry: dostum vallaha bıllaha helal olsun bıldıgın antı cbf cı olmusun sen yaa allah kurtarsın :cherry: bıde bısey dıcem magdem okadar vasat dıyon avatarını degıssene neden hala cbf var ?
 
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
143
Başlangıç motoru için, şehir içinde kullanım için, şehir dışı çok uzun olmayan geziler için çook iyi bir makine. Her türlü hatayı fazlasıyla tolere edebiliyor, yokuşlarda bayılmıyor. Benim 5000 km oldu. Sadece yağını, filtresini değiştirdim. Benzinini koydum, lastik havalarını kontrol ediyorum basıyorum gidiyorum., başım ağrımadı şimdiye kadar. Hız konusuna gelince....Bu hız motoru değil. Hız yapmak isteyen gitsin rr alsın başka birşey alsın...
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
avatarımdan özel silmiyorum yani bu motoru kullamdım kafadan atmadığımın isbatı için duruyor. çok kötü anılarım var oyüzden nefret ediyorum açıkcası benim gibi pimpirk adamlar alacaksa almasın diye yazıyorum yoksa çin motorları yerine alılabilecek bir motor 100 120 gider ama fazlasını bekleyen için kesinlikle alınmayacak motor yarış motorları ile kıyaslamıyorum zaten daylan ile yarışan bir motoru 250 gtr ile yada kawasaki 250 r ile kıyaslamam mümkün degil.
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
uzaktan davulun sesi güzel gelirmiş
kulanmadan yorum yapma istersen
içi beni dışı seni yakar

allah aşkına bu cbf 250 formunu baştan sona bir okuyun hep bu bahsettigim sorunlar var hemde ilk çıktığından beri neyi itta ediyoruz ki ben bu sorunları biraz sert eleştiriyorum digerlerinin elinde hala bu motor oldugundan dolayı yumuşak eleştiriyor zincir sesi var ama işallah geçecek motor titriyor ama çin motoru kadar degil, motordan yağ geliyor ama bir silikon la tamam gibi
kıronik sorunu çok olan bir motor gerçi bunu anladılar ve üretimi bile yok
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
143
Benim motorum neredeyse 10binde..Zincir sesi hariç bu yazdıklarının hiçbiri yok maşallah
 
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
281
motorumu geçen sene istanbuldan bir kuryeden almıştım .... hem de çok ucuza.... alet 46 bindeydi...
geçen seneden beri deli gibi dağda tepede kullanıyorum... arka lastiği enduro lastiği taktım ....:) bu yaşıma kadar 25'in üstünde motorum oldu. içlerinde marjinal faydası en yüksek olan diyebilirim...

bu makinaya kötü demek en azından ayıp. muadili yok ki..... karşılaştırdığınız diğer motorlar ya aynı kategoride değil, ya da aynı zaman aralığında üretilmiş değiller...
bahsedilen ya da karşılaştırılan makinaların forumlarına bir bakın isterseniz, onların cbf ya da cbx 250 ye göre ne kadar fazla sorunları olduğunu göreceksiniz.....
beğeni çok göreceli bişey.... herkes her makinayı beğenmez haliyle... tercihler de değişir... ama tek gerçek bütün dünyada bu motoru kullananların genel olarak memnun olduklarıdır....
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Ağu 2008
Mesajlar
556
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
cbf 250 VASAT BİR MOTOR DUR
neye göre niçin vasattır.

1=0-100 km hızlanma rakibi gt 250 ye göre zayıftır.ybr 250 ye göre zayıftır. yamaha rx 135 e göre zayıftır. hatta kendinden küçük cc de olan dylan 150 ile ve sym hd 171 cc ile aynı kalkışı yapmaktadır.0-100 12 sn dir

2=yakıt 1 litre ile23 km gitmektedir.uzun yolda bu bence az bir yakıt degildir.neye göre 600 cc ye göre bandit uzun yolda cbf 250 gibi giderse yani 120 130 km gibi bir hızla 600 cc lik bandit 1 litre ile 23 km gidebilir. denen miştir.fazer 600 ve cbf 600 da da durum aynıdır. aynı yakıtla daha büyük bir cc le dolaşmak istedigin zaman altında güç olması iyi degilmi?artı cbf 250 5milyar vereceğime 7 milyar verip bandit alırım.yada er 5 alırım

3=saglam makina denmiş asla katılmıyorum kaliteli motorlar arasına koymuyorum.saglamlıkta cg 125 cbf 250 yi 3 katlar. eksantirik gerdirme derdim nede marş motoru kömürü ile ugraşmak benzini at bin saglam motor binmeyenler için saglam gelmiş olabilir.


4=amatüsörleri sert, şehir içi biraz da yol bozuksa eyvah iç organların yeri degişiyor. uzun yolda sert süspansiyon asvaltın bozuk yamalı kısımlarına girmeye görsün arkasını attırır. bir seferinde tek elle tutuyordum ki kafa sallamayı bile başardı.bir daha tek elle bu motoru tutmadım. affetmiyecek. arka firen öyle sertce köklemeye gelmez kayar. bu motor ön firenle duruyor. ön diskin oralarden ses peyda oldu disk firenden geliyor. oralarda birşey eksik başka motorlarda bu sorun yok. isterseniz diskin oradaki blataların takıldıgı yeri oynatın sanki boşta gibi çok ugraştım ama sesi kesemedim
arka amatüsörün oralardan ses geliyor bulamadım.en çok da bir topluluk yanında duracaksam hemen motoru stop ediyorum dikkat çekmesin fokurdak çin motoru sesi gibi çalışmasını duymasınlar diye
okadar motora bindim az kalsın motordan sogutacaktı beni bu motor ya allahtan düşmedim. düşşsem ocagıma incir agacı dikecek di

Hocam sen Honda CBF250'den mi bahsediyorsun.Yoksa markaları falan mı karıştırdın.Yazdıklarının bu motorla hiç bir alakası yok.Ya da senin motorun ciddi problemleri vardı.Sen bütün CBF250'leri aynı sanıyorsun.

1.Hızlanma yavaş diyosun.Ben bu motorla 0-100 km hıza motora sıkıca yapışarak çıkıyorum.Vites aralıkları sık olmasa 0-100 km hızlanması 600 cc'ler gibi demişlerdi.Kullanınca ne kadar doğru olduğunu anladım.120 km hıza çok çabuk çıkıyo.90 km hızla giderken gazı kökleyince anında 110-120'yi buluyo.150 cc lerle kıyaslamışsın.Ben 150 cc lerin kralından geçtim bu motora.CBF150 kullanıyordum.CBF250 hepsine nal toplatır.12 saniye demişsin.Ölçmediğin kafadan salladığın belli.Eğer kamera aparatım olsaydı kameraya çekip 100 km'ye kaç saniyede çıktığını hep beraber hesaplardık.

2.Yakıt tüketimini de kafadan sallamışsın.Ben cbf150'den geçtim.CBF150 ile 10 litre ile 350 km gidiyordum.100 km de 2.8 gibi bir rakam.CBF250'den daha fazla yakıt yakmasını beklerken şu an acaba aynı mı yakıyolar diye şüphedeyim.Nasıl olur diyorum biri 150 cc biri 250 cc.Fazerle kıyaslamışsın.Tamam belki sakin kullanımda aralarında uçurum olmayabilir.Ancak fazerin 100 km'de 1.5 litre bindireceği kesin.Bu da 5 TL yapar.Fazerle CBF250'nin aynı model ikinci el fiyatlarına bakalım.Biri 5.000 TL diğeri 12.000 TL.İki katından pahalı.Bizler zaten 12.000 lirası olan sakın gidip fazer almasın , gidip bir cbf250 alsın kalan parasını da bankaya faize yatırsın demiyoruz.Parası olan gider fazerde alır ,cbr 600 de alır.Herkesin keyfine kalmış.Ancak ben motora çok para bağlamam.Gider 5.000 TL'ye en kral cbf250'yi alırım.Uzun yolda giderim , şehir içi de kullanırım , dağ bayır da tırmanırım diyenlere de saygı gösterilmeli.

3.Sağlamlık konusunda hiç şüphem yok.5 saat üzerinden inmedim.Şehir içi şehir dışı 200 km bir gün içinde gezdim.Tık demedi.Bir gün içerisinde 10 saat üzerinden inmesem yine aynı.Ben buna 5 sene binsem yine aynı.Başka bir marka olsaydı korkardım bu kadar gezmeye.Honda bu arkadaşım saat gibi tıkır tıkır çalışır.Tabi anlayana.

4.50 km şehirlerarası yolda yüksek hızlarda seyrettikten sonra pirelli lastik öyle bir ısınmış ki ön freni sıkmadan sadece arka frene bütün gücümle asıldım.60 km hızla giden motor anında durdu.Ne bir kızaklama ne de bir kitlenme olmadı.Birde ön frene asılsaydım heralde motor olduğu yerde kalır ben 3 metre ileri fırlardım.Ön fren dersen zaten motorun dengesi mükemmel olduğu için rahatlıkla kullanabiliyosun.Başka motorda olsa ön frene asılmaya korkarsın.Dandik fren bu mu oluyo anlamadım.Şehir içinde yavaş giderken tamam arka fren cam gibi asfaltta kayma yapabiliyo.Ancak önemli olan hızlı giderken performansı.Bizim ülkenin dandik asfaltlarında arabalarda kayıyo her türlü motorda kayıyo.Suç motorda değil.Birde asfalttaki engebelerden dolayı arkası atar demişsin.Ben ki daha yeni motorcuyum.CBF250 ile ilk uzun yolculuğumda bol bol tümsek çukurlu asfaltta 90'la giderken yatarak geniş virajı almışım.Ben buna cesaret edebildiysem bu cbf250'nin bana verdiği güvendendir.Ben bu motorun yol tutuşuna sonuna kadar güveniyorum.Kalın arka lastik yolu çok güzel tutuyo ve kesinlikle savrulma falan yok.

Bir de zincir sesinden rahatsızlık olduğunu söyleyenler var.Arkadaşım siz hiç Suzuki dl 650 Vstrom ve ya fazer ya da transalp görmediniz mi?Hiç mi yakınınızdan geçmediler.Bunlar piyasadaki en kral motorlar.Ben zincir sesi gelmeyen bi tanesini görmedim şimdiye kadar.

Ben bu motora daha yeni sahip oldum ancak nedense senin söylediklerinin tam tersi bir izlenim edindim.Bilmem uzun süre kullanmış diğer arkadaşlar ne der?Ancak bence sen biraz karıştırıyosun.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eki 2008
Mesajlar
159
cbf 250 iyi motor parası olan gitçek o zaman fazer alcak arkadaş..nedemişler paran olursa yancıkta teker o kadar döner altçık taa...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst